Jump to content

Wywalenie katów + tył seria. Ma to sens????? GL


Tomulus
 Share

Recommended Posts

Chce wywalic wszystko co jest od kolektora i zostawić tylko tylni seryjny.

Teraz jest zamontowany jakis tam niby sportowy wydech - firmy krzak.

Wiem ze trzeba kombinowac z kolektorem zeby uzyskać bulgot.

Problem z kolektorami od legacy z nudził mnie. Wiec prosiłbym o rade czy chociasz w małem stopniu uzyskam bulkot moją metodą .

Jest Subaru -MUSI BYC BULKOT. Terraz chodzi jak zwykly ssak.

Link to comment
Share on other sites

Na równym kolektorze raczej nie zabulgocze... Chyba szkoda zachodu z tłumikami przy kolektorze z równymi kolankami, bo po prostu zrobi się głośniej i nic więcej. Na Alledrogo jest kilka Legacy <93 kompletnych (przynajmniej zdjęcia pokazują całe auto) z przeznaczeniem na części. Ja bym rozesłał pytanie. Skoro ćwiartkę nadwozia sprzedają za 200 zł, to może i kolektor po taniości rzucą :)

Link to comment
Share on other sites

Nie ma zasady,u mnie od wymiany puszki dało sie zrobić chrypke:

 

Btw- da sie bez dłubania kolektora, poczekaj aż przerdzewieje za drugim katalizatorem :mrgreen:

N5pSd.jpg

Jak jest dziurka to bulgota :mrgreen: A jak sie przerwie na 2 czesci to choopie :mrgreen: nawet turbo sie chowa :P

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie musisz to nie wywalaj katów. Ja pozbyłem się u siebie i auto straciło dynamikę, a na dodatek nie dało się wysiedzieć w środku, więc założyłem spowrotem. Kup sobie kolektor i załóż na końcu jakiś przelot, albo "wybebesz" to co masz teraz :twisted: Dodatkowa lektura: viewtopic.php?f=26&t=121977&view=unread#unread

Link to comment
Share on other sites

HHHHmmmmm. Ten tylni chyba jest przelotowy. Jak sie nie myle to pierwszy kat ma sonde a dalej to jakies malutkie coś. Może tamte wywale i tył seria. Rodzimej produkcji i tak słabo wyciszają. To jest automat i dzwiek non-stop buczy a wrecz basuje. Chce go ciut zciszyć. Bulgot musi być!!!!

Link to comment
Share on other sites

Wytniesz katy i środkowy tłumik, to raz, że stracisz troszeczkę moc, a dwa nie wysiedzisz w środku, a bulgotu GTkowego jak nie było tak dalej nie będzie. Znajdz kolektor legacy i montuj.

Link to comment
Share on other sites

Hhhhmmmmm chyba masz racje i poszukam kolektora od legacy - silnik/rocznik mozesz podać???

Dużo przeróbek zeby wlazł????? Narazie wkładam tylni nowy seryjny. W automacie dzwiek z wydechu męczy. Dzwiek jak dzwiek ale ten potworny baSSSS. FFUUUU

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak chyba legacy do 1992 miały takie kolektory. nie nowsze. najlepiej jakbys znalazł razem z katalizatorem i sonda. przerobek nie robisz. pamietaj tylko o uszczelkach, najważniejsza, ta między silnikiem a kolektorem.

Ciężko znaleźć taki kolektor, próbuj na szrotach.

Powodzenia!

Link to comment
Share on other sites

Wstawiłem dzis seryjny wydech. Odziwo jeden uchwyt niepasuje. Ale do rzeczy:

-dospawana sama konćówka ok.90mm

Dzwięk o niebo lepszy o tego gu..... co miałem. Zaczyna sie coś dziać. Niechodzi mi o hard bulkot tylko dzwięk jaki boxer z siebię wydobywa.

Jutro mam zamiar wyciąć tylko drugi kat i takie coś małego. Zostawie 1 kata i tylni seryjny.

Ma to sens??????

