edek2006 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Zaczynam powoli podczas jazdy słyszeć swoje przednie łożysko. Czy da radę wymienić tylko ten element, czy trzeba kupować całą piastę ? I jeszcze jedno pytanko czy jest możliwe, że łożysko może powodować pojedyncze metaliczne stuknięcia kiedy kręci się energicznie kierownicą na postoju- silnik włączony ? ( zawieszenie sprawdzone nigdzie żadnych luzów ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyhu555 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Na pewno wygodniej jest wymienić całą piastę, odkręcasz starą, przykręcasz nową i po problemie, ale samo łożysko też możesz wymienić tylko na prasie trzeba wciskać, broń Boże młotkiem naparzać, co do stuków to raczej nie od łożyska ale może niech się jeszcze ktoś wypowie, pozdro 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Podnieś koło na lewarku i poruszaj nim góra dół. Łożysko wyrobione często ma wyczuwalny luz. Jeżeli to łożysko to przy lekkich ruchach kierownicą w czasie jazdy będziesz słyszał huczenie, nie ważne czy na biegu czy na luzie. Skręcasz w prawo usłyszysz lewe łożysko jak obciążenia budy przeniosą się na uszkodzone łożysko. Wejdź na googla - wpisz katalog SKF. Bedziesz wiedział czy masz kupić łożysko czy całą piastę zależnie od auta dostępne są albo kompletne piasty albo łożyska. Jeżeli łożysko to żaden problem je wycisnąć ze zwrotnicy po wcześniejszym wyciśnieciu piasty. -- Śr sie 01, 2012 7:12 pm -- Wg katalogu występuje VKBA 3955 na oś tylną - łożysko i VKBA 6896 na oś przednia jako cała piasta. Ale niech ktoś to jeszcze potwierdzi. http://www.vsm.skf.com/pl-PL/OnlineCatalogue.aspx -- Śr sie 01, 2012 7:15 pm -- Ww. oznaczenia dla WRX STI dla 2006 r. Wcześniejsze modele mogą mieć inne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Aby zferyfikowac łozysko najlepiej wjechac na podnosnik i pokrecic kołem. Wtedy słuchac czy łozysko huczy. Jesli masz dojscie to prasy zmien łozysko a jak nie to piaste. A co to tych stukniec na postoju to jesli skrecac w lewa i w prawo i słyszysz takie jakby przeskakiwanie to łozysko amortyzatora w poduszcze sie wyrobiło. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Aby zferyfikowac łozysko najlepiej wjechac na podnosnik i pokrecic kołem. Wtedy słuchac czy łozysko huczy. Jesli masz dojscie to prasy zmien łozysko a jak nie to piaste. A co to tych stukniec na postoju to jesli skrecac w lewa i w prawo i słyszysz takie jakby przeskakiwanie to łozysko amortyzatora w poduszcze sie wyrobiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 W starszych STI z przodu łożysko można było wymieniać bez piasty. W nowszych wymienia się całą piastę, tak jak u autora wątku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Dzięki wszystkim za rady. Musze wymienić całą piastę. Jak po tym nie ustaną hałasy przy skręcaniu na postoju, to pewnie następnym podejrzanym będzie łożysko amortyzatora. I jeszcze pytanie czy, żeby spokojnie zakręcić kołem ( do sprawdzenia łożyska) muszę mieć podniesione cztery koła, czy wystarczy jedno ? PS. Pomuki poszły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 żeby spokojnie zakręcić kołem ( do sprawdzenia łożyska) muszę mieć podniesione cztery koła, czy wystarczy jedno ? W Sti masz jakąś szperę z przodu i nawet gdy 4 koła w górze to ciężko kręcić kołem tak ,żeby szumy łożyska w piaście słyszeć .Raczej auto na podnośnik ,rozpędzić trochę ,luz i słuchać jeśli diagnoza drogowa nie wystarcza .Kołem (uniesionym)możesz poszarpać w obu płaszczyznach,czy nie ma luzu. Łożysko amoryzatora niech ktoś osłucha ,gdy kręcisz.Lepsza wesja to tak samo,tylko tam,gdzie geometrię ustawiają i przy wyłączonym silniku.Mają tam obrotnice do geometrii .(jest cicho) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 żeby spokojnie zakręcić kołem ( do sprawdzenia łożyska) muszę mieć podniesione cztery koła, czy wystarczy jedno ? W Sti masz jakąś szperę z przodu i nawet gdy 4 koła w górze to ciężko kręcić kołem tak ,żeby szumy łożyska w piaście słyszeć .Raczej auto na podnośnik ,rozpędzić trochę ,luz i słuchać jeśli diagnoza drogowa nie wystarcza .Kołem (uniesionym)możesz poszarpać w obu płaszczyznach,czy nie ma luzu. Łożysko amoryzatora niech ktoś osłucha ,gdy kręcisz.Lepsza wesja to tak samo,tylko tam,gdzie geometrię ustawiają i przy wyłączonym silniku.Mają tam obrotnice do geometrii .(jest cicho) No tak myślałem, że jest jakiś haczyk, bo kiedyś podniosłem tylko jedno koło i raczej sprawnie to kręcenie mi nim nie szło. Całe szczęście, że to nie spadek formy Podziękował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Respect: Tak nie sprawdzisz jadąc autem na podnośniku ponieważ masz odciążone łożyska. Test musi być na drodze jak dociążysz masą auta łożyska i prędkościach ok. 100 km/h jak buda się przechyla przy delikatnych skrętach. Najprościej: Sprawdzasz łapiąc jedną ręką podniesione koło na godz. 12 a drugą na 6 tej. Poruszasz i wyczujesz. Kręcenie kołami nic Wam nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyhu555 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 I trzeba pamiętać o ustawieniu geometrii po całej operacji. Co do stuków jeszcze to miałem wczoraj Legasia z podobnym objawem, tam stukała przekładnia, oby u Ciebie to nie było to, pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 I trzeba pamiętać o ustawieniu geometrii po całej operacji. Co do stuków jeszcze to miałem wczoraj Legasia z podobnym objawem, tam stukała przekładnia, oby u Ciebie to nie było to, pozdr. Też mam nadzieję, że nie będzie to przekładnia. Po niecałych 40000 km to trochę szybko by było na takie awarie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 I trzeba pamiętać o ustawieniu geometrii po całej operacji. Co do stuków jeszcze to miałem wczoraj Legasia z podobnym objawem, tam stukała przekładnia, oby u Ciebie to nie było to,pozdr. Też mam nadzieję, że nie będzie to przekładnia. Po niecałych 40000 km to trochę szybko by było na takie awarie. I co tam kolego wyszło?????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Sprawa już historyczna, ale magicy z nie ASO pokrecili cos przy maglu i przestalo stukac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 ok dzieki za info pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Sprawa już historyczna, ale magicy z nie ASO pokrecili cos przy maglu i przestalo stukac. Ten problemy stukania w Twoim STI łączy te dwa tematy http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/47817-amortyzator-sti/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się