Jump to content

forester 20xt falujące obroty


Czeslaf_2010
 Share

Recommended Posts

Witam ,dziś mam zapytanie odnośnie falujących obrotów silnika ,chodzi mniej więcej o to, że po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu go (nie zawsze) ale często obroty falują w skali 900-1000-1100 potem spada do 900 lecz zauważyłem także ,że podczas hamowania i wciśnięcia pedału sprzęgła obroty spadają poniżej 900, czasem dusi a czasem wracają bez zauważenia w pracy silnika do 900... co to może być??

 

Pozd. G

Link to comment
Share on other sites

falowanie obrotów na ogół związane jest z wadliwą pracą silniczka krokowego, czyli części odpowiedzialnej za utrzymywanie stałych wolnych obrotów. na razie to falowanie jest dość małe, i może być spowodowane czymś innym, najlepiej podłączyć się do komputera i popatrzeć, co dzieje się w elektronice, wszystko inne jest wróżeniem z fusów :)

Link to comment
Share on other sites

falowanie obrotów na ogół związane jest z wadliwą pracą silniczka krokowego, czyli części odpowiedzialnej za utrzymywanie stałych wolnych obrotów. na razie to falowanie jest dość małe, i może być spowodowane czymś innym, najlepiej podłączyć się do komputera i popatrzeć, co dzieje się w elektronice, wszystko inne jest wróżeniem z fusów :)

Eluś,

ja wiem, że Ty masz po stokroć większe doświadczenie ode mnie w serwisowaniu subaryn, ale u mnie akurat to nie był silniczek krokowy tylko przepływka... :wink:

Generalnie od tego bym zaczął.

Link to comment
Share on other sites

niech zacznie od silniczka zobaczy czy pomogło

Wsio ryba, od czegoś zacząć musi... Jeżeli czyszczenie silniczka nie pomoże, to następny krok to przepływka... :wink:

Link to comment
Share on other sites

przepustnice czyściłem:)

 

za slabo :P :wink:

 

-- 8 sie 2011, o 09:44 --

 

aha i obstawiam silniczek, mialem tak w bialej... po przeczyszczeniu pomagalo na chwile, ale pozniej wracalo.

obawiam sie ze trzeba bedzie kupic nowy

Link to comment
Share on other sites

:) dzięki za info zaczne dziś od silnika krokowego ale pytanie za sto punktów bo nigdy go nie wykręcałem:) pod nim jest jakas usczelka łatwo go wykręcić??:)

 

-- Pn sie 08, 2011 9:40 am --

 

przepustnice czyściłem:)

 

 

na dwóch śrubkach jest może być lekko zapieczony to podważ delikatnie śrubokrętem

Link to comment
Share on other sites

Czeslaf_2010, a ile przejechałeś od zapięcia aku.Nieraz trzeba parę godzin pracy silnika.

Bo jeśli to było zaraz po resecie to nie rozbieraj auta :) ,pojeżdzij trochę .Można ten proces przyśpieszyć grzejac silnik na postoju,ale nie zawsze ponoć działa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Odkopie stary temat bo mam podobny problem:

 

- faluje na wolnych obrotach (na Pb bardziej na LPG mniej)

- szarpie i nierówno sie wkręca okolo 3 do 4 tys obrotów

 

Z tego co piszecie na pierwszy rzut: silniczek krokowy + przepływka.

Swiece i kable WN wymienione, jezdzi troche lepiej ale nadal nie ciągnie równo.

 

Moje pytanie: czy na przepływce z allegro (zamiennik ori) bedzie pracował prawidlowo czy konieczny jest zakup oryginału?

Podobne pytanie jezeli chodzi o silnik krokowy.

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem powinienes zaczac od restartu ecu - u mnie pomoglo

ewentualnie takie jak piszesz czyli krokowy, przeplywka oraz

- czyszczenie przepustnicy

- sprawdzenie luzow zaworowych (kontrola luzow przy lpg co ok. 50.000km)

Link to comment
Share on other sites

Piszesz sprawdzenie luzów - do czego to sie sprowadza? Za taką operacje Carfit liczy sobie 1400zl podobnie Michał Gawin bo wyciągają do tego silnik.

Silnik pracuje ładnie, przy źle ustawionych luzach klepałby - myle się?

 

Jak sie robi restart ecu?

Nie wiedziałem ze czyszczenie przepustnicy pomaga - temat wałkowany przy Sabach turbo.

Link to comment
Share on other sites

Cena, ktora podales dotyczy regulacji - do kontroli luzow nie trzeba wyciagac silnika. Po kontroli dopiero jest decyzja czy nalezy je wyregulowac, czy nie.

 

Jak sie robi restart ecu?

Rozlaczasz akumulator na pare minut, a nastepnie podpinasz z powrotem. Po odpaleniu auta, obroty moga falowac, ale po parunastu km powinno wszystko wrocic do normy - ECU po odpieciu akumulatora, potrzebuje adaptacji z roznych czujnikow - jest to opisane w manualu.

Edited by KamilP
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...