Jump to content

Dziwny stukot z silnika przy spadajacych obrotach


MegasWRC

Recommended Posts

Hej,

 

 

 

Od jakiegos czasu pojawil sie u mnie w Subaraku dziwny stukot na spadajcych obrotach. Dzieje sie to tylko na zimnym silniku, glos ciezko zlokalizowac, wg mnie dobiega z bloku silnika... Po rozgrzaniu wszystko chodzi ok. Dodam tez, ze nie zawsze sie on pojawia. Myslalem, ze to iskry z dziurawych kabli WN bo po ich wymiane przez jakis czas dzwieku nie bylo. Dzis znow sie pojawil. Sa to ciche stuki, dzwiek jakby cos bylo luznego. Panewkowo to nie brzmi. Jutro postaram sie to nagrac i tu wrzucic. Z autem nie ma zadnych problemow, wkreca sie pieknie na obroty, nie przerywa itp. Wystepuje to tylko ma spadku obrotow w okolicach 2tys rpm. Przy dodawaniu gazu tego dzwieku nie ma. Przy przyspieszaniu tez nic nie slychac..

 

-- 6 wrz 2012, o 10:53 --

 

Chciałem nagrać to akurat dziś nic nie stuka i wszystko chodzi dobrze :? Zauważyłem, że pojawia się to wtedy, kiedy auto jakiś czas stoi...

Link to comment
Share on other sites

Piston slap stuka teoretycznie cały czas dopóki się nie rozgrzeje, ale u siebie też mi się wydaje, że lepiej go słyszę przy schodzeniu z obrotów :wink:

 

 

Drogi to zabieg tak btw ;)?

 

Pewnie tanio nie jest, ale dokładnie to nie wiem ile, bo mądrzejsi ode mnie mi powiedzieli, że da się z tym żyć :twisted:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No glosny stuk to to nie jest. I pojawia sie tylko wtedy kiedy auto stoi dlugo, i noce sa dosc chlodne. Gdy teraz uzytkuje auto prawie codziennie, tego przystukiwania nie ma. Wiec chyba masz racje, to klasyczny piston slap. Auta na upalanki nie powoze takze jezdzic z tym czy rozbierac silnik?

Link to comment
Share on other sites

Auta na upalanki nie powoze takze jezdzic z tym czy rozbierac silnik?

 

 

Jeżeli to piston slap to na zimnym dać głośniej radio i jeździć :mrgreen:

 

W Forku tłoki mi klepią od kiedy pamiętam, a to już ładne dziesiątki tysięcy km (a chyba nawet i więcej 8) ).

Tylko jak jest naprawdę zimno to nie ruszam od razu, tylko daję Forkowi chwilkę. Nie wiem czy to coś daje, ale jakoś już tak się przyzwyczaiłem 8)

Link to comment
Share on other sites

Blok wraz z całym wyposażeniem i panewkami mam praktycznie nowe (10tyś przebiegu) olej wymieniany i sprawdzany regularnie. Do tego nie katowałem tego auta nawet. To piston slap, co potwierdziłem już ze swoim mechanikiem.

Zresztą, panewka stukała by i na ciepło chyba? I nie tylko przy spadających obrotach?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Powiedźcie czy piston slap wpływa na ciśnienie w cylindrze (cylindrach) czyli jeżeli klepie np. na jednym cylindrze to będzie na nim trochę niższe ciśnienie bo skoro teoretycznie tłok ma lekki luz to powinno tak się dziać.

Chodzi mi o potwierdzenie praktyczne powyższego faktu.

Link to comment
Share on other sites

Powiedźcie czy piston slap wpływa na ciśnienie w cylindrze (cylindrach) czyli jeżeli klepie np. na jednym cylindrze to będzie na nim trochę niższe ciśnienie bo skoro teoretycznie tłok ma lekki luz to powinno tak się dziać.

Chodzi mi o potwierdzenie praktyczne powyższego faktu.

w poczatkowej fazie stukania nie , potem moze miec ale minimalne

Link to comment
Share on other sites

Blok wraz z całym wyposażeniem i panewkami mam praktycznie nowe (10tyś przebiegu) olej wymieniany i sprawdzany regularnie. Do tego nie katowałem tego auta nawet. To piston slap, co potwierdziłem już ze swoim mechanikiem.

Zresztą, panewka stukała by i na ciepło chyba? I nie tylko przy spadających obrotach?

 

 

Gruba robota i co ? Niespasowane cylindry z tłokami ? To po co była cała ta kosztowna robota,żeby po 10 tys. piston slap był ? Coś się tu niezgadza.

Link to comment
Share on other sites

Blok wraz z całym wyposażeniem i panewkami mam praktycznie nowe (10tyś przebiegu) olej wymieniany i sprawdzany regularnie. Do tego nie katowałem tego auta nawet. To piston slap, co potwierdziłem już ze swoim mechanikiem.

Zresztą, panewka stukała by i na ciepło chyba? I nie tylko przy spadających obrotach?

 

 

Gruba robota i co ? Niespasowane cylindry z tłokami ? To po co była cała ta kosztowna robota,żeby po 10 tys. piston slap był ? Coś się tu niezgadza.

 

 

W miedzyczasie padl mi czujnik temp, auto dostalo pare razy w dupe na zimnym. Ot cala historyja powstania stuku :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...