Grzesiek_67 Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 ziarus007, no dobra. Ale blok trzyma jeszcze jakieś wymiary, tuleje są na nominale, czy już był robiony jakiś nadwymiar ? Jeżeli blok jest OK, z tulei da się jeszcze coś zebrać to jednak warto nabyć nowe graty i zrobić na swoim bloku (tak jak sugerował Marcin Kierkus podając nawet ceny - zejść z ceny można na panewkach, moim zdaniem ACL będą tańsze, nie wiem czy koniecznie potrzebna jest wymiana korb, szpilki też chyba można sobie darować). Podjedź do jakiegoś kumatego ASO, nie-ASO, przedstaw swój problem i poproś aby przedstawili Ci dwa-trzy warianty wyjścia z problemu (pasztet, pół-pasztet, kawior ). Druga opcja to szukanie nowego-starego motoru. Generalnie zajęcia posiadające sporo wspólnego z rosyjską ruletką. Chyba, że ktoś, kto porusza się w temacie gadżetów do Subaru Ci pomoże - czyli ma dojście do dobrych fantów i mu ufasz. Trzecia opcja - smutna, jak diabeł ale może najbardziej uzasadniona ekonomicznie - sprzedaj Subaraka w takim stanie, jaki jest. Fortuny z tego nie będzie ale kłopot z głowy. Pozdrawiam i życzę pomyślnego wyboru (zero złośliwości ofkorsik :wink: ) Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 no dobra. Ale blok trzyma jeszcze jakieś wymiary, tuleje są na nominale, czy już był robiony jakiś nadwymiar patrząc na foty tłoków to cylindry są jajkowate... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 W normalnej jeździe jak to nazwałeś siuśki 5w-30 są ok. Zgoda ale posiadając Subaraka nie chcę co chwila się zastanawiać, czy moja jazda jest jeszcze normalna, czy już nie. Standardowo kręcimy do 6,5rpm, tak jak zezwala producent i ma być OK. O rozgrzewaniu silnika przed jazdą (z premedytacją pomijam określenie "normalną" bo jak widać dla każdego może nieść ono inne znaczenie) nie ma w ogóle co pisać - to je oczywizdość O AMSie się wypowiadał nie będę - tyle opinii ilu użytkowników. Ja do swojego silnika 5W-30 nie zaleję a jak inne stryjenki postępują to ich sprawa, dobre samopoczucie i ... portfel Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 chyba tłoki i blok to najlepsze co z niego zostało reszta do wywalenia szukam jakiegoś używanego silnika , a co do sprzedania w takim stanie to bez sensu auto wygląda jak nowe i mechanika zrobiona na nowych gratach jedyne uszkodzenie jakie miało to drzwi z prawej a jak wiadomo bez-wypadek ciężko znaleźć Mam pytanie jaki olej do silnika powinien by lany bo np do supry leję castrol racing syntec 10w60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Mam pytanie jaki olej do silnika powinien by lany bo np do supry leję castrol racing syntec 10w60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 patrząc na foty tłoków to cylindry są jajkowate... Wszystkie po 200-250 tys. są jajowate. Tłoki w przeciwsobnych pracują w płaszczyźnie poziomej to tuleje muszą się robić jajowate (stąd się prędzej czy później biorą sławetne pistonslapy). Pytanie na ile są jajowate ? Trza blok, tuleje popomiarować i zobaczyć czy po zebraniu materiału z tulei zostanie jeszcze materiału na I, czy też II nadwymiar (i tak dobrać tłoki) . Więcej to już chyba nie wypada Pozdrawiam Grzegorz -- 17 paź 2012, o 22:01 -- Mam pytanie jaki olej do silnika powinien by lany bo np do supry leję castrol racing syntec 10w60 ...zaczęło się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 ...zaczęło się :mrgreen: zaraz sie pojawią... http://www.youtube.com/watch?v=sAn7baRbhx4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 ...zaczęło się :mrgreen: Nic się nie zaczęło tylko napiszcie jaki olej najlepiej lac do imprezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 oil hd HD to jest obraz lub dźwiek... reszta to chłit małtetingowy... ale tu raczej chodzi o "heavy duty" a nie High Definition Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 ale tu raczej chodzi o "heavy duty" a nie High Definition musze se domieszać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 ziarus007, ja mogę pisać jedynie za siebie : 5W-40 albo Motul 300V Power albo Millers CFS. Jeździłem do 200.000 km na 15W-50 Motul 300V Competition i silnik przy rozbiórce przy 200.000km (nic się nie działo, miałem chwilowo więcej grosza i postanowiłem zrobić Rydwanowi SPA ) nie wykazał jakiś radykalnych oznak zużycia. Po SPA jeżdżę wyłącznie na 5W-40, cały rok, i mocno sobie chwalę. 15W-50 na zimę był jednak lekką przesadą. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokie Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Nic się nie zaczęło tylko napiszcie jaki olej najlepiej lac do imprezy Sprawdź wątek olejowy :wink: Żeby Ci oszczędzić czytania napiszę w wielkim skrócie, że castrol lubiany nie jest Ja do wrxa leje mutula 8100 xcess, ale jeżdże raczej emerycko do koscioła, biedroniki itepe. Jak na tor to tez motul tylko ze inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
designer Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 po zdjeciach cylindra stwierdzam PISTON SLAP... ja zakulem i mnie remont silnika wyszedł 15k, wszystko git, nowe graty, ale to nadal tylko wrx zakułeś... i coś moc podniosłeś czy nadal seria? Przecież napisałem ze sprzedałem i kupiłem evo i w nosie mam panewki, plastikowe skrzynie, piston slapy i inne shity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Przecież napisałem ze sprzedałem i kupiłem evo i w nosie mam panewki, plastikowe skrzynie, piston slapy i inne shity :P jak sie żaba topi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 8100 xcess dobry olej, tylko trzeba trafić na niepodrobiony 5W40 ja również latam zima/lato (tylko że Millers CFS), bez kombinowania. Wymiana co 5tkm w subaru, a w cywilach co 10tkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Kierkus Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 8100 xcess dobry olej, tylko trzeba trafić na niepodrobiony 5W40 ja również latam zima/lato (tylko że Millers CFS), bez kombinowania. Wymiana co 5tkm w subaru, a w cywilach co 10tkm. dobrze prawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Witam Kolegów i mam pytanie bo znalazłem silnik z WRX-a z 2004r z gwarancją 30 dniową silnik suchy zero wycieków tylko jedna rzecz mnie zastanawia dość dużo oleju w kolektorze ssącym i tak się zastanawiam czy przypadkiem nie z turbo , mój mimo tego że szrot to oleju zero? Nikt nie miał problemu z olejem w kolektorze ?? Nie wierzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Ile znaczy to "dosc duzo"? Troche oleju w intercoolerze i dolocie zawsze moze byc. Nie koniec swiata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 cięzko okreslic jak dużo w starym było kompletnie sucho i zastanawiam sie czy to z turbo czy z przedmuchów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 jak auto było po dachowaniu to możesz mieć i cały olej w dolocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 nie było po dachowaniu olej musiał dostawać sie w czasie jazdy widać to po zaworach ssących od strony kanałów jest sporo mokrego nagaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Kierkus Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 trochę oleju w kolektorze to norma. http://istargazer.ca/sti/kn_typhoon/200 ... ntake3.jpg Tyle czy więcej. Ja mam trochę więcej z racji przebiegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Nie w filtrze tylko w kolektorze ssącym za przepustnicą , a tam w tym filtrze to chyba nie olej bo skąd miał by się tam pojawić odpowietrzenie skrzyni korbowej idzie przecież do rury ssącej przed turbinką , no chyba ze upust przedmuchuje do filtra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Nie w filtrze tylko w kolektorze ssącym za przepustnicą , a tam w tym filtrze to chyba nie olej bo skąd miał by się tam pojawić odpowietrzenie skrzyni korbowej idzie przecież do rury ssącej przed turbinką , no chyba ze upust przedmuchuje do filtra Jak wymontujesz IC i przechylisz to ma się olej nie lać szklankami Trochę oleju w dolocie to rzeczywiście norma. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 silnik drugi założony i niestety zonk pracuje tylko na trzech cylindrach i strasznie dymi z zaworu upustowego , i jak tu kupic dobry silnik do WRX-a Może ktos ma jakiś namiar na dobry motorek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się