Skocz do zawartości

Wymiana łożyska


edek2006

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam powoli podczas jazdy słyszeć swoje przednie łożysko. Czy da radę wymienić tylko ten element, czy trzeba kupować całą piastę ? I jeszcze jedno pytanko czy jest możliwe, że łożysko może powodować pojedyncze metaliczne stuknięcia kiedy kręci się energicznie kierownicą na postoju- silnik włączony ? ( zawieszenie sprawdzone nigdzie żadnych luzów )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wygodniej jest wymienić całą piastę, odkręcasz starą, przykręcasz nową i po problemie, ale samo łożysko też możesz wymienić tylko na prasie trzeba wciskać, broń Boże młotkiem naparzać, co do stuków to raczej nie od łożyska ale może niech się jeszcze ktoś wypowie, pozdro

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś koło na lewarku i poruszaj nim góra dół. Łożysko wyrobione często ma wyczuwalny luz.

Jeżeli to łożysko to przy lekkich ruchach kierownicą w czasie jazdy będziesz słyszał huczenie, nie ważne czy na biegu czy na luzie.

Skręcasz w prawo usłyszysz lewe łożysko jak obciążenia budy przeniosą się na uszkodzone łożysko.

 

Wejdź na googla - wpisz katalog SKF. Bedziesz wiedział czy masz kupić łożysko czy całą piastę zależnie od auta dostępne są albo kompletne piasty albo łożyska.

Jeżeli łożysko to żaden problem je wycisnąć ze zwrotnicy po wcześniejszym wyciśnieciu piasty.

 

-- Śr sie 01, 2012 7:12 pm --

 

Wg katalogu występuje VKBA 3955 na oś tylną - łożysko i VKBA 6896 na oś przednia jako cała piasta. Ale niech ktoś to jeszcze potwierdzi.

 

http://www.vsm.skf.com/pl-PL/OnlineCatalogue.aspx

 

-- Śr sie 01, 2012 7:15 pm --

 

Ww. oznaczenia dla WRX STI dla 2006 r. Wcześniejsze modele mogą mieć inne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zferyfikowac łozysko najlepiej wjechac na podnosnik i pokrecic kołem. Wtedy słuchac czy łozysko huczy. Jesli masz dojscie to prasy zmien łozysko a jak nie to piaste.

A co to tych stukniec na postoju to jesli skrecac w lewa i w prawo i słyszysz takie jakby przeskakiwanie to łozysko amortyzatora w poduszcze sie wyrobiło.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zferyfikowac łozysko najlepiej wjechac na podnosnik i pokrecic kołem. Wtedy słuchac czy łozysko huczy. Jesli masz dojscie to prasy zmien łozysko a jak nie to piaste.

A co to tych stukniec na postoju to jesli skrecac w lewa i w prawo i słyszysz takie jakby przeskakiwanie to łozysko amortyzatora w poduszcze sie wyrobiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za rady. Musze wymienić całą piastę. Jak po tym nie ustaną hałasy przy skręcaniu na postoju, to pewnie następnym podejrzanym będzie łożysko amortyzatora. I jeszcze pytanie czy, żeby spokojnie zakręcić kołem ( do sprawdzenia łożyska) muszę mieć podniesione cztery koła, czy wystarczy jedno ?

PS. Pomuki poszły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby spokojnie zakręcić kołem ( do sprawdzenia łożyska) muszę mieć podniesione cztery koła, czy wystarczy jedno ?

W Sti masz jakąś szperę z przodu i nawet gdy 4 koła w górze to ciężko kręcić kołem tak ,żeby szumy łożyska w piaście słyszeć .Raczej auto na podnośnik ,rozpędzić trochę ,luz i słuchać jeśli diagnoza drogowa nie wystarcza .Kołem (uniesionym)możesz poszarpać w obu płaszczyznach,czy nie ma luzu.

Łożysko amoryzatora niech ktoś osłucha ,gdy kręcisz.Lepsza wesja to tak samo,tylko tam,gdzie geometrię ustawiają i przy wyłączonym silniku.Mają tam obrotnice do geometrii .(jest cicho)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby spokojnie zakręcić kołem ( do sprawdzenia łożyska) muszę mieć podniesione cztery koła, czy wystarczy jedno ?

W Sti masz jakąś szperę z przodu i nawet gdy 4 koła w górze to ciężko kręcić kołem tak ,żeby szumy łożyska w piaście słyszeć .Raczej auto na podnośnik ,rozpędzić trochę ,luz i słuchać jeśli diagnoza drogowa nie wystarcza .Kołem (uniesionym)możesz poszarpać w obu płaszczyznach,czy nie ma luzu.

Łożysko amoryzatora niech ktoś osłucha ,gdy kręcisz.Lepsza wesja to tak samo,tylko tam,gdzie geometrię ustawiają i przy wyłączonym silniku.Mają tam obrotnice do geometrii .(jest cicho)

No tak myślałem, że jest jakiś haczyk, bo kiedyś podniosłem tylko jedno koło i raczej sprawnie to kręcenie mi nim nie szło. Całe szczęście, że to nie spadek formy :mrgreen: Podziękował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Respect: Tak nie sprawdzisz jadąc autem na podnośniku ponieważ masz odciążone łożyska.

Test musi być na drodze jak dociążysz masą auta łożyska i prędkościach ok. 100 km/h jak buda się przechyla przy delikatnych skrętach.

Najprościej: Sprawdzasz łapiąc jedną ręką podniesione koło na godz. 12 a drugą na 6 tej. Poruszasz i wyczujesz. Kręcenie kołami nic Wam nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I trzeba pamiętać o ustawieniu geometrii po całej operacji. Co do stuków jeszcze to miałem wczoraj Legasia z podobnym objawem, tam stukała przekładnia, oby u Ciebie to nie było to,

pozdr.

Też mam nadzieję, że nie będzie to przekładnia. Po niecałych 40000 km to trochę szybko by było na takie awarie. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
I trzeba pamiętać o ustawieniu geometrii po całej operacji. Co do stuków jeszcze to miałem wczoraj Legasia z podobnym objawem, tam stukała przekładnia, oby u Ciebie to nie było to,

pozdr.

Też mam nadzieję, że nie będzie to przekładnia. Po niecałych 40000 km to trochę szybko by było na takie awarie. :evil:

I co tam kolego wyszło??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...