Skocz do zawartości

AT czy MT w teren ?


mcbeth

Rekomendowane odpowiedzi

 

IMHO CVT zawsze zmieni bieg szybciej niż w 8 milisekund bo ona zmienia biegi non stop i ma ich nieskończenie wiele. W 8 milisekund CVT zmieni więcej bieg więcej niż całe 7,8,9,10,100,10000 razy. A DSG nie zmieni biegu 7 razy w ciągu 8 milisekund nie zrobi tego tym bardziej 8,9,10,100,10000 razy

 

Dowodzik przeprowadzony to idziemy na piwo :mrgreen:

 

Przeprowadzony :mrgreen: zimne piwko jak najbardziej :mrgreen:

 

A co by nie było dowód przeprowadzony przez mgr. inż. więc tylko doktor albo profesor może podważyć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież mechaniczna blokada osi za pomocą przycisku "Lock" spina na sztywno osie daje rozkład momentu na te osie 50:50.

 

Poza tym uwierz mi na słowo jeżeli rozkład momentu na osiach jest 0:100 lub 100:0, to jest to dowód na to że w danej chwili osie nie są zblokowane. Przecież to takie proste i oczywiste...

 

Umiesz czytać ?

 

Przeczytaj książkę do fizyki z liceum.

 

I nie mieszaj do tego poziomu akademickiego.

 

Oooo :!: Widzę niebywały postęp :!: Z pisma obrazkowego, którego używałeś na początku wątku rozwinąłeś się i używasz alfabetu łacińskiego :!:

Mam nadzieję, że Twój rozwój nadal będzie trwał i kiedyś zaczniesz używać merytorycznych argumentów...

 

Na początek proponuję przyswoić takie słowo:

http://netsprint.sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2544948

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym uwierz mi na słowo jeżeli rozkład momentu na osiach jest 0:100 lub 100:0, to jest to dowód na to że w danej chwili osie nie są zblokowane. Przecież to takie proste i oczywiste...

Nie, jak napisałem wcześniej - nie masz racji. I tu w ogóle nie chodzi o to, czy uwierzę w Twoje słowo, tylko o prawa fizyki.

Zgadzam się, to jest proste i oczywiste.

 

[EDIT] Przeczytaj proszę:

http://bit.ly/qg8zT5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpedzamy sie do pewnej predkosci, np. 100km/h, nie spieszac sie, zajmuje to powiedzmy 7s.

W tym czasie Twoja genialna dwusprzeglowka zmienila bieg 6 razy.

W identycznym tescie CVT zmienila bieg ile razy? 100? 200? a moze nieskonczenie wiele?

Nie wiem z jaka rozdzilczoscia zmienia ja sie srednice kolek, ale.....

Chyba sie zgodzisz ze im wiekszy mianownik liczba bedzie mniejsza? :P

 

Powiedz mi teraz jak to jest z tym "bez strat". Sprzeglo ktore sie nie uslizguje? Prosilem o rozwiniecie tematu.

 

Wspominales o lepszosci recznej skrzyni, bo masz kontrole?

Twierdzis ze bedziesz lepszy w wyscigu z CVT?

 

Ja wiem, taki Outback z CVT jest troche ciezki i ma ledwo 170KM wiec w porownaniu z Ferari wyposarzonym w dwusprzeglowke wypadnie cienko. Na podstawie takich porownan uwazasz ze dwusprzeglowka jest lepsza?

 

Acha, znaczy się mam CVT i uważam że skoro go mam to jest najlepszy na świecie. A jest najlepszy na świecie bo nie ma biegów (mimo, że wielu producentów programuje biegi w CVT). No i posiadając w CVT konwerter usilnie drążysz temat co to znaczy bez strat. Skoro nie widzisz różnicy pomiędzy przekładnią cierną a hydrauliczną to o czym możemy dalej rozmawiać?

A skoro CVT to taki cud techniki to dlaczego jest wolniejsze o 0,8 s w sprincie do setki? Kółka mu się porozjeżdżały w złą stronę?

Przy skrzyni DSG nie ma takiej różnicy, a nawet w niektórych modelach DSG jest szybsze (Golf R).

Pisałeś coś o wysokim koszcie DSG, a w Subaru CVT kosztuje dodatkowo 2000 Euro. Patrząc w cennik np. VW Golfa R róznica pomiędzy manualem a DSG wynosi 8000 zł, czyli za takie same pieniądze mamy skrzynię biegów szybszą niż manual, o CVT nie wspominając.

