graft Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Gdyby ktoś potrzebował wrzucam opis montażu kierownicy oraz przeróbki naby OMP, aby odbijały kierunkowskazy, oraz podłączenie klaksonu. Informacje można znaleźć w różnych postach na forum (sam robiłem wg. tej wiedzy) - jednak wiele zdjęć było nieaktualnych, a posty porozrzucane, więc postanowiłem wrzucić wszystko i opisać krok po kroku mojego drutexa. 1. Naba OMP (mam mieszane uczucia, co do jej jakości, gdybym miał kupować kolejny raz - prawdopodobnie kupiłbym MOMO). Kierownica OSP z osadzeniem 70mm (tak 70, nie 90) 2. Odpinamy akumulator!!! Z oryginalnej kierownicy MOMO (naleśnik) wyciągamy airbag - w tym celu odkręcamy 2 śruby TORX, które widoczne są po bokach kierownicy * odpinamy żółtą kostkę - i gotowe. Minuta roboty. 3. Odpinamy białą kostkę, odkręcamy śmiałym ruchem śrubę wieloklina * teraz trzeba trochę poszarpać i kierownica powinna zejść. 4. Pod kierownicą znajdziemy plastik, w którym znajduje się zwinięta taśma przewodów - mechanizm robi również za odbojnik kierunkowskazów. * aby zamontować nabę OMP - plastik trzeba wywalić (odkręcamy w tym celu widoczne wkręty * i teraz pierwszy problem - mojej taśmy nie można było wypiąć z kostki Aby wyciągnąć kostkę - trzeba było plastik z taśmą otworzyć, a kostkę wysunąć od środka. Suma summarum w ruch poszedł ucinak i 5 kabli w żółtym oplocie zostało uciętych jakieś 5cm za kostką :razz: 5. Czas na klakson oraz airbagi. Jeśli ktoś jest po przekładce, warto sprawdzić po ścieżkach, czy kolory się zgadzają (np. miernikiem za kilka złotych, wystarczy, żeby mierzył oporność) Interesują nas tylko 3 kable. U mnie wygląda to tak: - zielono czerwony - klakson - żółto-czarny oraz żółto-zielony to airbag pomiędzy oba żółte należy wlutować opornik (rezystor 2,7 - 4 ohm) - ja wlutowałem 3ohm'owy. Teraz patent na ślizgacz przewodzący sygnał sterujący klaksonem. Do naby OMP niestety nic takiego nie dali, więc zastosowałem patent forum (drutex) - zobaczymy ile podziała. Choć w wolnej chwili prawdopodobnie zastąpię to innym rozwiązaniem. 6. Kierunkowskazy. Naba posiada takie dziury od spodu. Wykorzystujemy dwie. Z przodu naby jest oznaczenie "TOP". I również odbojniki kierunków montujemy w miejscu TOP oraz DOWN, czy tam północ/południe jak kto woli. Pogłębiamy otwory - powiedzmy jeszcze raz tyle (jakieś 4mm), dobierając gwinty tak aby zmieściły się w szczelinie mechanizmu. Gwintownik w ruch i robimy nasz pseudo-gwint, w który wkręcimy/wkleimy nasze śruby (klej do gwintów 15zł i radzę nie kombinować z żadnymi super glue, bo skutki wypadnięcia tej śrubki byłyby pewnie nieciekawe dla plastikowych peryferiów) Na gwinty zarzuciłem koszulki termokurczliwe: 7. Zakładamy nabę na wieloklin - mamy jeden kabelek do klaksony, w którym są 2 styki (podłączenie dowolne). Nie zrobiłem zdjęcia z drugim kablem, więc tylko opis. Wieloklin jest naszą masą, więc po wykonaniu poniższej fotki, odkręciłem śrubę i owinąłem wieloklin drugim kablem (jest tam kilka mm luka, więc ładnie tam wszedł i nie robi za podkładkę. Końcówkę kabla zacisnąłem taką samą złączką jak ta, która jest w nabie. 8. Później już tylko przykręcić kierę i naleśnik już nie będzie nas prześladował ** Kontrolka Airbag ładnie gaśnie. TA DAAAAMMMMM! Efekt końcowy - hmm nie do końca cacy, bo dołem jest szczelina, której naba nie przykrywa. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyca Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 pumka mu dac pumka :!: grafta nie masz tego plastikowego kręćka który zdemontowałeś??? bo potrzebował bym takowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Kierownica OSP :wink: kierownica z Ochotniczej Straży Pożarnej...