KWIATEK Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Jestem ciekaw Waszych doświadczeń z dyframi. Ja w swoim GT MY96 chcę wymienić centrlny dyfer (wiskozę) na coś co mi porządnie zepnie tył z przodem. Interesuje mnie coś co na "stałe" zepnie osie. Chodzi mi żeby nie było tego efektu co przy wiskozie gdy przednie koła są na lodzie a tył na asfalcie i tylko smród czuć. Jeżeli ktoś coś montował to dajcie jakieś konkretne namiary, producenci, koszty itp-najlepiej po polsku bo kiepsko u mnie z angielskim o japońskim nie wspominając. Zastanawiam się również nad przednią i tylną szperą. Co powinno tam być tzn. jakie warunki musi spełniać aby efektywnie przekazywały napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 No, kurde, zbroimy się, jak widzę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 19 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 No, kurde, zbroimy się, jak widzę . Może stworzę Coś co dotrzyma kroku Twojej BB-ale to jeszcze zajmie trochę czasu. Nie chcę wymieniać podzespołów które są jeszcze sprawne (silnik jeszcze nieźle się trzyma - cholera :wink: ) Ale na poważnie to centralny dyfer u mnie tak po prawdzie to nie jest bardzo teges. Ale zapraszam do dzielenia się swoimi doświadczeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Jak na stałe przód z tyłem zepniesz to zakręty tylko bokiem będziesz mógł pokonywac, kiepski to pomysł. Już elepij zaszperować wiskozą przód (bo tył jak się domyślam już masz) i ewentualnie ciut mocniejsza wiskoza na centralny, jak koniecznie być musi. Potem to już chyba tylko dyfry+elektronika, ale to będzie przerost formy nad treścią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Moze chcesz cos takiego jak Cusco Tarmac Gear center differential http://www.rallispec.com/sub_drivelsd.htm plus szpera do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 19 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Jak na stałe przód z tyłem zepniesz to zakręty tylko bokiem będziesz mógł pokonywac, kiepski to pomysł. :?: przecież wiskoza to dyferencjał ze szperą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Weź przykład z offroad-owców, spawarka w łape i na stałe . a tak na serio to szpery dyfrów kosztują od 3-5tzł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 przecież wiskoza to dyferencjał ze szperą. Raczej wiskoza to szpera, dyfer to jeszcze osobny mechanizm, choć wszystko jest razem zespolone Chodzi o to, ze wiskoza dopuszcza różnicę wprędkości pomiędzy osiami, a jak zepniesz na stałe (jak to w piwerwszym poście napisałeś) to zablokujesz napęd i ... nie skręcisz - zupełnie jak a aucie terenowym z blokadą dyfrów. Potrzebujesz raczej albo mocniejszej wiskozy albo szpery sterowanej elektronicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 19 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 spawarka w łape i na stałe Elektroszpera a tak na serio to szpery dyfrów kosztują od 3-5tzł. Mniej więcej się orjentuję, że te kwoty wchodzą w grę. Ale jak jest różnica pomiędzy tą za 3 tyś a tą za 5 tyś. W sumie faktycznie masz rację. Źle się wyraziłem chodziło mi o to co napisałeś "Potrzebujesz raczej albo mocniejszej wiskozy albo szpery sterowanej elektronicznie." Ale są jeszcze Torseny, helicalne (jak się przejęzyczyłem to się spalę ze wstydu :wink: ) i pewnie jeszcze jakieś inne. Elektroniczne nie wchodzą raczej w grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Wydaje mi się że jakaś helikoidalna byłaby ok, bo czysto mechaniczna i odporna na przegrzanie. Musisz poczekać na Azraela on ma styczność z rozwiązaniami sportowymi, to doradzi najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 19 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Wydaje mi się że jakaś helikoidalna byłaby ok, bo czysto mechaniczna i odporna na przegrzanie. Musisz poczekać na Azraela on ma styczność z rozwiązaniami sportowymi, to doradzi najlepiej. Dobry pomysł-byle mówił do mnie po polsku a nie po angielsku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Już elepij zaszperować wiskozą przód Bardzo zły pomysł!!!! Jak z przodu szpera speed-sensing to tylko płytki i raczej tylko do sportu. ewentualnie ciut mocniejsza