Zastanów się co chcesz mi udowodnić, bo ja się już dawno pogubiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Boombastic

 

Co do kosztów jednostkowych DSG i CVT znasz takie pojęcie jak "efekt skali"

 

DSG w Subaru było by duuuuuuuuuuużo droższe.

 

Rozumiem że efekt skali nie dotyczy CVT i ogólnie liczby produkowanych modeli, tak?

Skoro podaję konkretne wartości osiągów i cen to tym gorzej dla nich. Zaraz się dowiem jakie to Subaru jest niszowe i z tego względu klepie sprawdzoną technologię w postaci archaicznych czterobiegowych planetarnych skrzyń biegów bo przecież nikomu nie są potrzebne osiągi i mniejsze spalanie, tak samo jak nikomu nie są potrzebne doładowane silniki. Widać konkurencja o tym nie wie i co rusz jakiś producent bierze się za opracowywanie swoich wersji DSG lub innych nowoczesnych skrzyń automatycznych.

I pewnie zaraz padnie kolejny kluczowy argument, że przecież rynkiem dla Subaru jest USA, szczególnie dla automatów i skoro tam się przyzwyczaili do starych rozwiązań to po co to zmieniać skoro się sprzedaje i firma zarabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Boombastic

 

Co do kosztów jednostkowych DSG i CVT znasz takie pojęcie jak "efekt skali"

 

DSG w Subaru było by duuuuuuuuuuużo droższe.

 

Rozumiem że efekt skali nie dotyczy CVT i ogólnie liczby produkowanych modeli, tak?

Skoro podaję konkretne wartości osiągów i cen to tym gorzej dla nich. Zaraz się dowiem jakie to Subaru jest niszowe i z tego względu klepie sprawdzoną technologię w postaci archaicznych czterobiegowych planetarnych skrzyń biegów bo przecież nikomu nie są potrzebne osiągi i mniejsze spalanie, tak samo jak nikomu nie są potrzebne doładowane silniki. Widać konkurencja o tym nie wie i co rusz jakiś producent bierze się za opracowywanie swoich wersji DSG lub innych nowoczesnych skrzyń automatycznych.

I pewnie zaraz padnie kolejny kluczowy argument, że przecież rynkiem dla Subaru jest USA, szczególnie dla automatów i skoro tam się przyzwyczaili do starych rozwiązań to po co to zmieniać skoro się sprzedaje i firma zarabia.

 

Po pierwsze

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_skali

 

A teraz trudne pytanie ile samochodów produkuję i sprzedaje Subaru a ile VAG?

 

Jeśli nie zrozumiałeś: efekt skali działa dużo silniej w przypadku VAGU (kilka marek) niż Subaru (jedna niszkowa)

 

Albo rybka albo akwarium albo Subaru zostaje niszowe z tańszymi rozwiązaniami albo połączy się np. z Toyotą i Mazdą i będzie sypać nowoczesnymi konstrukcjami. Ale wtedy powiesz że to już nie to Subaru że się sprzedali itp że już nie są niepowtarzalni. Że zamiast SAWD są jakieś haldexy i w ogóle bez sensu.

 

Subaru jest niszowe więc nie stać ich na tworzenie technologi i badania takie jak VAG jest za biedne sprzedaje za mało samochodów.

 

Wiem że żyjesz w świecie gdzie pieniądze rosną na drzewach albo kupisz Subaru za 400 tyś żeby mieć DSG i inne cuda. Uwaga :!: :!: 400 tysięcy to kwota celowo zawyżona zdaję sobie sprawę że tyle to nie będzie nawet z 18 stopniowym DSG.

 

A co do silników turbo męczące staje powtarzanie Ci w kółko. Silniki Turbo w Subaru w krajach cywilizowanych są i mają się świetnie.

