Skocz do zawartości

Problem ze wstecznym i dwoma innymi rzeczami...


Charlie9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mianowicie mam kilka drobnych problemów w legacy 4.

 

1. Problem z wstecznym biegiem - wchodzi ciężko, trzeba niejednokrotnie wysprzęglić, żeby go wrzucić

2. Podgrzewanie tylnej szyby - bardzo słabo działa...nawet jak jest tylko wilgotna, to zaczynają grzać paski u góry, dolne tak jakby nie działały, dopiero po przejechaniu 5-10km coś tam lekko rusza...bardzo dziwna sprawa.

3. Stuka mi coś w zawieszeniu z przodu - na przeglądzie facet mi powiedział, że to tylko jakieś gumy (silent blocki?) po obu stronach...może tak być?

 

I poza tym wszystkim poszukuję dobrego serwisu nie-ASO w Katowicach lub okolicach... M&M cars mnie nie interesuje - nie spełniają moich oczekiwań, więc mam prawo wybrać coś innego. Do Mikołowa nie będę jechać, nie mam na to czasu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Problem z wstecznym biegiem - wchodzi ciężko, trzeba niejednokrotnie wysprzęglić, żeby go wrzucić

Kidy był wymieniany olej w skrzyni?

 

3. Stuka mi coś w zawieszeniu z przodu - na przeglądzie facet mi powiedział, że to tylko jakieś gumy (silent blocki?) po obu stronach...może tak być?

Możliwe że to gumy stabilizatora..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Problem z wstecznym biegiem - wchodzi ciężko, trzeba niejednokrotnie wysprzęglić, żeby go wrzucić
Rada na szybko, przed inspekcją lub przynajmniej wymianą oleju, jak nie możesz wrzucić wstecznego, to wrzuć jedynkę i wtedy wsteczny powinien wejść łatwiej.

 

. Stuka mi coś w zawieszeniu z przodu - na przeglądzie facet mi powiedział, że to tylko jakieś gumy (silent blocki?) po obu stronach...może tak być?
To trzeba lepiej zidentyfikować.

Mogą to być gumy staba lub łączników, wtedy wymiana szybka, tania i nie wymaga potem geometrii.

Mogą to być gumy wahacza/y, wtedy wymiana trochę bardziej kłopotliwa i wymaga geometrii.

W związku z powyższym lepiej najpierw dobrze zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Co do wstecznego to takiego patentu już używam, aczkolwiek za bardzo mi to przeszkadza, i chciałbym coś z tym zrobić. Może jakaś regularcja, wymiana tuleji?

Co do zawieszenia to diagnostyka obowiązkowa.

Co do szyby to ma ktoś jakiś pomysł?

 

P.S. Zgubiłem pokrywkę zbiornika płynu do spryskiwaczy (nie mam pojęcia jak, chyba podczas jazdy). Da się to kupić i czy ktoś wie, jaka może być cena? Szukałem u właścicieli tych aut na części, ale nikt nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Podgrzewanie tylnej szyby - bardzo słabo działa...nawet jak jest tylko wilgotna, to zaczynają grzać paski u góry, dolne tak jakby nie działały, dopiero po przejechaniu 5-10km coś tam lekko rusza...bardzo dziwna sprawa.

 

sprawdz przekaźnik, powinin byc gdzieś pod deską.

i końcówki na szybie czy czasem juz sie jakaś nie odłamuje... coś słabo prąd przewodzi.

pod plastikami w środku z prawej i lewej strony szyby odstaja takie uszy w które wpinasz kabelki.

 

Ktoś ma pomysł co zrobić ze wstecznym ...

 

sprawdz czy masz odpowietrzone sprzegło, może wymien płyn (taki sam jak w układzie hamulcowym)

wymień olej

u mnie nawet po wymianie oleju przed wstecznym musz wcisnac sprzegło, puścic, wcisnac raz jeszcze i dopiero wchodzi.

 

Taaa,i zapitalasz ze skrobaczką po przewodach grzejnych-gratuluję.

 

przewody są od środka...

drapanie szyby na zewnatrz im nie szkodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to możliwe? Tym bardziej, że auto jest dość młode i mało używane...serio ;)

 

No już nie takie młode, szósty roczek :mrgreen:

Niestety z wiekiem pojawi się coraz więcej takich pierdółek.

Jeśli chodzi o skrzynię to ze wstecznym tak już jest w większości Subaraków. Podobno pomaga wymiana oleju 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsteczny - normalna rzecz czyli TTTM i kłopot z wrzucaniem 'R' jest podobno związany ze stałym napędem na 4 łapy. Wymiana oleju może trochępoprawić ale cudów nie oczekuj. Jak ktoś wcześniej wspomniał albo wrzucaj z jedynki albo podwójnie wysprzęglaj...

 

Gumy zawieszenia to ogólnie niedroga rzecz - kupuj w ASO. Oprócz tulei wahacza, które OEM nabędziesz w dużo lepszej cenie...

Wymiana gum stabilizatora we własnym zakresie to max 30 minut roboty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gum, to punkt C w tym poście opisuję wymianę.

 

 

Może ktoś podesłać schemat elektryczny tej tylnej szyby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
może poprzerywane paski grzejące...

 

Ale jak to możliwe? Tym bardziej, że auto jest dość młode i mało używane...serio ;)

Ja mam to samo wcześniej miałem opla vektre c z 2004 miał najechane 165000 km i nic mu nie było przeglądy zawsze przechodził bez najmniejszych problemów a w tym japońcu, kupiłem go w lipcu 2012 rocznik 2007 miał przejechane 70000 równo i odrazu musiałem zmienic stabilizator, tylne amortyzatory teraz jeszcze to mi sie zwaliło, ale powiedziałem sobie koniec teraz kupuje tylko europejskie samochody. Sory ze nie na temat troche ale jestem wkurzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo wcześniej miałem opla vektre c z 2004 miał najechane 165000 km i nic mu nie było przeglądy zawsze przechodził bez najmniejszych problemów a w tym japońcu, kupiłem go w lipcu 2012 rocznik 2007 miał przejechane 70000 równo i odrazu musiałem zmienic stabilizator, tylne amortyzatory teraz jeszcze to mi sie zwaliło, ale powiedziałem sobie koniec teraz kupuje tylko europejskie samochody. Sory ze nie na temat troche ale jestem wkurzony

odgrzebujesz kotleta :unsure: , ok, a przy tym....uskarżasz się na auto, a może powinieneś mieć pretensje do poprzedniego użytkownika, skąd wiesz po jakich drogach i jak jeździł...a może też wcale nie miał 70kkm...jesteś pewien auta, no i jak je sprawdzałeś przed zakupem,skoro zaraz po zakupie musiałeś te części wymienić ? kupowałeś z tą świadomością ?.....najprościej napluć na markę ale stare porzekadło mówi jak dbasz tak masz...nie mówię, też że wszystko jest cacy ale bez przesady...

znam wielu użytkowników Legacy, którzy mają ponad 100kkm i w zawiasie robili tylko gumy lub łączniki stab.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...