Jump to content

Jak sprawdzić naciąg (napięcie) paska od wspomagania ??


lyssy23
 Share

Recommended Posts

Witam, jak sprawdzić naciąg paska od wspomagania ?? Sugeruje się tą instrukcją serwisową ale nie wiem co i w którym miejscu mam mierzyć.

 

 

pasekic.jpg

 

A naciąg tego paska regulowałem tą śrubą (wkręcam śrubę i alternator się podnosi naciągając pasek, tak?)

 

dsc00368j.jpg

 

Chcę naciągnąć ten pasek bo czasem coś popiskuje jak kręcę kierownicą (pompa wspomagania?) zwykle na zimnym. Chce to sprawdzić zanim ewentualnie wezmę się za pompę.

Link to comment
Share on other sites

Najpierw sprawdz czy Twoj pasek nie jest stary. Popatrz sie na niego i jesli ma pekniecia na rowkach to jest do wymiany. Piszczenie na zimnym jest oznaka paska a pompy raczej nie. Pozniej jesli pasek jest ok to pod ta srobka ktora pokazales masz druga srobke ktora trzeba troche odkrecic i jest jeszcze trzecia pod alternatorem ja tez musisz popuscic i wtedy ta ze szczalki naciagasz pasek. Mam nadzieje ze zrozumiales.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

najpierw popuszczasz ta pod spodem, ta pozioma a potem naciągasz ta co oznaczyłeś na fotce, dokręcasz momentem jak w manualu 96N,

napięcie sprawdzasz palcem, musi sie trochę (10mm +-) uginac.

 

Pozdro.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tak ugiecie paska w miejscu gdzie jest najdluzszy czyli jezeli dobrze pamietam od kola pasowego na wale do alternatora.

 

-- Wt mar 13, 2012 8:16 pm --

 

A tak wogole dzieki za pomuka.

Link to comment
Share on other sites

dokręcasz momentem jak w manualu 96N,

 

N to siła nacisku. Nm to moment dokręcania.

96N to siła nacisku na pasek, przy której sprawdzamy o ile się odegnie.

Jak chcemy się trzymać manuala to nacisk 9,78kg (96N/9,81) i odgięcie paska od stanu spoczynku max 9mm.

Realnie naciskamy z wyczuciem siłą ok 1kg, a że w ręce nie mamy wagi to poprostu dosyć mocno naciskamy na pasek i nie może się odgiąć więcej niż 1cm (tu z pomocą byle jaka miarka).

Ok, dziękówa Czyli te 7-9 mm o których piszą w manualu to jest właśnie wartość wychylenia się paska? (uginając palcem)

Tak

Tak ugiecie paska w miejscu gdzie jest najdluzszy czyli jezeli dobrze pamietam od kola pasowego na wale do alternatora.

Naciskamy tam, gdzie pokazują strzałki w manualu

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...