Kamzool Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Witam! Kiedyś miałem poważny problem aby zamienić swojego Legaca 2.0 1993 z AWD na RWD. Jeżeli ktoś myśli nad zmianą napędu z 4 kół tylko na tył w Imprezie i Legacy pierwszej generacji, można zadawać pytania w tym poście. Na forum na ogół zadaje się pytania, a ja z góry oferuję odpowiedzi Zmiana ta naprawdę jest bardzo łatwa. Nie zaskoczą mnie teksty forumowiczów typu "jak mogłeś to zrobić?!", ale jeden lubi jabłko, drugi gruszkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Co zależy zrobić aby mieć tylnonapędówke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamzool Posted September 14, 2012 Author Share Posted September 14, 2012 Rozkręcamy pokrywę skrzyni biegów, wyjmujemy wiskozę, spawamy w niej mechanizm różnicowy, skręcamy wszystko do kupy, odpinamy przednie półosie i mamy RWD. Szczegółowe informację mogę przekazać na PW. ADK90, widzę, że ty masz turbawę, więc nie wiem czy tak samo jest u ciebie jak w wolnychssakach impreza i legacy pierwszej generacji, głównie tym modelom poświęcony jest ten post, bo mam co do nich pewność Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szerszen-X Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Ja bym zatytułował ten wątek tak: "Jak zrobić z Subaru driftowóz" Przy uturbowionych rozwiązanie będzie to samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 wyjmujemy wiskozę, spawamy w niej mechanizm różnicowy Z tego co wiem, w samej wiskozie nie ma mechanizmu różnicowego widzę, że ty masz turbawę, więc nie wiem czy tak samo jest u ciebie jak w wolnychssakach impreza i legacy pierwszej generacji, W turbo raczej jest tak samo (z wyjątkiem Sti z DCCD). Większe różnice są za to w AT. Ale sensu takiego zabiegu to już chyba nigdy nie zrozumiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamzool Posted September 14, 2012 Author Share Posted September 14, 2012 Giechu, Chodziło mi o zębatki, które w niej się znajdują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Z tego co wiem, w samej wiskozie nie ma mechanizmu różnicowego A gdzie jest centralny mechanizm różnicowy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 W skrzyni biegów :wink: a wiskoza -hermetycznie zamknięty element z jakimś tam olejem w środku jest "wsadzona" w ten mechanizm pomiędzy zębatki przód-tył jako szpera. Tylko mi teraz nie mówcie, że jest inaczej bo mi światopogląd legnie w gruzach. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Subaru driftowóz ciekawie brzmi. Zastanawiałem się kiedyś nad takim zabiegiem. Gdybym miał jeszcze jedno Subaru mógłbym w tym kierunku coś pomyśleć Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 W skrzyni biegów :wink: a wiskoza -hermetycznie zamknięty element z jakimś tam olejem w środku jest "wsadzona" w ten mechanizm pomiędzy zębatki przód-tył jako szpera.Tylko mi teraz nie mówcie, że jest inaczej bo mi światopogląd legnie w gruzach. :wink: Prawie zgadłeś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 To ja już nic nie wiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 W pewnym sklepie w katowicach,gdzie cztery suszarki w herbie goszczą,można w przyzwoitej cenie kupić specjalne wkłady zamiast przednich pół osi i już.A jak sie nam znudzi to bardzo szybko wrócimy do jedynie słusznego napędu :roll: ,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szerszen-X Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 lucza, zapodaj linka do tej części lub nazwę, bo nie mogę znaleźć w ich sklepie. Pewnie to taniej wyjdzie niż demontaż skrzyni i psucie wisko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 W skrzyni biegów :wink: a wiskoza -hermetycznie zamknięty element z jakimś tam olejem w środku jest "wsadzona" w ten mechanizm pomiędzy zębatki przód-tył jako szpera.Tylko mi teraz nie mówcie, że jest inaczej bo mi światopogląd legnie w gruzach. :wink: Wysłać firmę sprzątającą gruz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dario007 Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Masakra jakaś! Heretyka jakas! Przecie wystarczy bmw kupic Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 BMW? Bez przesady Już wole starego 200SX S13 czy S14 niż samochód pod wiejską dyskotekę który daję niezłego kopa a gdy przytuli się do barierki to przynajmniej nie ma zgrzytania zębów. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szerszen-X Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 200SX S13 czy S14 S14 to raczej droższa zabawka niż jakieś tam BMW do driftu za kilka tysi. -- Pt wrz 14, 2012 11:28 pm -- p.s. filmik od sprzedawcy promujący wystawione S14 na allegro Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 ale latająca bokiem impreza potrafi rozdziabić szczęke niejednego kierowcy w bUmie, mJetku czy innym RWD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szerszen-X Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 daje rade: ale nie zawsze: ładny drifcik: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 S14 to raczej droższa zabawka niż jakieś tam BMW do driftu za kilka tysi. Droższa? No nie wiem zależy co sie chce modzić. Kumpel ma s13 i auto na prawdę daje rade. Tylko to nie jest młode auto wiec trochę pracy trzeba było włożyć i ma sie dzieki temu pewny samochód. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 ale mimo, że lubie takie wynalazki... uważam, że subaru nie jest stworzone do latania bokiem... http://www.youtube.com/watch?v=3-YzeSwg5Rc&noredirect=1 legacy B4 FR/RWD 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
X69 Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Wszystko zajefajnie Tylko że ludzie którzy upalali takie wydumki z suszarką piszą że rozwalają tylny most: pokrywę z mocowaniem do belki, przełożenie w moście, łożyska, półośki, ........ Nawer R180 nie daje rady na dłuższą metę :!: Poszukajcie w sieci na stronach za wielką wodą. 120 kuni i 150Nm na ośce to nie 240 i 300. KAPS oferuje "RWD conversion" = specjalną tuleje którą wsadza się do centralnego (zamiact?) żeby zrobić RWD. Pozdro! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamzool Posted September 15, 2012 Author Share Posted September 15, 2012 lucza, Specjalne wkłady zamiast przednich półosi?! O co kaman? Czyli co, wyjmujesz półoś i blokujesz przód? Dla sprostowania wcześniejszych komentarzy - nie trzeba nic z auta wyciągać, żadnej skrzyni! Wystarczy nam kanał i spawarka. Dojście do pokrywy skrzyni biegów w subaru jest bardzo proste. Jeśli ktoś byłby zainteresowany poważnie, mogę odsprzedać mu swój zestaw RWD za grosze -->PW (sorry za komerchę, wiem, że od tego jest inny dział, ale gdyby komuś nie chciało się dłubać, to ma ode mnie gotowca ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szerszen-X Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 http://www.rs25.com/forums/f8/t80204-rw ... -pics.html tutaj podpowiedzi ze zdjęciami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamzool Posted September 15, 2012 Author Share Posted September 15, 2012 Szerszen-X, Ta tulejka, którą tłuściochy z USA stosują zamiast wisko kosztuje na ebayu ok 500$ Spawając wiskozę otrzymujemy to samo, tylko, że grubsze Poza tym w wolnossących jednostkach (nie wiem jak z wiatrakiem) odpinając przednie półosie nie trzeba nic zaślepiać, olej nie wydostanie się ze skrzyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now