Jump to content

przeładowuje turbina po zmianie IC na STI


potok
 Share

Recommended Posts

Witam,

wczoraj chciałem wystartować w Ab Cup które odbywało się w pobliżu Wrocławia, wszystko było przygotowane, samochód dostał nowe oleje , zmienione opony itp. Kilka dni wcześniej zmieniłem mu IC na STI bo szykuje sie na mapowanie (niestety nie było terminu w 4t w tym tygodniu). Po zmianie pojezdziłem trochę po mieście ale generalnie auto użytkowane jako drugie więc stało potem w garażu.

Wczoraj wpłaciłem kase na start podjechałem do odcinka treningowego , przejechałem sobie zapoznanie na 50 % tak zeby zobaczyć co i jak, drugi przejazd - pocisąłem troche mocniej i nagle patrze a ładowanie spada do 0,5 i potem już wgóle go nie ma. Spokojnie pojechałem do "bazy" otwieram maske i okazało się ze zsuneło się czerwone kolanko pod IC. Więc cyk cyk 15 min i było zamontowane odnowa. Przeleciałem się po prostej zeby sprawidzić co pokazu zegarek - a tam się świeci 1,7 bara :shock: czasem nawet trochę ponad! Ja w ciężkim szoku, postawiłem furę i start odpuściłem... bo nie chciałem wysadzić silnika w powietrze!

Nie mam bladego pojęcia dlaczego taki numery. Czy jest opcja ,że to przez zmieniony IC? Bo jakoś mi się nie wydaje...

Wydech mam jeszcze seryjny więc też nie powinno być taki numerów...

Na początku myślałem ,że kolanko spadło bo IC jest zamontowane na "starych Wrx'owych" mocowaniach i przez to kolanko jest minimalnie pod innym kontem i się zsuwa... Ale potem jak dmuchnęło 1,7 bara to raczej układ nie wytrzymał.

Ma ktoś jakiś pomysł?

Link to comment
Share on other sites

nie ma takiej opcji żeby IC od sti ,czy jakiekolwiek inne narobiło takiego bigosu ,ma bardzo nikły wpływ na poziom doładowania ,na pewno nie takie różnice ,przypomnij sobie lepiej przy czym grzebałeś wymieniając IC ,lub co mogłęś przez przypadek ściągnąć (sprawdź wężyki ,restryktor ,wg ,itp),raczej tam leży przyczyna .

Link to comment
Share on other sites

nie ma takiej opcji żeby IC od sti ,czy jakiekolwiek inne narobiło takiego bigosu ,ma bardzo nikły wpływ na poziom doładowania ,na pewno nie takie różnice ,przypomnij sobie lepiej przy czym grzebałeś wymieniając IC ,lub co mogłęś przez przypadek ściągnąć (sprawdź wężyki ,restryktor ,wg ,itp),raczej tam leży przyczyna .

 

Nie mam pojęcia właściwie co to może być. Jutro jestem umówiony na mechanika. Będziemy sprawdzać czy przypadkiem czegoś nie pominęliśmy - nie sądzę, ale trzeba wszystko sprawdzić. Jak nie będzie rezultatu to lecę gdzieś to ogarnąć!

Link to comment
Share on other sites

Miałem tak dokładnie po wymianie wężyków podciśnienia z twardych czarnych (już były jak z kamienia) na niebieskie samco. Auto pokazało 1,5 chyba a więcej bałem się kręcić. Pojechałem do Mysiadła, oddałem Adamowi i wieczorem było wszystko znowu w normie. Nie wiem co zorobił bo nie chciał powiedzieć :), ale naprawił, aaaaaaaaaa no i pół baku mi wyjeździł :P pewnie tak się cieszył, że subarakiem może sobie polatać a nie tym swoim evo :wink:

Link to comment
Share on other sites

Witam,

wczoraj chciałem wystartować w Ab Cup które odbywało się w pobliżu Wrocławia, wszystko było przygotowane, samochód dostał nowe oleje , zmienione opony itp. Kilka dni wcześniej zmieniłem mu IC na STI bo szykuje sie na mapowanie (niestety nie było terminu w 4t w tym tygodniu). Po zmianie pojezdziłem trochę po mieście ale generalnie auto użytkowane jako drugie więc stało potem w garażu.

