Skocz do zawartości

oleje 0w20, 0w30, 0w40


kons6

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Muszę się pokajać przed Wami:

 

Oficjalne stanowisko Millers Oils w sprawie stosowania oleju CFS 0w20:

 

"W zamierzeniu, Millers Oils zaprojektował olej CFS 0w20 w celu wykorzystania go podczas okrążeń kwalifikacyjnych przed wyścigami, czy też wyścigów górskich, już wtedy, gdy oleje o takich parametrach nie były stosowane w samochodach seryjnych . Obecnie niektórzy producenci (np. Toyota, Subaru) zalecają oleje 0w20 do swoich silników. Jako, że olej CFS 0w20 znacznie przewyższa wymagania ACEA A3/B4 oraz API SL/CF, jest idealny do samochodów seryjnych wymagających oleju o takich parametrach. Interwał wymiany oleju jest dokładnie taki, jak podany w książce serwisowej samochodu. Olej CFS 0w20 jest olejem w pełni syntetycznym z pakietem dodatków Triple Ester i zapewnia znakomite parametry smarujące."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to info na własnej stronie internetowej powinni również do tego dopasować:

 

"APPLICATION:

Use as received for competition engines where maximum power release is the preferred criteria, especially for

qualifying or shorter duration events where the engine has been designed for this type of crankcase lubricant.

Intended for racing and track use only – not recommended for road use"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to info na własnej stronie internetowej powinni również do tego dopasować:

 

"APPLICATION:

Use as received for competition engines where maximum power release is the preferred criteria, especially for

qualifying or shorter duration events where the engine has been designed for this type of crankcase lubricant.

Intended for racing and track use only – not recommended for road use"

 

 

Będzie wszystko poprawione.

Olej zaprojektowany dawno, więc iinfo z tamtych czasów pochodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczur75, to niech teraz Millers zasponsoruje chociaż UOA aby to udowodnić... :idea::lol: oczywiście jeśli znajdziemy chętnego... żebym nie musiał wszystkiego na swoich autach testować.. :mrgreen:

 

Można wysłać do nich próbki... :wink:

Tylko dalej szukamy królika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dalej szukamy królika.

mój sti stał się ostatnio "lubricated by Millers":

- silnik złożony na CRO 10w40 (tu wystarczył litr na 2 silniki)

- pierwsze uruchomienie i 20-30km na CRO 10w40

- kolejne 850 km na CRO 10w40

to samo poelciłem i kupiłem dla kumpla

- od dziś CSS 10w40 - z tego wyślę próbkę po tys lub 2 km

 

zalałbym 0w20, ale potrzebuję opinii od inżynierów Millersa:

- czy ten olej można zalać do EJ207 złożonego na standardowych częściach z wyj. panewek (ACL Racing) i korb (EAGLE), wał nowy, panewki nominalne

- silnik (tłoki) jest złożony standardowo lub luźniej, tłoki/pierścienie nominał

- przebieg po remoncie (załóżmy 3 tys km)

- komputer z programem standard, wydech i dolot też seria, 280KM/350Nm

- zastosowanie 90%sport 10% dojazdy na próby

 

- w opinii oprócz: stosować/nie stosować potrzebuję wskazówek dot. max dopuszczalnej temperatury pracy oleju (mierzonej nad filtrem) oraz max bezpiecznego przebiegu przed wymianą oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kons6, monitoring ciśnienia oleju + UOA i dobierzesz optymalny (najlepsze osiągi przy akceptowalnym zużyciu) olej dla Twojego silnika zaczynając "od dołu" ale czy 0W-20 to nie zbyt mało to nie jestem pewien.. :idea: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

monitoring ciśnienia oleju

tego nie rozumiem, zalecenie z serwisówki najbardziej zbliżonego auta GT'99 to:

"Oil pressure: 98 kPa (1.0 kg/cm2, 14 psi) or more at 800 rpm, 294 kPa (3.0 kg/cm2, 43 psi) or more at 5,000 rpm"

"The specified data is based on an engine oil temperature of 80°C"

nie bardzo widzę związek pomiędzy ciśnieniem w tych warunkach, a np. smarowaniem wału przy oleju o temp.110 i obrotach 7,5tys (to jeszcze nie jest ekstremum dla tego silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kons6, właśnie o to chodzi - abyś nie miał mniej niż te bezpieczne 3 bar jadąc ogniem ale optymalnie jest mieć max tyle ile otwiera zawór zwrotny (oil relief valve) aby nie dopuścić do spadku ilości oleju pompowanego przez układ - on nie tylko smaruje ale również myje/płucze (odprowadza trący materiał / podwyższający temp pracy i zużycie silnika - do filtra) i chłodzi silnik. Ciśnienia bywają różne przy różnych olejach i ich klasach lepkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby nie dopuścić do spadku ilości oleju pompowanego przez układ