Link to comment
Share on other sites

moze sie coś zdarzy, ja tak chciałem zrobić jak mi przegniła flansza ,ale nie miałem siły sie bawić z profilowaniem takiego łuku w miejsce kata :?

Link to comment
Share on other sites

Mam Imprezę 1.8 NA, zmieniłem kolektor na ten z Legaca I generacji. Teraz czuję że mam Subaru, pięknie bulgocze i każdemu to polecam. Po prostu inne auto. Nie kombinowałbym tylko szukał tego kolektora. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

No własnie dzis po zdjeciu tylniego - odpaliłem i dzwiek całkiem fajowy. Mysle ze wyciecie kata i Takiej małej puszeczki coś zmieni. Zobaczymy. Zanim kupie kolektor od legacy to pewnie juz w garazu bedzie stała GT. He he :)

Link to comment
Share on other sites

Nic Ci to nie da, tylko samochód będzie głośniej chodził.

Dobrzy ludzie radzą Ci! szukaj kolektora od legacy. Będziesz miał wtedy GT.

Naprawdę można tanio znaleźć na szrotach.

Ja za swój z katem i sondą i jeszcze jakąś przedłużką zapłaciłem 100 PLN :)

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj, że po wywaleniu katów rozlużnisz rozpręzysz układ i auto straci dół, który i tak tyłka nie urywa.Jak chcesz dzwięk gt to tylko najtanszy układ z katem z legacy, resztę dorobć i po zabawie.

Link to comment
Share on other sites

O.k tylko mi powiedzcie czy da rade przerobić ten co mam. Rozumiem ze trzeba jedną rurę przedłużyc. Nikt niema kolektora od legacy

 

-- Śr sie 29, 2012 7:08 pm --

 

Juhu- popatrzyłem ,podpatrzyłem, zastanowilem i ......

Mam miga i przeróbke zrobie sam na wzór borla. Wejscie do kata zrobie z dwóch rur.

Oczywiscie jedną rure puszcze w drugą strone jak jest w borla.

Fakt troszke rur i kolanek trzeba kupić. Mysle ze sobota (cała) wystarczy na przeróbke.

Jak mam płacić krocie za kolektor od legacy to pomęcze sie sam. Jeżeli borla działa i daje bulkot to mysle ze jestem w stanie sam to zrobić. Chyba ze kąty ,zagiecia musze miec odpowiednie wyliczenia.

HHHHmmmm chyba nastepna sobota bedzie bardzo pracowita :)

Link to comment
Share on other sites

Będę w weekend śmigał po szrotach w okolicach Olsztyna, także zobaczę, czy coś mają.

Pamiętaj, że mogą to być małe złomowiska, byleby tam stał jakiś stary legaś z silnikiem 2,2 mający jeszcze kolektor :D

 

-- Śr sie 29, 2012 7:58 pm --

 

A co do własnych kombinacji, to chyba będzie czekało Cię mnóstwo pracy. Nie masz pewności, że dobrze pospawasz i czy z lambda będzie wszystko OK.

Link to comment
Share on other sites

Musi być od 2.2????? Kat by został ten co jest z lambdą. Kolega robi od paru lat kolektory i wydechy z kwasówki (przemo-car) i to własnie z nim bede przerabiał. Jeszcze o tym niewie (he he)

Wyslałem znów zapytanie o kolektor i zobaczymy może,może.

Link to comment
Share on other sites

Panowie jest bulkot. Nie wytrzymałem do soboty i zrobiłem dziś,

WIELKIE PODZIEKOWANIA DLA KOZIOŁKA.

Zrobilem podobnie jak u niego i bulkot JEST!!!!!!!

Przy okazji dowiedzialem sie ze sprzedano mi tylni wydech nie do imprezy tylko do legacy , dlatego jedno mocowanie nie pasuje i jest ciut niżej.

To dobrze ze od legacy bo wiekszą srednice rury.

Czyli tak:

-kolektor przerobiony

-katalizatory na swoim miejscu

-tylni seryjny od Legacy

-koncówka 90mm wspawana bezposrednio do wydechu.

Bulkot super , nie jest męczący. Chodzi basowo i wcale nie tak cicho.

WOW! Ide jezdzić

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...