Luk77 Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Ponieważ mam poziom płynu na minimum (zimny silnik) a na ciepłym lekko powyżej połowy "min - max" to zastanawiam się czy mogę dolać ten ponoć super hiper żółty Prestone :?: Mój OBK ma fabrycznie zalane (nie wiadomo jakie) chłodziwo a do przeglądu jeszcze trochę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... odnic.html Pasuje jak najbardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Dolej destylowanej... Tam Ci brakuje odrobinę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Mam Prestone i wodę demineralizowaną , co lepiej zalać :? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
parar Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 dolej płynu, ma wyższa temperaturę wrzenia i niższa zamarzania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Jeśli masz wlany płyn nieznanej marki i chcesz dolać innego producenta to podobno istnieję ryzyko że z płynu zrobi się galaretka ja dolewam wody destylowanej i przed zimą wymienię w całości na świeży (choć osobiście nie spotkałem się z takim zjawiskiem po zmieszaniu różnych płynów lepiej upuść trochę płynu z chłodnicy i pierw zmieszaj z tym co chcesz dolać zobaczysz czy nie mam niepożądanego efektu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Ten nieznanej marki to praktycznie na 100% OEM więc przy dolaniu prestone nie zrobi się żadna galareta. Generalnie do Subaru pasuje każdy bez krzemianowy płyn do chłodnic. Prestone się leje bo jest łatwo dostępny, firmowy i ma zapieczętowaną bańkę. Dodatkowo ma jakieś tam super właściwości ale ja osobiście to bardziej wolę absoluta . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Luk77, jeżeli masz korek na chłodnicy to na zimnym sprawdź czy jest poziom "pod korek". Jeżeli nie, to dolej najpierw tam, a potem do zbiornika wyrównawczego. Jeżeli dolewasz niewielką ilość rzędu "szklanki" to może być woda destylowana - nie zmieni to praktycznie parametrów płynu. Jeżeli więcej to lepiej nalać Prestone'a. Podobnie jest jeżeli nie wiesz czy wcześniej ktoś nie dolewał wody - wtedy też lepiej Prestone. Przed zimą warto sprawdzić parametry płynu. Można zrobić to samodzielnie - przyrząd "areometr" kupisz za 5zł nawet w markecie. On prawdę Ci powie o temperaturze zamarzania płynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 28 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Jeszcze nie dolałem bo sprawdziłem stan na gorącym silniku i teraz w upałach dochodzi prawie do Max-a. Myślę że w tej sytuacji narazie nie dolewać :? Dzięki Wam za cenne rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Gdzie jest umiejscowiony korek spustowy płynu chłodniczego w bloku silnika (outback 2001 r silnik H6 ) bo z chłodnicy schodzi jakieś 3 l a powinno do układu wejść 7,8 l - chciałbym wymienić cały przed sezonem zimowym - może jakieś foto gdzie go szukać ? pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Nie wiem jak w H6 ale w H4 odkręcasz obudowę termostatu, wyjmujesz termostat i zlewasz cały praktycznie płyn.Poszukaj obudowy termostatu z lewej strony silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Spuściłem z dolnego węża w chłodnicy i później z termostatu ale było tylko trochę - w poprzednim aucie miałem specjalną śrubę w bloku silnika by spuścić cały płyn - niestety nie wiem jak jest to rozwiązane w Outbacku jedyne co znalazłem w schemacie układu chłodniczego co pominąłem to korek w chłodnicy do spuszczania płynu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Jeśli wyjąłeś termostat a jest na dole silnika tak jak w H4 nie ma bata musi płyn praktycznie cały wyciec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
parar Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Ktoś tu kiedyś wspominał by po zdjęciu dolnego węża z chłodnicy zakrecic rozrusznikiem, by wypompowac płyn z bloku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szerszen-X Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Luk77, przy obecnych temperaturach dolewanie samej wody jest z lekka ryzykowne. pobierz strzykawka starego plynu, wlej go do słoika, zmieszaj z prestone i sprawdź czy się nie zważy. jak nie to dolewaj Prestone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 (...) Generalnie do Subaru pasuje każdy bez krzemianowy płyn do chłodnic (...) mimo wszystko zwroce uwage, ze FHI jednak zaleca stosowanie oryginalnego subarowskiego coolant'u (tak samo jak spec. subarowskiego ATF'u :wink: ) natomiast nic nie mowi o spec. "firmowym" oleju silnikowym czy do skrzyn MT... wiec pewnie jednak cos* w tym jest :? :roll: *marketing :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Luk77, przy obecnych temperaturach dolewanie samej wody jest z lekka ryzykowne. pobierz strzykawka starego plynu, wlej go do słoika, zmieszaj z prestone i sprawdź czy się nie zważy. jak nie to dolewaj Prestone. W przyszłym tyg. będę w serwisie i tam przy okazji to zgłoszę i niech po swojemu zrobią co trzeba Ja nic nie dolewałem ale teraz jest ciut poniżej MIN na zimnym silniku , na gorącym powyżej połowy czyli bliżej Max. Bardzo ten OEM płyn się rozszerza i kurczy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szerszen-X Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 będziesz w serwisie, jesteś przed zimą, wymień cały płyn i problem z głowy...... pamiętaj tylko, aby wziąć lub kupić na dolewki ten sam płyn co ci wleją. pomuk ? -- Pt paź 12, 2012 12:51 pm -- Ja nic nie dolewałem ale teraz jest ciut poniżej MIN na zimnym silniku , na gorącym powyżej połowy czyli bliżej Max. Bardzo ten OEM płyn się rozszerza i kurczy . niech sprawdzą korek od chłodnicy, bo ten płyn nie powinien tak skakać...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 każdy płyn chłodniczy będzie "skakał" na zimnym i ciepłym bo wytwarza się ciśnienie w układzie czego nie ma na zimnym silniku lub jest szczątkowe (przy odkręcaniu korka chłodnicy na zimnym występuję tylko minimalne syknięcie a pozostaw otwarty korek i odpal silnik to płyn zacznie się przelewać ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.