Skocz do zawartości

[instrukcja] Montaż kierownicy, kierunkowskazy, klakson


graft

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyby ktoś potrzebował wrzucam opis montażu kierownicy oraz przeróbki naby OMP, aby odbijały kierunkowskazy, oraz podłączenie klaksonu.

Informacje można znaleźć w różnych postach na forum (sam robiłem wg. tej wiedzy) - jednak wiele zdjęć było nieaktualnych, a posty porozrzucane, więc postanowiłem wrzucić wszystko i opisać krok po kroku mojego drutexa.

 

1. Naba OMP (mam mieszane uczucia, co do jej jakości, gdybym miał kupować kolejny raz - prawdopodobnie kupiłbym MOMO). Kierownica OSP z osadzeniem 70mm (tak 70, nie 90)

 

24396345.jpg

 

2. Odpinamy akumulator!!! Z oryginalnej kierownicy MOMO (naleśnik) wyciągamy airbag - w tym celu odkręcamy 2 śruby TORX, które widoczne są po bokach kierownicy

 

33654531.jpg

 

* odpinamy żółtą kostkę - i gotowe. Minuta roboty.

 

3. Odpinamy białą kostkę, odkręcamy śmiałym ruchem śrubę wieloklina

 

81292754.jpg

 

* teraz trzeba trochę poszarpać i kierownica powinna zejść.

 

4. Pod kierownicą znajdziemy plastik, w którym znajduje się zwinięta taśma przewodów - mechanizm robi również za odbojnik kierunkowskazów.

 

81292754.jpg

 

* aby zamontować nabę OMP - plastik trzeba wywalić (odkręcamy w tym celu widoczne wkręty

* i teraz pierwszy problem - mojej taśmy nie można było wypiąć z kostki

 

36629606.jpg

60241241.jpg

 

Aby wyciągnąć kostkę - trzeba było plastik z taśmą otworzyć, a kostkę wysunąć od środka.

Suma summarum w ruch poszedł ucinak i 5 kabli w żółtym oplocie zostało uciętych jakieś 5cm za kostką :razz:

 

5. Czas na klakson oraz airbagi. Jeśli ktoś jest po przekładce, warto sprawdzić po ścieżkach, czy kolory się zgadzają (np. miernikiem za kilka złotych, wystarczy, żeby mierzył oporność)

 

Interesują nas tylko 3 kable. U mnie wygląda to tak:

 

- zielono czerwony - klakson

- żółto-czarny oraz żółto-zielony to airbag

 

pomiędzy oba żółte należy wlutować opornik (rezystor 2,7 - 4 ohm) - ja wlutowałem 3ohm'owy.

 

96388857.jpg

 

Teraz patent na ślizgacz przewodzący sygnał sterujący klaksonem. Do naby OMP niestety nic takiego nie dali, więc zastosowałem patent forum (drutex) - zobaczymy ile podziała. Choć w wolnej chwili prawdopodobnie zastąpię to innym rozwiązaniem.

 

77387309.jpg

 

6. Kierunkowskazy.

 

Naba posiada takie dziury od spodu. Wykorzystujemy dwie. Z przodu naby jest oznaczenie "TOP". I również odbojniki kierunków montujemy w miejscu TOP oraz DOWN, czy tam północ/południe jak kto woli.

Pogłębiamy otwory - powiedzmy jeszcze raz tyle (jakieś 4mm), dobierając gwinty tak aby zmieściły się w szczelinie mechanizmu. Gwintownik w ruch i robimy nasz pseudo-gwint, w który wkręcimy/wkleimy nasze śruby (klej do gwintów 15zł i radzę nie kombinować z żadnymi super glue, bo skutki wypadnięcia tej śrubki byłyby pewnie nieciekawe dla plastikowych peryferiów)

 

22480202.jpg

78877632.jpg

 

Na gwinty zarzuciłem koszulki termokurczliwe:

 

49524496.jpg

 

7. Zakładamy nabę na wieloklin - mamy jeden kabelek do klaksony, w którym są 2 styki (podłączenie dowolne). Nie zrobiłem zdjęcia z drugim kablem, więc tylko opis.