 

to chyba nie jest możliwe, bo taki jest rodzaj pompy. Nie pompuje ani więcej ani mniej. Jeżeli spada ciśnie, to dlatego, iż olej ma zbyt małą lepkość, czyli coraz mniejsze opory czyli może być przegrzany ale to w przypadku zastosowania oleju referencyjnego. W przypadku oleju o wyższej lepkoci olej się przegrzewa i może uzyskiwać lepkość oleju referencyjnego czyi xw40 przy 130stC robi się xw30

 

dopasowany olej to taki, przy którym relif się otwiera dopiero przy najwyższych obratach dla oleju o temp około 100stC. masz wtedy pewność, ze cała ilości oleju idzie w układ a nie w miskę. A tak ekstremiści się cieszą,że mają 6 bar przy 3krpm a nie dochodzi do nich, ze powyżej 3krpm olej idze w miskę, a ten z układu po prostu się przegrzewa i nie odprowadza właściwie ciepła a to jest druga główna funkcja oleju po smarowaniu. okład smarowania to nie tylko ciśnienie a funkcja ciśnienia i przepływu

 

wracając do samej pompy olejowe to pompa zębatkowa

 

a jej główna cecha to

Stała wydajność: wprost proporcjonalna do prędkości obrotowej niezależnie od ciśnienia.

http://www.techtrade.pl/index.php?category=219&cat=460&rodz_str=tekst&pod_kat=1?=pl

Dlatego niezbędny jest relif valve ponieważ gdyby zastosować bardzo lepki olej to opory były by tak ogrome, że mogły by spowodować uszkodzenie pompy.

 

Podsumowując, skoro silnik spasowanao na 0w20 to zalanie 5w40 powoduje wieczne otwarcie relif i być może przegrzewanie narażonych elementów ponieważ przepływ oleju jest zbyt mały.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopasowany olej to taki, przy którym relif się otwiera dopiero przy najwyższych obratach dla oleju o temp około 100stC. masz wtedy pewność, ze cała ilości oleju idzie w układ a nie w miskę

no właśnie o to mi chodziło - "układ" to może nie było najlepsze określenie - miałem na myśli aby nie wracał do miski. RV nie musi się otwierać przy max rpm, otwiera się kiedy olej jest zimny (zbyt lepki) - wtedy ciśnienie jest max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja to się tak zastanawiam nad jednym.

Ludzie budują silniki.

Czy ktoś dopasowywuje lepkość oleju w konkretnej temp. do danego silnika ?

Np. silnik pasowany na 0.05mm albo 0.1mm wtedy można przyjąć lepkośc np. abstrachując np. ok. 90cPs w temp. 80-110.

Czy ktoś robi coś takiego ?

 

Druga sprawa szukałe wiele razu tematu dotyczacego grubości filmu smarnego takich olejów bo jak wiadomo olej nie jest ściśliwy więc czy ktoś się zastanawiał nad gruboscia filmu olejowego w silnikach które sa konkretnie pasowane ?

 

Trzecia sprawa czy do silnika pasowanego na tzw. 5 setek jaki film olejowy bedzie optymalny a co oczywiscie wiąże się z tarciem wewnętrznym oleju itp.

 

 

konstruktorzy nie podają wartości pasowania ale orientacyjne lepkosci w jakiś tam temp. to takie uogulniające.

 

-- Pt lip 22, 2011 11:24 am --

 

A ja to się tak zastanawiam nad jednym.

Ludzie budują silniki.

Czy ktoś dopasowywuje lepkość oleju w konkretnej temp. do danego silnika ?

Np. silnik pasowany na 0.05mm albo 0.1mm wtedy można przyjąć lepkośc np. abstrachując np. ok. 90cPs w temp. 80-110.

Czy ktoś robi coś takiego ?

 

Druga sprawa szukałe wiele razu tematu dotyczacego grubości filmu smarnego takich olejów bo jak wiadomo olej nie jest ściśliwy więc czy ktoś się zastanawiał nad gruboscia filmu olejowego w silnikach które sa konkretnie pasowane ?

 

Trzecia sprawa czy do silnika pasowanego na tzw. 5 setek jaki film olejowy bedzie optymalny a co oczywiscie wiąże się z tarciem wewnętrznym oleju itp.

 

 

konstruktorzy nie podają wartości pasowania ale orientacyjne lepkosci w jakiś tam temp. to takie uogulniające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. silnik pasowany na 0.05mm albo 0.1mm wtedy można przyjąć lepkośc np. abstrachując np. ok. 90cPs w temp. 80-110.Czy ktoś robi coś takiego ?

 

zalac olejem 5w40 i mierzyć ciśnienie, jak się otwiera - to za lepki - tak samo w drugą stronę :mrgreen:

 

Ludzie przebudowują silniki a projektują je konstruktorzy za grube $$

 

Teraz jakbym kupił nowe auto, to od razu czujnik ciśnienia o od razu olej 0w20 lub 0w30 w zależności od relif.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Croom, kiedyś wrzucałem coś takiego do wątku olejowego...

 

Coś można wykopać, np.:

 

Troy Bowen - Ford Performance Solutions (FPS):

"Common specs for bearing clearances are approximately .002-.003" on street/strip motors. And they can be anywhere from .0025-.004". The clearances used in the engine usually are specifically related to the type of oil, and the viscosity used. If the engine is set up for .002-.0025" clearance you would use thin oil like 10W30 or 5W30. If you are running an engine with lots of boost or nitrous, the bearing clearance should be set up around .00275-.0035" and the oil should be 10W40 or 10W50, or racing 40W."

 

"5 setek" to chyba ~ 0.002" więc SAE 30 max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Common specs for bearing clearances are approximately .002-.003" on street/strip motors. And they can be anywhere from .0025-.004". The clearances used in the engine usually are specifically related to the type of oil, and the viscosity used. If the engine is set up for .002-.0025" clearance you would use thin oil like 10W30 or 5W30. If you are running an engine with lots of boost or nitrous, the bearing clearance should be set up around .00275-.0035" and the oil should be 10W40 or 10W50, or racing 40W."

 

Kwintesencja doboru oleju

 

a i tak nie rekomendują 10w60 :twisted::twisted::twisted:

 

Pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a teraz taka sprawa bo jak wiadomo zawór jest we filtrze a filtry robi sie teraz eko : przykład Aurius z silnikami Toyota Auris 2.2D-4D, Avensis 2.2D-4D Corolla Verso 2.2D-4D (2AD-FTV), Rav-4 III 2.2D-4D i wygląda to ustrojstwo tak:

 

7447q.jpg

 

Wiec zaworka NIET.

 

Generalnie w Oplach, BMW wiecej jest juz filtrów wsadowych plastikowych wsadza sie filtr, zakręca obudowę i tyle.

Jak tam zbyt lepki olej sie zachowuje czy może relief w silniku w takim wypadku nie puszcza zbyt lepkiego oleju na filtr tylko puszcza na "wolny obieg" :idea: :?:

 

Jak sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a teraz taka sprawa bo jak wiadomo zawór jest we filtrze a filtry robi sie teraz eko : przykład Aurius z silnikami Toyota Auris 2.2D-4D, Avensis 2.2D-4D Corolla Verso 2.2D-4D (2AD-FTV), Rav-4 III 2.2D-4D i wygląda to ustrojstwo tak:

 

Typowe podejście ekstremistów z Toyoty. U nich "lean" i "TPS" to podstawa, ale jedznyz elementów jest "produkuj dokładnie to za co klient płaci" i w kółko udoskonalaj czyli "tnij koszty w kółko" Skoro robię setku tyś aut, to wywalenie relif na filtrze przyniesie konkretne $$ zysku.

 

Aby dać sobie radę na zimno to muszą rekomendować olej 0w20 lub 0w30 oraz zastosować bardzo zgrubną filtrację inaczej na zimno pozamiatane. Zgodnie z hasłem, auto ma przeżyć gwarancję, a potem kliencie martw się sam.

 

JA tam nie chcę narzekać na Toyotę, bo znam kilka które działają ale znam "świeżą" corollę verso w którym zatarto silnik chyba 1.8 ale mogę się mylić co do pojemności - olej wiadomo jaki przebieg 88kkm oraz avensis w poprzedniej budzie d4d od 120kkm przy przyspieszaniu ostro wali niebieskim dymem. Też wiadomo jaki olej, ASO mówi, że silnik ma już dużo nalatane :shock: no i trzeba by zbadać co to.

 

więc nie uważam, że posiadanie przez Toyotę tak dużych udziałów subaru jest dobre subaru, bo ich nienormalne myślenie może być transferowane do subaru.

 

co tu dużo gadać, ocynk kładą selektywnie! (toyota) kiedyś tak nie było. Teraz maja zidentyfikowane problemowe miejsca i tam jest ocynk.

 

Pozdrawiam

 

p.s.

Jak to dobrze, że moje drugie auto to fiat który jest ocynkowany w całości 8um warstwą a miejsca narażone mają grubość 32um a silnik ma 220kkm i czuje się świetnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oraz avensis w poprzedniej budzie d4d od 120kkm przy przyspieszaniu ostro wali niebieskim dymem.

 

Tez tak mówiłem że mu turbo zdycha na co właściciel że nie zdycha turbo tylko jego ukochany najdroższy DPF się tak wypala... :mrgreen:

A wyglądało jak podręcznikowy przykład zajechanego silnika tak po kolorze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...