wiskoza na centralny, jak koniecznie być musi. Centralna i tylna. Tylny dyfer to jesttak słabo zeszperowany w Subaru że aż dziwne. Dla mnie dobre rozwiązanie w aucie typu GT to wzmocniona centralna wiskoza, przedni dyfer typu Quaife ATB lub podobny, oraz z tyłu dla hardcorowców płytki dość mocne, albo dla mniej hardcorowych wzmocniona bardzo wiskoza. Moze chcesz cos takiego jak Cusco Tarmac Gear center differential http://www.rallispec.com/sub_drivelsd.htm Myślę że nie chce. Kwiatek chce żeby auto odpychało się z 4 a nie z dwóch kół np. na śniegu... a to w ogóle dyfer bez szpery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Musisz poczekać na Azraela on ma styczność z rozwiązaniami sportowymi, to doradzi najlepiej. Nie wiem czy cokolwiek wyjasniłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 KWIATEK, tak jak mówi Azrael, centralny STi typu "heavy duty", przód i tył Quaife ATB i jesteś w domu. Ja robie tak samo u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Tył ATB mnie nie przekonuje, nie będzie tego fajnego stawiania z ujęcia na śliskim... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Może też być KAAZ, płytkowy i nie drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Płytki zwykłe czy carbon? Jakby ktoś robił karbon w dobrej cenie to byłby ideał bo duże przebegi między regulacjami. Ktoś w Bolandii wyreguluje taką szperę?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Płytki zwykłe. cena tylnego LSD do Imprezy to $925. Problem może być właśnie zregulacją, bo nie wiem czy u nas ktoś się na tym zna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Wiesz reguluą szperypłytkow rajdówkach ale pytanie czy takie nowoczesne. A Kuzaj to penwie przekłąda gotowe dyfry zamówione skądś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 20 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 KWIATEK, tak jak mówi Azrael, centralny STi typu "heavy duty", przód i tył Quaife ATB i jesteś w domu. Ja robie tak samo u siebie. I to jest dobry pomysł. Pogadamy jeszcze o tym Mateusz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 czy moge liczyć na wyjśnienie: regulacja szpery płytkowej ? co to za regulacja i po co sie to robi ? charakterystyczne stawianie tyłu po ujęciu zapewnia szpera płytkowa a wiskoza i torsen juz nie ? a torsen T-2 z płytkami ? mam wrażenie że efekt stawiania tyłu wystepował również w tylnonapedowym fordzie sierra a na 100% tam miałem wolny dyfer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 regulacja szpery płytkowej ? co to za regulacja i po co sie to robi ? Regulacja napięcia wstępnego. W miarę zużywania sie elementów cierncyh takiej szpery trzeba ją regulowac bo traci swoje właściwości. charakterystyczne stawianie tyłu po ujęciu zapewnia szpera płytkowa a wiskoza i torsen juz nie ? Wiskoza tak to tez szpera cierna w że tak pwiem wpływie na auto, chociaz zasada działania troszkę ina. Torsen raczej nie bo na haownaiu zachwuje się jak wolny dyfer. a torsen T-2 z płytkami ? Nie mam pojęcia, nigdy nie miałem doczynienia i nie wiem czy robią z nim kity aftermarketowe. mam wrażenie że efekt stawiania tyłu wystepował również w tylnonapedowym fordzie sierra a na 100% tam miałem wolny dyfer. Oczywiście ale to RWD, poza tym efekt nie jest tak silny jak w porządnie poszperowanym aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 dzieki za wyjasnienia czyli w przypadku podziału 65 tył /35przód i silnie działajacej szperze centralnej i tylnej efekt uslizgu tyłu bedzie jeszcze bardziej widoczny niż przy 50/50 i takich samych szperach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 Jak masz inicjalny rozkąłd 35/65 i mocną centrlaną szperę to na sliskim masz efektywnie 50/50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr0605 Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 w moim starym legacy po środkowym mechanizmie róznicowym jest przekładnia zębata i na tył jest przełozenie 1 do 1,1 czyli jeżeli szpera trzyma centralny to na tył pójdzie więcej tak ? jeżeli 4 koła są na lodzie i stawiaja jednakowy opór to te tylne po przez prosta przekładnie zebatą obciążaja dyfer bardziej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi