gourmet Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Dawno nie słyszałem i zapomniałem - przy skręcie kół trzeszczy (lub terkocze tyr tyr tyr) - którą część zawieszenia należy wymienić? Pacjent - wolnossące GL MY96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Dawno nie słyszałem i zapomniałem - przy skręcie kół trzeszczy (lub terkocze tyr tyr tyr) - którą część zawieszenia należy wymienić? Pacjent - wolnossące GL MY96 Przegub przedni zewnętrzny. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 8 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 masz pomuka dobry człowieku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Jesli podczas jazdy strzela to przegub a jezeli krecisz kierownica w miejscu i strzela lub cos przeskakuje to lozysko na kieluchu amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 to drugie (kręcenie w miejscu) muszę jeszcze sprawdzić, ale wydaje się, że trzeszczy jedynie przy skręcie w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 To upewnij sie. Sprawdz to tak ze skrec kolami maksymalnie w jedna strone i rusz gwaltownie lub jedz po okregu i usalyszysz co to i w druga strone tez tak sprawdz albo stoj w miejscu i krec kierownica w lewo i w prawo i uslyszysz czy to lozysko na kielichu amora ale moze tez tak byc ze sprezyna Ci pekła i trze po poduszcze. Gdyby tak bylo to wystarczy podniesc auto i zobaczyc czy nie jest peknieta na koncach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 skrec kolami maksymalnie w jedna strone i rusz gwaltownie Zrób to blisko domu/ warsztatu, bo jeśli to przegub, to wielce prawdopodobne, że będzie to ostatnie ruszenie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Znam goscia ktory ma dwa auta z strzelajacymi przegubami i jezdzi na nich juz z 3 lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adassow Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 skrec kolami maksymalnie w jedna strone i rusz gwaltownie Zrób to blisko domu/ warsztatu, bo jeśli to przegub, to wielce prawdopodobne, że będzie to ostatnie ruszenie :wink: Jesteś pesymistą. To tylko jeden przegub. Zostaną w końcu jeszcze trzy dobre No i komplet przegubów wewnętrznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Piotr, przeguby odzywają się raczej tylko podczas jazdy na pełnym skręcie, na prostej w bardzo skrajnych wypadkach, po milionie kilometrów, a jeżeli skrzypi na postoju podczas kręcenia kierownicą, zatarły się łożyska w górnych mocowaniach amorków, bardzo częsty przypadek w starszych autach z większymi przebiegami. Podnieś przód na jednym centralnym lewarku albo dwóch postawionych po bokach, nich ktoś kręci kierownica od oporu do oporu, a Ty z otwartą jego maską podsłuchaj drania , jakby co, mam takie badziewie za niewielki butel Danielsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 posłuchałem, pokręciłem, jest nast.: 1. kręcąc kierownicą w miejscu jest cisza 2. terkotanie występuje wyłącznie przy jeździe z kołami skręconymi w lewo, zarówno jadąc w przód jak i w tył 3. terkotanie jest dość delikatne 4. mam świeżo wylane obydwa przednie amortyzatory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 A wiec do wymiany przeguby zewnetrzne tylko z tej strony z ktorej puka chyba ze wolisz profilaktyke to zmien dwa 8) A co do amorów i tak musisz je zmienic... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 raczej niefart niż fizyczne zużycie, postawię na wymianę jednej sztuki. Z podziękowaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Jeżeli jedziesz w kółko i nie przyspieszasz a stuka to będzie raczej amortyzator. Ja miałem takie delikatne stuki po prawej stronie przy max skręcie w lewo. Jeżeli stuka tylko jak przyspieszasz na skręcie, lub gwałtownie zwalniasz silnikiem wtedy będzie to przegub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kralky Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Jeżeli jedziesz w kółko i nie przyspieszasz a stuka to będzie raczej amortyzator. Jeżeli stuka tylko jak przyspieszasz na skręcie, lub gwałtownie zwalniasz silnikiem wtedy będzie to przegub. To akurat nie sprawdza się. Zależy w którym miejscu przegub ma luz. Oprócz przegubu zewnętrznego i łożyska w kielichu, mogą to być luzy na przekładni (maglownicy). Stukanie przegubu częstsze będzie proporcjonalnie do prędkości, im szybciej koło się kręci tym częsciej stuka. Przy maglownicy i łożysku amorka nie ma takiej zależności. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos120 Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Witam Mam pytanko odnośnie wątku, gdy skręcam w lewo przy większych prędkościach to słychać turkot w prawym tylnim kole a gdy jadę prosto objaw ten nie występuje. Co może być przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bananowy_Joe Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Witam Mam pytanko odnośnie wątku, gdy skręcam w lewo przy większych prędkościach to słychać turkot w prawym tylnim kole a gdy jadę prosto objaw ten nie występuje. Co może być przyczyną? Czyli dźwięk masz gdy koło jest obciążone. Moim zdaniem łożysko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Ja tez uwazam ze lozysko ewentualnie moze hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos120 Opublikowano 21 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 ok dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Jeżeli jedziesz w kółko i nie przyspieszasz a stuka to będzie raczej amortyzator. Jeżeli stuka tylko jak przyspieszasz na skręcie, lub gwałtownie zwalniasz silnikiem wtedy będzie to przegub. To akurat nie sprawdza się. Zależy w którym miejscu przegub ma luz. Oprócz przegubu zewnętrznego i łożyska w kielichu, mogą to być luzy na przekładni (maglownicy). Stukanie przegubu częstsze będzie proporcjonalnie do prędkości, im szybciej koło się kręci tym częsciej stuka. Przy maglownicy i łożysku amorka nie ma takiej zależności. Gdzie by nie miał tego luzu zawsze bedzie bardziej go słychać pod obciążeniem. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 jednak przegub, bo amory wymienione i dalej trzeszczy. -- 1 cze 2012, o 05:21 -- przegub wymieniony - nastała cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 No to dobrze ze problem rozwiazany. No to nie pozostaje nic innego jak zyczyc Bezawaryjnej Jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kralky Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 No to dobrze ze problem rozwiazany. No to nie pozostaje nic innego jak zyczyc Bezawaryjnej Jazdy. i przyznać pomuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Kralky, o to to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 zadośćuczyniłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się