 

Co do DSG zacytuję pewnego specjalistę od napraw automatów który powiedział:

 

Gdyby nie DSG nie miał bym tego

 

A ręką wskazał na Cayenne;)

 

Wszystko ma dwie strony medalu i CVT i DSG mają swoje wady, Subaru stosuje CVT również ze względu na to że obniża emisje CO2 a to w przyszłości pozwoli na powrót turbobenzyn do Europy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek proponuję przyswoić takie pojęcie:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C5%82y

 

Zupełnie nie na temat. Jeżeli już posługujemy się się Wikipedią, to krótko i na temat:

Druga zasada dynamiki ruchu obrotowego - sformułowanie II zasady dynamiki dla ruchu obrotowego bryły sztywnej wokół stałej (nie obracającej się w przestrzeni) osi. Dotyczy np. sytuacji, gdy oś obrotu jest wymuszona przez zewnętrzne więzy. Mówi ona, że jeśli na pewne ciało, o momencie bezwładności względem tej osi równym I, działają zewnętrzne siły, które wywierają na to ciało wypadkowy moment siły M, to w wyniku tego ciało będzie obracać się z przyspieszeniem kątowym takim, że:

(tu wzór)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Druga_zasada_dynamiki_ruchu_obrotowego

 

Niewątpliwie, wał przekazujący moment na osie jest bryłą sztywną, ponieważ jest ZBLOKOWANY na sztywno. Taki wał przekazuje taki sam moment niezależnie od tego gdzie podłączymy "odbiornik" mocy - z przodu, z tyłu, bo właśnie tak został skonstruowany, a urządzenia pozwalające różnicowanie przekazu mocy zostały ZNEUTRALIZOWANE przez ZBLOKOWANIE

 

Proste i oczywiste

 

A to, co poszczególne osie i koła "zrobią" z PRZEKAZANYM momentem, to już zupełnie inna historia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jak napisałem wcześniej - nie masz racji. I tu w ogóle nie chodzi o to, czy uwierzę w Twoje słowo, tylko o prawa fizyki.

Zgadzam się, to jest proste i oczywiste.

 

[EDIT] Przeczytaj proszę:

http://bit.ly/qg8zT5

 

Kiedyś już to czytałem, ale przeczytałem jeszcze raz. Czy mógłbyś zacytować konkretny fragment, który nie pozwala Ci uwierzyć, że "jeżeli rozkład momentu na osiach jest 0:100 lub 100:0, to jest to dowód na to że w danej chwili osie nie są zblokowane"?

 

-- Pt sie 05, 2011 6:52 pm --

 

A to, co poszczególne osie i koła "zrobią" z PRZEKAZANYM momentem, to już zupełnie inna historia

 

Bynajmniej, to jest cała istota zagadnienia.

 

Może dla Ciebie. Ja wyraźnie napisałem, że "nie chce mi się pchać w akademickie przepychanki typu jaką moc ma silnik, gdy samochód stoi na światłach, a jaką ten sam silnik gdy samochód jedzie pod górkę" Na temat rozkładu momentu na poszczególne koła, a konkretnie tzw diagonalu dyskutowałem w zupełnie innym wątku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_skali

 

A teraz trudne pytanie ile samochodów produkuję i sprzedaje Subaru a ile VAG?

 

Jeśli nie zrozumiałeś: efekt skali działa dużo silniej w przypadku VAGU (kilka marek) niż Subaru (jedna niszkowa)

 

Albo rybka albo akwarium albo Subaru zostaje niszowe z tańszymi rozwiązaniami albo połączy się np. z Toyotą i Mazdą i będzie sypać nowoczesnymi konstrukcjami. Ale wtedy powiesz że to już nie to Subaru że się sprzedali itp że już nie są niepowtarzalni. Że zamiast SAWD są jakieś haldexy i w ogóle bez sensu.

 

Subaru jest niszowe więc nie stać ich na tworzenie technologi i badania takie jak VAG jest za biedne sprzedaje za mało samochodów.

 

Wiem że żyjesz w świecie gdzie pieniądze rosną na drzewach albo kupisz Subaru za 400 tyś żeby mieć DSG i inne cuda. Uwaga :!: :!: 400 tysięcy to kwota celowo zawyżona zdaję sobie sprawę że tyle to nie będzie nawet z 18 stopniowym DSG.

 

A co do silników turbo męczące staje powtarzanie Ci w kółko. Silniki Turbo w Subaru w krajach cywilizowanych są i mają się świetnie.

Wszystko ma dwie strony medalu i CVT i DSG mają swoje wady, Subaru stosuje CVT również ze względu na to że obniża emisje CO2 a to w przyszłości pozwoli na powrót turbobenzyn do Europy.

 

Jak chcesz nauczać absolwenta ekonomii to wyrób sobie chociaż tytuł doktorski. Zrozumiesz wtedy że twój cytat mechanika to też efekt skali.

Jak się nie ma kasy na opracowanie nowej technologii to się prowadzi kooperację i kupuje gotowe elementy - tak robi teraz cały świat i jak się robi m.in. w przypadku skrzyń automatycznych i silników.

Odnośnie silników turbo to daruj sobie już te teksty, bo juz dawno zostało tutaj ustalone że obecny klient nie oczekuje silników turbo i dla garstki chętnych klientów nie będą one wprowadzane. Moje stwierdzenie to wydźwięk tamtej dyskusji i nie ma to nic wspólnego z ofertą Subaru poza Europą.

I jeszcze jedno: czy Subaru jest producentem niszowym czy małym? Bo jeśli niszowym to na czym obecnie polega ta jego nisza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o czym dyskutujesz ? O samochodzie stojącym na kobyłkach ? I jak mu się moment rozkłada na kołach kręcących się w powietrzu ?

 

Jak Ciebie interesują samochody stojące na kobyłkach, to załóż taki wątek. Jak już wspominałem, niedawno interesowało mnie zachowanie samochodów, które miały po przekątnej 2 koła w powietrzu. Zbytniego zainteresowania samochodami, których 3 czy 4 koła są w powietrzu w najbliższym czasie nie przewiduję, ale kto wie?

 

Dyskutuję kiedy mi się chce i na tematy które w danym momencie mnie interesują. A wiesz co mnie w tej chwili najbardziej interesuje?

 

- na ile kół producent zaleca nakładać łańcuchy w Subaru z MT?

- czy to prawda, że producent zaleca w Subaru z AT nakładać łańcuchy tylko na 2 koła?

 

Uważam, że to byłby istotny czynnik mówiący o możliwościach terenowych Subaru z AT i MT. Mam nadzieję, że znajdą się dwie osoby które to sprawdzą w książce-instrukcji Subaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pisałeś coś o wysokim koszcie DSG, a w Subaru CVT kosztuje dodatkowo 2000 Euro.

 

Eeeee, to ktos robi z klientow balona/y! :shock:

 

CVT jest drozsza o $1k (co do centa). Na dzien dzisiejszy dolar to tylko 0.7 Euro..

A policz sobie sam :mrgreen:

 

-- Pt sie 05, 2011 9:08 pm --

 

 

Acha, znaczy się mam CVT i uważam że skoro go mam to jest najlepszy na świecie. A jest najlepszy na świecie bo nie ma biegów (mimo, że wielu producentów programuje biegi w CVT). No i posiadając w CVT konwerter usilnie drążysz temat co to znaczy bez strat. Skoro nie widzisz różnicy pomiędzy przekładnią cierną a hydrauliczną to o czym możemy dalej rozmawiać?

A skoro CVT to taki cud techniki to dlaczego jest wolniejsze o 0,8 s w sprincie do setki? Kółka mu się porozjeżdżały w złą stronę?

Przy skrzyni DSG nie ma takiej różnicy, a nawet w niektórych modelach DSG jest szybsze (Golf R).

Pisałeś coś o wysokim koszcie DSG, a w Subaru CVT kosztuje dodatkowo 2000 Euro. Patrząc w cennik np. VW Golfa R róznica pomiędzy manualem a DSG wynosi 8000 zł, czyli za takie same pieniądze mamy skrzynię biegów szybszą niż manual, o CVT nie wspominając.

Zastanów się co chcesz mi udowodnić, bo ja się już dawno pogubiłem.

 

Chyba istotnie sie pogubiles. Dowodem na to moze byc fakt ze nie odpwiadasz wcale na postawione pytania.

Pierwsze zdanie jest "Acha, znaczy sie mam CVT........." jest bez sensu i nie ma w nim cienia prawdy.

Drugie zdanie o biegach tez cos nie bardzo, nie dowodzi niczego. No moze marnej znajomosci przedmiotu.

 

Teza "bez strat..." byla postawiona przez Ciebie. Wydaje mi sie ze jest uczciwie dac Ci szanse napisac cos na poparcie tej tezy.

Szczerze, oczekiwal bym czegos wiecej niz " ... a Stasiek tez ma brudne uszy"

 

Napisalem wyraznie ze istotnie jest konwerter ale dziala tylko ...... wiec nie jest to taki problem.

 

CVT jest wolniejsze o 0.8sek.. a jakie samochody sa porownywane?

Co do ceny..... juz pisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dyskutuję kiedy mi się chce i na tematy które w danym momencie mnie interesują. A wiesz co mnie w tej chwili najbardziej interesuje?

