Skocz do zawartości

upgrade hamulec przedni turboantyk


GISek

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem się poradzić Was w powyższym temacie. Turboantyk jeździ na tarczach i zaciskach fabrycznych wymiarów i na pewno nie jestem pierwszym, któremu taka konfiguracja nie wystarcza. Felga to 15-ka stosowana w wersji Turbo. Co możecie polecić, by poprawić hamowanie zwłaszcza jak auto jest na torze:) Widziałem już parę razy 4-toczkowe zaciski (z napisem Subaru- Mariusz Nowocień ma takie w swojej niebieskiej imprezie) na niektórych poprawionych GieTekach i zastanawiam się jaka jest ich skuteczność. Czy dużo z tym zachodu by je zastosować w turboantyku? Trzeba zmieniać zwrotnice, czy wystarczy zdjąć oryginalne zaciski, tarcze i zastosować nowe zaciski i większe tarcze? Poradźcie chłopaki, jeśli możecie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leon a jak wygląda sprawa felg przy takich zaciskach i większych tarczach? O oryginalnej 15-stce można zapomnieć? Jakiej średnicy są tarcze - 299mm? Dzięki za szybką odpowiedź:) Czy ktoś tam nie ma przypadkiem na sprzedaż zacisków 4-tłoczkowych?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GISek zacisk dwutłoczkowy możesz nabyć z forestera 2,5xt lub wrx-a "amerykanckiego". Wygląda bardzo podobnie do tego, który teraz masz.

Jego zastosowanie wymaga przejścia na felgi 16-tki, ale nie ma problemu z ich doborem jak przy czterotłoczku.

Działanie tego hamulca jest dużo lepsze przy większych prędkościach. Ja mam sprawdzony zestaw z klockami od forestera 2,5xt. Przejechane przynajmniej 100tys km i nigdy nie pogiąłem tarcz. Na orginalnym hamulcu najczęściej w okolicach 3tys km pojawiały się pierwsze bicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było niedomówień, auto nie jest mega wypasioną doinwestowaną rakietą pożerającą wszystko co się porusza po torze:) Bardziej chodzi mi o to, że standardowy zacisk jest słaby i przydałoby się na początek coś co potrafi shamować tego dziada w szybszym czasie. Kwestia kosztów też jest istotna, bo nie widzę sensu pakowania zielonych w super dobry zacisk na super tarczy i świetnym klocku, jak reszta nie do końca będzie za nim nadążać:) NIe ma rozeznania co do kosztów tarcz i zacisku o którym napisał Jako i czterotłoczka. Możecie podać orientacyjnie jakie są to koszta? dzięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GISek, nie wiem do końca jaki jest zacisk w turbodziadku - może nawet taki sam jak w mojej babci GT czyli dwa tłoczki + tarcza 277.

Powiem Ci tak. Odpuść sobie upgrade na 4 tłoczek. Przerabiałem to. Różnica jest żadna, może minimalnie lepsze czucie hamulca. IMO nie warto, a tracisz możliwość jazdy na 15. Piszesz, że budżet nie jest z gumy więc tym bardziej wiesz, że opony i felgi 15 są tańsze niż 16 :wink:

 

Kasę którą masz wsadzić w komplet zacisków, zainwestuj lepiej w lepsze jakościowo tarcze i klocki ale pod ten zacisk który masz.

 

Aha żeby nie było niedomówień.

 

Miałem idealne porównanie. Zarówno na dwóch tłoczkach jak i na czterotłoczkach miałem tarcze i klocki tego samego producenta i ten sam model. I powtórzę się - nie było warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nawet taki sam jak w mojej babci GT czyli dwa tłoczki + tarcza 277.

 

napewno jest taki sam, mam u siebie w dziadku taki zestaw

 

Kasę którą masz wsadzić w komplet zacisków, zainwestuj lepiej w lepsze jakościowo tarcze i klocki ale pod ten zacisk który masz.

 

dokladnie, do tego jeszcze proponuje przewody w oplocie i lepszy plyn hamulcowy

 

I tak nowe klocki (ferodo lub cl5 lub hawki lub jeszcze co innego dobrego), tarcze, przeowody i plyn to koszt + - 1,5k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma być wersja economic to zostań przy seryjnym zacisku. Daj lepszą tarczę i klocek. Tak jak chłopaki pisali felgi i gumy 15 sa sporo tańsze. Ja mam u siebie czterotłoczek od WRX - możę i troche lepiej jest ale to dopiero po założeniu porządnej tarczy (brembo oro) i klocka. Inne tarcze się gięły na ułężu. Wada - cena tarcz, felg, opon nieporównywalna do 15. Poza tym szybciej blokuje przód. Przydałoby się wrzucić komplet WRX na tył - znowu koszty. Kombinowałem ze zmianą regulatora hamowania od kombiaka - chyba jest trochę lepiej.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie 2-tłoczek z forestera z seryjną tarczą + klocki HAWK HP+ i ten zestaw robi dobra robotę. Zacisk to groszowe sprawy, tarcze do wyboru do koloru, klocki siakieś pincet? - nie pamiętam ale te okolice. Klocki nie grzeją się za bardzo.

minus dla ciebie taki, że trzeba przejść na 16" ew. można kombinować z dystansami. Komplet felg kupisz za umiarkowane pieniądze - jak poszukasz to za 500 znajdziesz coś do męczenia. Stalówki jeszcze taniej. Łatwo o opony - dużo łatwiej niż 17" i taniej. Ja wrzucam zawsze jakieś używane 205/55/16 - niby powinno być 50 a nie 55 ale co to za różnica - że licznik przekłamuje odrobinę? Zależnie od zawiasu tył może obcierać o nadkola - można zaklepać ranty. Plus tych opon jest taki, że jeździ na nich większośc Avensisów, Lagun i Mondeo więc używek w dobrej cenie jest cała masa. Za 300-350 kupje komplet na 2-3 upalanka i drogowa jazdę a za 150 mam komplet śmietników na 1 raz ceny z montażem) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GISek, niestety ale przed weekendem nie dam rady - musiałem się na tydzien przeprowadzić na budowe żeby pilnować obejścia bo mi sie brutalnie włamali i popsuli parę tematów i pokradli diwajsy. Także jeśli jakies foto to next week

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...