Skocz do zawartości

SZPERY I....??


KWIATEK

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem ciekaw Waszych doświadczeń z dyframi.

Ja w swoim GT MY96 chcę wymienić centrlny dyfer (wiskozę) na coś co mi porządnie zepnie tył z przodem. Interesuje mnie coś co na "stałe" zepnie osie. Chodzi mi żeby nie było tego efektu co przy wiskozie gdy przednie koła są na lodzie a tył na asfalcie i tylko smród czuć.

Jeżeli ktoś coś montował to dajcie jakieś konkretne namiary, producenci, koszty itp-najlepiej po polsku bo kiepsko u mnie z angielskim o japońskim nie wspominając.

 

Zastanawiam się również nad przednią i tylną szperą. Co powinno tam być tzn. jakie warunki musi spełniać aby efektywnie przekazywały napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, kurde, zbroimy się, jak widzę :twisted:.

 

Może stworzę Coś co dotrzyma kroku Twojej BB-ale to jeszcze zajmie trochę czasu. :mrgreen: Nie chcę wymieniać podzespołów które są jeszcze sprawne (silnik jeszcze nieźle się trzyma - cholera :wink: )

 

Ale na poważnie to centralny dyfer u mnie tak po prawdzie to nie jest bardzo teges.

 

Ale zapraszam do dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na stałe przód z tyłem zepniesz to zakręty tylko bokiem będziesz mógł pokonywac, kiepski to pomysł. Już elepij zaszperować wiskozą przód (bo tył jak się domyślam już masz) i ewentualnie ciut mocniejsza wiskoza na centralny, jak koniecznie być musi. Potem to już chyba tylko dyfry+elektronika, ale to będzie przerost formy nad treścią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież wiskoza to dyferencjał ze szperą.

Raczej wiskoza to szpera, dyfer to jeszcze osobny mechanizm, choć wszystko jest razem zespolone :) Chodzi o to, ze wiskoza dopuszcza różnicę wprędkości pomiędzy osiami, a jak zepniesz na stałe (jak to w piwerwszym poście napisałeś) to zablokujesz napęd i ... nie skręcisz - zupełnie jak a aucie terenowym z blokadą dyfrów. Potrzebujesz raczej albo mocniejszej wiskozy albo szpery sterowanej elektronicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spawarka w łape i na stałe

 

Elektroszpera :D

 

a tak na serio to szpery dyfrów kosztują od 3-5tzł.

 

Mniej więcej się orjentuję, że te kwoty wchodzą w grę. Ale jak jest różnica pomiędzy tą za 3 tyś a tą za 5 tyś.

 

 

W sumie faktycznie masz rację. Źle się wyraziłem chodziło mi o to co napisałeś "Potrzebujesz raczej albo mocniejszej wiskozy albo szpery sterowanej elektronicznie." Ale są jeszcze Torseny, helicalne (jak się przejęzyczyłem to się spalę ze wstydu :wink: ) i pewnie jeszcze jakieś inne. Elektroniczne nie wchodzą raczej w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już elepij zaszperować wiskozą przód

 

 

Bardzo zły pomysł!!!! Jak z przodu szpera speed-sensing to tylko płytki i raczej tylko do sportu.

 

ewentualnie ciut mocniejsza wiskoza na centralny, jak koniecznie być musi.

 

Centralna i tylna. Tylny dyfer to jesttak słabo zeszperowany w Subaru że aż dziwne.

 

Dla mnie dobre rozwiązanie w aucie typu GT to wzmocniona centralna wiskoza, przedni dyfer typu Quaife ATB lub podobny, oraz z tyłu dla hardcorowców płytki dość mocne, albo dla mniej hardcorowych wzmocniona bardzo wiskoza.

 

 

Moze chcesz cos takiego jak Cusco Tarmac Gear center differential

http://www.rallispec.com/sub_drivelsd.htm

 

Myślę że nie chce. Kwiatek chce żeby auto odpychało się z 4 a nie z dwóch kół np. na śniegu... a to w ogóle dyfer bez szpery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moge liczyć na wyjśnienie:

 

regulacja szpery płytkowej ? co to za regulacja i po co sie to robi ?

charakterystyczne stawianie tyłu po ujęciu zapewnia szpera płytkowa a wiskoza i torsen juz nie ? a torsen T-2 z płytkami ? mam wrażenie że efekt stawiania tyłu wystepował również w tylnonapedowym fordzie sierra a na 100% tam miałem wolny dyfer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja szpery płytkowej ? co to za regulacja i po co sie to robi ?

 

Regulacja napięcia wstępnego. W miarę zużywania sie elementów cierncyh takiej szpery trzeba ją regulowac bo traci swoje właściwości.

 

 

charakterystyczne stawianie tyłu po ujęciu zapewnia szpera płytkowa a wiskoza i torsen juz nie ?

 

Wiskoza tak to tez szpera cierna w że tak pwiem wpływie na auto, chociaz zasada działania troszkę ina. Torsen raczej nie bo na haownaiu zachwuje się jak wolny dyfer.

 

a torsen T-2 z płytkami ?

 

Nie mam pojęcia, nigdy nie miałem doczynienia i nie wiem czy robią z nim kity aftermarketowe.

 

mam wrażenie że efekt stawiania tyłu wystepował również w tylnonapedowym fordzie sierra a na 100% tam miałem wolny dyfer.

 

Oczywiście ale to RWD, poza tym efekt nie jest tak silny jak w porządnie poszperowanym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim starym legacy po środkowym mechanizmie róznicowym jest przekładnia zębata i na tył jest przełozenie 1 do 1,1 czyli jeżeli szpera trzyma centralny to na tył pójdzie więcej tak ? jeżeli 4 koła są na lodzie i stawiaja jednakowy opór to te tylne po przez prosta przekładnie zebatą obciążaja dyfer bardziej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...