 

- na ile kół producent zaleca nakładać łańcuchy w Subaru z MT?

- czy to prawda, że producent zaleca w Subaru z AT nakładać łańcuchy tylko na 2 koła?

 

Uważam, że to byłby istotny czynnik mówiący o możliwościach terenowych Subaru z AT i MT. Mam nadzieję, że znajdą się dwie osoby które to sprawdzą w książce-instrukcji Subaru...

 

Producent zaleca zakładanie łańcuchów na jedną, przednią oś zarówno w Subarakach MT jak i w AT, ze względu na to, że jest to oś skrętna, podobne zalecenia dotyczą, z tego co wiem, większości aut z napędem na cztery koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już to czytałem, ale przeczytałem jeszcze raz. Czy mógłbyś zacytować konkretny fragment, który nie pozwala Ci uwierzyć, że "jeżeli rozkład momentu na osiach jest 0:100 lub 100:0, to jest to dowód na to że w danej chwili osie nie są zblokowane"?

 

Ten (za nie są zblokowane uznaję otwarty dyferencjał) - pozwolę sobie zacytować kolegę damazia

podsumowanie odcinka:

- otwarty mechanizm różnicowy (dyfer otwarty) rozkłada moment napędowy RÓWNO na oba koła, pozwala natomiast na nie równy rozdział prędkości obrotowej.

- przeciwieństwem dyfra otwartego jest pełna blokada dyfra, czyli - w przenośni - sytuacja, w której koła osadzone są na jednej osi. wówczas prędkość obrotowa obu kół jest zawsze taka sama, natomiast rozdział momentów na kołach jest dowolny (wynika tylko ze współczynnika tarcia „doświadczanego” przez dane koło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież mechaniczna blokada osi za pomocą przycisku "Lock" spina na sztywno osie daje rozkład momentu na te osie 50:50.

 

Poza tym uwierz mi na słowo jeżeli rozkład momentu na osiach jest 0:100 lub 100:0, to jest to dowód na to że w danej chwili osie nie są zblokowane. Przecież to takie proste i oczywiste...

Bredzisz niestety. Czym innym jest rozkład momentu, a czym innym równe obroty dwóch osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bredzisz niestety. Czym innym jest rozkład momentu, a czym innym równe obroty dwóch osi.

 

Baaaardzo mi zaimponowałeś używając tak "merytorycznego" argumentu - "bredzisz niestety". Od razu zrozumiałem, że jesteś miszczem wiedzy wszelakiej :lol::lol::lol:

 

Tak, zgadzam się miszczu - czym innym jest rozkład momentu, a czym innym równe obroty dwóch osi, tak samo jak czym innym jest gwałt w samochodzie i samogwałt w chodzie, ale mało z tego wynika...

 

Tak się niestety składa, że dyskusja jest o rozkładzie momentu a nie o równych czy "krzywych" obrotach , więc baaardzo mi głupio, że Ty, jako miszcz wiedzy wszelakiej taką drobnostkę przeoczyłeś...

 

Co innego mnie zaniepokoiło, miszczu. Czyżbyś swym autorytetem próbował obalić Drugą zasadę dynamiki ruchu obrotowego?

beba3aef1db2e18b916337c873e22512.png

http://pl.wikipedia.org/wiki/Druga_zasa ... obrotowego

 

Przyznam, że trochę pesymistą jestem w tej kwestii, ale życzę szczęścia. Jak Ci się uda, to nagroda Nobla z fizyki gwarantowana. Jeżeli jednak okrutny świat nie doceni Twojego geniuszu, zgłoś się do pierwszego-lepszego hydraulika. On już Ci szybko wyjaśni, że jeżeli ze ściany wystają dwie końcówki rury, i jedna końcówka obraca się z łatwością, a druga stawia wyraźny opór, to...

 

Nie, nie powiem, bo najwyraźniej jesteś do mnie źle nastawiony, więc nie ma sensu...

 

Pan hydraulik już Ci kuźwa wytłumaczy, co tej rurze dolega.... :lol: :lol: :lol:

 

-- So sie 06, 2011 12:13 am --

 

Producent zaleca zakładanie łańcuchów na jedną, przednią oś zarówno w Subarakach MT jak i w AT, ze względu na to, że jest to oś skrętna, podobne zalecenia dotyczą, z tego co wiem, większości aut z napędem na cztery koła.

