Skocz do zawartości

Impreza WRX 2002r problem.


ziarus007

Rekomendowane odpowiedzi

ziarus007,

 

no dobra. Ale blok trzyma jeszcze jakieś wymiary, tuleje są na nominale, czy już był robiony jakiś nadwymiar ? Jeżeli blok jest OK, z tulei da się jeszcze coś zebrać to jednak warto nabyć nowe graty i zrobić na swoim bloku (tak jak sugerował Marcin Kierkus podając nawet ceny - zejść z ceny można na panewkach, moim zdaniem ACL będą tańsze, nie wiem czy koniecznie potrzebna jest wymiana korb, szpilki też chyba można sobie darować). Podjedź do jakiegoś kumatego ASO, nie-ASO, przedstaw swój problem i poproś aby przedstawili Ci dwa-trzy warianty wyjścia z problemu (pasztet, pół-pasztet, kawior :mrgreen: ).

 

Druga opcja to szukanie nowego-starego motoru. Generalnie zajęcia posiadające sporo wspólnego z rosyjską ruletką. Chyba, że ktoś, kto porusza się w temacie gadżetów do Subaru Ci pomoże - czyli ma dojście do dobrych fantów i mu ufasz.

 

Trzecia opcja - smutna, jak diabeł ale może najbardziej uzasadniona ekonomicznie - sprzedaj Subaraka w takim stanie, jaki jest. Fortuny z tego nie będzie ale kłopot z głowy.

 

 

Pozdrawiam i życzę pomyślnego wyboru (zero złośliwości ofkorsik :wink: )

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W normalnej jeździe jak to nazwałeś siuśki 5w-30 są ok.

 

 

Zgoda ale posiadając Subaraka nie chcę co chwila się zastanawiać, czy moja jazda jest jeszcze normalna, czy już nie. Standardowo kręcimy do 6,5rpm, tak jak zezwala producent i ma być OK. O rozgrzewaniu silnika przed jazdą (z premedytacją pomijam określenie "normalną" bo jak widać dla każdego może nieść ono inne znaczenie) nie ma w ogóle co pisać - to je oczywizdość :mrgreen:

 

O AMSie się wypowiadał nie będę - tyle opinii ilu użytkowników. Ja do swojego silnika 5W-30 nie zaleję a jak inne stryjenki postępują to ich sprawa, dobre samopoczucie i ... portfel :twisted:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba tłoki i blok to najlepsze co z niego zostało :( reszta do wywalenia szukam jakiegoś używanego silnika , a co do sprzedania w takim stanie to bez sensu auto wygląda jak nowe i mechanika zrobiona na nowych gratach jedyne uszkodzenie jakie miało to drzwi z prawej a jak wiadomo bez-wypadek ciężko znaleźć

 

Mam pytanie jaki olej do silnika powinien by lany bo np do supry leję castrol racing syntec 10w60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc na foty tłoków to cylindry są jajkowate...

 

 

Wszystkie po 200-250 tys. są jajowate. Tłoki w przeciwsobnych pracują w płaszczyźnie poziomej to tuleje muszą się robić jajowate (stąd się prędzej czy później biorą sławetne pistonslapy). Pytanie na ile są jajowate ? Trza blok, tuleje popomiarować i zobaczyć czy po zebraniu materiału z tulei zostanie jeszcze materiału na I, czy też II nadwymiar (i tak dobrać tłoki) . Więcej to już chyba nie wypada :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

-- 17 paź 2012, o 22:01 --

 

Mam pytanie jaki olej do silnika powinien by lany bo np do supry leję castrol racing syntec 10w60

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

...zaczęło się :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziarus007,

ja mogę pisać jedynie za siebie :

 

5W-40 albo Motul 300V Power albo Millers CFS.

 

Jeździłem do 200.000 km na 15W-50 Motul 300V Competition i silnik przy rozbiórce przy 200.000km (nic się nie działo, miałem chwilowo więcej grosza i postanowiłem zrobić Rydwanowi SPA :mrgreen: ) nie wykazał jakiś radykalnych oznak zużycia. Po SPA jeżdżę wyłącznie na 5W-40, cały rok, i mocno sobie chwalę.

15W-50 na zimę był jednak lekką przesadą.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nic się nie zaczęło tylko napiszcie jaki olej najlepiej lac do imprezy :D

 

Sprawdź wątek olejowy :wink:

Żeby Ci oszczędzić czytania napiszę w wielkim skrócie, że castrol lubiany nie jest ;)

Ja do wrxa leje mutula 8100 xcess, ale jeżdże raczej emerycko do koscioła, biedroniki itepe.

Jak na tor to tez motul tylko ze inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zdjeciach cylindra stwierdzam PISTON SLAP...

 

ja zakulem i mnie remont silnika wyszedł 15k, wszystko git, nowe graty, ale to nadal tylko wrx

 

zakułeś... i coś moc podniosłeś czy nadal seria?

 

Przecież napisałem ze sprzedałem i kupiłem evo i w nosie mam panewki, plastikowe skrzynie, piston slapy i inne shity :P:P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów i mam pytanie bo znalazłem silnik z WRX-a z 2004r z gwarancją 30 dniową silnik suchy zero wycieków tylko jedna rzecz mnie zastanawia dość dużo oleju w kolektorze ssącym i tak się zastanawiam czy przypadkiem nie z turbo , mój mimo tego że szrot to oleju zero?

 

 

Nikt nie miał problemu z olejem w kolektorze ?? Nie wierzę :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w filtrze :D tylko w kolektorze ssącym za przepustnicą , a tam w tym filtrze to chyba nie olej bo skąd miał by się tam pojawić odpowietrzenie skrzyni korbowej idzie przecież do rury ssącej przed turbinką , no chyba ze upust przedmuchuje do filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w filtrze :D tylko w kolektorze ssącym za przepustnicą , a tam w tym filtrze to chyba nie olej bo skąd miał by się tam pojawić odpowietrzenie skrzyni korbowej idzie przecież do rury ssącej przed turbinką , no chyba ze upust przedmuchuje do filtra

 

 

Jak wymontujesz IC i przechylisz to ma się olej nie lać szklankami :mrgreen: Trochę oleju w dolocie to rzeczywiście norma.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...