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 27 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 tyca kręćk został, ale nie oddam, bo może kiedyś będzie potrzeba założyć naleśnika. Wiesz jak to teraz jest z kupcami kierownica z Ochotniczej Straży Pożarnej...? Zawsze lepiej jak "sport" albo "turbo" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Tej zlaczki nie da sie rozlaczyc w prosty sposob. Tam poprostu sa zlutowane kabelki w izolacji do tasmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyca Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 tyca kręćk został, ale nie oddam, bo może kiedyś będzie potrzeba założyć naleśnika. Wiesz jak to teraz jest z kupcami eh... moja ta miała tasiemka pękła i chciał bym załozyc bo sprzedaje swoje N/A i tam musze tą taśme załozyć, bo mi psioczą że air bag sie pali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mobil01 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 graft, daj namiar gdzie kupiłeś te kierownice z osadzeniem 70 ... biorąc po d uwagę mój wzost osadzenie 90 bedzie za duże i znów nie usiądę wygodnie za kierownicą. A pytając jeszcze tak w nawiasie przymierzałeś sobie osadzenie 90 że na 70 się zdecydowałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Może inaczej: W butach mam 185cm Łapska w miarę symetryczne, tj. 182cm od palucha do palucha. Nóżyska dosyć długie. I jest bardzo ok. Chociaż widziałem krótkie naby (chyba momo), więc przy nich pewnie i osadzenie 90mm byłoby ok. A kierownice mam taką (półka nei za wysoka, ale mi pasuje): autoracing.pl/p/11/7202/kierownica-skorzana-3-ramienna-qsp-70-czarna--kierownice-sportowe-kierownice-.html Zamszowa też jest: autoracing.pl/p/11/7194/kierownica-zamszowa-3-ramienna-qsp-70-czarna--kierownice-sportowe-kierownice-.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Patent z klaksonem "trochę" podziała... Mi przestał na przeglądzie docisnąłem kierownicę i zatrąbił, diagnosta pieczątkę przybił Lepiej sprawdzi się drut sprężynowy lub blaszka (sprężyna płaska). Będzie cały czas dociśnięta do ślizgu naby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Cześć graft Napisz proszę skąd masz zegary z obrotomierzem na środku, samoróbka? czy mozna kupic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mausus Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 czesc; chciałem zapytac czy nie sprzedajesz kiery z poducha momo skoro masz nowy zestawv ?? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxi74 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 (edytowane) Cześć graft Napisz proszę skąd masz zegary z obrotomierzem na środku, samoróbka? czy mozna kupic ? Przecież to normalne STI JDM zegary... Edytowane 2 Stycznia 2013 przez Maxi74 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castrol Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Mausus ja mam na sprzedaz poduche z kiera :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mausus Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 jaka masz i rocznik ? ja mam wolnossaka z 2004 roku i narazie zbieram info co i czy podejdzie do mojej bez zmian. Tj wysadfzam stara podpinam nowa kiere i poduche.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter4127 Opublikowano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2016 (edytowane) Pozwolę sobie odświeżyć temat, bo wszelkie fotki w instruktażach na forum już wygasły, a mam pytanie co do modyfikacji swojej naby. Jak zrobić krok po kroku tak żeby kieruneczki odbijały, klaksonix działał i poducha się nie świeciła. Od jednego z forumowiczów nabyłem nabę ze zdjęcia, która pasuje go gc8 i widze, że chyba była już modzona, bo ma wywiercone 2 otwory zaznaczone na zdjęciu. Na fotce jest też oznaczona pozycja montażu naby, a zaznaczony prostokącik na dole to opcja gdzie mogę wywiercić i rozfrezować otwór na kostkę gdzie podepnę klakoson i wepnę opornik. https://zapodaj.net/f188554ec3efc.jpg.html Pamięta ktoś swoje przeboje z modyfikacjami naby? Edytowane 23 Grudnia 2016 przez dexter4127 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się