Skocz do zawartości

Sprężyny do STI


Grzesiek79

Rekomendowane odpowiedzi

raison,

oto informacje wygrzebane na temat sprężyn przez kilka ostatnich miesięcy w necie (przy okazji poszukiwania zawieszenia do mojej śnieżynki).

 

Prodrive P1 (GC): przód 3,8 kg/mm tył 3,5 kg/mm

STI V7 ('01-'02) przód 3,4 kg/mm tył 3,1 kg/mm

Prodrive V7 ('01-'02 ) przód 3,1 kg/mm tył 3,1 kg/mm

STI V7 Type RA przód 3,9 kg/mm tył 3,4 kg/mm

STI V8 ('03-'05) spec C/Type RA przód 4,0 kg/mm tył 3,5 kg/mm

STI V8 "różowe" ('03-'05) przód 4,6 kg/mm tył 3,9 kg/mm

Eibach ProKit STI V8 ('03-'05) przód 4,2 kg/mm tył 4,1 kg/mm

Eibach ProKit WRX V8 ('03-'05) przód 3,0 kg/mm tył 2,8 kg/mm

 

Jeżeli masz lepsze informacje/ktoś ma, to chętnie się zapoznam i zweryfikuje swoje dane.

 

Jak widać różnice potrafią być wcale nie małe a niby to wszystko zawieszenie pasujące od 01-05 a jednak.... W tym przedziale KYB Ultra SR do STi ma dwa rodzaje amortyzatorów na przód i dwa na tył i co ciekawe przód jest przedziałami 00-03 i 03-04 a tył 00-02 i 02-04.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z jakich materiałów są robione jedne i drugie, ale po przesiadce z serii na w/w zestaw nie jest już tak kanapowo 8)

i nie potrzebuję do tego wyssanych z sieci cyferek, które mogą mieć tyle wspólnego z prawdą co ja z Bradem Pittem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raison,

nie żebym się czepiał i szukał dziury w całym ale w naszym wspaniałym kraju pewne części przechodzą cudowną metamorfozę u sprzedawców i zaczynają pasować do modeli do których nie powinny (w sensie wymiarów tak rzeczywiście jest). W ten sposób trafiają do niczego nie podejrzewających klientów. Efektem tego jest sprężyna z WRX założona do STi - fizycznie (wymiarowo) pasuje, tylko jakoś ma inną charakterystykę...

Przykład? ProKit do GC8 numer Eibach: E7705-140 (jest tylko "ohne STi" :shock: )......

 

a potem są opowieści dziwne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zestaw Eibach Pro Kit np kat E10-77-002-06-22

Ponoć ma pasować :?: o tym myślisz X69 że nie powinno sie go zakładać do STI :?:

 

To tę będą pasować czy nie :?:

http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZ ... 720wt_1037

 

Bardzo proszę o pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek

 

E10-77-002-06-22 to jest właściwy zestaw do STI (na opisie producenta pisze że do STI!!).

jeżeli chodzi o twardość to ten zestaw powinien mieć przód 4,2 kg/mm tył 4,1 kg/mm czyli twardszy niż to co masz w aucie (o ile nie masz różowych sprężyn STi "JDM Pinks"). Będzie niżej (tak jak pisze producent).

Co do Prodrive do V8, niestety nie wiem nic. Szukałem i jedyne co znalazłem to ten test (Prodrive vs Różowe STi vs RCE Black):

http://www.iwsti.com/forums/gd-suspensi ... lacks.html

 

wynik:

Comfort: 1.Prodrive 2.Blacks 3.JDM Pinks

Performance: 1.Blacks 2.Pinks 3.Prodrive

Drop/stance: 1.Pinks 2.Blacks 3.Prodrive (najmniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E10-77-002-06-22 to jest właściwy zestaw do STI (na opisie producenta pisze że do STI!!).

