Skocz do zawartości

światła dzienne


Seb_ek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy ktoś dokładał do Forka 2006 (po lifcie) światła dzienne?

Nie chcę wyrzucać p/mgielnych i zastanawiam się jak zamontować dodatkowe tak aby nie było zbyt wieśniacko :roll: Raczej odpadają prostokątne, najchętniej okrągłe.

 

Czy w razie kontroli poniższe wymagania są sprawdzane dokładnie?

Czy tylko sprawdzana jest homologacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szpilmar,

 

obawiam sie ze to nie przejdzie z uwagi na konstrukcje lampy kupiem kiedys juz laka silikonowa listwe z 24ledami smd zatopionymi

ale jakosc wykonania tel listwy byla chyba nie tak dobra bo po m-cu uzywania zaczely diody mrygac jedna, dwie, cala listwa.

wymienilem na nowe i po podobnym czasie powtorka z rozrywki a chcialem miec efekt jak w saabach lub innych ... nie wyszlo.

czy listwa za bardzo sie grzala w tej brewce jest dosyc ciasno a i ksenon produkuje sporo ciepla ... sam nie wiem.

zdjecia przez ciebie przedstawione ma chyba odrazu zaprojektowane diody i nie sa to malutkie smd ???

 

ach i jeszcze srednica otworu na postojuowke to ok.16mm i ostry kat pod ktorym wchodzi do brewki wykluczy probe wsuniecia sztywnej listwy z mocniejszymi ledami.

 

chociaz moim zdaniem efekt jest jak najbardziej poprawny by tam utknac ledy w listwie.

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie chcecie modułu przyciemniającego? To chyba najwygodniejsze rozwiązanie (choć może nie nie najtańsze).

 

Za sensowne DRL trzeba dać podobną kasę jak za moduł, więc to nie kwestia kasy.

Na dobrą sprawę taki moduł można zrobić samemu, tam nie ma nic skomplikowanego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szpilmar,

 

obawiam sie ze to nie przejdzie z uwagi na konstrukcje lampy kupiem kiedys juz laka silikonowa listwe z 24ledami smd zatopionymi

ale jakosc wykonania tel listwy byla chyba nie tak dobra bo po m-cu uzywania zaczely diody mrygac jedna, dwie, cala listwa.

wymienilem na nowe i po podobnym czasie powtorka z rozrywki a chcialem miec efekt jak w saabach lub innych ... nie wyszlo.

czy listwa za bardzo sie grzala w tej brewce jest dosyc ciasno a i ksenon produkuje sporo ciepla ... sam nie wiem.

zdjecia przez ciebie przedstawione ma chyba odrazu zaprojektowane diody i nie sa to malutkie smd ???

 

ach i jeszcze srednica otworu na postojuowke to ok.16mm i ostry kat pod ktorym wchodzi do brewki wykluczy probe wsuniecia sztywnej listwy z mocniejszymi ledami.

 

chociaz moim zdaniem efekt jest jak najbardziej poprawny by tam utknac ledy w listwie.

 

tomasz p.

 

 

TU masz link do tematu o którym piszesz i z którego ja wziąłem pomysł..

 

-- 29 mar 2012, o 15:30 --

 

A nie chcecie modułu przyciemniającego? To chyba najwygodniejsze rozwiązanie (choć może nie nie najtańsze).

Ja mam forka przed liftem i żarówki dwuwłóknowe więc nic z tego, ale w forkach po lifcie żarówka od "długich" jest osobno więc moduł z powodzeniem można założyć. Krótki opis jak to działa: Automatycznie po odpaleniu auta załączają sie światła drogowe na 30% nominalnej mocy. Przy przełączniku świateł ustawionym w poz. zero. Nie świecą żadne inne światła jedynie te dwie żarówki z przodu. Po przełączeniu na inne światła moduł automatycznie sie wyłączą , tak samo po wyłączeniu silnika.

 

Znajomy taki moduł kupił od pewnej firmy za ok 150zł, jest bardzo zadowolony. Posiada go od pół roku, wszystko śmiga jak należy. Montaż bardzo prosty. Posiada również dodatkową funkcję coming/ leaving home, doświetla ona drogę do domu po zamknięciu auta z centralnego zamka albo po otwarciu.

 

Kiedyś pytałem w ASO i też coś takiego mają dla forków od 2002r. w górę, cena ok. 700zł z montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szpilmar,

 

wlasnie taka druga listwe cala zatopiona zanabylem za chyba 20pln za komplet dwoc sztuk i moze wszystko rozbija sie o oryginalnosc produktu, ale jak pisalem na poczatku jako postojowka bylo ok. ale na dzienne raz ze za slabe dwa ze za szybko zaczely mrygac az wreszcie pospalaly sie.

 

szukam dalej

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam forka przed liftem i żarówki dwuwłóknowe więc nic z tego,

 

ale to niczemu nie przeszkadza, podajesz sygnał z modułu na pin + od długich i wszystko gra.

Z powodzeniem takie moduły są montowane na żarówkach H4, jest to nawet mniej ''zauważalne'' przez wszelkiej maści kontrole ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ozarek,

 

to może zajmiesz się jakąś małą produkcją 8)

mam nieodparte wrażenie że chcesz to zrobić :D

 

 

jako postojowka bylo ok. ale na dzienne raz ze za slabe

Czysto informacyjnie: według przepisów intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Masz już jakąś koncepcję mocowania?

 

Lampki maja wsporniki wiec mocowanie to nie problem, są lekkie więc wystarczy je przynitować/przykręcić do zderzaka, przez jego kształt jest w tym miejscu bardzo sztywny.

Ale problem jest trochę inny, miałem cichą nadzieję, że tam jest kilka cm więcej, ale po pomiarach w moim SF5 wnęka ma równe 60cm, czyli tyle ile minimalna odległość miedzy lampkami.

Jak dojdą lampki (po ca 7cm średnicy każda) robi się między wewnętrznymi krawędziami ledwo 45cm, a to jednak za mało :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Ja mam forka przed liftem i żarówki dwuwłóknowe więc nic z tego, ale w forkach po lifcie żarówka od "długich" jest osobno więc moduł z powodzeniem można założyć. Krótki opis jak to działa: Automatycznie po odpaleniu auta załączają sie światła drogowe na 30% nominalnej mocy. Przy przełączniku świateł ustawionym w poz. zero. Nie świecą żadne inne światła jedynie te dwie żarówki z przodu. Po przełączeniu na inne światła moduł automatycznie sie wyłączą , tak samo po wyłączeniu silnika.

 

Znajomy taki moduł kupił od pewnej firmy za ok 150zł, jest bardzo zadowolony. Posiada go od pół roku, wszystko śmiga jak należy. Montaż bardzo prosty. Posiada również dodatkową funkcję coming/ leaving home, doświetla ona drogę do domu po zamknięciu auta z centralnego zamka albo po otwarciu.

 

Kiedyś pytałem w ASO i też coś takiego mają dla forków od 2002r. w górę, cena ok. 700zł z montażem.

 

Możesz zdradzić tajemnicę gdzie Twój znajomy kupił ten moduł ściemniający za 150 zł? Może być na PW. Chciałbym takie coś zainstalować do świateł "długich" w moim forku 2,5 xt z 2006r. Są w nim zastosowane do świateł drogowych żarówki HB3 12V 60W.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O!

 

odkopałeś mój stary temat

 

u mnie skończyło się jednak na LEDach, a wygląda tak:

 

Wierciłeś otwory w zderzaku do zamocowania LED-ów i poprowadzenia przewodów?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zdradzić tajemnicę gdzie Twój znajomy kupił ten moduł ściemniający za 150 zł? Może być na PW. Chciałbym takie coś zainstalować do świateł "długich" w moim forku 2,5 xt z 2006r. Są w nim zastosowane do świateł drogowych żarówki HB3 12V 60W.

 

Pozdrawiam,

 

Znajomy wyjechał i nie mam z nim kontaktu, ale można taki moduł kupić na jednym z serwisów aukcyjnych za ok 100zł. Montaż jest banalnie prosty.

 

-- 9 paź 2012, o 19:00 --

 

u mnie skończyło się jednak na LEDach,

 

 

 

Rzuć jakieś fotki w przybliżeniu jak to zrobiłeś.

 

Z daleka efekt super :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...