Skocz do zawartości

oleje 0w20, 0w30, 0w40


kons6

Rekomendowane odpowiedzi

tylko jego ukochany najdroższy DPF się tak wypala...

Pewnie w ASO mu tak powiedzieli :mrgreen:

normalnie jaja z tą toyotą, teraz po zakupie od razu olej do docierania a potem tylko super olej z wymianą max co 10kkm

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem czy w ASO ale fakt faktem że po jakimś czasie przestał.

Co prawda nie widziałem DPFa wypalającego się w czasie jazdy kręto leśną drogą gdzie masz hamowania, redukcje i przyspieszania ale jak kierownik twierdzi że się wypala to czemu nie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota w swoich 2.0 D4D stosuje katalizatory DPnR celem zmiejszenia emisji tlenków azotu :idea:

Podobno problemów z tym tyle co z DPF`ami - bo to połaczenie dpf i kat - ludzie wycinaja. Podczas wypalania kopci na bialo.

Wszystkie oznaczone symbolem D-CAT to mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a teraz taka sprawa bo jak wiadomo zawór jest we filtrze a filtry robi sie teraz eko : przykład Aurius z silnikami Toyota Auris 2.2D-4D, Avensis 2.2D-4D Corolla Verso 2.2D-4D (2AD-FTV), Rav-4 III 2.2D-4D i wygląda to ustrojstwo tak:

 

[ http://img36.imageshack.us/img36/3163/7447q.jpg ]

 

Wiec zaworka NIET.

 

Generalnie w Oplach, BMW wiecej jest juz filtrów wsadowych plastikowych wsadza sie filtr, zakręca obudowę i tyle.

Jak tam zbyt lepki olej sie zachowuje czy może relief w silniku w takim wypadku nie puszcza zbyt lepkiego oleju na filtr tylko puszcza na "wolny obieg" :idea: :?:

 

Jak sądzicie ?

Croom, ale relief valve o którym była mowa jest przy pompie oleju a nie w filtrze oleju - w filtrze możesz mieć ADBV i by-pass - w przypadku wkładów jak ten na fotce - ten osprzęt może (powinien) być w obudowie lub w ogóle :idea: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 10W-60 działa relief valve do czasu aż opadnie/unormuje się ciśnienie (olej nagrzeje się) oraz by-pass w filtrze oleju bo takiego gęstego smarowidła nie da się przepompować przez materiał filtrujący w filtrze oleju - olej płynie przez filtr ale "bokiem" i niefiltrowany do czasu aż się nagrzeje/rozrzedzi odpowiednio - wtedy by-pass sam zacznie się zamykać i coraz więcej oleju będzie przepływać przez materiał filtrujący - z relief valve będzie podobnie :idea:

 

Aby nie było OT - w tej dyscyplinie zdecydowanie oleje 0W wypadają najlepiej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch, to normalne - zwłaszcza na krótkich odcinkach i również z racji bardzo prawdopodobnej sporej różnicy technologii wykonania oleju jeśli porównujesz np. półsyntetyka Synergie+ z M1 :idea:

Tzn jakie 0W-40 zalałeś do Forka teraz :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch, tylko jakoś tych parametrów już żaden Motul nie trzyma.. 10 lat temu Motul oferował syntetyka, który płynął w -60C jak np. estrowy Redline, stare dzieje.. :roll:

http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/m ... 000w40.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlyszkow,

o dziwo 100% syntetyczne 300v tak nie pływają nawet 0w20. Ciekawe czy w E-tech był dodatek hc jak w innych 8100. Ciekawe jak wyglądało UOA tego E-tech 0w40. ładnie się olej może nazywac i mieć cudowne dodatki a efekt końcowy może być średni. Patrz UOA 300v 5w40 i 5w30.

Wyniki nie pokrywają się marketingową gadką, ale wiemy też, że te oleje dają radę w zadręczanych silnikach czego nie można powiedzec o innych olejach które w kwitach wygladają dobrze, w UOA rówineż dobrze a przez swojanagłą śmierć potrafią ukatrupić silnik i mam tu na myśli sławnego SLX-a

 

widziane przeze mnie wyniki UOA są bardzo dobre, w kwitach też dobrze wygląda ale jak przychodzi co do czego to jest szlam w misce, i silnik jest oblepiony syfem.

 

czegoś nie bierzemy pod uwagę, czegoś co sprawia, że olej nie daje dupy kiedy się go pałuje, daję radę zimą, a po otwarciu silnika wszystko się świeci 0 syfu i 0 szlamu w misce.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o dziwo 100% syntetyczne 300v tak nie pływają nawet 0w20

bo w nich są ponoć stosowane gęste bazy o wyższej lepkości (do celów sportowych) - stąd większość płynie od -36C a resztę robią różne dodatki w poszczególnych wersjach 300V.

 

Zauważ, że 1m3 5W-30 300V waży w temp +15C o 19kg więcej od 5W-30 eco-nergy :idea: to nie pozostaje bez wpływu na pracę pompy oleju i jego cyrkulację - pakiet dodatków robi swoje. :idea:

 

Fakt, imponująca temp krzepnięcia w przypadku olejów estrowych nie daje tak świetnych wyników UOA jakby się mogło wydawać - takie opinie krążą np. o olejach Redline w klasie 0W- które krzepną w -60C.

 

Prawdopodobnie te parametry szybko się degradują :roll: :arrow: przykład UOA Hondy na 5W-30 w wątku olejowym kiedy koleś zmienił z Amsa PAO na Redline'a estrowego z ogromnym pakietem dodatków i w efekcie pojawiły się panewki w oleju - opóźnione/nieskuteczne smarowanie podczas rozruchów.

