Skocz do zawartości

Wywalenie katów + tył seria. Ma to sens????? GL


Tomulus

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wyrzeźbiłem z tego co miałem,ori katalizator został,na końcu przelot ala Apexi i bulgot jest zajebiaszczy :twisted: ale jest za głośno :? w trasie

[ http://i264.photobucket.com/albums/ii184/marcinkoziol/Bulgot.jpg ]

 

Jako że urastasz już do rangi Forumowego pioniera w tej sprawie, garść pytań, bo sam to będę chciał w przyszłym tygodniu zrobić:

1. Uciąłeś jedną z rur, i wstawiłeś tą "złączkę" - a skąd ją wziąłeś? To ta sama złączka, która łączy te dwie rury kolektora oryginalnie w okolicach katalizatora? Teraz po prostu jest już zaraz za pierwszym wylotem, tak?

2. Jak dużo rzeźbienia/jakich rurek/kolanek potrzeba, żeby drugi wylot podłączyć do rzeczonej złączki tuż obok pierwszego wylotu? Skąd je wziąłeś, bo wyglądają na oryginalne?

3. Srebrna (nowa) rura jest gięta już oryginalnie - dorobiona, czy spawałeś/dałeś kolanko (jak Tomulus)?

4. Czy osiągi spadły/spalanie wzrosło? :oops:

5. Czy trzeba zachować jakieś proporcje/długości rur, czy "jedna dłuższa, druga krótsza, wchodzą w katalizator" i będzie OK i bez problemu, sonda nie zwariuje etc.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koziołek rure którą przedłużał ma z odciętego pierwszego wyjscia.

Ja mam tak samo , tylko że dałem kolanka (Łatwiej)

Rura srebna -50mm

Myśle ze ani Koziołek a ni Ja niedamy żadnych wymiarów.

Tak prosto walne.

Odciałem obie rury. Popatrzylem.hhhhmmmm. zastanowiłem sie i do roboty.

Niewiem jak u Koziolka ale u mnie rura ta przedłużana jest ciut niżej zeby niegrzała skrzyni.

W sobote dodatkowo owijam wszystko bandażem.

Podkreslam - ZE NAJWAZNIEJSZA JEST ZŁĄCZKA FABRYCZNA KTÓRA WCHODZI W KATA!!!!!

Jak odetniesz to zobaczysz ze jest specjalny kanał to strugi spalin- WAZNE!!!!

Podejzewam ze bez tego niebedzie bulgotu.

Tak czy siak- napewno sie uda.

Z doswiadczenia powiem ze jak chcesz miec cichy wydech to nie montuj tylniego przelotu.

Własnie wczoraj zdjełem przelot i wróciłem do serii.

Fajnie jest posłuchac głośnego bulgotu ale nie w trasie i na dłuzsza mete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro Legacy Dziadki tak miały ,to chyba nie powinno to szkodzić silnikowi :roll:

 

Jedni czują, inni nie czują różnicy. Zajrzyj do "co zrobić żeby subaru bulgotało" bo ktoś chyba pisał ze pali wiecej i ma gorszy dół.

 

Pamietajcie że silniki atmosferyczne muszą mieć policzony wydech, takie skracanie na pewno ma jakiś skutek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do "co zrobić żeby subaru bulgotało" bo ktoś chyba pisał ze pali wiecej i ma gorszy dół.

 

Planuję się dzisiaj przebić przez cały ten wątek, bo właśnie tego się obawiam. :roll:

 

Pamietajcie że silniki atmosferyczne muszą mieć policzony wydech, takie skracanie na pewno ma jakiś skutek...

 

No i właśnie jedynie to mnie powstrzymuje przed przeróbką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurka ale pytań :shock:

BelegUS, musisz znaleźć fotkę ori kolektora i porównać z fotką mojego przerobionego kolektora,

1 odcinasz trójnik od flanszy przykręconej do katalizatora i pozostałych dwóch rur.

2 tniesz rurę z prawej strony (stojąc przodem do auta)i tam przyłapujesz trójnik jak ci wygodnie.

3 rurę kolanko którą przed chwilą wyciąłeś możesz dopasować pomiędzy trójnik a lewy kolektor (stojąc przodem do auta)jak masz wszystko wycięte kręcisz rurkami a koncepcja sama się pojawi co robić dalej

4 ta srebrna rura o ile pamiętam fi 50 była tak wygięta,taką kupiłem koszt 20pln

Jak wytniesz trójnik zobaczysz wewnątrz przegrodę zapobiegającą pchaniu spalin z jednego kolektora w drugi więc ważne jest go zastosować

Z moich obserwacji ZERO zmian w osiagach jak i spalaniu :lol:

 

Przelot ala APEXI czy Mugen w trasie urywa łeb :evil: ale w mieście jest :twisted:.

