Skocz do zawartości

Płynie Tribeca, płynie.... do Polskiej granicy


mlody_fan

Rekomendowane odpowiedzi

... płynie sobie z wolna i mam czas, aby uzyskać u Was poradę.

Tribeca 2007 rok, następca B9. I pytanie dotyczy lamp przednich (nie xenon). Gdzie, jak za ile można wymienić oryginalne, amerykańskie, symetryczne lampy na europejskie asymetryczne. W Subaru zaśpiewali mi taką kwotę, że mało szczęka nie rozbiła mi się o asfalt.

Za wszelkie konstruktywne podpowiedzi z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... płynie sobie z wolna i mam czas, aby uzyskać u Was poradę.

Tribeca 2007 rok, następca B9. I pytanie dotyczy lamp przednich (nie xenon). Gdzie, jak za ile można wymienić oryginalne, amerykańskie, symetryczne lampy na europejskie asymetryczne (...)

zycze powodzenia, pewnie latwo nie bedzie je zdobyc jako uzywane :roll:

 

btw, tak mi sie wydaje, ze w Europie wszystkie Beki MY'08+ mialy ksenony w serii... zakladajac, ze zdobedziesz euro-lampy (tj. ksenonowe), to czy nie bedzie problemu ze zdobyciem przegladu? (nie jestem pewien, czy do ksenonowych lamp nie potrzeba spryskiwaczy i samopoziomu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(nie jestem pewien, czy do ksenonowych lamp nie potrzeba spryskiwaczy i samopoziomu)

mam u siebie fabryczne (jak w kazdym b4 JDM) i mam reczna regulacje wysokosci i brak spryskow.

ale my tu o euro-wymogach mowimy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeróbka na xenony nie wchodzi w grę.

Po pierwsze: ciężko znaleźć elektryka, który chce się tego podjąć.

Po drugie: koszty.

 

Najchętniej kupiłbym lampy nowe. Czy słyszeliście coś o zamiennikach?

Słyszałem też, że można ściągnąć asymetryczne lampy z Kanady, około 250$ za sztukę,tylko nie mogę nigdzie znaleźć numeru katalogowego, aby kupić prawidłowe. W Subaru bez VIN-u nie chcą pomóc, a u nas tylko amerykańskie są, a jak już jakiś europejski znajdę, to tylko xenony wyskakują.

Załamka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeróbka na xenony nie wchodzi w grę.

Po pierwsze: ciężko znaleźć elektryka, który chce się tego podjąć.

Po drugie: koszty.

 

Najchętniej kupiłbym lampy nowe. Czy słyszeliście coś o zamiennikach?

Słyszałem też, że można ściągnąć asymetryczne lampy z Kanady, około 250$ za sztukę,tylko nie mogę nigdzie znaleźć numeru katalogowego, aby kupić prawidłowe. W Subaru bez VIN-u nie chcą pomóc, a u nas tylko amerykańskie są, a jak już jakiś europejski znajdę, to tylko xenony wyskakują.

Załamka

zaloz konto na http://www.sb9t.com i popros o udostepnienie "kanadyjskiego" VIN'u, moze ktos Ci pomoze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeróbka na xenony nie wchodzi w grę.

Po pierwsze: ciężko znaleźć elektryka, który chce się tego podjąć.

Po drugie: koszty.

 

Najchętniej kupiłbym lampy nowe. Czy słyszeliście coś o zamiennikach?

Słyszałem też, że można ściągnąć asymetryczne lampy z Kanady, około 250$ za sztukę,tylko nie mogę nigdzie znaleźć numeru katalogowego, aby kupić prawidłowe. W Subaru bez VIN-u nie chcą pomóc, a u nas tylko amerykańskie są, a jak już jakiś europejski znajdę, to tylko xenony wyskakują.

Załamka

zaloz konto na http://www.sb9t.com i popros o udostepnienie "kanadyjskiego" VIN'u, moze ktos Ci pomoze :)

 

Dzięki za pomysł, tak zrobię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeróbka na xenony nie wchodzi w grę.

