Skocz do zawartości

Hamulce - balans


Młody

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Taki temat raczej z ciekawości, ale jest następujący "problem". Po odłączeniu ABS (wyjęcie bezpiecznika) zauważyłem, że przy wyższych prędkościach/dohamowaniach i skręcie, mam wrażenie że tył albo łapie ciut wcześniej, albo jest większa siła hamowania skierowana na tył i po prostu dupką lekko zarzuca. Nie powiem, podoba mi się to, chociaż raz przy ratowaniu (dohamowanie z dość konkretnej prędkości w zakręcie) zaskoczyło mnie boczurem.

 

Moje pytanie jest takie. Czy balans hamulców w WRXie jest skierowany bardziej na tył (mówimy o sytuacji z odłączonym ABS)?

 

Rozumiem, że podczas normalnie wpiętego bezpiecznika, ABS poprostu "ratuje" sytuacje i tego się nie odczuwa?

 

I ostatnie pytanie, czy jest jakiś sposób żeby temu zaradzić bez montażu jakichś dziwnych korektorów czy coś? Np twardością mieszanki klocka przód/tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalna sprawa...

 

abs pełni rolę korektora siły hamowania...

 

załóż "manualny" korektor, jeśli koniecznie chcesz jeździć non-toper bez abs-u

 

 

ja wyłączam abs, tylko w warunkach torowych, i raczej tylko na suchych Kielcach... , aby kontrolowanie , kopiąc hamulec, wprowadzać auto w boczny poślizg...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalna sprawa...abs pełni rolę korektora siły hamowania...

można jeszcze spróbować z kombinacją klocków i dać z przodu DS2500 a z tyłu zostawić OEM ... ;-)

 

Niewiele to da. Mam z przodu Brembo a z tyłu serię WRX - nie ma odczuwalnej zmiany (w kontekscie wątku oczywista :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wyłączam abs, tylko w warunkach torowych, i raczej tylko na suchych Kielcach... , aby kontrolowanie , kopiąc hamulec, wprowadzać auto w boczny poślizg...

 

 

Dzięki Carlos. Odłączyłem nie z cwaniactwa, czy dla performanc'u, tylko pare razy mi się zdążyło gorąco zrobić jak mi hebel odbijać nieoczekiwanie zaczął :) po prostu nauczyłem się jeździć bez :) tylko ta kwestia rozłożenia siły hamowania mnie nurtowała, stąd temat.

 

można jeszcze spróbować z kombinacją klocków i dać z przodu DS2500 a z tyłu zostawić OEM ... ;-)

 

 

Nibuca, nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooo ciekawy temat. Wiele osób znam które wyłączają ABS w Subaru poprzez wyciągnięcie bezpiecznika.

W poprzednim dupowozie nie było o tym mowy, właśnie przez korektor siły hamowania i tak jak autor napisał - tył bardziej hamował, co nie należało do bazpiecznych rozwiązań.

 

Latam z ABS'em - nie ma tragedii na śniegu - w Imprezie ustrojstwo włącza się bardzo rzadko, a balansuje się całkiem dobrze lekkim klepnięciem w hampel (zaciski przód 4-tłoczkowe z WRX'a).

 

I teraz pytanie do upalaczy: Wyciągać bezpiecznik? Rozsądek mówi mi, że nie. Doradcy mówią "wyciągać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooo ciekawy temat. Wiele osób znam które wyłączają ABS w Subaru poprzez wyciągnięcie bezpiecznika.

 

 

Tak też robie. Nie dorobiłem się jeszcze wyłącznika.

 

Latam a ABS'em - nie ma tragedii na śniegu - w Imprezie ustrojstwo włącza się bardzo rzadko

 

 

Mnie z kolei właśnie denerwowało, że włączał się z byle powodu (powodem głównym pewnie były dziury w jezdni). Też początkowo myślałem, że to może problem z ciśnieniem w oponach, z amortyzatorami czy coś, ale nie, wszystko gra. Może te amerykańce takie wrażliwe są (mam Us-spec'a).

 

I teraz pytanie do upalaczy: Wyciągać bezpiecznik? Rozsądek mówi mi, że nie. Doradcy mówią "wyciągać".

 

 

Upalam rzadko. Wolę jednak bez. To chyba sprawa po prostu własnych odczuć, jak Ci wygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie robiąc to, co umie najlepiej - zapobiegając zablokowaniu koła/kół (w opisywanej tu sytuacji: tylnych, które blokują się szybciej od przodu)

 

mzy, No tak prosto to nie,bo przy hamowaniach ABS włączałby się często na tylnej osi i ograniczenie noszenia tyłu byłoby rónoznaczne z interwencją ABS-wyraźnie odczuwalną.

Jeśli czujecie większą siłę na tyle po wyłączeniu ABS to jest to efekt zaburzenia w rozdziale sił przodu i tyłu. Czyli w bloku ABS są jakieś zawory robiące za korektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...