Osobiście zamierzam wsadzić serie od GT lub WRX jako końcowy tłumik.

 

-- Cz wrz 06, 2012 2:44 pm --

 

W sobote dodatkowo owijam wszystko bandażem.

 

Przybieram się do tego samego daj znać jak owiniesz pewnie będzie ciszej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że otworzyłem seryjny i wyciełem jedną komore. Jest o niebo lepiej.

Dzisiaj lub jutro leci drugi kat. Prawdopodobnie to on juz dzwoni. Po uderzeniach w niego jest słyszalne coś latającego w nim

 

Nawet po dokładnym wytrzebieniu katów i tak może rezonować, jak u Wuema

 

Koziołek, kurde ,tak jak odpisalem Belegusiowi, nie masz za blisko cylindra wpuszczonej tej rury? Ja bym sie kurde bał, to go musi nieźle dławić :idea:

 

znalazłem zdjecie kolektora Alfinty, jakbym ruszał mój to predzej coś w tym stylu, choc po drodze bym wolał zrobić jakiś "sportowy" katalizator

 

imgp6695resizedte0ob5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem zdjecie kolektora Alfinty, jakbym ruszał mój to predzej coś w tym stylu, choc po drodze bym wolał zrobić jakiś "sportowy" katalizator

 

Aflinta w tamtym (?) czasie czym jeździł? I jak mu to chodziło (i ile, ciekawe, za to dał)?

 

 

Jak się w końcu wkurzę (bo po kilku wątkach na tym forum, z "Co zrobić, żeby Subaru NA bulgotało" na czele mam wodę z mózgu) to dopadnę kogoś na mojej alma mater Polibudzie... i niech się wytłumaczy, jak wyglądać powinien OPTYMALNY kolektor wydechowy w takiej sytuacji z punktu widzenia teoretycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... Z ori legasiowym kolektorem jest tak, że mamy pewność, że nie szkodzi... w końcu liczyli go japońscy inż :P

Nie twierdzę, że samoróbki szkodzą... tego nie wiem... ale ich własciciele też nie wiedzą na 100%, że nie szkodzą :P

Z drugiej strony, mamy kilkunastoletnie auta... i chyba nie warto się specjalnie przejmować takimi rzeczami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie prawda jest taka ze jakby kolektor od legacy byłby taki cudny to by go niezmieniali.

Kolektor który ma dłuższe rury szybciej opróżnia komorę spalania. Dlaczego od razu jest kat- proste .

Żeby wszystko się niedzialo za szybko. Ekologia!!!!!

Zastanawiam się nad jeszcze większymi średni ani rur i sportowym katem.

Zaczerpnelem wiedzy dlatego się madraluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koziołek, kurde ,tak jak odpisalem Belegusiowi, nie masz za blisko cylindra wpuszczonej tej rury? Ja bym sie kurde bał, to go musi nieźle dławić

 

Nic go nie dławi ori trójnik ma przegrodę która zapobiega wpychaniu spalin z jednej strony silnika na drugą.

Spaliny które wchodzą z boku trójnika są wewnątrz kierowane w stronę kata wiec nie ma mowy o cofaniu się spalin.

Powiem tak,nikogo nie namawiam do modyfikacji jaką zrobiłem,chciałem bulgot i go mam praktycznie bez kosztów.

Gdybym miał ochotę to bym wywiną replikę borla z nierdzewki+sportowy katalizator i mega wypasiony końcowy tylko w jakim celu?

Żeby pozbyć się kupę kasy i po całej operacji okazało się że auto nie jedzie bo ma za bardzo otwarty wydech?!

 

 

Ten kolektor którego fotkę pokazałeś prawdopodobnie nie bulgocze :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koziołek BRAWO!!!! Przeróbka jest dla nas. Robilismy dla siebie. Miałęś zaje..... pomysł i tyle.

Tak samo zrobiłem i jest HAPPY!!!!!

Gadki w stylu za blisko,zle a po co to nie do nas. Chcieliśmy mieć BULGOT I MAMY GO!!!!!

Reszta tak na zdrowy rozsądek pozostaje dla was.

