Bergen Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 No to już całkiem zgłupiałem. Zatem gdzie szukać przyczyny szarpania ? Mamy już trzy koncepcje: 1. Taśmy hamujące (hamulcowe) w skrzyni 2. Stary olej 3. "Ten typ tak ma" Jak dzwoniłem do warsztatu Sosnowskiego w Gdańsku, to nawet nie wiedzieli, czy AT w Subaru ma taśmy. A podobno taki dobry serwis... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_-_Wojtek_-_ Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Mam identyczny i szarpie z 1/2 ale nauczyłem się jakby to niwelować przed odpowiednie używanie gazu (albo siła sugestii). Nie potrafię ocenić czy to szarpanie to objaw uszkodzenia (braku regulacji) czy norma - znajomy mechanik, którego uważam za fachowca (robi dużo Merców) jeździł moim 2,5AT i nic nie mówił o skrzyni - a robił mi przegląd i wynajdywał, co jest do zrobienia. Zapewniam Cię, że moja auto nie umywa się pod względem zmian biegów do Mercedesa 124 3,0l z 1987r. Tam się jechało jak bezstopniową - bajka. Niedługo zmienię olej w skrzyni to dam znać czy jest jakaś zmiana. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Jest jeszcze jedno mozliwe zrodlo szarpanie, jest to czujnik polozenia przepustnicy, zaleznie od jego polozenia skrzynia zmienia bieg przy nizszych lub wyzszych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EsEm Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 M Zapewniam Cię, że moja auto nie umywa się pod względem zmian biegów do Mercedesa 124 3,0l z 1987r. Tam się jechało jak bezstopniową - bajka. Mój MB 123 z '83 roku przekłada tak samo jak OBK z '02. Co mam o tym myśleć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Mój MB 123 z '83 roku przekłada tak samo jak OBK z '02. Co mam o tym myśleć? chyba tylko tyle, że MB miał już dobre automaty w '83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_-_Wojtek_-_ Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Nie wiem jak jest ze skrzyniami z 2002 roku. Mój jest z 1997r. nie wiem czy jest dobrze wyregulowany czy mógłby chodzić lepiej. Jestem też za Subaru nie MB bo długo rozglądałem się za jakąś 124 w dieslu ale w końcu kupiłem Legacy 2,5GX i mimo trudnych początków nie żałuje. Natomiast jest powszechnie znana sprawa 4 biegowych automatów mercedesa, że są to najlepsze i najtrwalsze skrzynie. Słyszałem, że dobrze eksploatowane robią do miliona kilometrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Tak jak pisałem wyżej, u mnie też można było "wyczuć" moment przełączania biegów N - 1 - 2. Zastanawiałem się, czy będzie działo się podobnie po wymianie oleju, który podobno nigdy nie był wymieniany "bo w skrzyni panie, to nie trza zmieniać". Ponieważ już poznałem się na fachowości trójmiejskiego ASO Subaru, postanowiłem w tym celu zadzwonić do sosnowskiego. Pan przez telefon wycenił: 75 zł - robocizna 35 zł / litr - olej 90 zł - uszczelka i filtr A ja na to - jaka uszczelka ? jaki filtr ? Przecież olej się zmienia, tu się odkręca, tu się spuszcza, tu się wlewa... A pan po drugiej stronie na to - a w silniku też pan olej zmienia bez wymiany filtru ? Z ciekawości zadzwoniłem do &@^%# zdanowicza: 80 zł - robocizna 30 zł / litr - olej Więc ja na to: a co z filtrem ? - jakim filtrem ? - no chciałbym jeszcze filtr wymienić. - aaa, to dzwoń pan do "części" bo my tu filtru nie mamy. A w częściach oznajmiono: 360 zł - filtr. O uszczelce ani słychu Umówiłem się u sosnowskiego. Tam orzekli, że ze skrzynią jest wszystko w porządku, że szarpanie to no najwidoczniej zdrowy objaw z tym, że znaleźli ślady mosiężnych opiłków w misce, co nie wróży dobrze, ale puki co, wszystko jest sprawne. Zdziwiło ich tylko, że przy nalewaniu nowego oleju, do skrzyni weszło 7 litrów oleju. Ponieważ wcześniej padła liczba 4 litrów, dali mi spory rabat. Wiem że to brzmi jak reklama, ale po prostu opisuję jak było. A przełączanie biegów dalej "czuć". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Filtr jest wewnatrz skrzyni, wymienia sie go tylko w przypadku naprawy skrzyni :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Filtr jest wewnatrz skrzyni, wymienia sie go tylko w przypadku naprawy skrzyni :!: ZTCW manual podaje inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Witam, Wiem że Swadzim to niezupełnie okolice Trójmiasta, ale jakby ktoś akurat był w pobliżu - albo chciał zadzwonić i się zapytać: http://www.teomotors.pl/ - na dole strony jest numer telefonu Albo: żółte strony. Mogę z czystym sumieniem polecić ten warsztat i jego właściciela. pzdr, M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Filtr jest wewnatrz skrzyni, wymienia sie go tylko w przypadku naprawy skrzyni :!: ZTCW manual podaje inaczej. Ja też czekam na zamówiony filtr w ASO. W Krakowie stwierdzili, że należy go wymienić. Wydatek niewielki (mam nadzieję,bo nie znam ceny), a taka oszczędność napewno nie zaszkodzi, a raczej przedłuży żywotność skrzyni. Jeśli chodzi o szarpanie, to w moim OBK nie zauważyłem niczego niepokojącego porównując pracę automatów w innych autach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Filtr jest wewnatrz skrzyni, wymienia sie go tylko w przypadku naprawy skrzyni :!: ZTCW manual podaje inaczej. Przepraszam, ale nie wiem co to jest ZTCW manual, natomiast manual do SI MY98 : http://www.extreme-machines.nl/download ... rvices.exe nic nie mowi o wymianie filtra w skrzyni. Jesli mechanik twierdzi ze trzeba wymienic filtr, to trzeba uwazac by nie wlal ATF do silnika :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi