Skocz do zawartości

sprzęgło dwumasowe Forek 2008


miro2602

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Forestera z 2008r. poj. 2.0 benzyna 150KM, skrzynia manualna.

Samóchód kupiony nowy w salonie, przejechałem nim 126.000 km.

Po wciśnięciu sprzęgła słychać metaliczne tarcie (dzwięk coś jak klocki na których nie ma już okładzin :wink: ). po dodaniu lekko gazu dzwięk się wzmaga.

W niezależnym serwisie Subaru powiedziano mi że kończy się sprzęgło dwumasowe i trzeba wymienić (zamienić nawet na zwykłe koło zamachowe - bo taniej a daje rade).

Sprzęgło dobrze pracuje jeśli chodzi o samo działanie. nie pali się, nie szarpie itp.

Czy jest tam jakieś łożysko oporowe i czy można je wymienić nie wymieniając sprzęgła, czy to łożysko może tak szumieć?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tam coś takiego jak łożysko oporowe i może szumieć i można je wymienić bez wymiany sprzęgła. Lepiej jest jednak wzrobić całość bo się może okazać za po przejechani 20 tys. trzeba nową tarczę lub docisk, a koszt robocizny taki sam.

Zbierz opinię z kilku warsztatów, a najlepiej z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niezależnym serwisie Subaru powiedziano mi że kończy się sprzęgło dwumasowe i trzeba wymienić (zamienić nawet na zwykłe koło zamachowe - bo taniej a daje rade).

dobrze , ze to niezalezny serwis to stwierdził......bo w For.2.0 nie ma kola zam. dwumasowego :mrgreen: ....może dopiero sie uczą...Subaru

ps.126 tys to sprzęglo do wymiany z łozyskiem oporowym....+-2000 tyś z robocizną w aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niezależnym serwisie Subaru powiedziano mi że kończy się sprzęgło dwumasowe i trzeba wymienić (zamienić nawet na zwykłe koło zamachowe - bo taniej a daje rade).

dobrze , ze to niezalezny serwis to stwierdził......bo w For.2.0 nie ma kola zam. dwumasowego :mrgreen: ....może dopiero sie uczą...Subaru

ps.126 tys to sprzęglo do wymiany z łozyskiem oporowym....+-2000 tyś z robocizną w aso

 

Andrzeju z całym szacunkiem dla ASO , ale ja w poniedziałek zagotowałem :evil: jak przyjechała pewna Pani doktor do mnie z zapytaniem ile może kosztowac remont silnika, bo była w pewnym ASO i jej wyliczyli ok 17 tys. i niby nic w tym dziwnego , ale :

Przyjechała bo sie coś tłukło w silnku, i owszem tłukło sie , w ASO stwierdzili że muszą rozebrać silnik , ale koszty pewną takie jak pisałe ok 17 tys. , szkoda tylko że podczas oględzin nikt oleju nie sprawdził :idea: , brakowało bagatela prawie 3 litry :twisted:

Po dolaniu oleju silnik pracuje jak zegarek , bo jak nie ma oleju to koła VVTI tłuką się jak by silnik miał paść :roll: Owszem mogło i pewnie bedzie kiedyś to miało jakiś skutek uboczny , ale póki co silnik żyje :D

A co do sprzegła , to oczywiście masz rację, choć w sumie dręczy mnie pytanie dlaczego w Foresterach nigdy nie było dwymasówki , a w leg/out była mimo takich samych silników czy skrzyń , może chodziło o komfort ? drgania ? że to wyzsza klasa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju z całym szacunkiem dla ASO , ale ja w poniedziałek zagotowałem jak przyjechała pewna Pani doktor do mnie z zapytaniem ile może kosztowac remont silnika, bo była w pewnym ASO i jej wyliczyli ok 17 tys. i niby nic w tym dziwnego , ale :

Może tak być.....jak sie nie sprawdza stanu oleju.... :mrgreen: ...może tel. pytala o cene remontu... :roll:

mnie chodziło o "niezależny serwis Subaru" który nie wie , ze For.2.0 nie ma dwumasy :idea::mrgreen: a co ciekawe właściciel nawet nie próbuje sprawdzić jak jest cena w ASO ( często niższa i z gwarancją )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może tel. pytala o cene remontu... :roll:

 

mówiła że była w ASO i osłuchiwali silnik .... :|

a co ciekawe właściciel nawet nie próbuje sprawdzić jak jest cena w ASO

dokładnie tak, ja sie ostatnio spotkałem że niektóre zamienniki są droższe niż OEM SUBARU :shock: ,

i z gwarancją )

to jest gwarancja na sprzegło :?: :shock: :mrgreen: szkoda że nie mówiłeś , przyjechał bym po 20 kkm :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest gwarancja na sprzegło

 

na "spalenie" nie ma.....ale na elementy wadliwe z winy producenta jest....np. łożysko oporowe :wink:

 

dokładnie tak, ja sie ostatnio spotkałem że niektóre zamienniki są droższe niż OEM SUBARU ,

 

tak to juz jest.... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Nie jest tak że nie pytam w różnych warsztatach czy aso.

Poprostu najpierw wolałem się dowiedzieć o czym mam z nimi rozmawiać :D .

Czy jest to wogóle normalne że po 126 tyś km już padło sprzęgło?

 

Na dodatek pociekł mi olej silnikowy i okazało się że wywaliło 3 z 4 uszczelniaczy na wałkach :? .

I koleś mówi że to coś z pompą oleju albo z układem (przypchany), podobno pompa daje przy najniższych obrotach o 2 bary za dużo, a przy 5000 obr zamiast 43 bary daje 50.

Czy to możliwe, bo tyle co wiem to jak pompa pada to pokazuje niedostateczne ciśnienie a tu wyższe:?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to wogóle normalne że po 126 tyś km już padło sprzęgło?

 

jak wynika z opisu to łozysko oporowe ale lepiej wym. całość ( w zalezności od stanu okładzin )

 

Na dodatek pociekł mi olej silnikowy i okazało się że wywaliło 3 z 4 uszczelniaczy na wałkach :? .

 

to się nie zdarza :idea: , chyba , że ktoś przy wym. rozrzadu wym. te uszczelniacze i nie umiejetnie to zrobił....

 

Czy to możliwe, bo tyle co wiem to jak pompa pada to pokazuje niedostateczne ciśnienie a tu wyższe:?.

 

zmienić mechanika..... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kolego wymieniał mi rozrząd ten sam mechanik 3 tys km temu.

uszczelniaczy raczej nie wymieniał bo miałbym to na fakturze.

a co z tą pompą? czy jest to możliwe że daje wyższe ciśnienie? może jakiś regulator pompy się spierdzielił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na elementy wadliwe z winy producenta jest....np. łożysko oporowe

 

czy wadliwe łożysko oporowe objawia się też twardą/ciężką pracą pedału sprzęgła?

p.s. Spokojnie jestem po gwarancji :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ciekawe właściciel nawet nie próbuje sprawdzić jak jest cena w ASO ( często niższa i z gwarancją )
Temat leży i na sercu ostatnio więc będzie mały off-top.

Otóż niestety niektórzy użytkownicy subaru szybko stwierdzają, że serwis niezależny bywa skuteczniejszy niż ASO (jak pokazuje ten wątek są wyjątki). No i kto może korzysta na tym "doświadczeniu".

Zeby było jasne: nie jest to w najmniejszym stopniu wycieczka osobista w kierunku ASO Koper :idea: lecz podsumowanie moich trzech lat serwisowania subaru... :roll:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja nigdy nie powiedziałem że serwis nezależny jest lepszy ale słysząc cenę za wymianę rozrządu w aso nogi mi się ugięły.

4000 netto same materiały. nawet nie chciałem żeby koleś mi mówił ile robocizna (zrobił mi to samo niezależny za 1500 zł brutto)

Co do firmy Koper nic nie mam.

kupowałem kilka częsci u nich i są chyba najtańszym serwisem jeśli chodzi o części w polsce (uwierzcie, kilka serwisów obdzwoniłem a z zaminnikami do tego rocznika jest ciężko)

Na szczęscie nie musiałem nic wcześniej robić poważnego więc nie wiem jak z usługą serwisową.

