Skocz do zawartości

Legacy 1999r ubywa oleju - NOWE sensacyjne fakty w sprawie!


momik

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sie troche koledze wepne we watek, bo mam pytanie.

 

Moi drodzy,

niestety od jakiegos juz przebiegu moj antyk jezdzi na mineralu. Rowniez go sobie spala, ale nie o to chodzi, jest (po)wolnym ssakiem to krece go czasem wysoko, wiec ma prawo.

Podpytalem na forum i poradzono zrobic wlasnie plukanke i przejsc na syntetyka.

Czy ten zabieg nie zaszkodzi silnikowi? Wszak juz dlugo jezdzi na mineralu i jakies tam uszczelnienia sie porobily z tego oleju(tak mi sie wydaje), boje sie ze zrobie czyszczenie, nowy olej i nie dojezdze do nastepnej wymiany nawet bo wszytskie uszczelnienia wyplczucze plukanka i dopiero zacznie zrec olej i inne cuda. Przebieg 225, LPG od jakichs 50k. Jestem ciekaw opinii, niedlugo mam wymiane oleju wlasnie moze bym sie skusil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie zmieniłem komplet, bo jak na Subaru, cena była do zaakceptowania i zamówiłem uszczelkę pod dekle zaworów, uszczelniacze na cewki i małe uszczelniacze na śruby mocujące dekiel.

 

Lepiej jest to zrobić od razu za jednym razem i mieć spokój.

 

radziłbym zmienić wszystko od razu.

 

a co do zmiany oleju to jeśli jeździsz na mineralnym to myślę ze zmiana na półsyntetyk byłaby zasadna. Pełny syntetyk bym odpuścił, bo zaszkodzisz silnikowi... Japońskie silniki nie przepadają za mineralnymi olejami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Leon spoko, wiadomo że uszczelki dekla tez wymienię bo z przeważnie sa one jednorazowe.

Trochę drogo wychodzi taki komplecik (przynajmniej w ASO) ale wygląda na to że żadnej filologii z tym wielkiej nie ma wiec sam to machnę to i za robociznę zostanie w kieszeni, co spowoduje realne obniżenie kosztu tej operacji. Jeszcze przy okazji pewnie na zawory da radę luknąc wiec chyba z jakieś sześć stów musze sam sobie za te robocizne zapłacić :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do zmiany oleju to jeśli jeździsz na mineralnym to myślę ze zmiana na półsyntetyk byłaby zasadna. Pełny syntetyk bym odpuścił, bo zaszkodzisz silnikowi... Japońskie silniki nie przepadają za mineralnymi olejami.

 

 

Zasada była taka: syntetyk-półsyntetyk-mineralny,nigdy odwrotnie.Tak mnie uczono w szkole,chyba że to "stara szkoła" była :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do zmiany oleju to jeśli jeździsz na mineralnym to myślę ze zmiana na półsyntetyk byłaby zasadna. Pełny syntetyk bym odpuścił, bo zaszkodzisz silnikowi... Japońskie silniki nie przepadają za mineralnymi olejami.

 

 

Zasada była taka: syntetyk-półsyntetyk-mineralny,nigdy odwrotnie.Tak mnie uczono w szkole,chyba że to "stara szkoła" była :wink:

 

Stara dość, a uczyli jeszcze że Słońce krąży wokół Ziemi ? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Leon spoko, wiadomo że uszczelki dekla tez wymienię bo z przeważnie sa one jednorazowe.

Trochę drogo wychodzi taki komplecik (przynajmniej w ASO) ale wygląda na to że żadnej filologii z tym wielkiej nie ma wiec sam to machnę to i za robociznę zostanie w kieszeni, co spowoduje realne obniżenie kosztu tej operacji. Jeszcze przy okazji pewnie na zawory da radę luknąc wiec chyba z jakieś sześć stów musze sam sobie za te robocizne zapłacić :mrgreen:

 

W InterCars kupisz uszczelki pod pokrywy za 40 zł/szt (z rabatem najlepiej przez znajomego mechanika). Uszczelki pod świece w autoryzowanym serwisie w Katowicach są po 13/szt. Pod śrubki nie wymieniałem Razem 132 zł - raczej taniocha jak na subaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykluczyłbym też uszczelniacze zaworowe, ponieważ jest to silnik boxer i olej nie spływa jak w innych silnikach wzdłuż zaworu, który tutaj w przypadku subaru jest w poziomie, a nie pionie.

Olej silnikowy przedostaje się przez uszczelniacze zaworowe podczas suwu ssania a nie jak stoi wyłączony :idea:

Nie znam osobiście zadnej substancji chemicznej która by w sposób skuteczny usunęła nagar bez uszczerbku na elementy gumowe. Olej syntetyczny tylko ,,dobije" silnik, zadziala podobnie jak instalacja LPG ruszy częśc syfu który dzisiaj w sposób specyficzny uszczelnia silnik. Polecal bym Militec1 jako dodatek do oleju i pozostał przy starym wyborze oleju.

Uszczelki świec mają znikome znaczenie na ubywanie oleju jednak trzeba to zrobic, większośc zostaje spalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...