komancz Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 W obwodzie zaworu sterowania turbina wystepuja zwezki, np w SI z 3-portowym zaworem sterowania, zwezka 2mm znajduje sie w przewodzie gumowym, przy wyjsciu dolnego krocca zaworu, natomiast z 2-portowym zaworem zwezka jest w trojniku przy actuatorze WG.Jakie dokladnie maja zadanie(wiem tyle ze w 3-portowym zaworze sluzy do ograniczania cisnienia a w 2-portowym do podnoszenia cisnienia doladowania) Kiedy i w jaki sposob dobiera sie te zwezki? Co tak naprawde daje odpowiednie dobranie zwezek.Z gory dzieki za odpowiedzi na schemacie w przewodzie "J" jest zaznaczona zwezka, podobnie w przy przejsciu przewodu "M" na "L" jest zwezka ale zewnetrzna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Odpowiednie dobranie zwężki daje ci odpowiednie ciśnienie ładowania. MBC który montuje się na przewodzie "L" i "M" to nic innego jak zawór w którym możesz regulować zwężke, a przez to ciśnienie. Zamiast stosować MBC, można metodą prób i błedów próbować różne zwężki. Zwężka powoduje powstanie ciśnienia powietrza które boost solenoid "widzi". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 9 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Odpowiednie dobranie zwężki daje ci odpowiednie ciśnienie ładowania. MBC który montuje się na przewodzie "L" i "M" to nic innego jak zawór w którym możesz regulować zwężke, a przez to ciśnienie. Zamiast stosować MBC, można metodą prób i błedów próbować różne zwężki. Zwężka powoduje powstanie ciśnienia powietrza które boost solenoid "widzi". to ok, jezeli mowimy o sterowaniu boost solenoida,ale po co zwezka w dolnym przewodzie (2mm) ktory upuszcza nadmiar cisnienia do dolotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wuy3902 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Na schemacie jest przewod 2mm? Ktory to bo nie widze? Edit: OK - przepraszam, juz wszystko jasne, znalazlem w opisie zwezke 2mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 to ok, jezeli mowimy o sterowaniu boost solenoida,ale po co zwezka w dolnym przewodzie (2mm) ktory upuszcza nadmiar cisnienia do dolotu? tego właśnie nie rozumiem, wiele osób jeździ bez "intake resonator" i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Ja też nie rozumiem, ten przewód można spokojnie wywalić do atmosfery i tez będzie działało wg. posiadanej przeze nie wiedzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 a czy w zamkniętym obwodzie zwężka reguluje przepływ czy ciśnienie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 10 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Ja też nie rozumiem, ten przewód można spokojnie wywalić do atmosfery i tez będzie działało wg. posiadanej przeze nie wiedzy. masz racje-bedzie dzialalo,ale tylko dlatego ze w przewodzie jest owa zwezka(2mm) a sproboj ja wyciagnac,albo raczej wymienic na chwile na "luzny" przewod, doladowanie bedzie sie pojawialo pozniej niz ze zwezka, a u mnie dodatkowo boost solenoid po jakims czasie po prostu sie zawiesil i przestal dzialac :roll: wychodzi na to zwezka(znajduje sie w przewodzie jakies 2cm od wyjcia z zaworu) ma za zadanie prawidlowy przebieg doladowania i odpowiedni przeplyw powietrza spowrotem do dolotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi