Skocz do zawartości

Impreza WRX 2002r problem.


ziarus007

Rekomendowane odpowiedzi

chyba moja przygoda z subaru już się zakończy po naprawie tego WRX te ceny gratów do tego to są jakies chore :lol: mam porównanie z suprą 1JZ-GTE mimo tego ze to bardziej egzotyczne auto ale ceny wszystkiego normalne i silnik nie do zabicia a w subaru czy to WRX czy STI z motorkiem takie same problemy :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Straszne głupoty kolego wygadujesz odnośnie kosztów supry. Ceny są takie same w a niektórych przypadkach wyższe niż w subaru. Masz kilka postów na forum i wypisujesz tu androny. Chcesz jeździć subaru to kup dobrą sztukę i ciesz się jazdą. Od zarania wiadomo, że serwis i obługa tej marki jest kosztowna.

Widocznie kupiłeś trupa i płaczesz nam tutaj jakie to złe auto, jakie części drogie. Marka subaru to niestety nie vw i części są droższe, mniej ograniających mechaników.

Planując kupno subaru nie czytałeś nic o tych autach?

 

-- 16 paź 2012, o 21:05 --

 

dla zaspokojenia kompletny silnik 4,5 tys skrzynia 2-2,5 tys rozrząd 600zł amortyzator nowy kayab 240 zł itd może blachy trochę droższe jak do subaru ale jaka frajda z jazdy :D

z tym rozrządem za 600zł to chyba na najgorszym zamienniku prawda

 

Wiesz akurat miałem lexusa 6 cylindrowego i już nie pogrążaj się bo na tym forum wiele osób ma w garażu nie tylko subaru. No z tą ceną amorka to od Wiesia z auto szrotu

 

-- 16 paź 2012, o 21:07 --

 

O widzę, że na ebayu za darmo kuciznę do supry rozdają

 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Supra-Pistons ... 45f85c2b6e

 

i darmowe szpilki głowicy

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Supra-Head-St ... 46018ed2c5

 

 

patrz Pan stroker w promocji

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Supra-Stroker ... 45eec95bba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletny nowy silnik?

 

Subarowy uzywany tez sie da w tej cenie kupic :) Ale nie w tym rzecz...

 

No dobrze, a koszta czesci wymienionych przez Ciebie wczesniej:

wal

korby

tloki

komplet uszczelek

sruby do glowic

rozrzad - ok, jest

 

Oczywiscie mam swiadomosc, ze zarowno silnik i skrzynia z Twojej Supry moze byc mocniejsza, nie koniec swiata.

Ale to troche zupelnie rozne rozwiazania, zupelnie rozne silniki, skrzynie, dwa rozne swiaty - a WRX to nie WRC :)

Niestety - turbo-Subaru, o czym sie wiele osob przekonuje, ma swoje slabosci. Ale daje tez sporo radosci.

Tylko nie mozna do niego podchodzic jak do Golfa GTI, po taniosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzę, że na ebayu za darmo kuciznę do supry rozdają

 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Supra-Pistons ... 45f85c2b6e

 

i darmowe szpilki głowicy

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Supra-Head-St ... 46018ed2c5

 

 

patrz Pan stroker w promocji

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Supra-Stroker ... 45eec95bba

 

 

 

 

Tylko popatrz co ten silnik zakuty takim stokerem potrafi 1200KM a subaru zakute może 450 wiec jaka jest relacja ceny do mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzę, że na ebayu za darmo kuciznę do supry rozdają

 

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Supra-Pistons ... 45f85c2b6e

 

i darmowe szpilki głowicy

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Supra-Head-St ... 46018ed2c5

 

 

patrz Pan stroker w promocji

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Supra-Stroker ... 45eec95bba

 

 

no widziałem trakcję takiej supry na mokrym :)

 

 

Tylko popatrz co ten silnik zakuty takim stokerem potrafi 1200KM a subaru zakute może 450 wiec jaka jest relacja ceny do mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widziałem trakcję takiej supry na mokrym :)

 

No coz, byla pewna slynna tysiackonna Supra, co pewnie do dzis trakcji szuka, nawet na suchym.

Ale nie w tym rzecz - to sa po prostu zupelnie inne auta, zupelnie inne silniki. Takze chyba pod wzgledem materialow uzytych do produkcji bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo bym chciał żeby każdy mój kolega jeździł subaru ale każdego który chce kupić uświadamiam jakie są bolączki. Umówmy się, to są niezawodne auta wymagające więcej troski. Myślicie że inne sportowe auta nie psują się.

