evodziobak Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 chciałem zapytać o ile waszym zdaniem można podnieść ładowanie w wrxie aby było to bezpieczne dla silnika. silnik całkowita seria 2.0t wrx teardrop. oczywiście z korektą map. Szukałem na forum takiego tematu ale jakoś nie udało mi się znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 oczywiście z korektą map. Nie do końca jest jasne to zdanie, to zapytam - nowa mapa już była robiona, czy też ma być i ma uwzględniać właśnie to zwiększone doładowanie ? Generalnie na seryjnej turbinie czyli TD04L więcej jak 1,2 - 1,3 br nie da się stabilnie osiągnąć. Zdrowej turbinie i zdrowo sterowanej oczywiście. Pozdrawiam Grzegorz PS. Na pytanie, jakie jest bezpieczne maksymalne doładowanie dla silnika EJ205 nie da się wprost odpowiedzieć. Zależy w jakim jest stanie. Ja bym jednak powyżej 1,3 br nie próbował ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Generalnie na seryjnej turbinie czyli TD04L więcej jak 1,2 - 1,3 br nie da się stabilnie osiągnąć. Ja tak właśnie mam ustawione przez chłopaków z Poznania i jest spoko Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evodziobak Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 miałem na myśli korekty map paliwa i zapłonu a nie samo podniesienie boostu przez np mbc. może nieprecyzyjnie się wyraziłem. chodzi mi o to jak bardzo silnik z wrxa jest podatny na podnoszenie boostu. mam głównie doświadczenie z evo, a subaru jest dla mnie nową sprawą stąd moje pytanie. oczywiście z korektą map. Nie do końca jest jasne to zdanie, to zapytam - nowa mapa już była robiona, czy też ma być i ma uwzględniać właśnie to zwiększone doładowanie ? Generalnie na seryjnej turbinie czyli TD04L więcej jak 1,2 - 1,3 br nie da się stabilnie osiągnąć. Zdrowej turbinie i zdrowo sterowanej oczywiście. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 przez chłopaków z Poznania Bo Chłopaki z Poznania wiedzą co robią 8) Pozdrawiam Grzegorz -- 20 sie 2011, o 20:12 -- miałem na myśli korekty map paliwa i zapłonu Toteż użyłem określenia "nowa mapa". O MBC, EBC nie mówimy w ogóle ;-) Tak, jak Ci napisałem. Zapomnij, że w WRX możesz tak mocno pojechać do góry z doładowanie, jak w EVOelinie, nic z tych rzeczy. To otwarty blok ze słabą panewką. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Pomuk dla tego Pana powyżej :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evodziobak Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 chyba rozumiem to małe zamieszanie w określeniach. dla mnie to co ty nazywasz mapą jest programem a program zawiera wiele map np. paliwa, zapłonu, boostu itp. stąd użyłem określenia "z korektą map" w pierwszym poście. ale mniejsza z tym. ważne że wiadomo o co chodzi. dzięki za porady. właśnie słyszałem o problemach z panewkami w subaru :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Przez rok jazdy i 48k km jezdzilem z cisnieniem pikujacym na 1.1 bar na TD04 bez problemow, uzyte oprogramowanie to Cobb Accessport Stage 2 plus Clark's tune - auto to US 2002 WRX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evodziobak Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Przez rok jazdy i 48k km jezdzilem z cisnieniem pikujacym na 1.1 bar na TD04 bez problemow, uzyte oprogramowanie to Cobb Accessport Stage 2 plus Clark's tune - auto to US 2002 WRX. a wiesz może jakie były przyrosty momentu i mocy w stosunku do seryjnego doładowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 To już skoro temat powstał to i ja o coś w tej kwestii zapytam. Od niecałych 2 tygodni jestem posiadaczem robala 2001 WRX 218 KM. Wcześniej miałem Xedosa 9 2.5 V6 N/A. Jak wracałem po kupnie wskaźnik pokazywał max 1.1 Bara. Ale właściciel przed wyjazdem pokazał mi "śrubkę", która wg niego jest od regulacji ciśnienia doładowania. Po powrocie do domu zabrałem robaka na przejażdżkę za miasto i trochę podkręciłem tą śrubkę i turbo zaczęło dmuchać 1.4 bara, ale dławiło się jak sądzę od nadmiaru powietrza. Od razu zjechałem i skręciłem do poprzedniego położenia i teraz dmucha dalej 1.1 Bara. Problem mam z tym, że jak np jadąc na 3'ce mam 3 tyś. obr/min. dam pedał do podłogi to auto najpierw się trochę dławi i szarpie, a potem idzie aż miło. Nie wiem co w aucie było grzebane i czy było. Ja wymieniłem rozrząd, świece, oleje i filtry. Po sczytaniu błędów wyskoczyło tylko, że błąd kata(jest wymontowany tak jak i środkowy tłumik) Nie wiem czy coś było grzebane przy mapie. Da się to jakoś sprawdzić? Co zrobić, żeby auto szło jak należy bez takich dziwnych zachowań? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Przez rok jazdy i 48k km jezdzilem z cisnieniem pikujacym na 1.1 bar na TD04 bez problemow, uzyte oprogramowanie to Cobb Accessport Stage 2 plus Clark's tune - auto to US 2002 WRX. a wiesz może jakie były przyrosty momentu i mocy w stosunku do seryjnego doładowania? Wedlug Cobb - Stage 2 to 285 km na silniku z turboback 3 calowym z katem, wedlug roznych zrodel to sie przelicza na 234 km na kolach (choc wiadomo ze hamownie roznie pokazuja), moment wg Cobb powinien byc w przeliczeniu z funtow 385nm. Clarks tune byl potrzebny ze wzgledu na uppipe bez kata i zmieniony dolot, co powodowalo miedzy innymi spalanie stukowe, dzieki poprawionej mapie cisnienie bylo tez nieznacznie wyzsze niz przewidywalo oprogramowanie Cobb. Przyrost mocy byl zdecydowanie odczuwalny - zupelnie jak inne auto - do codziennej jazdy bylem kompletnie usatysfakcjonowany rezultatami. Dodam jeszcze ze przy spokojnej jezdzie uzyskiwalem spalanie na poziomie fabrycznym lub lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Kaiser_Sowza, uuuuu.... ladnie, ladnie... Mam nadzieje, ze wiesz do czego prowadzi cytuje "nadmiar powietrza" w turbodoladowanym aucie typu subaru... Brzmi drogo. Ciezko tak na odleglosc ocenic, ale ta "srubka" brzmi jak jakis prosty MBC, albo jeszcze cholera wie co. Tyle, ze to "dlawienie i szarpanie" wrozy klopoty jak dla mnie. Tym bardziej jak po powrocie do "normy" auto dalej szarpie przy dodawaniu gazu. Mowiac krotko sprawna seria (tak, jak kazde inne auto generalnie rzecz ujmujac... :roll: ) nie powinna szarpac. I tez nie powinna chyba ladowac 1.1 z tego co kojarze. No chyba, ze na wywalonych katach, to moze tak... Nie wiem co w aucie było grzebane i czy było. Na to pytanie odpowiedz juz chyba znamy. I to nie wyglada mi raczej na porzadnie zrobiony tuning. Wybierz sie do kogos, kto sie na tym zna. Widze, ze masz wszedzie daleko :-) Ale poczytaj na forum, najwyzej napisz jakies PW do kogos z Twojego regionu - moze doradza jakis zaklad w zasiegu jednego baku od Ciebie. Poki co raczej ja bym sobie odpuscil krecenie ta "srubka". Jezeli masz mozliwosc sczytania bledow, to znaczy, ze masz kabelek... Czyli mozesz tez sciagnac sobie program typu ecuexplorer, czy cos takiego i zrobic loga, albo przynajmniej z druga osoba w aucie chociaz przejrzec, czy wszystkie parametry sa w normie przy jezdzie z butem w podlodze. Glownie 3. i 4. bieg, bo na 5-tym to juz ciezko przeleciec caly obrotomierz :-) Patrz glownie na EGT, boost, AFR, knock sensory i jakies tam jeszcze inne parametry - nie znam sie do konca. Napisz PW do niumen'a, jako to moze Ci ktos poda, jak sie ksztaltuje ta "norma" bezpieczenstwa, zebys chociaz wiedzial, czy sobie auta nie dobijasz :roll: Poczytaj tez w technicznym w watkach o remapach fachowych i niefachowych i o zabawach z ecuexplorerem. Moze zaoszczedzisz sobie sporo pieniedzy. O ile mechanik nie jest naprawde kumaty i choc troche sie nie zna na turbodoladowanych subaru, to moze tez nie rozpoznac, czy wszystko jest OK. To znaczy powie Ci np., ze "jest cos pozmieniane", albo ze "ma Pan podniesione cisnienie doladowania" ale z tego jeszcze nic nie wynika... Moze jak najpierw zrobisz loga ecuexplorerem (tak zeby uchwycic moment w ktorym wystepuja problemy) i z takim czyms pojedziesz do mechanika (zakladam, ze to jakis kumaty ktos), to moze bedzie Ci w stanie cos wiecej powiedziec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 masz na miejscu w Wawie jako, chyba najbardziej kompetentny gość od map i doładowania... , polecam, nie można inaczej o nim napisać, jak absolutny profesjonalista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 No jak auto szarpie dławi się to jest coś nie tak i to bardzo z tego co ja pamiętam to seria ładuje 0,95 więc ogranicz doładowanie do 1 bara i zobacz jak auto się zachowuje a najlepiej wróć do serii bez MBC i zobacz czy wszystko działa poprawnie. Na pewno nie kręć takich dużych wartości, uważaj bo to może być kosztowne wszystko trzeba z głową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Poki co raczej ja bym sobie odpuscil krecenie ta "srubka". Jezeli masz mozliwosc sczytania bledow, to znaczy, ze masz kabelek... Czyli mozesz tez sciagnac sobie program typu ecuexplorer, czy cos takiego i zrobic loga, albo przynajmniej z druga osoba w aucie chociaz przejrzec, czy wszystkie parametry sa w normie przy jezdzie z butem w podlodze. Glownie 3. i 4. bieg, bo na 5-tym to juz ciezko przeleciec caly obrotomierz :-) Patrz glownie na EGT, boost, AFR, knock sensory i jakies tam jeszcze inne parametry - nie znam sie do konca. Napisz PW do niumen'a, jako to moze Ci ktos poda, jak sie ksztaltuje ta "norma" bezpieczenstwa, zebys chociaz wiedzial, czy sobie auta nie dobijasz :roll: Poczytaj tez w technicznym w watkach o remapach fachowych i niefachowych i o zabawach z ecuexplorerem. Moze zaoszczedzisz sobie sporo pieniedzy. O ile mechanik nie jest naprawde kumaty i choc troche sie nie zna na turbodoladowanych subaru, to moze tez nie rozpoznac, czy wszystko jest OK. To znaczy powie Ci np., ze "jest cos pozmieniane", albo ze "ma Pan podniesione cisnienie doladowania" ale z tego jeszcze nic nie wynika... Moze jak najpierw zrobisz loga ecuexplorerem (tak zeby uchwycic moment w ktorym wystepuja problemy) i z takim czyms pojedziesz do mechanika (zakladam, ze to jakis kumaty ktos), to moze bedzie Ci w stanie cos wiecej powiedziec. I to jest fachowa odpowiedź. Zacznę od skręcenia tego EBC i zobaczymy. Teraz jak zmniejszyłem do poprzedniej wartości to przy butowaniu praktycznie nic nie szarpie. Ale tak czy inaczej robak pojedzie do jakiegoś "lekarza" na obadanie tematu, żeby właśnie auta przypadkiem niezajeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się