Jump to content

Autostart w samochodzie ?


Grzegorz
 Share

Recommended Posts

Chodzi o urządzenie, czy może cały sysytem skłądający się z kilku modułów, które umożliwiają zapłon autka o określonej godzinie. Słyszałem o czymś takim ze słyszenia ;)

Że znajomy znajomych...w nienowym już autku ma(zdaje się jakieś BMW tylko nie wiem czy to element jakiegoś extra wyposażenia czy dodatek) i sobie, szczególnie ostatnimi dniami bardzo chwali. UStawia np. na za 7.00. Wychodzi 7.30 i samochód, czyściutki oszroniony, cieplutki. Nie jest to możę specjalnie ekologiczne ale w tych dniach mrozu...

Link to comment
Share on other sites

Świetny patent - tylko dość drogi.

W samochodach wyższej klasy można znależć jako opcja - kosztuje kilka tys. - gdzieś widziałem coś około 7 tys.

W Subaru znalazłem na stronie szwajcarskiej - chciałem ściągnąć używanego ze Szwajcarii z takim cudem.

Z tego co się zorientowałem, do używanych łatwiej znaleźć do diesla niż do benzyniaka.

Link to comment
Share on other sites

Kiedys pytalem sie w serwisie Webasto i taka zabawa zaczyna sie od 3,5tys zl, zaleznie od samochodu i jaka ma byc, bo sa 2 rodzaje, wodne i elektryczne. Facet mowil, ze teraz prawie wszyscy zakladaja elektryczne, chociaz ja osobiscie jakbym zakladal to tylko wodne.

Link to comment
Share on other sites

są 2 możliwości :

1) użądzenie odpalające silnik o określonej godzinie

2) ogrzewanie postojowe typu webasto/eberspacher

 

pierwsza opcja o wiele tańsza od drugiej :mrgreen:

 

Rozwiazanie nr 1 jest duzo gorsze - nie zyskujesz cieplego silnika przed odpaleniem - co zawsze bardzo pozytywnie wplywa na jego zywotnosc i ulatwia jego odpalenie.

Link to comment
Share on other sites

Kiedys pytalem sie w serwisie Webasto i taka zabawa zaczyna sie od 3,5tys zl, zaleznie od samochodu i jaka ma byc, bo sa 2 rodzaje, wodne i elektryczne. Facet mowil, ze teraz prawie wszyscy zakladaja elektryczne, chociaz ja osobiscie jakbym zakladal to tylko wodne.

Ja również bym optował za wodnym.

Z tego co rozumiem jest włączane w obieg wodny i podgrzewa wodę - dzięki temu podgrzewa silnik,

a system wentylacji rozprowadza ciepło po kabinie.

Link to comment
Share on other sites

Rozwiazanie nr 1 jest duzo gorsze - nie zyskujesz cieplego silnika przed odpaleniem - co zawsze bardzo pozytywnie wplywa na jego zywotnosc i ulatwia jego odpalenie.

zgadza się oczywiście, ale również o wiele tańsze, do subaru webasto to koszt ok 6500-8000zł

za opcję 1) płacisz 400zł :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Kiedys pytalem sie w serwisie Webasto i taka zabawa zaczyna sie od 3,5tys zl, zaleznie od samochodu i jaka ma byc, bo sa 2 rodzaje, wodne i elektryczne. Facet mowil, ze teraz prawie wszyscy zakladaja elektryczne, chociaz ja osobiscie jakbym zakladal to tylko wodne.

Ja również bym optował za wodnym.

Z tego co rozumiem jest włączane w obieg wodny i podgrzewa wodę - dzięki temu podgrzewa silnik,

a system wentylacji rozprowadza ciepło po kabinie.

 

Jest dokladnie tak jak piszesz, niestety przy takim rozwiazaniu zaduzo nie mozesz grzac bo dmuchawa rozladuje akumulator.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe co by zrobił komputer jakby autko nie chciało zapalić (mówię o pierwszym rozwiązaniu bo koszt drugiego to rzeczywiście cena silnika) czy wysłałby smsa zwrotnego "Stary śpij nie wstawaj dzisiaj do roboty nie pojedziesz a w każdym razie nie ze mną" ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzisiejsza technologia pozwala nawet na wysyłanie sms-a! :) Alarmy z taką opcją nie są drogie! Co do zapalania o danej porze to sądze, że każdy dobry elektronik potrafił by coś takiego wykonać... 8)

 

Tylko zeby nie zapomnial dac jakiegos czujnika, zeby samochod na biegu czasem nie odpalal :D

Link to comment
Share on other sites

a ogrzewanie postojowe wogole wlacza silnik?

 

Nie wlacza, ma swoja pompke i podgrzewa wode ktora sobie krazy w ukladzie, dzieki czemu wystarczy wlaczyc dmuchawe i dmucha cieplym powietrzem. Druga wersja dziala mniej wiecej tak jak niesmiertelna farelka ;)

Link to comment
Share on other sites

Pompka jest zasilania benzyną z baku ogrzewa auto i silnik! Rozwiązanie zajebiste ale kosztowne :-)

 

Co do biegu to już o tym myślałem sam hehe albo niechciałby wogóle zapalić tylko stale by kręcił :twisted:

 

Jedno co to efekt jest zajebisty! Jakiś koleś przechodzi obok autka a one się same zapal :mrgreen: Może jeszcze mówić "Hej na co się gapisz" albo "Rusz dupe i mnie umyj" :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

T-J a jest jakaś szansa na taką grzałkę jaką jeden z kolegów sprezentował tylko na 230V ? cena wydaje się normalna w stanach. tylko to ich cholerne napięcie 110V.

Link to comment
Share on other sites

Kolega w Audi V8 ma odpalanie silnika na pilota, z tym ze przy manualnej skrzyni by to chyba nie przeszlo...

Inna sprawa ze takie odpalanie auta i pozostawienei go na kilkanascie czy wiecej minut wcale dobrze nie sluzy ani silnikowi ani srodowisku! Czytalem gdzies o tym, ze powinno sie odpalac i jechac, wczesniej oczywiscie odsniezyc, czy odszronic auto. Ze takie pozostawieni eauta na wolnych obrotach wcale mu nie sluzy.

Dlatego wlasnie najlepsze jest Webasto. Czy pobiera ono prad z akumulatora? bo jezeli tak to bez ladowania moze nam troche na mrozie pradu uciec i autka mimo ze cieplego nei odpalimy?

Link to comment
Share on other sites

Pemo, Czytaj uwazniej:

Jest dokladnie tak jak piszesz, niestety przy takim rozwiazaniu zaduzo nie mozesz grzac bo dmuchawa rozladuje akumulator.

 

Dlaczego auto nie moze chodzic na wolnych obrotach? Osobiscie zawsze ruszam jak silnik troche sie nagrzeje.

Link to comment
Share on other sites

Than_Junior, Bo silnik nie lubi niczego bardziej jak sobie popracowac na oleju ktory stezaly nie ma jeszcze wogole ochoty smarowac. Dobrze jest jeszcze na full odkrecic ogrzewanie i puscic nadmuch na maxa zeby przypadkiem silnik sie nie zdazyl rozgrzac przed dojechaniem do celu, oczywiscie warto przed ruszeniem przygazowac ostro, i potem zrobic to samo po dojechaniu do celu. Tak robia zawodowcy :)

 

Ps. Sadze ze te nowosci na temat nie stania na wolnych obrotach zwiazane sa z faktem iz, w UE istnieje zakaz stania z wlaczonym silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...