Po pierwsze: ciężko znaleźć elektryka, który chce się tego podjąć.

Po drugie: koszty.

 

Najchętniej kupiłbym lampy nowe. Czy słyszeliście coś o zamiennikach?

Słyszałem też, że można ściągnąć asymetryczne lampy z Kanady, około 250$ za sztukę,tylko nie mogę nigdzie znaleźć numeru katalogowego, aby kupić prawidłowe. W Subaru bez VIN-u nie chcą pomóc, a u nas tylko amerykańskie są, a jak już jakiś europejski znajdę, to tylko xenony wyskakują.

Załamka

zaloz konto na http://www.sb9t.com i popros o udostepnienie "kanadyjskiego" VIN'u, moze ktos Ci pomoze :)

 

Dzięki za pomysł, tak zrobię :)

no to poprosze pomuka (opcja pomogl, taki plusik po prawej stronie :P )

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehm - a czy jesteś pewien, że te oryginalne w Bece z USDM nie są asymetryczne?

Bo u mnie w OBKu są oryginalnie asymetryczne (Kanada '10), w poprzednim OBKu (US '05) - też były asymetryczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukalem i nigdzie takiego przepisu o xenonach, poziomowaniu i spryskiwaczach nieznalazlem ...ma ktos linka? To poprosze. Bo jak na razie to kazdy twierdzi ze musi byc to i tamto, ale jakis konkretny paragraf by sie przydal. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukalem i nigdzie takiego przepisu o xenonach, poziomowaniu i spryskiwaczach nieznalazlem ...ma ktos linka? To poprosze. Bo jak na razie to kazdy twierdzi ze musi byc to i tamto, ale jakis konkretny paragraf by sie przydal. :wink:

wszystkie euro-przepisy zazwyczaj dotycza nowych aut... natomiast nie wiem/nie jestem do konca pewny jak jest w przypadku aut uzywanych :o

 

na szybko znalazlem cos takiego:

 

Vertical Aim Control

 

Since 1998 the ECE-Regulation R48 requires the compensation of vehicle inclination caused by different loading conditions. The purpose of this regulation is on one hand to avoid glaring of oncoming traffic and on the other hand to ensure an optimum range of illumination. For Halogen headlamps it is allowed to realize this vertical aim control (VAC) as manual controlled, whereas an automatic VAC is required for Xenon headlamps (...)

 

 

Legal instructions about headlamp cleaning systems

 

Since 1996 headlamp cleaning systems are required by lag for headlamps with Xenon-light in Europe. (ECE 45 and ECE 48). In Japan these regulations will be adopted from 1st January 2006. Up to this time, vehicles can be introduced in the market without headlamp cleaning systems. Merely in the regions NAFTA and Mercosur, there are no legal requirements for headlamp cleaning systems. If they are integrated optionally, they must correspond to the regulation SAE J2111. (This regulation fits ECE R45).

The most important legal requirements in Europe:

- are required for low beam

- require a water supply for at least 25 cleaning cycles

- require cleaning efficiency of at least 70% on one headlamp which is soiled up to a grade of remaining 20% of the original flux

- assume that during operation a maximum area of the low beam of 20% may be covered

- ensure operation in a temperature range from -35°C up to 80°C with allowances for freezing

- require the warranty of function of the headlamp cleaning system up to a speed of 130 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie euro-przepisy zazwyczaj dotycza nowych aut... natomiast nie wiem/nie jestem do konca pewny jak jest w przypadku aut uzywanych :o

Eddie_gt4 ma rację, podstawą jest regulacja E48. Jest to określone nie wprost, rozdział 6.

