Skocz do zawartości

Wyłączenie ESP w WRX 2009 (265PS)


drq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów!

 

Prośba o pomoc bo mi się świat zawalił. Od 3mc wybierałem samochód, szukając auta "z kopem", jeździłem Giulettą QV , BMW1, BMW335i, BMW330xd, finalnie WRX 265PS. I tylko to ostatnie auto mnie nie zawiodło - przyspiezało i skręcało jak trzeba. Wszystko na swoim miejscu. Być może dlatego tak mi leży, że 3lata temu jeździłęm 1,5 roku WRX '06.

 

W dniu gdy miałem umawiać wizytę serwisową na zakup konkretnego używanego auta , dowiedziałem się w serwisie ze w WRX odłączenie ESP nie jest całkowite, przy mocniejszym poślizgu się aktywuje. Niestety znam ten efekt - jako 2 auto (Rodzinne) mam Forestera 2.0d i niestety ten "wyłączony" układ zabija zabawę na sniegu.

 

Sprawdzałem temat 'zniwelowania tego' w nie-ASO, w serwisie Subaru, u innego tunera - wszyscy twierdzą ze ESP jest nie do zablokowania. Chyba ze odetnę sobie całkiem ABS i pogodzę sie ze deska rozdzielcza świeci furią barw kontrolek typu "check engine". Ale tak nie chce...

 

Czy znacie może sposób, by odciąć ten układ totalnie nie przystający do takiego auta?? PRzyznam ze tego nawet nei sprawdzałem, do głowy mi nie przyszło :shock: ze w WRX nie da się tego całkiem odciac.

 

Z góry dzieki za pomoc.

Ł

 

ps. wiem, w STI to możliwe, ale ... STI w "nowej budzie" mi kompletnie nie leży, lubię auta z tendencja do nadsterownego zachowania przy balansowaniu hamulcem, a STI dla mnei (moze nie umiem?..) jest drętwy pod tym kątem... I jak dla mnie ma za słaby MO w dole obrotów... Więc pozostaje mi WRX...

 

-- Pt lis 18, 2011 12:42 am --

 

Jedno sprostowanie bo coś mi "zjadło zdanie" - pytałem juz o to nawet nie-ASO, ale nie znają póki co sposobu, i podejrzewają że się nie da bo to silnie zintegrowane z ABS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmniejszenie prędkości kół odbywa się poprzez nie szperę mechanizmu różnicowego lecz układ hamulcowy ( zintegrowany układ ABS )

 

możesz odciąć ABS pozostawiając czujniki , ale musisz korektor sił hamowania dołożyć bo na asfalcie słabo się hamuje jak masz 50 % siły hamowania z przodu

 

jest prosty trick , który w niektórych autkach działa , odłączasz bezpiecznik ABS , wpinasz go spowrotem tak aby błąd się palił... wtedy ABS działa ,ale ESP nie .... daj znać czy u Ciebie to działa...

 

wtedy na śniegu nie zauważysz prostujących działań ESP i o to chodzi i o to chodzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAda brzmi przekonująco - układ ESP widząc że ABS "się świeci" (= jest potencjalnie wadliwy), napewno nie będzie ingerować ze swojej strony, bojąc się że zaszkodzi i tylko wprowadzi auto w poślizg.

 

Pytanie tylko czy po ponownym włożeniu bezpiecznika ABS nadal będzie się świecić, a jeśli tak - czy będzie działać...

 

NIESTETY - nie mam jak sprawdzić - bo auta nie kupiłem jeszcze, a egzemplarz który rozważam jest w centralnej Polsce (ja = Kraków).

Czy ktoś mógłby to sprawdzić? Byłbym mega wdzięczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kupiłes jeszcze auta i juz kombinujesz jak tu ESP wywalić :D ...jesteś hardkorem? :twisted:

Przewidujący człowiek :) po co ma się gnębić po zakupie i irytować na nowo nabyte auto :)

Całe szczęście, że w starszych nie ma bo w swoim poprzednim aucie wkurzało mnie to, że zawsze po włączeniu silnika musiałem wyłączać TCSa żeby nie zginąć na jakimś skrzyżowaniu jak mi nagle auto stwierdzi że nie przyspieszy :P

 

a co do tego bezpiecznika to sądzę, że jak włączy Ci się już ta lampka od ABSu to jego też nie będziesz miał więc będzie problem z tyłem przy ostrym hamowaniu.

 

W Maździe MX3 przy zbyt dużym wychyleniu na zakręcie na śniegu wyłączał się sam ABS i dopiero po ponownym odpaleniu silnika wracał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kupiłes jeszcze auta i juz kombinujesz jak tu ESP wywalić ...jesteś hardkorem?

 

E... no nie. Ale zima, śnieg i te sprawy... nie kupuje takiego auta po to by mi całą frajdę zjadł jakiś elektroniczny zgred :) Inne są kryteria w zakupie audi A6, a inne przy WRX.

A że takie rzeczy sprawdzam - cóż, tak już mam :)

 

 

DZięki wszystkim za porady, spróbuje kogoś znaleźć kto to sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drq, a rozważałeś kupno starszego modelu ? bez ESP ? .... nie musiałbyś niczego wyłączać :wink:

gratis dostaniesz dużo ładniejszą budę a zaoszczędzoną kasę będziesz miał na wszelki wypadek i na parę drobnych modów coby zabawa była jeszcze ciekawsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z info które "to tu to tam" zasięgnąłem, to chyba niestety nie da się kulturalnie pozbyć ESP. Tzn jesli już go nie będzie, może być problem z ABS, a deska rozdzielcza palić się będzie furią barw. No to ja pass.. A szkoda , fajne uniwersalne auto.