 

 

Ale raczej nie do STI 05r ,bo ja mam już inne amory ,takie jak 06,07 r

 

Czy ktoś zakładał Eibachy do STI 05 czy 06-07r :?: bo ja muszę mieć takie, inne chyba nie podejdą

 

Fajna taka przejściówka STI bardzo fajna :D:D ale żeby sprężyn nie było, w katalogu eibach nie ma do tego roku ,przynajmniej nie znalazłem :(

 

-- Śr cze 06, 2012 11:27 pm --

 

Może takie coś :?: ,ma to może ktoś takie Tein S.Tech na sti czy WRX

 

http://ministerstwo-mocy.pl/product_inf ... cts_id=105

 

Jak to się sprawuje ?może ktoś ma fotkę imprezy na takim :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak żeby troszkę obniżyć ale żeby nie było tak strasznie twardo
Nie chodzi mi żeby było niższe a zarazem miększe

 

:shock:

 

Grześ,

może ja mam jakiś problem z ogarnięciem tematu :shock: , zgubiłem się...

 

Masz takie amory jak '06-'07 czyli PCD 5x114.3? Więc szukasz sprężyn do takiej właśnie wersji? Na mój móżdżek to chyba tak trzeba zrobić.

Eibach:

http://www.eibach.pl/search.html?search ... _line=1152

czyli: E10-77-009-01-22 ale dla 100% pewności trzeba dopytać u kogoś typu carfit czyli kogoś kto ogarnia mechanicznie, czy będzie OK (Eibach pisze że do 2,5 STi - zakładam że ty masz 2,0). Na moje oko i moją wiedzę to to jest właśnie twoja spręzyna :!:

 

Co do Teina to STech '04-'07 ma przód 4,3 kg/mm tył 3,7 kg/mm - mmmmm super i twardo będzie :twisted: 8) . Na stronie Teina jest info że (SKS58-AVB00) pasują do '07 PDC 114,3 czyli OK :!: do tego materiał pierwsza klasa :Chrome Vanadium SAE9254V czyli nie jakiś pręt ze stali do zbrojenia betonu na budowie A1 :mrgreen:

 

PRODRIVE z ebaya

Na tej aukcji na ebay sprzedawca pisał:

"THE SPRINGS WILL FIT 2003 - 2004 STI'S ALSO KNOWN A BLOB EYE. IF YOUR VEHICLE IS FITTED WITH REAR COLOUR CODED PLASTIC ARCH EXTENSIONS THEN THE CAR IS A 2005 BUILD AND THEESE SPRINGS WONT FIT. THERE WAS A LATER KIT LISTED FOR 2005> BUT HAS NOW BEING DISCONTINUED"

co oznacza że dla 2005+ nie pasują i PRODRIVE już nie produkuje, więc temat pasowania tych sprężyn jest wyjaśniony i zamknięty.

 

Poza tymi teoretycznymi rozważaniami które z rzczywistością mogą mieć tyle wspólnego co raison z Bradem Pitem :mrgreen: , to "katalogowa" twardość sprężyny nie przekłada się bezpośrednio wprost na subjektywne odczucie "twardości" gdy jedziesz swoim autem. Sprężyny zwykle mają progresywną (mniej lub bardziej) charakterystykę (prawie liniową charakterystykę z bardziej znanych to mają tylko sprężyny firmy SWIFT - niedostępne u nas). To ona ma bezpośredni wpływ na subjektywne odczucia zza kierownicy. Tak więc porównanie katalogowych wartości twardości sprężyn (które jest jakimś uśrednieniem wartości) w rzeczywistości może dać inne odczucia..... "Blacks are and excellent spring for the performance first looks second driver. Comfort is a close second to the Prodrive springs. The increased spring rates would have most believe that the ride would be much stiffer than Pinks. However, that is not the case at all..."

 

Dobra, koniec piepr#zenia o teorii. Jak dla mnie Eibach jest lepszym rozwiązaniem. Jest tańszy i chyba lepiej o nim piszą: http://www.iwsti.com/forums/gd-suspensi ... shock.html.

Niestety nie mam żadnego doświadczenia "realnego" z tymi sprężynami.

 

Jak założysz i pojeździsz to napisz o swoich wrażeniach po zmianie :!:

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to było do tego

 

Niższe auto i miękksze sprężyny - to się raczej wzajemnie wyklucza!!!

 

 

Grzesiek79 napisał(a):

Nie chodzi mi żeby było niższe a zarazem miększe

 

-- Cz cze 07, 2012 10:08 am --

 

Grzesiek79 napisał(a):

tak żeby troszkę obniżyć ale żeby nie było tak strasznie twardo

 

Grzesiek79 napisał(a):

Nie chodzi mi żeby było niższe a zarazem miększe

 

 

:shock:

 

Grześ,

może ja mam jakiś problem z ogarnięciem tematu :shock: , zgubiłem się...

 

-- Cz cze 07, 2012 10:16 am --

 

PRODRIVE z ebaya

Na tej aukcji na ebay sprzedawca pisał:

"THE SPRINGS WILL FIT 2003 - 2004 STI'S ALSO KNOWN A BLOB EYE. IF YOUR VEHICLE IS FITTED WITH REAR COLOUR CODED PLASTIC ARCH EXTENSIONS THEN THE CAR IS A 2005 BUILD AND THEESE SPRINGS WONT FIT. THERE WAS A LATER KIT LISTED FOR 2005> BUT HAS NOW BEING DISCONTINUED"

co oznacza że dla 2005+ nie pasują i PRODRIVE już nie produkuje, więc temat pasowania tych sprężyn jest wyjaśniony i zamknięty.

 

Wiem i dlatego ich nie kupiłem.

 

-- Cz cze 07, 2012 10:20 am --

 

Co do Teina to STech '04-'07 ma przód 4,3 kg/mm tył 3,7 kg/mm - mmmmm super i twardo będzie :twisted: 8) . Na stronie Teina jest info że (SKS58-AVB00) pasują do '07 PDC 114,3 czyli OK :!: do tego materiał pierwsza klasa :Chrome Vanadium SAE9254V czyli nie jakiś pręt ze stali do zbrojenia betonu na budowie A1 :mrgreen:

 

Domyślam się że będzie twardo ale pytam dlatego czy ktoś ma takie i jak to się sprawuje i jak wygląda auto

 

Ale o tym samym symbolu idą do rozstawu 5x100 od 03 do 07 ,to za naczy że rozstaw niema nic do tego

 

http://ministerstwo-mocy.pl/product_inf ... cts_id=104

 

 

http://ministerstwo-mocy.pl/product_inf ... cts_id=105

 

-- Cz cze 07, 2012 10:29 am --

 

To może tak, kto jest za

 

1 Eibach Pro Kit

 

2 Tein S.Tech

 

3 Prodrive ale to ponoć to samo co Eibach

 

Opinie użytkowników mile widziane :D

 

-- Cz cze 07, 2012 10:37 am --

 

Eibach:

http://www.eibach.pl/search.html?search ... _line=1152

czyli: E10-77-009-01-22 ale dla 100% pewności trzeba dopytać u kogoś typu carfit czyli kogoś kto ogarnia mechanicznie, czy będzie OK (Eibach pisze że do 2,5 STi - zakładam że ty masz 2,0). Na moje oko i moją wiedzę to to jest właśnie twoja spręzyna :!:

 

 

Ten E10-77-009-01-22 chyba jest o 2010rok i chyba nie są takie jak od 05do 07 bo to 04 to raczej jest miesiąc ,tak mi się wydaje :?

 

http://www.topendpower.pl/p/pl/eib-e10- ... ti+10.html

 

 

X69 bardzo dziękuje za aktywność w temacie

 

-- Cz cze 07, 2012 11:17 am --

 

To może jak Tein S.Tech SKS58-AVB00 można od 03 do 07 to i może Eibachy też te od 03 do 04 nadają się do 05-07 ,chyba że Tein daje coś w zestawi innego to tych samych sprężyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek79, jeżeli obniżasz musi być twardziej, chyba, że seria jest bardzo twarda. Musi, bo seryjny amortyzator będzie pracował w innych warunkach, innej wysokości. Najlepiej jest zakładać sprężyny znanych producentów, którzy odpowiednio to wyliczą. Moje s techy TEINa są twarde, ale nie oczekiwałem, że będę jeździł jak na powietrzu. TEIN to znana marka i tu wiele aut na nich jeździ. Są też tacy co przeszli z Prodrive na TEIN. Nie ma też żadnych dobić :roll: :wink: :mrgreen:

Ci co mówią, że seria STI jest ok, to chyba nie jeździli na niczym innym. :wink:

sti012.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda MEGA i pewnie prowadzie się też lepiej

Dzięki za fotke :D

A nie ma za co :D Po ostatniej sesji mam trochę zdjęć. :roll:

 

tu już jest faktycznie nisko :shock:

 

Nisko??? To co powiesz na moje poprzednie auto? 8) :mrgreen: Oczywiście przu takiej glebie subarakiem nie byłoby jazdy

 

img00706201105251344.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrzucę Ci jeszcze dwie foty może się przekonasz. Mam nadzieję, ze koledzy mnie nie zlinczują :mrgreen:

 

Foty są wskazane :D ,przynajmniej widzę jak wygląda ,szkoda że nie mogę się przejechać to było by już super porównanie :D ale nie da się :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że się znalazł ktoś kto miał takie sprężyny TIEN u siebie i może się podzielić wrażeniami z użytkowania.

 

To może jak Tein S.Tech SKS58-AVB00 można od 03 do 07 to i może Eibachy też te od 03 do 04 nadają się do 05-07 ,chyba że Tein daje coś w zestawi innego to tych samych sprężyn

Skoro zestaw jeden i drugi ma ten sam numer katalogowy TIEN, to są to te same identyczne zestawy!! Jak dla mnie, skoro TIEN pisze w katalogu że pasuje do aut z PDC 100 i 114,3 to pasuje do obu ten sam identyczny zestaw!!

Eibach może pasować tak samo tylko dla pewności zapytałbym kogoś ogarniętego typu carfit czy Maras. Różnica może być tylko minimalna w twardości a poza tym nic więcej.

 

Grzesiek, masz racje, mój błąd :!: te Eibacgysą do G3 czyli od 2010 :(

Eibach:

http://www.eibach.pl/search.html?search ... _line=1152

czyli: E10-77-009-01-22 ale

 

Skiba, jakie wrażenia zza kierownicy na tych TIENach? jak w stosunku do serii? jak na nierównościach/dziurach w UK? jeździłeś na tym zestawie w PL? napisz coś więcej :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria wyglądała jak podniesiony allroad, więc choćby dla wyglądu zabieg musiałem przeprowadzić :mrgreen: Są twarde, to trzeba przyznać, ale wrażenie może potęguje fakt, że wraz z wymianą sprężyn zmieniłem felgi ze standardowych 17 na 18".

Po wymianie w bmw e46 z m-technicowych na Ebach Pro-Kit, tak twardo nie było a auto siadło może z 15mm :?

Jak się jeździ? Na pewno lepiej bierze zakręyty, ale żeby brał je idealnie bez podsterowności trzeba zainwestować w inne gadżety. Jest pewniejszy i na mój gust łatwiejszy w prowadzeniu przy wariactwach po rondach i ciasnych łukach.

W Polsce nie byłem tym autem jeszcze. Chciałem zjawić się na plejadach, ale nie mogłem znaleźć pilota :roll:, więc nie powiem.

Drogi są coraz lepsze, więc biedy by nie było myślę, szczególnie na 17-kach.

Obniżenie jest zdecydowanie największe biorąc pod uwagę Eibacha i Prodrive. Mój ma 57k km przebiegu i nie osiadł nic przez ten dystans, więc róznica cieszy oko 8). Ja polecam +

 

X69, TEIN - mała różnica ale może ktoś będzie źle googlował :D :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy ktoś ma założone sprężyny Eibacha ? mam na myśli takie E10-77-002-06-22 - zastanawiam się czy założyć je do STI z roku 2002. Jeżeli ktoś takie posiada - mogę prosić o podanie wysokości - od osi koła do nadkola z tyłu i z przodu. Będe bardzo wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...