 

Natomiast, ja się poważnie zastanawiam nad sensownością tej regulacji. Mijanie się z SUV-em w wyposażonym w światła HID, to zupełnie inna bajka, niże mijanie się z niską Imprezą z ksenonami, choćby nie wiem jak źle te światła miała ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam u siebie fabryczne (jak w kazdym b4 JDM) i mam reczna regulacje wysokosci i brak spryskow.

na pewno nie samoróbka :idea: :?:

znam jdm-y które cały ten system mają, łącznie z forkiem sti który też ma samopoziom. Jak widzę ksenoniarza z brudymi światłami to mnie szlag trafia od razu bo wtedy brud z klosza bardzo oślepia.

Dodatkowo łatwo to sprawdzić czy lampy są przystosowane do ksenonów ze względu na specyficzny kształt. Nie masz soczewek ZTCWidzę ale kształt wiązki na ścianie ma być taki

_/~ jeżeli jest tylko taki _/ to masz całkowitą samoróbkę i oślepiasz na zakrętach w prawo.

Jak przechodzisz badania techniczne?

co do założenia tego systemu to nie uważam, że to jest nie do zrobienia ale wiadomo, auta z us tylko wyglądają jak auta z EU a różnice w szczegółach chyba zawsze wypadają na gorsze i wykastrowane więc pewnie nie ma wiązek, mocowań itd.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno nie samoróbka

znam jdm-y które cały ten system mają, łącznie z forkiem sti który też ma samopoziom. Jak widzę ksenoniarza z brudymi światłami to mnie szlag trafia od razu bo wtedy brud z klosza bardzo oślepia.

Dodatkowo łatwo to sprawdzić czy lampy są przystosowane do ksenonów ze względu na specyficzny kształt. Nie masz soczewek ZTCWidzę ale kształt wiązki na ścianie ma być taki

_/~ jeżeli jest tylko taki _/ to masz całkowitą samoróbkę i oślepiasz na zakrętach w prawo.

nie. fabrycznie montowany... nawet doswietlanie zakretow jest i tez fabrycznie... kto Ci powiedzial, ze do xenonow potrzebne sa soczewki?

 

cytat z wiki odnosnie mojego Rev D

The fenders, grille, and headlights were altered slightly, making interchangeability with Rev1-c impossible. The headlights in the Japanese market were of the HID variety, and were slightly smaller, while the grille also shrank slightly. The HID headlights had a dashboard mounted adjustment switch that allowed the driver to re-aim the headlights to reduce glare to approaching traffic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, wiem że nie do końca jest to fair z przepisami, ale czy na pewno jest sens przerabiać? Ja miałem/mam w swojej z przodu USA i nawet w trakcie dociekliwej kontroli poza granicami Polski się nie przyczepili.

 

-- 23 paź 2012, o 17:42 --

 

Te sprawdzałeś? :

http://allegro.pl/subaru-tribeca-2009-l ... 67016.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, wiem że nie do końca jest to fair z przepisami, ale czy na pewno jest sens przerabiać? Ja miałem/mam w swojej z przodu USA i nawet w trakcie dociekliwej kontroli poza granicami Polski się nie przyczepili.

 

-- 23 paź 2012, o 17:42 --

 

Te sprawdzałeś? :

http://allegro.pl/subaru-tribeca-2009-l ... 67016.html

Pytałem gościa czy są europejskie czy z USA, ale nie odpowiada na maile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisałeś a on nie odpisuje to pewnie naciaga na 999plnów... co z tego ze nie angol jak moze byc usdm... ktoś nieswiadomy kupi i bedzie w plecy zwłąszcza, że

1. CZĘŚCI NIE PODLEGAJĄ ZWROTOWI, MOŻLIWA JEST JEDYNIE ICH WYMIANA W PRZYPADKU STWIERDZENIA WADY TOWARU!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto Ci powiedzial, ze do xenonow potrzebne sa soczewki?

ja tego nie napisałem, sam nie mam soczewek a mam ksenonony ale kształt jest właśnie _/~

więc pytanie o samoróbkę, bo jdm-y też maja całą graciarię od starowanie więc dziwne.

Co do soczewek so są znacznie gorsze niż właśnie odwrócone lustro.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...