Jeśli kolega bardzo chce mieć tego wrx ale nie chce robić nowego motoru tojest szrot subaru koło Z Gôry i leży tam sprawnych silników wrx na pęczki. Na priv mogę dać tel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosze wrazenie, ze na tym etapie to bedzie naprawa tylko po to, by czym predzej komus auto opchnac :)

to może lepiej sprzedać w takim stanie jak stoi ... i niech nowy właściciel sam zadecyduje, czy chce ryzykować silnik-zagadkę z allegro ? czy naprawi i będzie się cieszył z auta jak należy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu nie chodzi o porównanie tych aut wiadomo że subaru jest lepsze na kręte trasy i tory i po to go kupiłem niestety trafił się bubel wiec trzeba to jakoś przegryźć naprawić i się cieszyć :)

A co do sprzedania to już tyle w niego włożyłem że raczej mi sie nie opłaca sprzedawać tylko ten używany silnik z WRX to chyba odpada dobrego znaleźć będzie problem , wiec moze lepiej od forestera poszukać

 

Tego silnika już nie da sie naprawic :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziarus007, mylisz się i to mocno. Silnik od Forestera, podobny z zewnątrz różni się wewnątrz i będzie słabszy (przy założeniu, że przekładasz kompletny).

 

A poza tym WRX na tory :shock: ? Z całym szacunkiem, ale zrobiłeś kardynalny błąd metodologiczny... na tory to tramwaj panie :mrgreen: .

 

WRX to nieco szybszy dupowóz codzienny - taki zgniły kompromis dla tych co boją się kosztów sti a nie chcą jeździć bujającym się Foresterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno mnie dziwi dół silnika ej205 i ej207 jest identyczny rożni się tłokami i dodatkowymi podporami tulei, wał ten sam , panewki te same mniejsza moc a pada ? z tego co piszecie to STI jest bezawaryjny a gdy dzwonię do firm specjalizujących się silnikami subaru to wszyscy mówią że tak samo sti jak i wrx cierpią na te same bolączki . Mowa tu o silniku bo wiadomo że skrzynia jest jest w sti dużo mocniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blok ten sam głowice też

 

Co do głowic, wałki jakby inne. Także pamiętaj o przełożeniu wałków ze starych głowic (do tych głowic z Foresława).

 

Silnik od Forestera, podobny z zewnątrz różni się wewnątrz i będzie słabszy (przy założeniu, że przekładasz kompletny).

 

WRX MY02 i MY03 (piszę o tych dwóch latach modelowych, ponieważ nie mam dokładnego info z którego roku ten WRX a wątek jest o WRX 2002r.) to przecież ten sam blok, co w Foresławie (2.0T) - EJ205. Różnice są w osprzęcie (IC, Turbo), w wałkach głowic i mapie ECU. Więcej grzechów nie pamiętam :mrgreen:

 

 

ziarus007, nie świruj tylko rób maszynę (polecam jednak robotę dotychczasowego motoru plus nowe-używane głowice), jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie wspaniale, nannanana :mrgreen: 8)

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

-- 17 paź 2012, o 07:42 --

 

dół silnika ej205 i ej207 jest identyczny

 

Nie jest identyczny - EJ205 to blok otwarty, EJ207 to blok półzamknięty (zwłaszcza w newage, w klasykach zdarzały się EJ207 otwarte).

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

-- 17 paź 2012, o 07:47 --

 

ziarus007,

 

problem panewkowy w zarówno w WRX, jak i STi (jednostki EJ205 i EJ207) nie jest związany z niczym więcej, jak specyfiką samego bloku silnika przeciwsobnego, a tak naprawdę wału w tym bloku. Wał jest krótki, miejsca na panewki zbyt wiele nie ma, stąd panewki są siłą rzeczy wąskie. Łatwiej wycisnąć oleju spod wąskiej bieżni panewki, niż spod szerokiej. Dlatego w Subarakach jest tak ważna dbałość o poziom oleju. Cały czas ma być go akurat, a na pewno nie za mało. Jakość (rozumiana jako spełnienie norm jakościowych i lepkościowych) oleju również jest nie bez znaczenia. Lanie, do relatywnie starych konstrukcyjnie silników doładowanych, "siusiek" typu 5W-30 i niżej kończy się prędzej czy później problemem panewkowym.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wieczorkiem pokażę wam zdjęcia rozebranego silnika to juz nie bedziecie pisali abym robił ten egzemplarz :)

Pozdrowionka

 

-- Śr paź 17, 2012 10:23 pm --

 

post-18852-135184479617_thumb.jpgWitam ponownie oto jak wygladają częsci z mojego silnika :(

 

-- Śr paź 17, 2012 10:27 pm --

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem panewkowy jest związany z :

 

-ostrą jazdą bez zagrzania motoru

-nie pilnowaniem stanu oleju

-nie wymienianiem na czas oleju (wcześniej niż zaleca producent)

-pałowaniem bez opamiętania auta

 

W normalnej jeździe jak to nazwałeś siuśki 5w-30 są ok. Motor w moim aucie przejechał 150tyś km na takim silniku jak wynika z książki serwisowej. Ja teraz na zimę kupiłem ams oil hd 5w-30 .A przebieg auta 230tyś km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...