Skocz do zawartości

Konwersja AWD na RWD Impreza, Legacy


Kamzool

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Kiedyś miałem poważny problem aby zamienić swojego Legaca 2.0 1993 z AWD na RWD.

Jeżeli ktoś myśli nad zmianą napędu z 4 kół tylko na tył w Imprezie i Legacy pierwszej generacji, można zadawać pytania w tym poście. Na forum na ogół zadaje się pytania, a ja z góry oferuję odpowiedzi :) Zmiana ta naprawdę jest bardzo łatwa. Nie zaskoczą mnie teksty forumowiczów typu "jak mogłeś to zrobić?!", ale jeden lubi jabłko, drugi gruszkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręcamy pokrywę skrzyni biegów, wyjmujemy wiskozę, spawamy w niej mechanizm różnicowy, skręcamy wszystko do kupy, odpinamy przednie półosie i mamy RWD. Szczegółowe informację mogę przekazać na PW. ADK90, widzę, że ty masz turbawę, więc nie wiem czy tak samo jest u ciebie jak w wolnychssakach impreza i legacy pierwszej generacji, głównie tym modelom poświęcony jest ten post, bo mam co do nich pewność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmujemy wiskozę, spawamy w niej mechanizm różnicowy

Z tego co wiem, w samej wiskozie nie ma mechanizmu różnicowego :P

widzę, że ty masz turbawę, więc nie wiem czy tak samo jest u ciebie jak w wolnychssakach impreza i legacy pierwszej generacji,

 

W turbo raczej jest tak samo (z wyjątkiem Sti z DCCD). Większe różnice są za to w AT.

 

Ale sensu takiego zabiegu to już chyba nigdy nie zrozumiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni biegów :wink: a wiskoza -hermetycznie zamknięty element z jakimś tam olejem w środku jest "wsadzona" w ten mechanizm pomiędzy zębatki przód-tył jako szpera.

Tylko mi teraz nie mówcie, że jest inaczej bo mi światopogląd legnie w gruzach. :wink:

 

Prawie zgadłeś. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni biegów :wink: a wiskoza -hermetycznie zamknięty element z jakimś tam olejem w środku jest "wsadzona" w ten mechanizm pomiędzy zębatki przód-tył jako szpera.

Tylko mi teraz nie mówcie, że jest inaczej bo mi światopogląd legnie w gruzach. :wink:

 

 

Wysłać firmę sprzątającą gruz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S14 to raczej droższa zabawka niż jakieś tam BMW do driftu za kilka tysi.

 

Droższa? No nie wiem zależy co sie chce modzić. Kumpel ma s13 i auto na prawdę daje rade. Tylko to nie jest młode auto wiec trochę pracy trzeba było włożyć i ma sie dzieki temu pewny samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zajefajnie :mrgreen:

Tylko że ludzie którzy upalali takie wydumki z suszarką piszą że rozwalają tylny most: pokrywę z mocowaniem do belki, przełożenie w moście, łożyska, półośki, ........

Nawer R180 nie daje rady na dłuższą metę :!:

Poszukajcie w sieci na stronach za wielką wodą.

120 kuni i 150Nm na ośce to nie 240 i 300.

KAPS oferuje "RWD conversion" = specjalną tuleje którą wsadza się do centralnego (zamiact?) żeby zrobić RWD.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucza, Specjalne wkłady zamiast przednich półosi?! O co kaman? Czyli co, wyjmujesz półoś i blokujesz przód? Dla sprostowania wcześniejszych komentarzy - nie trzeba nic z auta wyciągać, żadnej skrzyni! Wystarczy nam kanał i spawarka. Dojście do pokrywy skrzyni biegów w subaru jest bardzo proste. Jeśli ktoś byłby zainteresowany poważnie, mogę odsprzedać mu swój zestaw RWD za grosze -->PW (sorry za komerchę, wiem, że od tego jest inny dział, ale gdyby komuś nie chciało się dłubać, to ma ode mnie gotowca :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerszen-X, Ta tulejka, którą tłuściochy z USA stosują zamiast wisko kosztuje na ebayu ok 500$ :D Spawając wiskozę otrzymujemy to samo, tylko, że grubsze :D Poza tym w wolnossących jednostkach (nie wiem jak z wiatrakiem) odpinając przednie półosie nie trzeba nic zaślepiać, olej nie wydostanie się ze skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...