Jump to content

Jak kupować Subaru Impreze GT?


wuy3902
 Share

Recommended Posts

Szanowni forumowicze! Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem kupna Subaru Imprezy GT. Najbardziej jestem zainteresowany samochodem z rocznikow 1999-2000. Oczywiście samochód powinien być bezwypadkowy i najlepiej w 100% orginalny (wolałbym aby miał poprostu swoje 218 KM, bez "dłubania" przy silniku, dodatkowych zegarów, blow-offów itd.). Zdecydowałem się umieścić ten post w dziale technicznym gdyż chciałbym abyście podpowiedzieli mi jak oglądać i sprawdzać taki samochód.

 

- Czy SI GT nękają "typowe" usterki? Jakie to usterki? Jak ich szukać?

- Czy ma tendencję do korodowania i jeśli tak to gdzie?

- Czy zdarza się że "buda" się rozchodzi lub pęka? W jakich miejscach?

- Czy ma jakieś charakterystyczne napisy bądz naklejki po których łatwo poznać, że był malowany? (np. brak naklejki pod maską silnika, zamalowany napis na klapie bagażnika itd.)

- Jak można sprawdzić czy dyfry działają poprawnie? Czy da się to zrobić "amatorsko" czy konieczna jest wizyta w warsztacie? A może nawet w warsztacie na 100% nie da się tego sprawdzić?

- Jak sprawdzić, czy turbina nie dobiega do kresu swego żywota technicznego? (wiem że osobny temat, mam nadzieje, że nikogo nie zdenerwuje tym pytaniem...)

 

Narazie tyle przyszło mi do głowy. Lista jest dość ogólna i napewno niekompletna jednak liczę na waszą pomoc. Na samochodach, znam się dość dobrze i kilka już w życiu kupowałem jednak SI jest na tyle specyficzym samochodem (4x4, turbo), że wszelkie podpowiedzi doświadczonych użytkowników będą z pewnością bardzo pomocne. Z góry dziękuje!

Link to comment
Share on other sites

Jako były posiadacz może trochę Ci pomogę:

 

- typowe usterki - to chyba głównie przepływomierz (innych nie kojarzę - albo mnie nie dopadły) - no i klocki szybko się kończą ale to raczej nie usterka tylko kwestia sporych osiągów tego auta

 

- korozja - jeśli lakier nie był uszkodzony to raczej nie (chociaż u mnie wyszła rdza w dwóch miejscach - ale raczej musiało być minimalne odpryśnięcie lakieru)

 

- buda się nie rozchodzi jeśli auto nie było klepane z przystanku :-) fakt, że GTek na dziurach/nierównościach strasznie trzeszczy (szczególnie w zimę)

 

- naklejki i te sprawy - często bite auta nie mają literek SUBARU na tylnej klapie, co sprytniejsi je przekładają ale są też takie szare naklejki Impreza GT cośtam cośtam :-) i ich brak traktowałbym jako pierwszy symptom, że auto było walnięte w tył. Z przodu pod maską na belce są też jakieś różne naklejki, na nadkolach jeśli dobrze pamiętam są 2 tabliczki znamionowe (jedna po angielsku druga po japońsku)

 

- jeśli chodzi o mechanikę - to tu się nie znam na tyle żeby coś powiedzieć mądrego :-) więc pozostawię to innym. A najlepiej podjechać autem do warsztatu (i to raczej nie do ASO - tylko albo do Janka albo do Czopera) żeby je dokładnie obejrzeli. Koszt będzie nieporównywalnie mniejszy niż ewentualne późniejsze doprowadzanie auta do stanu używalności.

Link to comment
Share on other sites

- naklejki i te sprawy - często bite auta nie mają literek SUBARU na tylnej klapie, co sprytniejsi je przekładają ale są też takie szare naklejki Impreza GT cośtam cośtam Smile i ich brak traktowałbym jako pierwszy symptom, że auto było walnięte w tył. Z przodu pod maską na belce są też jakieś różne naklejki, na nadkolach jeśli dobrze pamiętam są 2 tabliczki znamionowe (jedna po angielsku druga po japońsku)

 

Często Imprezy po dzwonach nie mają założonych spryskiwaczy reflektorów w zderzaku :idea:

Link to comment
Share on other sites

Tak jak ktoś napisał główne usterki GTeków 99-00 to przepływomierz i bardzo szybko wybijaja sie łączniki stabilizatorów.

 

Ktoś czyli ja :twisted: i faktycznie zapomniałem o łącznikach stabilizatorów - chociaż u mnie wytrzymały ponad 60kkm !! i jeszcze nie stukały :)

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej sprawdzić pod obciążeniem (jadąc) jak czy turbina ładuje równo czy są jakieś odcięcia lub szarpnięcia to mogą być rózne zaworki w obwodzie turbiny uszkodzone, można sie rozpędzic i hamować silnikiem np na trzecim biegu wtedmozna posłuchac wału a zwłaszcza ocenic czy łozysko podparcia wału jest ok... hamulce.. wiadomo od spodu ocenić stan elementów gumowych zawieszenia na podnośniku ocenic luzy róznego rodzaju na kołach tyle z moich spostrzeżeń...

