BelegUS Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Ja wyrzeźbiłem z tego co miałem,ori katalizator został,na końcu przelot ala Apexi i bulgot jest zajebiaszczy ale jest za głośno :? w trasie[ http://i264.photobucket.com/albums/ii184/marcinkoziol/Bulgot.jpg ] Jako że urastasz już do rangi Forumowego pioniera w tej sprawie, garść pytań, bo sam to będę chciał w przyszłym tygodniu zrobić: 1. Uciąłeś jedną z rur, i wstawiłeś tą "złączkę" - a skąd ją wziąłeś? To ta sama złączka, która łączy te dwie rury kolektora oryginalnie w okolicach katalizatora? Teraz po prostu jest już zaraz za pierwszym wylotem, tak? 2. Jak dużo rzeźbienia/jakich rurek/kolanek potrzeba, żeby drugi wylot podłączyć do rzeczonej złączki tuż obok pierwszego wylotu? Skąd je wziąłeś, bo wyglądają na oryginalne? 3. Srebrna (nowa) rura jest gięta już oryginalnie - dorobiona, czy spawałeś/dałeś kolanko (jak Tomulus)? 4. Czy osiągi spadły/spalanie wzrosło? 5. Czy trzeba zachować jakieś proporcje/długości rur, czy "jedna dłuższa, druga krótsza, wchodzą w katalizator" i będzie OK i bez problemu, sonda nie zwariuje etc.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Koziołek rure którą przedłużał ma z odciętego pierwszego wyjscia. Ja mam tak samo , tylko że dałem kolanka (Łatwiej) Rura srebna -50mm Myśle ze ani Koziołek a ni Ja niedamy żadnych wymiarów. Tak prosto walne. Odciałem obie rury. Popatrzylem.hhhhmmmm. zastanowiłem sie i do roboty. Niewiem jak u Koziolka ale u mnie rura ta przedłużana jest ciut niżej zeby niegrzała skrzyni. W sobote dodatkowo owijam wszystko bandażem. Podkreslam - ZE NAJWAZNIEJSZA JEST ZŁĄCZKA FABRYCZNA KTÓRA WCHODZI W KATA!!!!! Jak odetniesz to zobaczysz ze jest specjalny kanał to strugi spalin- WAZNE!!!! Podejzewam ze bez tego niebedzie bulgotu. Tak czy siak- napewno sie uda. Z doswiadczenia powiem ze jak chcesz miec cichy wydech to nie montuj tylniego przelotu. Własnie wczoraj zdjełem przelot i wróciłem do serii. Fajnie jest posłuchac głośnego bulgotu ale nie w trasie i na dłuzsza mete. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Ta rura wchodząca w katalizator, czy połączenie rur z kolektora przed katem (czy to to samo)? A jak osiągi? I spalanie? Czuć różnicę? Żadnych błędów sondy/silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Skoro Legacy Dziadki tak miały ,to chyba nie powinno to szkodzić silnikowi :roll: Jedni czują, inni nie czują różnicy. Zajrzyj do "co zrobić żeby subaru bulgotało" bo ktoś chyba pisał ze pali wiecej i ma gorszy dół. Pamietajcie że silniki atmosferyczne muszą mieć policzony wydech, takie skracanie na pewno ma jakiś skutek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Zajrzyj do "co zrobić żeby subaru bulgotało" bo ktoś chyba pisał ze pali wiecej i ma gorszy dół. Planuję się dzisiaj przebić przez cały ten wątek, bo właśnie tego się obawiam. :roll: Pamietajcie że silniki atmosferyczne muszą mieć policzony wydech, takie skracanie na pewno ma jakiś skutek... No i właśnie jedynie to mnie powstrzymuje przed przeróbką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 O kurka ale pytań :shock: BelegUS, musisz znaleźć fotkę ori kolektora i porównać z fotką mojego przerobionego kolektora, 1 odcinasz trójnik od flanszy przykręconej do katalizatora i pozostałych dwóch rur. 2 tniesz rurę z prawej strony (stojąc przodem do auta)i tam przyłapujesz trójnik jak ci wygodnie. 3 rurę kolanko którą przed chwilą wyciąłeś możesz dopasować pomiędzy trójnik a lewy kolektor (stojąc przodem do auta)jak masz wszystko wycięte kręcisz rurkami a koncepcja sama się pojawi co robić dalej 4 ta srebrna rura o ile pamiętam fi 50 była tak wygięta,taką kupiłem koszt 20pln Jak wytniesz trójnik zobaczysz wewnątrz przegrodę zapobiegającą pchaniu spalin z jednego kolektora w drugi więc ważne jest go zastosować Z moich obserwacji ZERO zmian w osiagach jak i spalaniu Przelot ala APEXI czy Mugen w trasie urywa łeb ale w mieście jest . Osobiście zamierzam wsadzić serie od GT lub WRX jako końcowy tłumik. -- Cz wrz 06, 2012 2:44 pm -- W sobote dodatkowo owijam wszystko bandażem. Przybieram się do tego samego daj znać jak owiniesz pewnie będzie ciszej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Zapomniałem