moonwalker Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Mam pytanie odnośnie działania napędu na 4 koła. Mam Subaru Legacy z 1995 roku (2.2, manualna skrzynia), generalnie zawsze byłem zadowolony z jazdy podczas trudnych warunków (mieszkam w górach) a tu tej zimy niespodzianka - po raz pierwszy miałem duże kłopoty żeby wyjechać pod górkę na śniegu. Mam dwa pytania: 1. Jak w temacie czyli jak generalnie działa napęd na 4 koła w moim samochodzie. Jak to jest, że w momencie gdy miałem problemy z wyjazdem pod górkę kręciły się tylko 2 przednie koła i jedno z tyłu? 2. Napewno ogumienie może mieć znaczenie, być może powinienem pomyśleć nad kupnem nowych zimowych opon. Co jeszcze oprócz opon może mieć wpływ na efektywne wykorzystanie napędu w trudnych śnieżnych warunkach? Np.może jest jakiś problem ze zbieżnością itp? Sorry za pytania laika:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 1. Jesli nie masz szper (a tak jest w Twoim przypadku) to generalnie rzecz ujmujac w przedstawionej przez Ciebie sytuacji krecic sie beda kola, ktore maja najmniejsza przyczepnosc, jest to normalna rzecz. Poczytaj sobie jakie sa zasady pracy dyferencjalu i dyferencjalu ze szperą (LSD) http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyferencja%C5%82 2. Jesli masz slabe zimowki to na pewno ich zamiana na nowe (w warunki gorskie polecam nalewki Profil, dostepne na poludniu ) da zauwazalna roznice. Zbieznosc na pewno dobrze jest zrobic jesli jest niepoprawna, ale bedzie miec znaczenie marginalne w kwestii skutecznosci napedow. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maf1evo Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Mam pytanie odnośnie działania napędu na 4 koła. Mam Subaru Legacy z 1995 roku (2.2, manualna skrzynia), generalnie zawsze byłem zadowolony z jazdy podczas trudnych warunków (mieszkam w górach) a tu tej zimy niespodzianka - po raz pierwszy miałem duże kłopoty żeby wyjechać pod górkę na śniegu. Mam dwa pytania: 1. Jak w temacie czyli jak generalnie działa napęd na 4 koła w moim samochodzie. Jak to jest, że w momencie gdy miałem problemy z wyjazdem pod górkę kręciły się tylko 2 przednie koła i jedno z tyłu? 2. Napewno ogumienie może mieć znaczenie, być może powinienem pomyśleć nad kupnem nowych zimowych opon. Co jeszcze oprócz opon może mieć wpływ na efektywne wykorzystanie napędu w trudnych śnieżnych warunkach? Np.może jest jakiś problem ze zbieżnością itp? Sorry za pytania laika:) Pozdrawiam Hmm, dwa z przodu jedno z tyłu? IMO powinno być lewe przednie i prawe tylne. :roll: a opony faktycznie maja wpływ. Bardzo duży, że tak powiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 A dlaczego? Wcale nie. Wszystko zależy od rozdziału momentu napędowego przenoszonego na nawierzchnię, a to jest wypadkową współczynnika tarcia. Teoretycznie możliwy jest przypadek, w którym przednia oś się ślizga, a żadne z tylnych kół nie przenosi napędu. I dalej mamy sprawne 4x4 . Pamiętaj, że mamy trzy niezależne mechanizmy różnicowe bez żadnej blokady! Właśnie aby takie przypadki nie spędzały snu z powiek dumnym posiadaczom czterołapów, zaczęto pakować wiskozy, "płytki" i inne "oszukiwacze" przekładni planetarnych... Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 esli nie masz szper (a tak jest w Twoim przypadku) W centralnym coś tam jest. Słabe, ale jest. Chyba że już nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 co do centralnego wlasnie nie jestem pewien, moze byc. w tylnym i przednim na pewno nie ma (dlatego m.in. jedno tylne kolo stalo a drugie sie krecilo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonwalker Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 dzieki za odpowiedzi, rozumiem wiec ze u mnie wszystko raczej powinno dzialac prawidlowo i jedynie te opony wyglądają na problem... maja ze 3-4 sezony wiec chyba najwysza pora na zmiane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Przede wszystkim ustal, ile jest w Twoim samochodzie blokad. Wówczas będziemy się zastanawiać, czy działa, czy nie. Fakt, że ślizgały się koła osi przedniej i jedno tylnej może (nie musi) wskazywać na obecność blokady centralnego mechanizmu różnicowego. I na koniec dnia błyskotliwa rada miesiąca: TAK! Na dobrych oponach jeździ się lepiej! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Fakt, że ślizgały się koła osi przedniej i jedno tylnej może (nie musi) wskazywać na obecność blokady centralnego mechanizmu różnicowego. Raczej, że już nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Przy manualnej skrzyni zawsze jest wisko w centralnym. Inaczej ten napęd byłby do chrzanu - przy byle śniegu wiecznie kręciłoby się jedno koło. Wisko nie klei super mocno ale jeżeli nie ma ogromnego oporu (krawężnik, dziura, klin) to jest wystarczające przy przekazywać część momentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się