Paciu21 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Witam, Problemów z samochodem ciąg dalszy... niestety Wracając dziś wieczorem do domu padła mi skrzynia biegów. Skręcając, zaraz po ruszeniu, chciałem zmienić bieg na 2kę i puszczając sprzęgło usłyszałem mocne chrupnięcie i skrzynia przestała reagować. Kiedy silnik jest zgaszony skrzynia pracuje w ten sposób, że da się wbić bieg, jednak kiedy silnik chodzi, to nie dość, że sprzęgło cofa się bardzo powoli i szarpie pedał to jeszcze nie wchodzi żaden bieg. Holując samochód cały czas słychać stukanie i chrobotanie, a spodnia osłona silnika jest ochlapana olejem, najprawdopodobniej ze skrzyni :? Ktoś mógłby podpowiedzieć ile może kosztować wkład do 5MT? Ewentualnie jakieś inne opcje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Koszta beda zalezec generalnie od tego co/ile gratow sie rozsypalo. Inne opcje? Skrzynia 6mt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Heh Mam nadzieje, że jak najmniej się rozsypało! Jednak strasznie negatywnie mnie nastawił ten olej, który się znalazł niewiadomo skąd :roll: No wszystko się okaże jak samochód trafi do mechanika :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Nie masz pewności czy to skrzynia, rozwalone sprzęgło daje podobne objawy... Choć to mało pocieszające w gruncie rzeczy, gdyż nowe sprzęgło np, exeedy kosztuje niewiele mniej niż używana 5MT... Musisz sprawdzić siak czy owak :wink: Olej może być z silnika, a może być ze skrzynie... czort wie. Może padł uszczelniacz na wałku sprzęgłowym, może uszczelniacze półłosiek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Ktoś mógłby podpowiedzieć ile może kosztować wkład do 5MT? Ewentualnie jakieś inne opcje? na to pytanie odpowie Ci ASO lub znany portal aukcyjny na literę ,,A" Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Ktoś mógłby podpowiedzieć ile może kosztować wkład do 5MT? Ewentualnie jakieś inne opcje? na to pytanie odpowie Ci ASO lub znany portal aukcyjny na literę ,,A" Lub forumowicze... Skrzynia z 1,5 kPln... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Paciu21, nie życzę, ale może być dziura w obudowie skrzyni- posypane i zaklinowane zęby dwójki mogły zrobić swoje.-no ale to najgorsza opcja. pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 Tego właśnie niestety się obawiam. Olej sam z siebie się tam nie wziął z nikąd :? Poza tym "dwójka" jest na drążku praktycznie nie wyczuwalna drążek wchodzi w miejsce dwójki gładko-jak w masełko kiedy tak nie było jak skrzynia była sprawna :roll: No i słychać, że coś tam się łomocze, nawet podczas holowania więc coś odpadło tylko jeszcze nie wiadomo co No zdarza się i trzeba to wykorzysztać Więc teraz zastanawiam się co zrobić! Chyba do 300 koni nie ma sensu ładować seryjnej 5MT bo znowu się po prostu rozleci! I co wybrać? 6MT z STi - cały napęd czyli wał, półosie, dyfer ze szperą i tym całym DCCD? Czy może kłową 5MT, którą często można spotkać na sprzedaż nawet na forum? Wiadomo, że wiążą się z tym koszty ale po co pakować kase w coś co nie spełnia swojego zadania? Lepiej zapłacić więcej ale mieć jako taką pewność, że wytrzyma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek_Docent Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Ja po zmieleniu skrzyni w WRX '01 po 1.5 godzinie cwiczen na rozecie :-D , nie mogac pozwolic sobie na koszty 6MT, za namowa nieASO z Fairytale str. zdecydowalem sie na nieco trwalsza 5MT z WRX po '04. Na razie po pol roku spokoj - przejechane z 5-6 tys. km, w tym jedne "Kielce". Zobaczymy, co bedzie dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 A(jeśli to nie tajemnica) mogę spytać ile taka skrzynia od WRX'a 04? Bo oglądać na aukcjach to jedno a usłyszeć od kogoś kto miał z tym doczynienia to drugie :wink: Szczerze mówiąc mi też się nie widzi kupowanie samej skrzyni za, powiedzmy, 1/3 wartości samochodu :? Bo taka typowo "hardkorowa" też mi nie jest potrzebna do szczęścia, choć byłbym spokojniejszy przy ostrzejszej jeździe! I właśnie jak z przełożeniami? Pokusić się na krótszą skrzynię? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Paciu21 a moc masz z serii? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 Nie Moc jest z zakucia (wiadomo-nie bezpośrednio), wymiany turbo, wydechu i pompy paliwa :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek_Docent Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 A(jeśli to nie tajemnica) mogę spytać ile taka skrzynia od WRX'a 04? (...) I właśnie jak z przełożeniami? Pokusić się na krótszą skrzynię?Możesz :-) Ja dałem ok. 4-4,5k z robocizną, w tym skrzynia z WRX '04 i dyfry+wiskoza z Forka '07.Co do krótkiej skrzyni... Z krótką skrzynią masz mały problem... Potwornie oszukuje prędkościomierz... 120 na liczniku to 100 z GPS... Pracuje nad tym dla mnie jeden elektroniuk z Forum, ale nie jest łatwo... :-( Z ostatniej chwili - nie udało się z dzielnikiem/mnożnikiem częstotliwości :-( , ale są widoki na inne rozwiązanie elektroniczne z mikroprocesorem :-) Napędza się pewnie troszkę szybciej, a czy punkty zmiany biegów są teraz lepsze czy gorsze, zależy od konfiguracji konkretnego toru :-D Napędza się niżej na "dwójce" czyli w ciaśniejszych nawrotach można odpuścić "jedynkę", za to do "setki" musisz iść przez trzy biegi... Gdybym teraz miał wybór, nie wiem, czy bym się zdecydował na skrócenie przełożeń... To wyszło trochę niechcący, bo miał być cały komplet z Forka '07, a potem skrzynia i tak się wymieniła na WRXową, można było zostawić moje dyfry i wiskozę :-) I byłoby taniej o tysiaka pewnie. Na wszelki wypadek cały komplet flaków z moimi dyframi i wiskozą mam, gdybym chciał się "wydłużyć" ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 No to nie ma cenowej tragedii :wink: I właśnie co do dyfrów i wiskozy! Czy przy wymianie skrzyni trzeba wymieniać całą resztę? Bo mam aktualnie wsadzony dyfer ze szperą 25-30% i podoba mi się to, że potrafi tyłkiem zarzucić nawet na suchym Przyspieszenie na moje potrzeby jest naprawdę wystarczające, a też pasuje mi bardzo, że po mieści tak 2ka czy 3ka są wystarczające, a do tego samochód jest na tych biegach przyjemnie elastyczny No a wracając do pytania o wymiane całej reszty to jak to wygląda? I jak z wytrzymałością seryjnej z, choćby nowszego WRX'a? I czy pasuje na przykład skrzynia właśnie z Forka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek_Docent Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Skrzynia z Forka generalnie pasuje, musisz tylko dopilnować przełożenia głównego... To, co w skrzyni i przy skrzyni - przód musi pasować do tylnego dyfra... Niech ktoś mądrzejszy się wypowie :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted November 14, 2011 Author Share Posted November 14, 2011 Aktualizacja. ponieważ pojawiły się drobne postępy Samochód trafił do mechanika, skrzynia została wyjęta i co się okazało? Skrzynia rozsypana(2ka) i pęknięta obudowa. Więc rozpoczynam poszukiwania jakiejś fajnej, porządnej skrzyni w rozsądnej cenie Jeśli ktoś ma jakieś propozycje to chętnie wysłucham i rozważę... Najlepiej 5MT od 2003 roku w górę, ponieważ z tego co wyczytałem są bardziej trwałe niż 01-02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Jeśli ktoś ma jakieś propozycje to chętnie wysłucham i rozważę... Najlepiej 5MT od 2003 roku w górę, ponieważ z tego co wyczytałem są bardziej trwałe niż 01-02 Paciu21 rzuć hasło w dziale K/S, tam najprędzej cos znajdziesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
