Skocz do zawartości

Autostart w samochodzie ?


Grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o to ze silnikowi najbardziej szkodzi praca gdy jest niedogrzany. Na wolnych obrotach zagrzanie silnika moze trwac bardzo dlugo, dodatkowo sklad mieszanki na wolnych po starcie jest malo optymalny, paliwo sie nie spala calkowicie i tworza sie rozne nieciekawe osady. Prawidlowo powinno wygladac to tak ze w normalnych teperaturach dajemy olejowi okolo 30 sekund (w mrozie do minuty) aby dotarl do wszystkich zakatkow silnika i pozniej ruszamy. Na poczatku nie przekracza sie obrotow rownych polowie zakresu, ale nie mozna tez zamulac silnika, jak juz osiagnie temp. bliska optymalnej to mozna go wyzej zakrecic. Na poczatku jazdy, przydalo by sie w miare mozliwosci nie korzystac z ogrzewania zeby silnik jescze szybciej sie rozgrzal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze takie pozostawieni eauta na wolnych obrotach wcale mu nie sluzy.

 

 

:shock: wOw, ja myslalem ze wlasnie trzeba go nagrzac? Moze ktos potwierdzic teorie zaslyszana przez Pema?

 

Than_Junior, Bo silnik nie lubi niczego bardziej jak sobie popracowac na oleju ktory stezaly nie ma jeszcze wogole ochoty smarowac. Dobrze jest jeszcze na full odkrecic ogrzewanie i puscic nadmuch na maxa zeby przypadkiem silnik sie nie zdazyl rozgrzac przed dojechaniem do celu, oczywiscie warto przed ruszeniem przygazowac ostro, i potem zrobic to samo po dojechaniu do celu. Tak robia zawodowcy :)

 

Ps. Sadze ze te nowosci na temat nie stania na wolnych obrotach zwiazane sa z faktem iz, w UE istnieje zakaz stania z wlaczonym silnikiem.

 

Jak to czytalem to Polska w UE jeszcze nie byla.

I macie oppowiedz...

 

Chodzi o to ze silnikowi najbardziej szkodzi praca gdy jest niedogrzany. Na wolnych obrotach zagrzanie silnika moze trwac bardzo dlugo, dodatkowo sklad mieszanki na wolnych po starcie jest malo optymalny, paliwo sie nie spala calkowicie i tworza sie rozne nieciekawe osady. Prawidlowo powinno wygladac to tak ze w normalnych teperaturach dajemy olejowi okolo 30 sekund (w mrozie do minuty) aby dotarl do wszystkich zakatkow silnika i pozniej ruszamy. Na poczatku nie przekracza sie obrotow rownych polowie zakresu, ale nie mozna tez zamulac silnika, jak juz osiagnie temp. bliska optymalnej to mozna go wyzej zakrecic. Na poczatku jazdy, przydalo by sie w miare mozliwosci nie korzystac z ogrzewania zeby silnik jescze szybciej sie rozgrzal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś mi wyjaśnić jak jest auto zimne na gaźniku to dlaczego się dusi jak się za dużo gazu doda??? :mrgreen:

 

Z tą dodą to jest różnie jedni mówią tak, inni inaczej :lol: .

 

Zimne auto jest na ssaniu, paliwo kiepsko odparowuje, skrapla się na ściankach kolektora dolotowego i cylindrów, więc trzeba go więcej dodać aby mieszanka w cylindrze była palna. Jeśli dodasz szybko gazu to gaźnik jeszcze bardziej wzbogaca mieszankę, i silnik się lekko zalewa, mieszanka jest za bogata i kiepsko sie pali i silnik sie dusi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...