Wieloklin jest naszą masą, więc po wykonaniu poniższej fotki, odkręciłem śrubę i owinąłem wieloklin drugim kablem (jest tam kilka mm luka, więc ładnie tam wszedł i nie robi za podkładkę. Końcówkę kabla zacisnąłem taką samą złączką jak ta, która jest w nabie.

 

95511836.jpg

14643256.jpg

 

8. Później już tylko przykręcić kierę i naleśnik już nie będzie nas prześladował

 

65678825.jpg

 

** Kontrolka Airbag ładnie gaśnie.

 

 

TA DAAAAMMMMM!

Efekt końcowy - hmm nie do końca cacy, bo dołem jest szczelina, której naba nie przykrywa.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyca kręćk został, ale nie oddam, bo może kiedyś będzie potrzeba założyć naleśnika. Wiesz jak to teraz jest z kupcami :P

 

kierownica z Ochotniczej Straży Pożarnej...? :lol::lol::lol:

Zawsze lepiej jak "sport" albo "turbo" :P:P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyca kręćk został, ale nie oddam, bo może kiedyś będzie potrzeba założyć naleśnika. Wiesz jak to teraz jest z kupcami :P

 

eh... moja ta miała tasiemka pękła i chciał bym załozyc bo sprzedaje swoje N/A i tam musze tą taśme załozyć, bo mi psioczą że air bag sie pali :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

graft, daj namiar gdzie kupiłeś te kierownice z osadzeniem 70 ... biorąc po d uwagę mój wzost osadzenie 90 bedzie za duże i znów nie usiądę wygodnie za kierownicą. A pytając jeszcze tak w nawiasie przymierzałeś sobie osadzenie 90 że na 70 się zdecydowałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej:

 

W butach mam 185cm

Łapska w miarę symetryczne, tj. 182cm od palucha do palucha.

Nóżyska dosyć długie.

 

I jest bardzo ok.

Chociaż widziałem krótkie naby (chyba momo), więc przy nich pewnie i osadzenie 90mm byłoby ok.

 

A kierownice mam taką (półka nei za wysoka, ale mi pasuje):

autoracing.pl/p/11/7202/kierownica-skorzana-3-ramienna-qsp-70-czarna--kierownice-sportowe-kierownice-.html

 

Zamszowa też jest:

autoracing.pl/p/11/7194/kierownica-zamszowa-3-ramienna-qsp-70-czarna--kierownice-sportowe-kierownice-.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent z klaksonem "trochę" podziała... Mi przestał na przeglądzie :twisted: docisnąłem kierownicę i zatrąbił, diagnosta pieczątkę przybił :mrgreen: Lepiej sprawdzi się drut sprężynowy lub blaszka (sprężyna płaska). Będzie cały czas dociśnięta do ślizgu naby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 3 lata później...

Pozwolę sobie odświeżyć temat, bo wszelkie fotki w instruktażach na forum już wygasły, a mam pytanie co do modyfikacji swojej naby. Jak zrobić krok po kroku tak żeby kieruneczki odbijały, klaksonix działał i poducha się nie świeciła. Od jednego z forumowiczów nabyłem nabę ze zdjęcia, która pasuje go gc8 i widze, że chyba była już modzona, bo ma wywiercone 2 otwory zaznaczone na zdjęciu. Na fotce jest też oznaczona pozycja montażu naby, a zaznaczony prostokącik na  dole to opcja gdzie mogę wywiercić i rozfrezować otwór na kostkę gdzie podepnę klakoson i wepnę opornik.

https://zapodaj.net/f188554ec3efc.jpg.html

Pamięta ktoś swoje przeboje z modyfikacjami naby?

Edytowane przez dexter4127
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...