Charlie9 Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Witam, mianowicie mam kilka drobnych problemów w legacy 4. 1. Problem z wstecznym biegiem - wchodzi ciężko, trzeba niejednokrotnie wysprzęglić, żeby go wrzucić 2. Podgrzewanie tylnej szyby - bardzo słabo działa...nawet jak jest tylko wilgotna, to zaczynają grzać paski u góry, dolne tak jakby nie działały, dopiero po przejechaniu 5-10km coś tam lekko rusza...bardzo dziwna sprawa. 3. Stuka mi coś w zawieszeniu z przodu - na przeglądzie facet mi powiedział, że to tylko jakieś gumy (silent blocki?) po obu stronach...może tak być? I poza tym wszystkim poszukuję dobrego serwisu nie-ASO w Katowicach lub okolicach... M&M cars mnie nie interesuje - nie spełniają moich oczekiwań, więc mam prawo wybrać coś innego. Do Mikołowa nie będę jechać, nie mam na to czasu Link to comment Share on other sites More sharing options...
blade Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 1. Problem z wstecznym biegiem - wchodzi ciężko, trzeba niejednokrotnie wysprzęglić, żeby go wrzucić Kidy był wymieniany olej w skrzyni? 3. Stuka mi coś w zawieszeniu z przodu - na przeglądzie facet mi powiedział, że to tylko jakieś gumy (silent blocki?) po obu stronach...może tak być? Możliwe że to gumy stabilizatora.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 1. Problem z wstecznym biegiem - wchodzi ciężko, trzeba niejednokrotnie wysprzęglić, żeby go wrzucićRada na szybko, przed inspekcją lub przynajmniej wymianą oleju, jak nie możesz wrzucić wstecznego, to wrzuć jedynkę i wtedy wsteczny powinien wejść łatwiej. . Stuka mi coś w zawieszeniu z przodu - na przeglądzie facet mi powiedział, że to tylko jakieś gumy (silent blocki?) po obu stronach...może tak być?To trzeba lepiej zidentyfikować. Mogą to być gumy staba lub łączników, wtedy wymiana szybka, tania i nie wymaga potem geometrii. Mogą to być gumy wahacza/y, wtedy wymiana trochę bardziej kłopotliwa i wymaga geometrii. W związku z powyższym lepiej najpierw dobrze zdiagnozować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie9 Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 Dzięki za odpowiedzi. Co do wstecznego to takiego patentu już używam, aczkolwiek za bardzo mi to przeszkadza, i chciałbym coś z tym zrobić. Może jakaś regularcja, wymiana tuleji? Co do zawieszenia to diagnostyka obowiązkowa. Co do szyby to ma ktoś jakiś pomysł? P.S. Zgubiłem pokrywkę zbiornika płynu do spryskiwaczy (nie mam pojęcia jak, chyba podczas jazdy). Da się to kupić i czy ktoś wie, jaka może być cena? Szukałem u właścicieli tych aut na części, ale nikt nie ma... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 3. Stuka mi coś w zawieszeniu z przodu w jakich warunkach? Zawsze? Czy tylko w okreslonych sytuacjach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie9 Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 w jakich warunkach? Zawsze? Czy tylko w okreslonych sytuacjach? Tylko jak wjeżdżam na jakieś nierówności...tory, dziury itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Mozliwe ze wlasnie gumy stabilzatora Ci stukaja i stabilizatorry. Jedz na stacje diagnostyczna niech Ci potrzepia autem i wszystko bedzie widac albo do mechanika na podnosnik auto i tez znajdzie to co trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie9 Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Ktoś ma pomysł co zrobić ze wstecznym i dlaczego tylna szyba tak dziwnie grzeje? Wygląda to tak: Zaczyna grzać tak jak na zdjęciu poniżej, z czasem delikatnie rozgrzewa się reszta... Uploaded with ImageShack.us Link to comment Share on other sites More sharing options...
nala Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 może poprzerywane paski grzejące... u mnie działają tylko 4 więc i tak widzisz więcej :wink: a tak na poważnie bardzo wkurzająca sprawa... :x Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie9 Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 może poprzerywane paski grzejące... Ale jak to możliwe? Tym bardziej, że auto jest dość młode i mało używane...serio Link to comment Share on other sites More sharing options...
