Skocz do zawartości

praca automatycznej skrzyni biegów w subaru legacy 2.5


Gość TSLU

Rekomendowane odpowiedzi

No to już całkiem zgłupiałem. Zatem gdzie szukać przyczyny szarpania ? Mamy już trzy koncepcje:

 

1. Taśmy hamujące (hamulcowe) w skrzyni

2. Stary olej

3. "Ten typ tak ma"

 

Jak dzwoniłem do warsztatu Sosnowskiego w Gdańsku, to nawet nie wiedzieli, czy AT w Subaru ma taśmy. A podobno taki dobry serwis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny i szarpie z 1/2 ale nauczyłem się jakby to niwelować przed odpowiednie używanie gazu (albo siła sugestii).

 

Nie potrafię ocenić czy to szarpanie to objaw uszkodzenia (braku regulacji) czy norma - znajomy mechanik, którego uważam za fachowca (robi dużo Merców) jeździł moim 2,5AT i nic nie mówił o skrzyni - a robił mi przegląd i wynajdywał, co jest do zrobienia.

 

Zapewniam Cię, że moja auto nie umywa się pod względem zmian biegów do Mercedesa 124 3,0l z 1987r. Tam się jechało jak bezstopniową - bajka.

 

Niedługo zmienię olej w skrzyni to dam znać czy jest jakaś zmiana.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M

 

Zapewniam Cię, że moja auto nie umywa się pod względem zmian biegów do Mercedesa 124 3,0l z 1987r. Tam się jechało jak bezstopniową - bajka.

 

Mój MB 123 z '83 roku przekłada tak samo jak OBK z '02. Co mam o tym myśleć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest ze skrzyniami z 2002 roku.

 

Mój jest z 1997r. nie wiem czy jest dobrze wyregulowany czy mógłby chodzić lepiej.

Jestem też za Subaru nie MB bo długo rozglądałem się za jakąś 124 w dieslu ale w końcu kupiłem Legacy 2,5GX i mimo trudnych początków nie żałuje.

 

Natomiast jest powszechnie znana sprawa 4 biegowych automatów mercedesa, że są to najlepsze i najtrwalsze skrzynie. Słyszałem, że dobrze eksploatowane robią do miliona kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tak jak pisałem wyżej, u mnie też można było "wyczuć" moment przełączania biegów N - 1 - 2. Zastanawiałem się, czy będzie działo się podobnie po wymianie oleju, który podobno nigdy nie był wymieniany "bo w skrzyni panie, to nie trza zmieniać". Ponieważ już poznałem się na fachowości trójmiejskiego ASO Subaru, postanowiłem w tym celu zadzwonić do sosnowskiego. Pan przez telefon wycenił:

 

75 zł - robocizna

35 zł / litr - olej

90 zł - uszczelka i filtr

 

A ja na to - jaka uszczelka ? jaki filtr ? Przecież olej się zmienia, tu się odkręca, tu się spuszcza, tu się wlewa... A pan po drugiej stronie na to - a w silniku też pan olej zmienia bez wymiany filtru ?

 

Z ciekawości zadzwoniłem do &@^%# zdanowicza:

 

80 zł - robocizna

30 zł / litr - olej

 

Więc ja na to: a co z filtrem ? - jakim filtrem ? - no chciałbym jeszcze filtr wymienić. - aaa, to dzwoń pan do "części" bo my tu filtru nie mamy. A w częściach oznajmiono:

 

360 zł - filtr.

 

O uszczelce ani słychu ;)

 

Umówiłem się u sosnowskiego. Tam orzekli, że ze skrzynią jest wszystko w porządku, że szarpanie to no najwidoczniej zdrowy objaw z tym, że znaleźli ślady mosiężnych opiłków w misce, co nie wróży dobrze, ale puki co, wszystko jest sprawne. Zdziwiło ich tylko, że przy nalewaniu nowego oleju, do skrzyni weszło 7 litrów oleju. Ponieważ wcześniej padła liczba 4 litrów, dali mi spory rabat.

Wiem że to brzmi jak reklama, ale po prostu opisuję jak było. A przełączanie biegów dalej "czuć".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wiem że Swadzim to niezupełnie okolice Trójmiasta, ale jakby ktoś akurat był w pobliżu - albo chciał zadzwonić i się zapytać:

 

http://www.teomotors.pl/ - na dole strony jest numer telefonu

 

Albo: żółte strony.

 

Mogę z czystym sumieniem polecić ten warsztat i jego właściciela.

 

pzdr,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr jest wewnatrz skrzyni, wymienia sie go tylko w przypadku naprawy skrzyni :!:

 

ZTCW manual podaje inaczej.

Ja też czekam na zamówiony filtr w ASO. W Krakowie stwierdzili, że należy go wymienić. Wydatek niewielki (mam nadzieję,bo nie znam ceny), a taka oszczędność napewno nie zaszkodzi, a raczej przedłuży żywotność skrzyni.

Jeśli chodzi o szarpanie, to w moim OBK nie zauważyłem niczego niepokojącego porównując pracę automatów w innych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr jest wewnatrz skrzyni, wymienia sie go tylko w przypadku naprawy skrzyni :!:

 

ZTCW manual podaje inaczej.

Przepraszam, ale nie wiem co to jest ZTCW manual, natomiast manual do SI MY98 : http://www.extreme-machines.nl/download ... rvices.exe nic nie mowi o wymianie filtra w skrzyni. Jesli mechanik twierdzi ze trzeba wymienic filtr, to trzeba uwazac by nie wlal ATF do silnika :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...