Skocz do zawartości

stringi do agx w gt


buras

Rekomendowane odpowiedzi

witam

obecnie mam h&r progresywne czy coś tam.. obniżone o jakieś 25-30 mm (prezent po poprzedniku) do tego nowe agx ,na równym asfalcie ,o jeszcze jakoś da się jeździć ,ale na lekkich nierównościach ,szczególnie na winklach to porażka ,o większych nierównościach nawet nie pisze :? generanie zawias dla wiochy .myślałem o zakupie seryjnych sprężyn od sti lub ra GC (jeżeli się czymś różnią ,bo nie wiem) .co o tym myślicie ,może jakieś inne pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z AGXami dobrze współgraja Eibachy -> mam u siebie taki zestaw i się naprawdę fajnie prowadzi. Jak ustawisz na miękko to jest tylko nieznacznie twardziej niz na serii, a w zakręcie auto się tak nie przechyla jak na serii.

Może masz amory ustawione na max twardo i na nierównościach trzęsie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze stringów to łądne są koronkowe, bezszwowe

Ale te burasowi do hełmu chyba nie będą pasować :P:mrgreen::mrgreen:

"stringi" miały zwrócić uwagę na erotomanów gawędziarzy ,żeby post do góry poszedł , jak widać działa :P

 

-- Śr mar 07, 2012 9:00 pm --

 

Z AGXami dobrze współgraja Eibachy -> mam u siebie taki zestaw i się naprawdę fajnie prowadzi. Jak ustawisz na miękko to jest tylko nieznacznie twardziej niz na serii, a w zakręcie auto się tak nie przechyla jak na serii.

Może masz amory ustawione na max twardo i na nierównościach trzęsie :wink:

mam ustawione na medium ,ale próbowałem na wszystkie sposoby ,chodzi oto że beznadziejnie wybierają nierówności (sprężyna ma za krótki skok i nie wyciąga amora )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,na równym asfalcie ,o jeszcze jakoś da się jeździć ,ale na lekkich nierównościach ,szczególnie na winklach to porażka ,o większych nierównościach nawet nie pisze

 

pływa? buja? trzepie? trzesie? pierzyna czy beton? nawet najlepsza nauczycielka Polskiego by nie wydedukowała co autor ma na mysli :wink: :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,na równym asfalcie ,o jeszcze jakoś da się jeździć ,ale na lekkich nierównościach ,szczególnie na winklach to porażka ,o większych nierównościach nawet nie pisze

 

pływa? buja? trzepie? trzesie? pierzyna czy beton? nawet najlepsza nauczycielka Polskiego by nie wydedukowała co autor ma na mysli :wink: :P

przecie pisze że beznadziejnie wybiera nierówności :wink: .jak ustawisz na max to wiadomo że beton ,jak na minimum ,to auto wydaje się miękkie (mimo wszystko nie przechyla się ),ale dalej zamiast "wybierać "nierówości to w nie wpada ,przy większej prędkości koła tacą przyczepność .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
mam ustawione na medium ,ale próbowałem na wszystkie sposoby ,chodzi oto że beznadziejnie wybierają nierówności (sprężyna ma za krótki skok i nie wyciąga amora )
przecie pisze że beznadziejnie wybiera nierówności .jak ustawisz na max to wiadomo że beton ,jak na minimum ,to auto wydaje się miękkie (mimo wszystko nie przechyla się ),ale dalej zamiast "wybierać "nierówości to w nie wpada ,przy większej prędkości koła tacą przyczepność .

 

Masz ewidentnie żle dobrane sprężyny do amortyzatorów.

Jeżeli sprężyna nie wyciąga amortyzatora po ściśnięciu to ewidentnie sprężyna jest zbyt słaba dla ustawień amortyzatora który stawia zbyt duży opór. Skutkiem tego, przy większej prędkości koła nie nadążają wrócić na ziemię a auto jedzie dalej..... słaba trakcja i nieciekawe odczucia zza kiery. Pewnie jak się trafi kilka nierówności to każda z nich wbija amortyzator głębiej i już w ogóle jest tragedia? Dobija?

Do tego wszystkiego dochodzi fakt że z niższymi sprężynami skracasz skok amortyzatora zwiększając możliwość dobicia przy wpadnięciu w większą dziurę. Obniżające sprężyny na polskie drogi to jakaś pomyłka!!! tuningowa moda na poprawienie wyglądu auta i nic więcej. Co kto lubi.... ja wolę mieć idealne prowadzenie a nie lowridera :!: Pomijam fakt że z obniżonymi sprężynami zawieszenie pracuje w zakresach gdzie geometria zawieszenia mocno się zmienia w trakcie pracy (kąty, zbieżność,..). Obniżanie to owszem na równy tor....

Polecam lekturę o obniżających sprężynach:

 

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1383366

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1030221

 

 

Musisz zmienić sprężyny na twardsze. Wiele osób poleca Eibach ProKit ale moim zdaniem jest to niezłe rozwiązanie ale nie idealne. Jeżeli nie chcesz zmieniać amortyzatorów na inne, szukaj sprężyn zbliżonych do twoich fabrycznych, ewentualnie może nieco twardszych (AGX powinny pracować z fabrycznymi sprężynami).

Pewnie zapytasz jakie? nie wiem jakie są twardości sprężyn w twoim GT (takie jak w WRX czy raczej STI?) ale możesz spróbować poszukać danych w necie.

Przykładowe twardości sprężyn w imprezach z tego okresu:

 

--------------------(lbs/inch)-----------

STi (Version 4) front 196, rear 174

STi (Version 5) front 224, rear 185

STi (Version 6) front 237, rear 195

Prodrive (P1) front 215, rear 195

 

 

Eibach:

Eibach (ProKit) front 171, rear 160-188

 

lbs = funt

inch = cal

 

Daruj sobie obniżające i szukaj normalnej sprężyny pasującej do Twojego GT (to również może być sprężyna z imprez po 2001 ale uwaga na górne mocowanie amortyzatora z tyłu).

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X69 dzięki za cenne porady :)

Twój opis doskonale oddaje moje bolączki ,dlatego szukałem porady . h&r zastałem po byłym właścicielu ,jako że jeździłem wcześniej sti ver7 na seryjnym zawiasie ,to pamiętam jak pięknie wybierało na nierównościach .szukam teraz ori sprężyn od sti lub ra ,ale nie wiem które z podanych wyżej byłyby najlepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X69 dzięki za cenne porady :)

Twój opis doskonale oddaje moje bolączki ,dlatego szukałem porady . h&r zastałem po byłym właścicielu ,jako że jeździłem wcześniej sti ver7 na seryjnym zawiasie ,to pamiętam jak pięknie wybierało na nierównościach .szukam teraz ori sprężyn od sti lub ra ,ale nie wiem które z podanych wyżej byłyby najlepsze

 

Mam 2 sztuki z sti (gc8, my 98 lub 99) - oddam za pasztet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buras,

Dostanę pomyka pliis :P

a masz :)

 

-- N mar 18, 2012 12:20 pm --

 

X69 dzięki za cenne porady :)

Twój opis doskonale oddaje moje bolączki ,dlatego szukałem porady . h&r zastałem po byłym właścicielu ,jako że jeździłem wcześniej sti ver7 na seryjnym zawiasie ,to pamiętam jak pięknie wybierało na nierównościach .szukam teraz ori sprężyn od sti lub ra ,ale nie wiem które z podanych wyżej byłyby najlepsze

 

Mam 2 sztuki z sti (gc8, my 98 lub 99) - oddam za pasztet.

przód czy tył ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...