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Czy auto ma szpachle mozna w latwy sposob sprawdzic grubosc lakieru, mianowicie (kolega taxowkarz mi to posunal:)), kup sobie naklejke magnesowa, takie jak sa na taxowkach z nr bocznymi, jezeli nie bedzie sie trzymala na niektowych elementach, masz pewnosc, ze tam jest szpachla, ja sprawdzilem moje auto i potwierdzilem naklejka to co mierzylem urzadzeniem do tych celow, roznica byla tylko taka, ze na urzadzeniu wiedzialem jaka jest grubosc, a magnes, poprostu spadal na ziemie :). Prosty i tani sposob.

 

Przy zakupie GT-ka, raczej o laczniki bym sie nia martwil jest to w miare tani koszt naprawy, bardziej zajalbym sie turbina, musisz zwrocic uwage, czy podczas jazdy, czy na postoju nie czuc oleju spalonego, jezeli tak, to masz na 90% turbine nieszczelna, a zle traktowana duzo nie wytrzyma.

Poza tym przy ogladaniu zwroc uwage jak wlasciciel sie obchodzi z autem,, czy po odpalieniu na zimnym aucie odkreca (jezeli tak olej to auto), czy juz po odkrecaniu gasi silnik od razu, czy czeka.

Nie daj sie zrobic za wariata, ze on nie wie czegos tam o samochodzie, a wlasicielem samochodu jest od 4 lat :), wszystko powinien wiedziec na temat tego samochodu, przeciez to nie jest fiat.

Oczywiscie pelna dokumentacja (pamietaj ze rok 99-2000 musi miec karte pojazdu).

 

Oczywiscie wazne jest sprzeglo, nieumiejetna jazda to maly przebieg na sprzegle, a wymiana jest dosc kosztowna.

Rozpedz auto do 140 km/h i zacznij hamowac, jak bedziesz mial drgania kierownicy to znaczy wymiana tarcz i klockow hamulcowych, co tez nie jest tanie.

 

Zdarza sie wyskakujacy wsteczny bieg, musiz wpiac wsteczy i troche wiecej gazu nacisnac nie powinien wyskoczyc (nie daj sie omotlac twierdzeniem ze to jest zabezpieczenie)

 

No i zwrocilbym uwage na wyglad felg, czy sa mocno poobijane, to tez duzo znaczy o sposobie jazdy.

 

Jezeli auto jest nadto doczyszczona, komora silniuka sie swieci, gumy czernidlem silnik wypolerowany, moze to byc efekt wyciekow oleju, dopiero co zaczajonych.

 

Wazne sa informacje wlasciciela, jak czesto wymienia olej, czy jezdzi do serwisu.....

 

wiecej mi sie na nasuwa nic na mysl, po za porzadnym ogladaniem samochodu u zaprzyjaznionego mechanika i sie dowiedzenia histori samochodu

 

pzdr

L

Link to comment
Share on other sites

Ważne jest też abyś podszedł do całej sprawy z dystansem i na spokojnie, i obejrzał jak najwięcej egzemplarzy. Jak ja kupowałem GT zachowywałem się jak dzieciak na święta i troche pochopnie dokonałem zakupu, przez co miałem potem nieprzewidziane wydatki.

Link to comment
Share on other sites

Jak ja kupowalem GT to ogladalem kilka, ale i tak kupilem auto na ktore jeszcze musialem pare zloty wydac. Moze zle nie trafilem, ale moglo by byc lepiej, faktycznie musialem kupic tarcze, klocki, luzy w zawiesiu, zbierznosc, przeplywomierz.... i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Niestety był w kilku miejscach popękany. Niestety jak kupowałem nie było możliwości sprawdzenia tego, a oczywiście sprzedający przemilczał ten drobny mankament.

Link to comment
Share on other sites

Ja musiałem kupić nowy blok

Ja musiałem zrobić remont silnika :roll: .Gdy kupiłem auto wszystko pięknie ładnie ale po nie długim czasie okazało się ,że za duże ładowanie turbo spowodowało dziure w tłoku .Przy zakupie nie wiedziałem jakie powinno być normalne ładowanie przy seryjnu silniku. 8)

Link to comment
Share on other sites

Ja sobie zalozylem wskaznik doladowania turbo i wiem kiedy zaczyna sie zle dziac, mialem przez pewnien moment ladowanie taki objaw, ze powyzej 4 tysiecy na 4 i 5 biegu turbina ladowala do 1.25 bara, a potem spadalo do 0.6 bara i tak caly czas, wiem ze zabezpieczenie na pewno u mnie dziala, co ciekawe samo przeszlo, zanim zajechalem do mechanika :). Mialem to 1 raz na trasie i wiecej sie to juz nie zdarzylo

Link to comment
Share on other sites

Znajduje się w obudowie turbo, po stronie goracej, oboko wirnika, taka klapka. Służy do kontrolowania ciśnienia poprzez wypuszczanie gazów spalinowych poza wirnikiem. Jeśli zablokuje się w pozycji otwartej turbo będzie ładować mało, lub wcale. Jeśli zblokuje się w pozycji zamknietej będzie ładować bardzo dużo, aż zdziała fuel cut i odetnie paliwo.

Link to comment
Share on other sites

Ja musiałem kupić nowy blok :wink:

 

O właśnie! A czy przypadkiem bloki silników w Imprezach z tych roczników (98-00) nie miały tendencji pękania? Coś już kiedyś o tym słyszałem ale nie jestem pewien ile jest w tym twierdzeniu prawdy.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...