 

Zwróć uwagę przy UOA również na "Insolubles" czyli zanieczyszczenia nierozpuszczalne o rozmiarze nieuchwytnym dla filtra oleju, przykład z mojego żonowozu:

2kkm na GM dexos2 5W-30 i 0,2% czyli już 1/3 dopuszczalnego limitu :idea:

1,5kkm na AMSie AFL 5W-40 i zanieczyszczenia śladowe (TR) czyli < 0,1 więc sporo mniej.

Ten syf krąży w silniku podwyższając zużycie a dodatkowo odkłada się (olej paruje wokoło) - olej gęstnieje (lepkość GMa wzrosła ok 10% w 100C już po tych 2kkm - na zimno było sporo gorzej pewnie bo silnik mocno hałasował przy rozruchu i trzeba było długo czekać aż się to uspokoi. Wypływanie tego GMa z piski po płukance do dziś pamiętam..

Oba oleje były zalewane na wypłukany silnik. :idea:

 

Zużycie silnika na GM w przeliczeniu ppm/kkm wyższe o ~50% od tego na AFLu. Może na tak krótkich OCI nie robi to wrażenia ale policzyć prognozę na 100kkm łatwo :arrow: na GM 100kkm to jak 150kkm na AFLu :idea: a to już coś więc raczej się opłaca...

 

To jest przykład nt. jakości...

 

Sporo daje również pomiar TAN - kiedy olej się utlenia (np. z przegrzania) + kwaśnieje to gęstnieje i TAN szybko rośnie - Ty na 300V po 4kkm miałeś TAN prawie 5 a przy LPG taki TAN na oleju racing można mieć już po 3kkm albo w SBD MY10+ po ~7kkm. Przy TAN > 5 olej jest już zagrożony kwasowością / trochę utleniony i nie ma mowy o trzymaniu parametrów (temp zapłonu też spada nawet bez paliwa w oleju - u Ciebie było już <200C czyli poza normami a "insolubles" miałeś 0,5% czyli więcej niż w dieselu po 15kkm :roll: ) a przy TAN > 6 już zaczyna być kwaśny i generować korozję / zużycie silnika.

 

Jeżdżony spokojnie nawet SLX (oraz wiele przeciętnych olejów - poza typową tandetą marek marketowych itp) może dawać radę regularnie wymieniany co kilka kkm i kiedy silnik nie bierze (nie przepala) tych olejów (potwierdzają to UOA z US) ale kiedy go przegrzejesz to koniec może nadejść błyskawicznie - niestety dobre bazy i dodatki kosztują a obecnie większość firm olejowych produkuje najniższym kosztem, podwyższając ceny a obniżając jakość do poziomu buntu klientów - takie opinie w US krążą od lat np. o Mobilu w US i nie tylko...

 

E-tech'a UOA znalazłem tylko 0W-30 - całkiem niezłe 18ppm Fe na 10k mil, temp zapłonu i lepkość w normie w 2.4 Scion tC (silnik R4 160HP NA od Camry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie nie masz zbadanego TAN w innych olejach

z tym jest różnie w różnych silnikach nawet na tych samych olejach - przykładowo w dieselu SBD MY10+ AFL 5W-40 ma TAN ~5 po ok 7-8kkm a w Audi 3.0 TDI z DPF wytrzymuje 10kkm. W SBD MY08-9 oleje mają trochę lżej (choć przy 15kkm na Motulu C2 też już był TAN=6) ale np. w iCDTi Hondy z DPF chyba jest jeszcze gorzej :roll: (przynajmniej na Shellu - IMO max 7kkm bo TAN=4,6 już przy 5600km :shock: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to info na własnej stronie internetowej powinni również do tego dopasować:

 

"APPLICATION:

Use as received for competition engines where maximum power release is the preferred criteria, especially for

qualifying or shorter duration events where the engine has been designed for this type of crankcase lubricant.

Intended for racing and track use only – not recommended for road use"

 

 

Będzie wszystko poprawione.

Olej zaprojektowany dawno, więc iinfo z tamtych czasów pochodzi.

 

:arrow: http://www.millersoils-online.co.uk:80/M3_cgi/millers2.cgi?product_id=215&exact_match=on&type=motorsport&cart_id=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dobra, odkopuję trupa, bo szukam info na temat oliwy do mojego wolnossaka, a nigdzie nie poradzę znaleść wątka olejowego... Nie wiem komu się zaś nudziło i go usunął... :evil:  :evil:

 

 

Pacjent- impreza RS mit LPG, 150PS, 45tkm. 

 

Generalnie prócz firmy(nie chcę żeby znowu się tu larmo zrobiło) bardziej interesuje mnie parametr, który będzie najodpowiedniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

cóż, wątek olejowy zamknięty, więc będziemy się bacznie przyglądać, co tu się będzie działo. oko moderatora czuwa ;-)

 

Aaaaa, wszystko jasne. Nie wiedzialem. Tylko w jakim celu, jak to jest w sumie glowny temat i konkretny...

 

 

 

 

@Markus, ale są cienkie 0w/30 i są grubsze. 0w/40 jest ok nawet w starym Kąąbi.

 

No to dobra, rzuccie nawet firma, mnie je scheiss egal, byle tylko zakupic i wlac cos odpowiedniego.

Ponoc 5w30 mam sie trzymac, ponoc... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...