Piaskos Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Od ostatniego tygodnia prześladuje mnie CE z błędem czujnika spalania stukowego. Zapala się: - czasem po odpaleniu ciepłego auta - najczęściej gdy pada deszcz - jest wilgotno - czasem w upał też - generalnie w losowych chwilach i na losowy okres czasu (od kilku sekund do minuty) - czasem zapala się przy dodawaniu gazu a przy zejściu z obrotów gaśnie Auto pracuje bardzo dobrze a gdy się zapali CE traci na mocy. Błąd wyskakuje niezaleznie czy jade na PB czy LPG. Co ważne, na trasie nie zapala się ani razu a przy jezdzie w mieście kilka razy nawet na dystansie parunastu km. Więcej pali. Póki co wykonane: - wymiana świec - wymiana przewodów - wykrecenie i wyczyszczenie czujnika Czy gdzieś można dopatrywać się jeszcze przyczyn takiego zachowania czy to wskazuje na agonalny stan czujnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_rider Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Możliwe, że jeszcze kable mają gdzieś zły styk lub są przetarte. Tym bardziej, że napisałeś, że najczęściej gdy jest wilgotno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Ja bym "zaryzykował" i kupił nowy czujnik. Wiem, że kupowanie nowych gratów to rewolucyjna metoda usuwania uszkodzeń, ale może się sprawdzi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Póki co założyłem używke na próbe. Dzisiaj minął pierwszy dzień bez CE. Zobaczymy co dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Póki co założyłem używke na próbe To najlepsze rozwiązanie !!! Kiedyś też kombinowałem z czyszczeniem i pomogło ale tylko na rok !!! póżniej problem powrócił i znowu czyściłem i dokręcałem z odpowiednią siłą i nic nie pomogło !!! wymieniłem na używkę żeby sprawdzić i używka już została. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Ważne, żeby czujnik stukowy przykręcić odpowiednim momentem - nie "na oko". Było o tym parę razy na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Ważne, żeby czujnik stukowy przykręcić odpowiednim momentem 23.5±2.9 Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Ważne, żeby czujnik stukowy przykręcić odpowiednim momentem - nie "na oko". Było o tym parę razy na forum. a dlaczego to aż takie ważne? czytałem też o kącie 60st Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Piaskos - zdemontuj czujnik i sprawdz śrubę, która go trzyma - być może ktoś dokręcił go w sposób niewłaściwy co powoduje problemy / miąłem taki przypadek u siebie/. Po zmianie śruby i prawidłowym dokręceniu problem ustał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coin Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 a dlaczego to aż takie ważne?czytałem też o kącie 60st w zasadzie ten czujnik to nic innego jak zwykły mikrofon piezoelektryczny jest bardzo delikatny dlatego nalezy go przykrecic bardzo delikatnie. Wazne jest aby powierzchnie styku były wolne od zanieczyszczen. Njczestsza przyczyna uszkodzenia tych czujnikow jest pekniecie na skutek za mocnego przykrecenia. a niestety nowy troche kosztuje...w aso ~300zl no chyba ze masz pewną używkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Póki co jeżdżę na używce Zrobiłem 1500 km i jest dobrze Sprawdzone u mnie że czyszczenie nic nie pomogło. Dokręcony kluczem dynamometrycznym według zaleceń i śmiga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się