potok Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 daj znać co tam wymysliłeś bo mnie też to czeka niedługo... tak czuję bo wyje skrzynia dość mocno i nie wiem czy wytrzyma kolejny trening w Oleśnicy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 I kolejne pytanie z mojej strony :wink: Jako, że samochód to WRX 02 "ale" wersja US to mam pytanie odnośnie numeru skrzyni. W moim skrzynia ma numer 8X-TY752VN62A. Czy będzie do niego pasowała skrzynia od WRX'a 02-07 z wersji europejskiej :?: PS. Tylny defer ma szperę z STi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramzes Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 skrzynia na dużych zębach wyszła od 2004 r jak taką kupisz kup półosie przednie bo twoje nie będą pasowały Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 Ale samo połączenie skrzyni z silnikiem będzie bezproblemowe jeśli dobrze rozumiem? I jeszcze pytenie, czym różnią się poszczególne skrzynie? 752 i 754 i inne zakończenia? A może po prostu... Czy takie coś podejdzie: http://moto.allegro.pl/skrzynia-subaru-impreza-sti-ty856wh4ma-dccd-i1905887464.html? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Jako, że samochód to WRX 02 "ale" wersja US to mam pytanie odnośnie numeru skrzyni.W moim skrzynia ma numer 8X-TY752VN62A. Czy będzie do niego pasowała skrzynia od WRX'a 02-07 z wersji europejskiej :?: Plug&play bedzie pasowała skrzynia z EU z rocznika 01-03 , od 04-05 też będzie ale z przednimi połósiami, a z lat 06-11 . nie bedzie pasowała bez dyfra i sprzegła -- 19 lis 2011, o 21:06 -- Tylny defer ma szperę z STi masz szpere, czy cały dyfer z obudowa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 Z tego co się orientuję to jedynie szperę. A duża różnica między 01-03 a 04-05 jest w wytrzymałości? Chodzi mi o skrzynie WRX'owskie. I co oznacza, jakie ma znaczenie to, że od 04 były na "dużych zębach"? Wybaczcie, że się tak dopytuje ale korzystam z okazji żeby się czegoś dowiedzieć PS. jeden z wcześniejszych postów edytowałem, ponieważ tam napisałem, że cały dyfer z STi, poprawiam: tylko szpera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramzes Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 ja bym proponował założyć skrzynie od 04 w górę są mocniejsze ,wytrzymalsze ,jeśli chodzi o zęby to są troche większe niż w modelu 01-03 przy modelu 01-03 był problem z drugim biegiem [zerwane zęby] sam przeszedłem wymiane w moim wrx skrzyni i założyłem od 05 z półosiami a starą mam na części gdybyś remontował swoją -- N lis 20, 2011 5:46 am -- a co do szpery jak Ci to działa :?: i jak jest zamontowane :?: i co dokładnie jest wymienione i od czego pytam bo sam o tym myślałem 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 Dzięki za informacje o skrzyni! Pewnie u mnie także skończy się na skrzyni 04 w górę. A co do zerwanych zębów drugiego biegu to sam tego doświadczyłem właśnie. Stara podobno do remontu nie bardzo się nadaje Co do szpery to dokładnie nie wiem jak było to robione, ponieważ robił to poprzedni właściciel. Pewnie wymienione bebechy jakoś! Jak kiedyś będziesz we Wro to możemy się zgadać i obejrzysz sobie jak to wygląda. A działa bardzo fajnie. w długich zakrętach przy biegach 1-2, szczególnie jedynce, przy ustawieniach takich jak u mnie (turbo łapie konkret dopiero przy 4 tysiącach RPM) to "dupa" bardzo zachęcająco zaczyna uciekać na zewnątrz Jako początkujący kierownik Subaru nie próbowałem jeszcze "szaleć" ale gdy wjeżdżam powoli w zakręt to lubię przytrzymać go na jedynce (ew. dwójce i szybkim popuszczeniu sprzęgła) i pójść tzw. "bokiem" na wyjściu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now