 

Zdecydowalem sie zatem raczej na STI '07 (stara buda). Co do urody - kwestia gustu - "stary barziej sportowy, a nowy bardziej na czasie". Zalezy co sie komu podoba. Mnie oba się nie podobają z wyglądu :) ale dla urody kupuje się Giuliettę lub A5 :).

 

w moim hatchbacku '08 ESP wyłącza się bez problemu

 

Hm... być moze modele przed '09 tak miały .Ja fizycznie jechałem wrx '09, i przy wejściu bokiem w zakręt (złamanie na hamulcu przed skrętem) w zakręcie odczułem przyhamowanie i auto zgasiło poślizg. Właściciel (sprzedający) powiedział, ze poprostu opona złapała lepszy grunt. ... Ale mnie to nie dawało spokoju, a w ASO potwierdzili że tego do końca odłączyć sie nie da. Więc chyba jednak do końca tego się nie da wyłączyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Sti 2010 no problem z wyłączeniem ESP,przytrzymujesz przycisk 1 sekundę wyłącza się trakcja kontrolka świeci na zielono przytrzymujesz 3 sekundy wyłącza się ESP kontrolka świeci na żółto w tym WRxie musi być tak samo .

 

u mnie jest tak samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Sti 2010 no problem z wyłączeniem ESP,przytrzymujesz przycisk 1 sekundę wyłącza się trakcja kontrolka świeci na zielono przytrzymujesz 3 sekundy wyłącza się ESP kontrolka świeci na żółto w tym WRxie musi być tak samo .

 

no chyba jednak nie do końca... mój znajomy miał STI'08. Znam ten efekt - kontrolka zmienia kolor (z tym że ja zapamiętałem inaczej - zielona kontrolka jest po 3 sekundach , i oznacza zupełny brak kontroli, a żółta - taki połowiczny).

 

w WRX sprawdzałem to... po przytrzymaniu 3ch, potem 4ech, ... a nawet desperackich 10 sekund, jedyny efekt był taki że spuchł mi kciuk :)

no i chyba tak jest - skoro mądre głowy od Subaru nie podają tego jako sposobu ominięcia ESP, a sugerują jedynie zabawę w bezpieczniki.

 

- - -

Swoją drogą - z tym ESP to jakaś plaga... Mazda 3 MPS (nie odłączalne , poprzednik mógł), Giulietta QV (nie odłączalne, a 147 QV mogła), a teraz WRX... Za 3 lata, wraz z normą EURO 10, wszyscy będziemy jeżdzić z asystentem poślizgów, ekologiczną (fe) hybrydą łączącą silnik napędzany olejem żepakowym z silnikiem napędzanym kozimi bobkami... Ruszenie autem z miejsca wymagać będzie podania login/pass na wielkim ekranie dotykowym i wybraniu trasy przejazdu. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drq a wiesz dlaczego tak jest z tym ESP ?? bo po co przykładać się do projektowania dobrego zawieszenia które pogodzi zarazem komfort normalnego użytkowania oraz dobre właściwości jezdne, skoro to dużo kosztuje jak łatwiej i taniej zrobić takie sobie zawieszenie a niech resztą martwi się elektronika. A nie tędy chyba droga... ale jak można zauważyć wśród "zwykłych" użytkowników samochodów to oni wolą jednak mieć "G" ale za to z chwytliwymi marketingowo skrótami ESP, ASM, TCS, PRL ZSRR i inne czorty które do niczego nie służą.

 

LukiGT taka prawda. boję się tylko, że pewnego dnia ktoś "mądry" wpadnie na pomysł, że takie auta są zagrożeniem dla ludzkości i żuczków gnojaczków w kambodży dolnej i nakażą złomowanie takich samochodów a nam w tyłki włożą katalizatory żebyśmy nie zatruwali przypadkiem środowiska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W imprezie N/A bezpiecznik pomaga do zabawy ale oczywiscie ucina calkiem abs

W forku dyszlu nie da rady bo wspomaganie kierownicy jest tym samym bezpieczniku.

Czy ktos probowal odlaczyc czujnik polożenia. ESP powinno bez niego zglłupieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w WRX sprawdzałem to... po przytrzymaniu 3ch, potem 4ech, ... a nawet desperackich 10 sekund, jedyny efekt był taki że spuchł mi kciuk :) no i chyba tak jest - skoro mądre głowy od Subaru nie podają tego jako sposobu ominięcia ESP, a sugerują jedynie zabawę w bezpieczniki.

 

to szukaj WRXa '08 (230 KM) - w Polsce sprzedano ich 19, a ściągnięto pewnie z 10x więcej. Najwyraźniej w wersji co ma 265 KM już ESP nie można wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukki, bo najpierw trzeba ko wykrzywic.

Bez wyjecia bezpecenika abs nic ni zrobisz

Wyjecie bezpiecznika i wlozenie dziala przez jakis czas, nie wiem kiedy sie zalacza ale lampki gasna dopiero na nastepny dzien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...