Skocz do zawartości

Skrzynia biegów 5MT Impreza WRX


Paciu21

Rekomendowane odpowiedzi

. w długich zakrętach przy biegach 1-2, szczególnie jedynce, przy ustawieniach takich jak u mnie (turbo łapie

konkret dopiero przy 4 tysiącach RPM) to "dupa" bardzo zachęcająco zaczyna uciekać na zewnątrz :twisted:

normalne, że dupa przy dużym gazie i 2 biegu w zakręcie Ci zacznie wychodzić...

 

Jako początkujący kierownik Subaru nie próbowałem jeszcze "szaleć"

ale gdy wjeżdżam powoli w zakręt to lubię przytrzymać go na jedynce (ew. dwójce i szybkim popuszczeniu sprzęgła) i pójść tzw. "bokiem" na wyjściu :mrgreen:

odradzam zabawy sprzęgłem w zakrętach i ogólnie strzelanie ze sprzęgła bo właśnie od czegoś takiego rozlatują się skrzynie

 

 

powodzenia w poszukiwaniu skrzyni. Jakbyś miał trochę zbędnych $$$ to korzystniej byłoby wrzucić 6MT zdecydowanie bardziej odpornej na brutalne traktowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: W każdym razie jak szukałem poza forum, na przykład na allegro to wyboru nie ma zbyt dużego. Jedna z "okazji" jak się okazało jest po prostu kitem.

Facet pisze, że Impreza WRX 2004 i podaje numer skrzyni i pach! Okazuje się, że skrzynia 2002 więc jak dla mnie bezużyteczna. Jutro dzwonię też w sprawie

dwóch Imprez na części (2004 i 2005) z czego jedna STi. Niby w całości kosztuje 22 tyś., a drugi (2004) WRX kosztuje 13 tyś. więc nie wiem jakie ceny mogą

sobie zażyczyć :roll:

 

-- Pn lis 21, 2011 12:42 pm --

 

Jeszcze jedno, sądze, że ostatnie pytanie :P Czy skrzynia o numerze TY754VN5AA będzie pasowała "plug&play" do mojego WRX'a i czy jest to już skrzynia na dużych zębach?

Czy potrzebne będą także półosie? Bo jak widzę robili ją na przełomie 03-04 i nie wiem czy będzie jakakolwiek różnica między tą skrzynią, a tą co mam teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paciu21 - kibicuje Ci w tej wymianie bo mnie też to czeka i będę szukał albo skrzynkę z Forka bo też jest mocniejsza albo takiej jak ty (2005)!

U mnie wyje skrzynia już bardzo mocno na 1 i 2 szczególnie po odpuszczeniu gazu na wyższych obrotach- dzwięk jak bym się napędzał na wstecznym ;)

I właśnie czekam czy się zblokuje w końcu czy wysypie się dołem;)

Widziałem i nawet rozmawiałem zeby wziąć tę ale już naprawioną :

viewtopic.php?f=16&t=148008&start=0

 

powodzenia i jak moją już padnie odezwę się po porady do Ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! I jedna z zagadek sie rozwiązała dzięki Twojej wypowiedzi potok! Właśnie też się zastanawiałem czemu na 1 przy odpuszczaniu gazu mi coś wyło i teraz już wiem :!:

U mnie się wysypało ale nie na asalt ale na osłonę :P Co do skrzyń to właśnie czekam na odpowiedź dotyczącej jednej takiej z 2005. Miejmy nadzieje, że się nada.

 

Dzięki wielkie :D Jak już się ogarnę z tą skrzynią to chętnie pomogę/podziele się informacjami no i trzeba będzie jakiś spocik zrobić. Albo po prostu w grudniu na REDECO :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! I jedna z zagadek sie rozwiązała dzięki Twojej wypowiedzi potok! Właśnie też się zastanawiałem czemu na 1 przy odpuszczaniu gazu mi coś wyło i teraz już wiem :!:

U mnie się wysypało ale nie na asalt ale na osłonę :P Co do skrzyń to właśnie czekam na odpowiedź dotyczącej jednej takiej z 2005. Miejmy nadzieje, że się nada.

 

Dzięki wielkie :D Jak już się ogarnę z tą skrzynią to chętnie pomogę/podziele się informacjami no i trzeba będzie jakiś spocik zrobić. Albo po prostu w grudniu na REDECO :twisted:

Moja tak wyje ale traktuje ja bardzo lagodnie ;) mam nadzieje ze jeszcze wytrzyma prize zime a szczegolnie nastepne treningi w Olesnicy;)

A co sie dzieje w grudniu na redeco??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grudniu na REDECO, a dokładnie 10 jest organizowany Time Attack... Chyba, że coś źle przeczytałem w temacie Wrocław - spotkania

 

Aaaa , tak to wiem, miałem startować ale mam wyjazd akurat na cały weekend. W ten weekend jest też Rallysprint i też nie dojadę a jeździłem w poprzedniej edycji i było super! Moim skromnym zdaniem w Oleśnicy jest ciekawiej niż na Redeco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A (przepraszam Was, że tak truję "dupę" ale cały czas mam wątpliwości) jak to wygląda sprawa z tymi skrzyniami? Czy tylko w Bug-eye'u była taka

słaba i od 2003 była jednak choć cut mocniejsza? Bo czasu coraz mniej a na razie na skrzynię WRX 2004-2005 nie ma nadziei :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiecie czasem jak wygląda sprawa z przełożeniami? Jeśli na przykład w foresterze główne jest 4.444 a w przypadku skrzyni kowalk'a 4.11

to trzeba zmieniać razem z dyfrem jeśli w Imprezie jest 3.900? Będzie bardzo duża róznica w przyspieszeniu? Bo jeśli dobrze rozumiem to

samochód będzie szybciej się "wkręcał", trzeba będzie zmieniać biegi przy mniejszych prędkościach - ale będą one szybciej osiągane.

No i oczywiście jak wygląda sprawa ze szperą, da się przełożyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia do mnie jedzie, powinna być w poniedziałek. Niestety nie jest to co planowałem ale na razie powinno wystarczyć, i tak się

ją będzie wymieniać na 6MT :P A jedzie do mnie skrzynia 5MT z drugiej połowy 2003 roku z przebiegiem 60kkm więc nie jest źle. Jeśli ona sama

będzie w kiepskim stanie to coś sie złoży z niej i mojej starej skrzyni i będzie dobrze. Cenowo w miarę bo zapłaciłem 2000zł. Oby przejechała te 10-20kkm

i potem zmieni się na "szóstkę" jak się podreperuje finanse :wink:

 

Plus jest taki, że auto będzie jeździć... znowu :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...