lyssy23 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Witam, jak sprawdzić naciąg paska od wspomagania ?? Sugeruje się tą instrukcją serwisową ale nie wiem co i w którym miejscu mam mierzyć. A naciąg tego paska regulowałem tą śrubą (wkręcam śrubę i alternator się podnosi naciągając pasek, tak?) Chcę naciągnąć ten pasek bo czasem coś popiskuje jak kręcę kierownicą (pompa wspomagania?) zwykle na zimnym. Chce to sprawdzić zanim ewentualnie wezmę się za pompę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Najpierw sprawdz czy Twoj pasek nie jest stary. Popatrz sie na niego i jesli ma pekniecia na rowkach to jest do wymiany. Piszczenie na zimnym jest oznaka paska a pompy raczej nie. Pozniej jesli pasek jest ok to pod ta srobka ktora pokazales masz druga srobke ktora trzeba troche odkrecic i jest jeszcze trzecia pod alternatorem ja tez musisz popuscic i wtedy ta ze szczalki naciagasz pasek. Mam nadzieje ze zrozumiales. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HULK Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 najpierw popuszczasz ta pod spodem, ta pozioma a potem naciągasz ta co oznaczyłeś na fotce, dokręcasz momentem jak w manualu 96N, napięcie sprawdzasz palcem, musi sie trochę (10mm +-) uginac. Pozdro. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyssy23 Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Ok, dziękówa Czyli te 7-9 mm o których piszą w manualu to jest właśnie wartość wychylenia się paska? (uginając palcem) Pozdrówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Tak ugiecie paska w miejscu gdzie jest najdluzszy czyli jezeli dobrze pamietam od kola pasowego na wale do alternatora. -- Wt mar 13, 2012 8:16 pm -- A tak wogole dzieki za pomuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 dokręcasz momentem jak w manualu 96N, N to siła nacisku. Nm to moment dokręcania. 96N to siła nacisku na pasek, przy której sprawdzamy o ile się odegnie. Jak chcemy się trzymać manuala to nacisk 9,78kg (96N/9,81) i odgięcie paska od stanu spoczynku max 9mm. Realnie naciskamy z wyczuciem siłą ok 1kg, a że w ręce nie mamy wagi to poprostu dosyć mocno naciskamy na pasek i nie może się odgiąć więcej niż 1cm (tu z pomocą byle jaka miarka). Ok, dziękówa Czyli te 7-9 mm o których piszą w manualu to jest właśnie wartość wychylenia się paska? (uginając palcem) Tak Tak ugiecie paska w miejscu gdzie jest najdluzszy czyli jezeli dobrze pamietam od kola pasowego na wale do alternatora. Naciskamy tam, gdzie pokazują strzałki w manualu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 6 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2022 (edytowane) Cześć Wam, mam problem z dźwiękiem (jęczeniem) pompy wspomagania / paska, głównie gdy samochód jest zimny. Odnoszę wrażenie, że pasek został za bardzo naciągnięty - czy ktoś z Was byłby tak miły i powiedziałby mi, gdzie znajduje się śruba do regulacji napięcia tego paska? Zdjęcia w tym wątku niestety już nie działają. Dzięki, Kuba Edytowane 6 Marca 2022 przez Qóba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 6 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2022 To jest ten 'adjusting bolt'? Czy żeby się do tego dobrać trzeba zdjąć jakieś osłony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 6 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2022 (edytowane) 24 minuty temu, Qóba napisał: To jest ten 'adjusting bolt'? Tak 24 minuty temu, Qóba napisał: Czy żeby się do tego dobrać trzeba zdjąć jakieś osłony? Nie, luzujesz "locking bolt" i kręcisz 'adjusting bolt'. Proste jak konstrukcja cepa. Pzdr Edytowane 6 Marca 2022 przez ura_bus 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 6 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2022 @ura_bus dzięki! Zerknąłem właśnie przy weekendowym sprawdzaniu oleju i chyba jednak ten plastik przy alternatorze trzeba odkręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 6 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2022 A widzisz 8 minut temu, Qóba napisał: ten plastik przy alternatorze na zdjęciu, które wrzuciłeś zadając pytanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 6 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2022 Pardon, zakręcony jestem ostatnio strasznie. Wszystko jasne @ura_bus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się