dodać że otworzyłem seryjny i wyciełem jedną komore. Jest o niebo lepiej. Dzisiaj lub jutro leci drugi kat. Prawdopodobnie to on juz dzwoni. Po uderzeniach w niego jest słyszalne coś latającego w nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Zapomniałem dodać że otworzyłem seryjny i wyciełem jedną komore. Jest o niebo lepiej.Dzisiaj lub jutro leci drugi kat. Prawdopodobnie to on juz dzwoni. Po uderzeniach w niego jest słyszalne coś latającego w nim Nawet po dokładnym wytrzebieniu katów i tak może rezonować, jak u Wuema Koziołek, kurde ,tak jak odpisalem Belegusiowi, nie masz za blisko cylindra wpuszczonej tej rury? Ja bym sie kurde bał, to go musi nieźle dławić znalazłem zdjecie kolektora Alfinty, jakbym ruszał mój to predzej coś w tym stylu, choc po drodze bym wolał zrobić jakiś "sportowy" katalizator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 znalazłem zdjecie kolektora Alfinty, jakbym ruszał mój to predzej coś w tym stylu, choc po drodze bym wolał zrobić jakiś "sportowy" katalizator Aflinta w tamtym (?) czasie czym jeździł? I jak mu to chodziło (i ile, ciekawe, za to dał)? Jak się w końcu wkurzę (bo po kilku wątkach na tym forum, z "Co zrobić, żeby Subaru NA bulgotało" na czele mam wodę z mózgu) to dopadnę kogoś na mojej alma mater Polibudzie... i niech się wytłumaczy, jak wyglądać powinien OPTYMALNY kolektor wydechowy w takiej sytuacji z punktu widzenia teoretycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 No właśnie... Z ori legasiowym kolektorem jest tak, że mamy pewność, że nie szkodzi... w końcu liczyli go japońscy inż Nie twierdzę, że samoróbki szkodzą... tego nie wiem... ale ich własciciele też nie wiedzą na 100%, że nie szkodzą Z drugiej strony, mamy kilkunastoletnie auta... i chyba nie warto się specjalnie przejmować takimi rzeczami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 7 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Panowie prawda jest taka ze jakby kolektor od legacy byłby taki cudny to by go niezmieniali. Kolektor który ma dłuższe rury szybciej opróżnia komorę spalania. Dlaczego od razu jest kat- proste . Żeby wszystko się niedzialo za szybko. Ekologia!!!!! Zastanawiam się nad jeszcze większymi średni ani rur i sportowym katem. Zaczerpnelem wiedzy dlatego się madraluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Koziołek, kurde ,tak jak odpisalem Belegusiowi, nie masz za blisko cylindra wpuszczonej tej rury? Ja bym sie kurde bał, to go musi nieźle dławić Nic go nie dławi ori trójnik ma przegrodę która zapobiega wpychaniu spalin z jednej strony silnika na drugą. Spaliny które wchodzą z boku trójnika są wewnątrz kierowane w stronę kata wiec nie ma mowy o cofaniu się spalin. Powiem tak,nikogo nie namawiam do modyfikacji jaką zrobiłem,chciałem bulgot i go mam praktycznie bez kosztów. Gdybym miał ochotę to bym wywiną replikę borla z nierdzewki+sportowy katalizator i mega wypasiony końcowy tylko w jakim celu? Żeby pozbyć się kupę kasy i po całej operacji okazało się że auto nie jedzie bo ma za bardzo otwarty wydech?! Ten kolektor którego fotkę pokazałeś prawdopodobnie nie bulgocze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Ten kolektor którego fotkę pokazałeś prawdopodobnie nie bulgocze aha. Nie no ok, nie jestem technikiem ale dla mnie jest za blisko cylindra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 7 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Koziołek BRAWO!!!! Przeróbka jest dla nas. Robilismy dla siebie. Miałęś zaje..... pomysł i tyle. Tak samo zrobiłem i jest HAPPY!!!!! Gadki w stylu za blisko,zle a po co to nie do nas. Chcieliśmy mieć BULGOT I MAMY GO!!!!! Reszta tak na zdrowy rozsądek pozostaje dla was. MY JUZ MAMY BULGOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Tomulus, nie rozumiem ,że co jestem zły brzydki wstretny bo zwróciłem wam na to uwage? Ja wole przemysleć rózne aspekty zanim zrobie "kuku" reagujesz jak typowy młodzik na forum Tjuningowym- "nie podoba mu sie to napisze ze jest dla mnie ,a nie dla niego" Wiec po co jest opublikowane skoro jest do was, rownie dobrze mogło by być pw. Wow my już mamy, normalnie ide poszukac jakiegoś medalu Sam dopuszczam pewien poziom