MY JUZ MAMY BULGOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomulus, nie rozumiem ,że co jestem zły brzydki wstretny bo zwróciłem wam na to uwage? Ja wole przemysleć rózne aspekty zanim zrobie "kuku"

 

reagujesz jak typowy młodzik na forum Tjuningowym- "nie podoba mu sie to napisze ze jest dla mnie ,a nie dla niego"

Wiec po co jest opublikowane skoro jest do was, rownie dobrze mogło by być pw.

 

Wow my już mamy, normalnie ide poszukac jakiegoś medalu :P

 

Sam dopuszczam pewien poziom drutu u siebie w aucie,ale na cos takiego bym sie nie zdecydował.

 

i nie chce zwady,ani klotni,po prostu pomyslcie czy na pewno jest zdrowe dla silnika wpuszczenie tego zaraz za cylindrem :idea: Sprawność pozbywania sie gazów cylindów z lewej strony na pewno bedzie wystarczająca?

Fajnie jakby to jakiś spec wydechowy ocenił :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie nie spinać się :DMatiz, ma rację... już była na ten temat rozmowa na forum i ktoś napisał, że zrezygnowano z tego kolektora nierównoodległosciowego (fajna nazwa) właśnie z tego powodu, że jedna z głowic miała wyższą temp... W przypadku Waszych kolektorów ta temp może być jeszcze wyższa. Natomiast tak jak pisałem juz wcześniej - warto sie tym az tak przejmować? Niektórzy leja najtańszy olej silnikowy i to z allegro i zyją ;)

 

Poza tym w tym temacie viewtopic.php?f=26&t=121977&view=unread#unread

zostało już chyba wszystko napisane... może warto przenieśc ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyziek masz racje. Miało być o wycięciu kata a tu prosze temat jak rzeka :)

Co prawda dzieki temu wątkowi zrobiłem kolektor.

A propo wiedzy na temat tego kolektora. Zaczerpnełem dużo wiedzy i robiłem pod okiem ludzia który robi kolektory sportowe od paru ładnych lat .

Tez racja zeby sie nie unosić i takie tam. W końcu jestesmy tu zeby sobie pomagać ( albo cuś- he he )

Mysle jednak ze kolektor jest dobrze zrobiony i rury ma przedłużona a nie skrócone. Grzanie wątpliwa sprawa.

Wczoraj założyłem kiere (fajowo) a zaraz ide wycinać drugiego kata (dzwoni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matiz, Jak widzisz opublikowałem fotki mojej przeróbki aczkolwiek nie namawiam do robienia tego samego ale już przynajmniej jest jeszcze jedna taka przeróba Tomulus'a.(reszta się nie ujawnia)

Jak piszesz nie wiadomo czy jedna głowica nie ma wyższej temperatury i tego się nie dowiemy dopóki coś się nie sfajczy 8) ,

Z obliczeń na szybko wyszło że po przeróbce pojemność wydechu do trójnika jest i tak większa aniżeli pojemność gazów w cylindrze więc dlatego zdecydowałem się na taką modyfikację :wink:

Ceny kolektora od legasia to jakiś kosmos za tą kwotę można wywinąć replikę borla ,mieć bulgot i szybki otwarty kolektor :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciełem kata i odziwo nie jest dużo głośniej. Przestalo dzwonić. Niewiem może takie moje głupawe odczucie ale jakby lepiej sie subaryna zbierała z dołu. hhhhmmmmm sam niewiem :)

 

Potwierdzam słowa Koziołka. Na zdrowy rozum , nic nie jest któtsze a po czesci jedna srednica jest wieksza a druga dłuższa.

Wiec z gazami raczej niema problemu (no chyba ze z innymi :) ) he he

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie skoro już sa bulgoty to przeniesmy się do tamtego tematu, żeby nie śmiecić. Ja dzisiaj usunąłem strumienicę, którą miałem w miejscu drugiego kata... wrażenia w tym drugim temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwyczajnie wszystkie rozterki związane z wydechem opisujmy tam :) Bedzie wszyustko na jednym miejscu... Poza tym padłą już propozycja, żeby każdy kto zrobił bulgocik dał tam opis układu wydechowego i wkleił filmik/nagranie z dźwiękiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomulus,

 

viewtopic.php?f=26&t=121977&p=1702171#p1702171

 

 

Tam wal ze wszystkim co pomogło w osiągnięciu bulgotu w n/a

Tutaj autor wątku rozkminia sens wywalenia katów...

Podpowiedź ode mnie....ten MOD sensu nie ma...Dać kolektor z legacy antyka...wszystkie wersje silnikowe i nadwoziowe od rocznika 89-92/93....I dla jeszcze lepszego efektu dać przelotowy na końcu...Ot i tyle :lol:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...