Jump to content

Konwersja AWD na RWD Impreza, Legacy


Kamzool

Recommended Posts

Witam!

Kiedyś miałem poważny problem aby zamienić swojego Legaca 2.0 1993 z AWD na RWD.

Jeżeli ktoś myśli nad zmianą napędu z 4 kół tylko na tył w Imprezie i Legacy pierwszej generacji, można zadawać pytania w tym poście. Na forum na ogół zadaje się pytania, a ja z góry oferuję odpowiedzi :) Zmiana ta naprawdę jest bardzo łatwa. Nie zaskoczą mnie teksty forumowiczów typu "jak mogłeś to zrobić?!", ale jeden lubi jabłko, drugi gruszkę ;)

Link to comment
Share on other sites

Rozkręcamy pokrywę skrzyni biegów, wyjmujemy wiskozę, spawamy w niej mechanizm różnicowy, skręcamy wszystko do kupy, odpinamy przednie półosie i mamy RWD. Szczegółowe informację mogę przekazać na PW. ADK90, widzę, że ty masz turbawę, więc nie wiem czy tak samo jest u ciebie jak w wolnychssakach impreza i legacy pierwszej generacji, głównie tym modelom poświęcony jest ten post, bo mam co do nich pewność :)

Link to comment
Share on other sites

wyjmujemy wiskozę, spawamy w niej mechanizm różnicowy

Z tego co wiem, w samej wiskozie nie ma mechanizmu różnicowego :P

widzę, że ty masz turbawę, więc nie wiem czy tak samo jest u ciebie jak w wolnychssakach impreza i legacy pierwszej generacji,

 

W turbo raczej jest tak samo (z wyjątkiem Sti z DCCD). Większe różnice są za to w AT.

 

Ale sensu takiego zabiegu to już chyba nigdy nie zrozumiem :P

Link to comment
Share on other sites

W skrzyni biegów :wink: a wiskoza -hermetycznie zamknięty element z jakimś tam olejem w środku jest "wsadzona" w ten mechanizm pomiędzy zębatki przód-tył jako szpera.

Tylko mi teraz nie mówcie, że jest inaczej bo mi światopogląd legnie w gruzach. :wink:

Link to comment
Share on other sites

W skrzyni biegów :wink: a wiskoza -hermetycznie zamknięty element z jakimś tam olejem w środku jest "wsadzona" w ten mechanizm pomiędzy zębatki przód-tył jako szpera.

Tylko mi teraz nie mówcie, że jest inaczej bo mi światopogląd legnie w gruzach. :wink:

 

Prawie zgadłeś. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

W pewnym sklepie w katowicach,gdzie cztery suszarki w herbie goszczą,można w przyzwoitej cenie kupić specjalne wkłady zamiast przednich pół osi i już.A jak sie nam znudzi to bardzo szybko wrócimy do jedynie słusznego napędu :roll: ,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

W skrzyni biegów :wink: a wiskoza -hermetycznie zamknięty element z jakimś tam olejem w środku jest "wsadzona" w ten mechanizm pomiędzy zębatki przód-tył jako szpera.

Tylko mi teraz nie mówcie, że jest inaczej bo mi światopogląd legnie w gruzach. :wink:

 

 

Wysłać firmę sprzątającą gruz?

Link to comment
Share on other sites

BMW? Bez przesady :mrgreen: Już wole starego 200SX S13 czy S14 niż samochód pod wiejską dyskotekę który daję niezłego kopa a gdy przytuli się do barierki to przynajmniej nie ma zgrzytania zębów.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

S14 to raczej droższa zabawka niż jakieś tam BMW do driftu za kilka tysi.

 

Droższa? No nie wiem zależy co sie chce modzić. Kumpel ma s13 i auto na prawdę daje rade. Tylko to nie jest młode auto wiec trochę pracy trzeba było włożyć i ma sie dzieki temu pewny samochód.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zajefajnie :mrgreen:

Tylko że ludzie którzy upalali takie wydumki z suszarką piszą że rozwalają tylny most: pokrywę z mocowaniem do belki, przełożenie w moście, łożyska, półośki, ........

Nawer R180 nie daje rady na dłuższą metę :!:

Poszukajcie w sieci na stronach za wielką wodą.

120 kuni i 150Nm na ośce to nie 240 i 300.

KAPS oferuje "RWD conversion" = specjalną tuleje którą wsadza się do centralnego (zamiact?) żeby zrobić RWD.

 

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

lucza, Specjalne wkłady zamiast przednich półosi?! O co kaman? Czyli co, wyjmujesz półoś i blokujesz przód? Dla sprostowania wcześniejszych komentarzy - nie trzeba nic z auta wyciągać, żadnej skrzyni! Wystarczy nam kanał i spawarka. Dojście do pokrywy skrzyni biegów w subaru jest bardzo proste. Jeśli ktoś byłby zainteresowany poważnie, mogę odsprzedać mu swój zestaw RWD za grosze -->PW (sorry za komerchę, wiem, że od tego jest inny dział, ale gdyby komuś nie chciało się dłubać, to ma ode mnie gotowca :) )

Link to comment
Share on other sites

Szerszen-X, Ta tulejka, którą tłuściochy z USA stosują zamiast wisko kosztuje na ebayu ok 500$ :D Spawając wiskozę otrzymujemy to samo, tylko, że grubsze :D Poza tym w wolnossących jednostkach (nie wiem jak z wiatrakiem) odpinając przednie półosie nie trzeba nic zaślepiać, olej nie wydostanie się ze skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...