drutu u siebie w aucie,ale na cos takiego bym sie nie zdecydował. i nie chce zwady,ani klotni,po prostu pomyslcie czy na pewno jest zdrowe dla silnika wpuszczenie tego zaraz za cylindrem Sprawność pozbywania sie gazów cylindów z lewej strony na pewno bedzie wystarczająca? Fajnie jakby to jakiś spec wydechowy ocenił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 No Panowie nie spinać się Matiz, ma rację... już była na ten temat rozmowa na forum i ktoś napisał, że zrezygnowano z tego kolektora nierównoodległosciowego (fajna nazwa) właśnie z tego powodu, że jedna z głowic miała wyższą temp... W przypadku Waszych kolektorów ta temp może być jeszcze wyższa. Natomiast tak jak pisałem juz wcześniej - warto sie tym az tak przejmować? Niektórzy leja najtańszy olej silnikowy i to z allegro i zyją Poza tym w tym temacie viewtopic.php?f=26&t=121977&view=unread#unread zostało już chyba wszystko napisane... może warto przenieśc ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Dyziek masz racje. Miało być o wycięciu kata a tu prosze temat jak rzeka Co prawda dzieki temu wątkowi zrobiłem kolektor. A propo wiedzy na temat tego kolektora. Zaczerpnełem dużo wiedzy i robiłem pod okiem ludzia który robi kolektory sportowe od paru ładnych lat . Tez racja zeby sie nie unosić i takie tam. W końcu jestesmy tu zeby sobie pomagać ( albo cuś- he he ) Mysle jednak ze kolektor jest dobrze zrobiony i rury ma przedłużona a nie skrócone. Grzanie wątpliwa sprawa. Wczoraj założyłem kiere (fajowo) a zaraz ide wycinać drugiego kata (dzwoni) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Matiz, Jak widzisz opublikowałem fotki mojej przeróbki aczkolwiek nie namawiam do robienia tego samego ale już przynajmniej jest jeszcze jedna taka przeróba Tomulus'a.(reszta się nie ujawnia) Jak piszesz nie wiadomo czy jedna głowica nie ma wyższej temperatury i tego się nie dowiemy dopóki coś się nie sfajczy 8) , Z obliczeń na szybko wyszło że po przeróbce pojemność wydechu do trójnika jest i tak większa aniżeli pojemność gazów w cylindrze więc dlatego zdecydowałem się na taką modyfikację :wink: Ceny kolektora od legasia to jakiś kosmos za tą kwotę można wywinąć replikę borla ,mieć bulgot i szybki otwarty kolektor :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Wyciełem kata i odziwo nie jest dużo głośniej. Przestalo dzwonić. Niewiem może takie moje głupawe odczucie ale jakby lepiej sie subaryna zbierała z dołu. hhhhmmmmm sam niewiem Potwierdzam słowa Koziołka. Na zdrowy rozum , nic nie jest któtsze a po czesci jedna srednica jest wieksza a druga dłuższa. Wiec z gazami raczej niema problemu (no chyba ze z innymi ) he he Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Panowie skoro już sa bulgoty to przeniesmy się do tamtego tematu, żeby nie śmiecić. Ja dzisiaj usunąłem strumienicę, którą miałem w miejscu drugiego kata... wrażenia w tym drugim temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Dyziek chetnie sie przeniose tylko niewiem za bardzo jak. Faktycznie bulgot jest - temat do zamkniecia. Niemam pojecia jak to sie robi - masz drugi temat daj znac jak przejsc do niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Zwyczajnie wszystkie rozterki związane z wydechem opisujmy tam Bedzie wszyustko na jednym miejscu... Poza tym padłą już propozycja, żeby każdy kto zrobił bulgocik dał tam opis układu wydechowego i wkleił filmik/nagranie z dźwiękiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 HHHHmmmm. czyli???? Dałem foto,filmik i opis. Czyli znalezc wątek o bulgocie a tu zając sie tym co jest w temacie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueM Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Tomulus, viewtopic.php?f=26&t=121977&p=1702171#p1702171 Tam wal ze wszystkim co pomogło w osiągnięciu bulgotu w n/a Tutaj autor wątku rozkminia sens wywalenia katów... Podpowiedź ode mnie....ten MOD sensu nie ma...Dać kolektor z legacy antyka...wszystkie wersje silnikowe i nadwoziowe od rocznika 89-92/93....I dla jeszcze lepszego efektu dać przelotowy na końcu...Ot i tyle Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Prośba do moda o zamkniecie tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się