MegasWRC Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Hej, Od jakiegos czasu pojawil sie u mnie w Subaraku dziwny stukot na spadajcych obrotach. Dzieje sie to tylko na zimnym silniku, glos ciezko zlokalizowac, wg mnie dobiega z bloku silnika... Po rozgrzaniu wszystko chodzi ok. Dodam tez, ze nie zawsze sie on pojawia. Myslalem, ze to iskry z dziurawych kabli WN bo po ich wymiane przez jakis czas dzwieku nie bylo. Dzis znow sie pojawil. Sa to ciche stuki, dzwiek jakby cos bylo luznego. Panewkowo to nie brzmi. Jutro postaram sie to nagrac i tu wrzucic. Z autem nie ma zadnych problemow, wkreca sie pieknie na obroty, nie przerywa itp. Wystepuje to tylko ma spadku obrotow w okolicach 2tys rpm. Przy dodawaniu gazu tego dzwieku nie ma. Przy przyspieszaniu tez nic nie slychac.. -- 6 wrz 2012, o 10:53 -- Chciałem nagrać to akurat dziś nic nie stuka i wszystko chodzi dobrze :? Zauważyłem, że pojawia się to wtedy, kiedy auto jakiś czas stoi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomulus Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Postaraj sie to nagrać i wrzuć. Moze akurat ma coś podobnego u siebie. U mnie blacha włączała check engine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Jak stuka tylko na zimnym, a cichnie po rozgrzaniu to może to klasyczny piston slap :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegasWRC Posted September 7, 2012 Author Share Posted September 7, 2012 Stuka tylko przy spadaniu obrotow z lekkiego dodania gazu.. Piston Slaps stukalby chyba nonstop na odpalonym silniku...? Drogi to zabieg tak btw ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Piston slap stuka teoretycznie cały czas dopóki się nie rozgrzeje, ale u siebie też mi się wydaje, że lepiej go słyszę przy schodzeniu z obrotów :wink: Drogi to zabieg tak btw ? Pewnie tanio nie jest, ale dokładnie to nie wiem ile, bo mądrzejsi ode mnie mi powiedzieli, że da się z tym żyć 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegasWRC Posted September 7, 2012 Author Share Posted September 7, 2012 No glosny stuk to to nie jest. I pojawia sie tylko wtedy kiedy auto stoi dlugo, i noce sa dosc chlodne. Gdy teraz uzytkuje auto prawie codziennie, tego przystukiwania nie ma. Wiec chyba masz racje, to klasyczny piston slap. Auta na upalanki nie powoze takze jezdzic z tym czy rozbierac silnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Auta na upalanki nie powoze takze jezdzic z tym czy rozbierac silnik? Jeżeli to piston slap to na zimnym dać głośniej radio i jeździć W Forku tłoki mi klepią od kiedy pamiętam, a to już ładne dziesiątki tysięcy km (a chyba nawet i więcej 8) ). Tylko jak jest naprawdę zimno to nie ruszam od razu, tylko daję Forkowi chwilkę. Nie wiem czy to coś daje, ale jakoś już tak się przyzwyczaiłem 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegasWRC Posted September 7, 2012 Author Share Posted September 7, 2012 No ja 15min przed jazda staram sie rozgrzewac mojego Subaraka dzieki za info! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krajanek Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Stukot pojawiajacy sie przy schodzeniu z obrotów moze swiadczyc o zużytej panewce 8) Taką informacje przekazał mi znajomy mechanik . Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegasWRC Posted September 8, 2012 Author Share Posted September 8, 2012 Blok wraz z całym wyposażeniem i panewkami mam praktycznie nowe (10tyś przebiegu) olej wymieniany i sprawdzany regularnie. Do tego nie katowałem tego auta nawet. To piston slap, co potwierdziłem już ze swoim mechanikiem. Zresztą, panewka stukała by i na ciepło chyba? I nie tylko przy spadających obrotach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zento Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Panewka klepie cały czas. Piston slap słychać na zimnym. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegasWRC Posted September 8, 2012 Author Share Posted September 8, 2012 Właśnie u mnie klepania ciągłego nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubBlackbird Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 Powiedźcie czy piston slap wpływa na ciśnienie w cylindrze (cylindrach) czyli jeżeli klepie np. na jednym cylindrze to będzie na nim trochę niższe ciśnienie bo skoro teoretycznie tłok ma lekki luz to powinno tak się dziać. Chodzi mi o potwierdzenie praktyczne powyższego faktu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 Powiedźcie czy piston slap wpływa na ciśnienie w cylindrze (cylindrach) czyli jeżeli klepie np. na jednym cylindrze to będzie na nim trochę niższe ciśnienie bo skoro teoretycznie tłok ma lekki luz to powinno tak się dziać.Chodzi mi o potwierdzenie praktyczne powyższego faktu. w poczatkowej fazie stukania nie , potem moze miec ale minimalne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 Blok wraz z całym wyposażeniem i panewkami mam praktycznie nowe (10tyś przebiegu) olej wymieniany i sprawdzany regularnie. Do tego nie katowałem tego auta nawet. To piston slap, co potwierdziłem już ze swoim mechanikiem. Zresztą, panewka stukała by i na ciepło chyba? I nie tylko przy spadających obrotach? Gruba robota i co ? Niespasowane cylindry z tłokami ? To po co była cała ta kosztowna robota,żeby po 10 tys. piston slap był ? Coś się tu niezgadza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 moze coś z wydechu? i uspokaja sie jak sie rury rozgrzeją? :?: kawałek osłonki, blaszki itp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegasWRC Posted October 6, 2012 Author Share Posted October 6, 2012 Blok wraz z całym wyposażeniem i panewkami mam praktycznie nowe (10tyś przebiegu) olej wymieniany i sprawdzany regularnie. Do tego nie katowałem tego auta nawet. To piston slap, co potwierdziłem już ze swoim mechanikiem. Zresztą, panewka stukała by i na ciepło chyba? I nie tylko przy spadających obrotach? Gruba robota i co ? Niespasowane cylindry z tłokami ? To po co była cała ta kosztowna robota,żeby po 10 tys. piston slap był ? Coś się tu niezgadza. W miedzyczasie padl mi czujnik temp, auto dostalo pare razy w dupe na zimnym. Ot cala historyja powstania stuku Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted October 6, 2012 Share Posted October 6, 2012 MegasWRC, i co, sprzedajesz ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegasWRC Posted October 7, 2012 Author Share Posted October 7, 2012 Niestety tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now