Ale wracając do tematu:

czemu pompa olejowa pompuje pod wyższym ciśnieniem? czy wogóle jest to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja nigdy nie powiedziałem że serwis nezależny jest lepszy ale słysząc cenę za wymianę rozrządu w aso nogi mi się ugięły.

4000 netto same materiały. nawet nie chciałem żeby koleś mi mówił ile robocizna (zrobił mi to samo niezależny za 1500 zł brutto)

Co do firmy Koper nic nie mam.

kupowałem kilka częsci u nich i są chyba najtańszym serwisem jeśli chodzi o części w polsce (uwierzcie, kilka serwisów obdzwoniłem a z zaminnikami do tego rocznika jest ciężko)

Na szczęscie nie musiałem nic wcześniej robić poważnego więc nie wiem jak z usługą serwisową.

Ale wracając do tematu:

czemu pompa olejowa pompuje pod wyższym ciśnieniem? czy wogóle jest to możliwe?

Miro , zmien mechanika albo sie dowiedz i zapisz na kartce co powiedział , bo dla mnie to są cherezje , tylko często jest tak ze mechanik coś dobrze mówi , a klient nie koniecznie rozumie co mu powiedział i powstaje głuchy telefon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niezależnym serwisie Subaru powiedziano mi że kończy się sprzęgło dwumasowe i trzeba wymienić (zamienić nawet na zwykłe koło zamachowe - bo taniej a daje rade).

dobrze , ze to niezalezny serwis to stwierdził......bo w For.2.0 nie ma kola zam. dwumasowego :mrgreen: ....może dopiero sie uczą...Subaru

ps.126 tys to sprzęglo do wymiany z łozyskiem oporowym....+-2000 tyś z robocizną w aso

 

 

Czy taka sama cena sprzegla jest jesli chodzi o forka z 11 roku? Kupujac go, weszlismy na temat sprzegla i sprzedawca powiedzial ze koszt wymiany to okolo 6tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taka sama cena sprzegla jest jesli chodzi o forka z 11 roku? Kupujac go, weszlismy na temat sprzegla i sprzedawca powiedzial ze koszt wymiany to okolo 6tys.

Sprzęgło kompl. For. Diesel z dwumasą to koszt +- 5800 z robocizną

ps. my 11 ma takie oprogramowanie , że trzeba sie starać żeby "spalić" sprzegło ale wszystko mozliwe.... idzie zima..... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Koper wszystko fajnie ale do was mam ponad 350 km. takie ceny dostsłem u dealera we wrocławiu.

Czy zdarzają sie takie akcje że wypycha uszczelniacze na wałkach?

Czymoże to być spowodowane że było za dużo oleju (chociaż stanu zawsze pilnuje)? czy może jakiś syf w układzie olejowym?

Co by Pan zrobił w przypadku wypchnięcia takiego uszczelniacza? jak naprawić (wiadomo że wymienić uszczelniacz, ale czy tylko ten czy wszystkie? czy płukać układ?)

Proszę o jakieś konkretne odp i przybliżone ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zdarzają sie takie akcje że wypycha uszczelniacze na wałkach?

nie spotkalem się... :idea: , lub nie pamietam... :roll:

Co by Pan zrobił w przypadku wypchnięcia takiego uszczelniacza? jak naprawić

jedyne co mi przychodzi do glowy to wym. pompy oleju +-500zł

ps.silniki 2.0 sa w zasadzie bezawaryjne , chyba , że zagazowane. :roll: .....to troche zmienia ceny robocizny i zakres obsługi....a te 4000 tys netto to moze z reg. zaworow.. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam wszystkich a szczególnie pana Andrzeja.

Miał Pan dobre przeczucia.

serwis mi wymienił pompe i samochodzik chodzi ekstra.

pytanie tylko co do tego sprzęgła.

Czy na 100% 2.0 benzyna 150 KM nie ma dwumasy? czy może to być zależne od numeru VIN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps.silniki 2.0 sa w zasadzie bezawaryjne , chyba , że zagazowane.:

 

 

co ma instalacja gazowa w 2.0 z awaryjnoscia?

 

oczywiscie jesli mowimy o regularnych wymianach filtrow gazu, regulacji zaworow, odpowiednich dawkach mieszanek

 

Panie Andrzeju jakie problemy mial Pan z zagazowanymi 2.0...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...