Skocz do zawartości

Montaż BlowOff'a


Game

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, kończymy pogaduchy, bo to wątek techniczny.

 

BOV to zło i basta.

ale wciąż nie wiadomo dlaczego? :roll: :P

 

1. Przelewa? A niech przelewa

2. Strzela w katalizator? No trudno

3. Muli? Źle się zbiera? - nie zauważyłem

4. ??

5. ??

 

jeszcze jakieś argumenty na nie poproszę to się posłucham i kupię zwykły recyrkulacyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wciąż nie wiadomo dlaczego? :roll: :P jeszcze jakieś argumenty na nie poproszę to się posłucham i kupię zwykły recyrkulacyjny

 

Odnosze wrazenie, ze stawiasz nas w swoim postem w sytuacji, gdzie zadne argumenty Cie nie przekonaja, bo Ty i tak zostaniesz przy swoim :)

 

Argumenty "na nie" juz padly - i albo je akceptujesz, albo nie. Jesli Ci nie przeszkadzaja wspomniane problemy z autem, to super - ale trzeba spojrzec faktom w oczy.

 

Przy czym odzegnam sie jednoczesnie od owego jednoznacznego "BOV to zlo i basta" - bo to tez nie jest do konca prawda. A dlaczego BOV moze byc problemem bylo juz pisane na tym forum kilkakrotnie.

W tym watku takze. Ale trzeba tez pamietac, ze dotyczy to w zasadzie aut z przeplywomierzem, jak wspomnial Oskar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w żadnym wypadku nie chodzi mi o stawianie na swoim bo to głupota, chodzi mi o takie fizyczne, namacalne argumenty (oprócz tego znacznego wzrostu spalania paliwa które uważam za dyskusyjne). A więc wspominany lag itp. To są tylko wrażenia kierowcy (czyli coś obarczone grubym błędem), tak uważam i chciałbym jakiś wykres, film czy coś na dowód. Jeśli będzie tak faktycznie to oczywiście jestem skłonny wywalić BOV :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje to wygląda tak - sonda lambda wskazuje sterownikowi, że mieszanka jest zbyt bogata, więc sterownik tnie dawkę na chwilę w momencie zmiany biegów, zaczynasz przyspieszać, sterownik robi kolejną korektę, bo mieszanka jest (już) zbyt uboga i tak w kółko. Taki brak równowagi w sterowniku sprawia, że auto przysłowiowo "muli", bo każda korekta zajmuje czas (ułamki sekund, które czujemy pod pedałem).

 

Tak to wyglądało w VAGach, może Japońce bardzo inaczej do tematu nie podchodzą... Ale to tylko teoria, bo jeszcze się nie uzbroiłem w toole do zabawy ze sterownikiem w moim subaraku :)

 

Jeszcze jeden "przeciw" to jeśli macie otwartego DV albo coś z bardzo miękką sprężyną i to "coś" jest w pełni atmosferyczne, to zwróćcie uwagę, że na biegu jałowym tłoczek jest otwarty, a co za tym idzie - silnik ssie powietrze bez filtra... co znów sprawia, że korekty biegu jałowego się rozjeżdżają (co może znów powodować dziwne akcje z utrzymaniem obrotów / gaśnięciem itd), że już nie wspomnieć o tym, że w sumie ssiemy kurz z ulicy bokiem...

 

Hybrydowe bovy mają tą zaletę, że nawet w pełni otwarte nie otwierają się jak jest stałe podciśnienie, tzn. sprężyna utrzymuje tłoczek w pozycji zamkniętej na biegu jałowym... ale o ile ma to szalenie istotny wplyw na utrzymanie biegu jałowego w VAGoskim 1.8T, o tyle na EJ257 nie robi żadnego wrażenia (tyle z obserwacji).

 

BTW. do strzelania z wydechu wystarczy dobry program napisać obsługą flat shifta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dzieki....hmm swiecilem dzisiaj latarka, dotykalem....nic nie widze, chyba nie obejdzie sie bez sciagniecia intercoolera, pozdrawiam

 

-- Śr lip 25, 2012 5:56 pm --

 

Panowie....bo sciagnalem IC i zadnego zaworka pod nim nie widze...czy czasem to co na zdjeciu to nie zawor DV? pozdrawiam

PS zdjecie pozyczylem od kogos z sieci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopię może temat, mam u siebie Blowa. pacjent to WRX GD 2.0T po remapie w foooour turbooo pe el. Tam też podobno montowany. Aktualnie na postoju mocno czuć benzyne, na zewnątrz i w wewnątrz z nawiewów, czytałem na jednym z for iż jest możliwośc wymiany na porządny zawór dwutłoczkowy w celu uniknięcia w/w objawów. doradzi ktoś coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopię może temat, mam u siebie Blowa. pacjent to WRX GD 2.0T po remapie w foooour turbooo pe el. Tam też podobno montowany. Aktualnie na postoju mocno czuć benzyne, na zewnątrz i w wewnątrz z nawiewów, czytałem na jednym z for iż jest możliwośc wymiany na porządny zawór dwutłoczkowy w celu uniknięcia w/w objawów. doradzi ktoś coś ?

 

Jesteś pewien, że to BOV jest przyczyną zapachu benzyny ? Sprawdzałeś przewody paliwowe pod kolektorem ssącym ? Przeważnie to one puszczają ze starości, głownie na zimnym silniku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, dzisiaj lokalizowałem, z prawej strony od akumulatora wydaje się okej, natomiast gorzej z lewej - czuć. Niestety jestem skazany na demontaż ssącego. Postaram się ogarnąć to sam, dwie uszczelki pod kolektor rozumiem nowe? oraz wężyki 8mm + opaski stykną? Czuć po rozgrzaniu, jak zimny wydaje mi się że o wiele mniej.

http://fmic.pl/53-mini-sgb

http://www.inter-rally.pl/product-pol-10557-Przewod-Waz-paliwowy-w-oplocie-stalowym-.html

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale wracając do blow-offa. Czy można bez szkody na cokolwiek pozbyć się zaworu upustowego i założyć fabryczny zawór DV? Mam WRX 2001r - 265KM ale nie wiem czy był sterowany z zaworem czy bez. I wreszcie czy po ewentualnej zamianie zaworów muszę jechać na kontrolę programu i hamownię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam WRX 2001r - 265KM

Aby to na pewno jest WRX?Seria?

Jeśli remap robiony był z zaworem blow-off,to przy zmianie na DV-kę choć sprawdziłbym parametry pracy silnika. 

Jeśli mapa nadal seryjna,można zamienić zawory bez oporów i obaw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odgrzewając, mam pytanie. Mam FMIC i założony BOV HKS w type r my 99. Chciałbym się go pozbyć, ale nie wiem jaki dv dać w zamian, żeby pasował. Bez rzeźby się nie obędzie? ktoś już to przerabiał? 

 

Fabryczny od new age. Ew. z odpowiednia flansza, bo nie widze, czy ta co masz bedzie pasowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...