 

Przede wszystkim dziękuję za podanie informacji, których szukałem i tego się trzymajmy.

 

Ponieważ (nie oszukujmy się) spodziewałem się trochę innej odpowiedzi, to z mizerną resztką nadziei zapytam - skąd konkretnie wziąłeś te informacje? Czy z netu czy z takich książeczek, które producent dostarcza do każdego sprzedanego samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, to z mizerną resztką nadziei zapytam

 

Każdy kto udzieli odpowiedzi otrzymuje od Ciebie jakiś epitet. Zadaj sobie trud i sam poszukaj informacji.

Jak w sklepie kupujesz pomidory do zawsze prosisz o dokument pochodzenia i certyfikat producenta?

 

Dostałeś na zadane pytanie prawidłową odpowiedź z wyjaśnieniem. Jeżeli to Ci nie wystarcza to poszukaj źródła. W internecie bez trudu znajdziesz wszystko włącznie z manulami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już to czytałem, ale przeczytałem jeszcze raz. Czy mógłbyś zacytować konkretny fragment, który nie pozwala Ci uwierzyć, że "jeżeli rozkład momentu na osiach jest 0:100 lub 100:0, to jest to dowód na to że w danej chwili osie nie są zblokowane"?

 

Ten (za nie są zblokowane uznaję otwarty dyferencjał) - pozwolę sobie zacytować kolegę damazia

podsumowanie odcinka:

- otwarty mechanizm różnicowy (dyfer otwarty) rozkłada moment napędowy RÓWNO na oba koła, pozwala natomiast na nie równy rozdział prędkości obrotowej.

- przeciwieństwem dyfra otwartego jest pełna blokada dyfra, czyli - w przenośni - sytuacja, w której koła osadzone są na jednej osi. wówczas prędkość obrotowa obu kół jest zawsze taka sama, natomiast rozdział momentów na kołach jest dowolny (wynika tylko ze współczynnika tarcia „doświadczanego” przez dane koło)

 

Pierwszy cytat - odpowiedź:

To niewątpliwie zbyt wąska definicja, którą rzeczywistość przerosła. A co z samochodami z napędem na przednią oś, na tylną oś, z haldexami, itd?

 

Drugi cytat - odpowiedź:

Zwróć uwagę na (cytuję) "na jednej osi" oraz "na oba dwa koła", Mam wrażenie, że pomyliłeś dyfry.

 

Urodziliśmy się prawdopodobnie w tym samym kraju, wyssaliśmy ten sam język z mlekiem matki, ale .... No cóż - pod pojęciem "blokada osi" kryje się blokada osi przedniej (o zgrozo), blokada osi tylnej, blokada osi przedniej z tylną, a nawet blokada wszystkich osi. Przez blokadę osi rozumiem taką blokadę która na sztywno blokuje oś przednią i os tylną. To jest moim zdaniem oczywiste. Dlaczego? Gdybym miał na myśli zblokowanie osi tylnej, wyraźnie bym zaznaczył - zblokowanie TYLNEJ osi. Gdybym (teoretycznie) miał na myśli zblokowanie osi przedniej , wyraźnie bym zaznaczył - zblokowanie PRZEDNIEJ osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mlekiem matki

Nigdy nie piłem, inwektywa nietrafiona. :roll:

 

To niewątpliwie zbyt wąska definicja, którą rzeczywistość przerosła. A co z samochodami z napędem na przednią oś, na tylną oś, z haldexami, itd?

Co przerosła? Prawa fizyki są stałe (przynajmniej w teorii). Uważasz, że któreś z ww wymienionych je łamie.

 

Drugi cytat - odpowiedź:

Zwróć uwagę na (cytuję) "na jednej osi" oraz "na oba dwa koła", Mam wrażenie, że pomyliłeś dyfry.

A czym te dyfry się różnią? Jeżeli jest zblokowany, to jest zblokowany i przenosi moment (znów posłużę się kolegą damaziem) dowolnie, jeżeli otwarty - po równo.

 

I tak, np. w wolnossącej Imprezie z roku '97 przedni dyferencjał przenosił moment po równo na koła (50:50), tak samo tylny, centralny zaś przenosił dowolny moment na oba dyfry (na tyle na ile pozwalała wiskoza, która wcale nie jest taka słaba - po jej zagrzaniu też nie można zrobić testowego kółka), które z kolei właściwie dla swojego typu przenosiły go na koła. Z pewnością upraszczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...