Skocz do zawartości

Jak to jest ze zwężkami w Imprezie?


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

W obwodzie zaworu sterowania turbina wystepuja zwezki, np w SI z 3-portowym zaworem sterowania, zwezka 2mm znajduje sie w przewodzie gumowym, przy wyjsciu dolnego krocca zaworu, natomiast z 2-portowym zaworem zwezka jest w trojniku przy actuatorze WG.Jakie dokladnie maja zadanie(wiem tyle ze w 3-portowym zaworze sluzy do ograniczania cisnienia a w 2-portowym do podnoszenia cisnienia doladowania) Kiedy i w jaki sposob dobiera sie te zwezki? Co tak naprawde daje odpowiednie dobranie zwezek.Z gory dzieki za odpowiedzi :)

 

na schemacie w przewodzie "J" jest zaznaczona zwezka, podobnie w przy przejsciu przewodu "M" na "L" jest zwezka ale zewnetrzna.

 

ej22t_vacuum.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednie dobranie zwężki daje ci odpowiednie ciśnienie ładowania. MBC który montuje się na przewodzie "L" i "M" to nic innego jak zawór w którym możesz regulować zwężke, a przez to ciśnienie. Zamiast stosować MBC, można metodą prób i błedów próbować różne zwężki. Zwężka powoduje powstanie ciśnienia powietrza które boost solenoid "widzi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednie dobranie zwężki daje ci odpowiednie ciśnienie ładowania. MBC który montuje się na przewodzie "L" i "M" to nic innego jak zawór w którym możesz regulować zwężke, a przez to ciśnienie. Zamiast stosować MBC, można metodą prób i błedów próbować różne zwężki. Zwężka powoduje powstanie ciśnienia powietrza które boost solenoid "widzi".

 

to ok, jezeli mowimy o sterowaniu boost solenoida,ale po co zwezka w dolnym przewodzie (2mm) ktory upuszcza nadmiar cisnienia do dolotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ok, jezeli mowimy o sterowaniu boost solenoida,ale po co zwezka w dolnym przewodzie (2mm) ktory upuszcza nadmiar cisnienia do dolotu?

 

tego właśnie nie rozumiem, wiele osób jeździ bez "intake resonator" i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie rozumiem, ten przewód można spokojnie wywalić do atmosfery i tez będzie działało wg. posiadanej przeze nie wiedzy.

 

masz racje-bedzie dzialalo,ale tylko dlatego ze w przewodzie jest owa zwezka(2mm) a sproboj ja wyciagnac,albo raczej wymienic na chwile na "luzny" przewod, doladowanie bedzie sie pojawialo pozniej niz ze zwezka, a u mnie dodatkowo boost solenoid po jakims czasie po prostu sie zawiesil i przestal dzialac :roll: wychodzi na to zwezka(znajduje sie w przewodzie jakies 2cm od wyjcia z zaworu) ma za zadanie prawidlowy przebieg doladowania i odpowiedni przeplyw powietrza spowrotem do dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...