Wczoraj wpłaciłem kase na start podjechałem do odcinka treningowego , przejechałem sobie zapoznanie na 50 % tak zeby zobaczyć co i jak, drugi przejazd - pocisąłem troche mocniej i nagle patrze a ładowanie spada do 0,5 i potem już wgóle go nie ma. Spokojnie pojechałem do "bazy" otwieram maske i okazało się ze zsuneło się czerwone kolanko pod IC. Więc cyk cyk 15 min i było zamontowane odnowa. Przeleciałem się po prostej zeby sprawidzić co pokazu zegarek - a tam się świeci 1,7 bara :shock: czasem nawet trochę ponad! Ja w ciężkim szoku, postawiłem furę i start odpuściłem... bo nie chciałem wysadzić silnika w powietrze!

Nie mam bladego pojęcia dlaczego taki numery. Czy jest opcja ,że to przez zmieniony IC? Bo jakoś mi się nie wydaje...

Wydech mam jeszcze seryjny więc też nie powinno być taki numerów...

Na początku myślałem ,że kolanko spadło bo IC jest zamontowane na "starych Wrx'owych" mocowaniach i przez to kolanko jest minimalnie pod innym kontem i się zsuwa... Ale potem jak dmuchnęło 1,7 bara to raczej układ nie wytrzymał.

Ma ktoś jakiś pomysł?

moim zdaniem jakiś przewód ci padł mi tak się stało jak padło uszczelnienie przy turbo.

Link to comment
Share on other sites

Miałem tak dokładnie po wymianie wężyków podciśnienia z twardych czarnych (już były jak z kamienia) na niebieskie samco. Auto pokazało 1,5 chyba a więcej bałem się kręcić. Pojechałem do Mysiadła, oddałem Adamowi i wieczorem było wszystko znowu w normie. Nie wiem co zorobił bo nie chciał powiedzieć , ale naprawił,

wsadzil restryktor :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Miałem tak dokładnie po wymianie wężyków podciśnienia z twardych czarnych (już były jak z kamienia) na niebieskie samco. Auto pokazało 1,5 chyba a więcej bałem się kręcić. Pojechałem do Mysiadła, oddałem Adamowi i wieczorem było wszystko znowu w normie. Nie wiem co zorobił bo nie chciał powiedzieć , ale naprawił,

wsadzil restryktor :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Odnosze wrazenie, ze efekt bylby raczej przeciwny bez restryktora.

Link to comment
Share on other sites

Odnosze wrazenie, ze efekt bylby raczej przeciwny bez restryktora.

skoro powymienial wezyki to usunal ten z restryktorem a zalozyl bez... stad efekt.

wiesz czy domniemujesz ?

zapytaj tego co naprawial to wtedy bedziesz wiedzial. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

AMI napisał(a):

Odnosze wrazenie, ze efekt bylby raczej przeciwny bez restryktora.

 

skoro powymienial wezyki to usunal ten z restryktorem a zalozyl bez... stad efekt.

 

Nadal sadze, ze byloby dokladnie na odwrot :)

Link to comment
Share on other sites

Nadal sadze, ze byloby dokladnie na odwrot

wlasnie widze... faktycznie bez restryktora WG bylby otwarty za wczesnie...

 

ZWRACAM HONOR I PRZYZNAJE SIE DO POMYLKI :mrgreen::mrgreen:

 

wiec moze ten restryktor sie odrocil i zatamowal calkowicie przeplyw powietrza w WG :twisted::twisted:

taakkk.. teraz sobie gdybam... nie mam u siebie restryktora wiec objawow jego braku nie znam do konca:D

Link to comment
Share on other sites

Ami ma racje.

Jak mialem zepsuty restryktor, dmuchał mi tylko na 0,6 i Type r jechał jak Gt kolegi zrobiony na 250km

Po wymianie res. było juz 1,1b i Type R urwa łeb.... : :wink:

Link to comment
Share on other sites

reszta prawie seria... pompa wallbro, up-pipe bez kata, downpipe z szerokim kolniezem czeka na montaż itp itd :)

 

-- 2 cze 2012, o 18:23 --

 

reszta prawie seria... pompa wallbro, up-pipe bez kata, downpipe z szerokim kolniezem czeka na montaż itp itd :)

Link to comment
Share on other sites

Czyli mozna powiedziec ze standard. Sam mam Walbro wydech 3.5 Blitza niestety katem i reszta seria. I Twoj motor to 2.0 160kW? Ciekawe ile po remapie wypluje. Sam sie przykladam do takiej operacji.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...