nala Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 a tego to nie wiem sama złapałam zonka w zimie widząc, że szyba wcale nie ma zamiaru się odmrozić Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Podczas mycia tylnej szyby albo ktos srobal ja w zime ze szronu lub wiozles cos i przerwalo paski... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 ktos srobal ja w zime ze szronu To chyba mało prawdopodobne z zewnątrz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 A jednak mozna. Siedzi sie w aucie bez wlaczenia silnika szyby paruja. Pozniej wychodzi sie i podczas nocy szyby zamarzaja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Taaa,i zapitalasz ze skrobaczką po przewodach grzejnych-gratuluję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Pan Dziedzic, no niestety niektorzy maja takie pomysły a pozniej nie grzeje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 2. Podgrzewanie tylnej szyby - bardzo słabo działa...nawet jak jest tylko wilgotna, to zaczynają grzać paski u góry, dolne tak jakby nie działały, dopiero po przejechaniu 5-10km coś tam lekko rusza...bardzo dziwna sprawa. sprawdz przekaźnik, powinin byc gdzieś pod deską. i końcówki na szybie czy czasem juz sie jakaś nie odłamuje... coś słabo prąd przewodzi. pod plastikami w środku z prawej i lewej strony szyby odstaja takie uszy w które wpinasz kabelki. Ktoś ma pomysł co zrobić ze wstecznym ... sprawdz czy masz odpowietrzone sprzegło, może wymien płyn (taki sam jak w układzie hamulcowym) wymień olej u mnie nawet po wymianie oleju przed wstecznym musz wcisnac sprzegło, puścic, wcisnac raz jeszcze i dopiero wchodzi. Taaa,i zapitalasz ze skrobaczką po przewodach grzejnych-gratuluję. przewody są od środka... drapanie szyby na zewnatrz im nie szkodzi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
valdiiaga Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Ale jak to możliwe? Tym bardziej, że auto jest dość młode i mało używane...serio No już nie takie młode, szósty roczek Niestety z wiekiem pojawi się coraz więcej takich pierdółek. Jeśli chodzi o skrzynię to ze wstecznym tak już jest w większości Subaraków. Podobno pomaga wymiana oleju 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Podobno pomaga wymiana oleju 8) Podobno tak ale nie zawsze. Trzeba niestety kilka razy poszczać sprzęgło i wrzucać wsteczny. Olej jeśli nie był wymieniany to dobrze to zrobić na pewno nie zaszkodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolz Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 wsteczny - normalna rzecz czyli TTTM i kłopot z wrzucaniem 'R' jest podobno związany ze stałym napędem na 4 łapy. Wymiana oleju może trochępoprawić ale cudów nie oczekuj. Jak ktoś wcześniej wspomniał albo wrzucaj z jedynki albo podwójnie wysprzęglaj... Gumy zawieszenia to ogólnie niedroga rzecz - kupuj w ASO. Oprócz tulei wahacza, które OEM nabędziesz w dużo lepszej cenie... Wymiana gum stabilizatora we własnym zakresie to max 30 minut roboty Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Wymiana gum stabilizatora we własnym zakresie to max 30 minut roboty bolz, oczywiście nie licząc podnoszenia auta aby się pod nie wślizgnąć chyba ze masz kanał w domu albo podnośnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Co do gum, to punkt C w tym poście opisuję wymianę. Może ktoś podesłać schemat elektryczny tej tylnej szyby? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal21 Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 może poprzerywane paski grzejące... Ale jak to możliwe? Tym bardziej, że auto jest dość młode i mało używane...serio Ja mam to samo wcześniej miałem opla vektre c z 2004 miał najechane 165000 km i nic mu nie było przeglądy zawsze przechodził bez najmniejszych problemów a w tym japońcu, kupiłem go w lipcu 2012 rocznik 2007 miał przejechane 70000 równo i odrazu musiałem zmienic stabilizator, tylne amortyzatory teraz jeszcze to mi sie zwaliło, ale powiedziałem sobie koniec teraz kupuje tylko europejskie samochody. Sory ze nie na temat troche ale jestem wkurzony Link to comment Share on other sites More sharing options...
okeyten Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Ja mam to samo wcześniej miałem opla vektre c z 2004 miał najechane 165000 km i nic mu nie było przeglądy zawsze przechodził bez najmniejszych problemów a w tym japońcu, kupiłem go w lipcu 2012 rocznik 2007 miał przejechane 70000 równo i odrazu musiałem zmienic stabilizator, tylne amortyzatory teraz jeszcze to mi sie zwaliło, ale powiedziałem sobie koniec teraz kupuje tylko europejskie samochody. Sory ze nie na temat troche ale jestem wkurzony odgrzebujesz kotleta , ok, a przy tym....uskarżasz się na auto, a może powinieneś mieć pretensje do poprzedniego użytkownika, skąd wiesz po jakich drogach i jak jeździł...a może też wcale nie miał 70kkm...jesteś pewien auta, no i jak je sprawdzałeś przed zakupem,skoro zaraz po zakupie musiałeś te części wymienić ? kupowałeś z tą świadomością ?.....najprościej napluć na markę ale stare porzekadło mówi jak dbasz tak masz...nie mówię, też że wszystko jest cacy ale bez przesady... znam wielu użytkowników Legacy, którzy mają ponad 100kkm i w zawiasie robili tylko gumy lub łączniki stab. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Przy 190 tyś km wymieniałem gumy i łączniki staba,przy 215 amory.Wszystkie te rzeczy były fabryczne,więc niech nie pitolą głupot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now