Jump to content

Olej do subaru forester 2.0 benzyna 2011


Recommended Posts

Witam,

 

Uprzejmie proszę wyjaśnić sprawę zalecanego oleju do forestera MY11 - 2.0 benzyna, jako, że manual dla modelu z us (nowy silnik FB25 nie turbo) zaleca bezwzględnie stosowanie oleju syntetycznego 0w-20 wskazując na możliwość zastosowania konwencjonalnego 5W-30 lub 5W-40 w sytuacji wyjątkowej (brak 0w20) ale jedynie do czasu kolejnej wymiany.

Manual pl wskazuje natomiast, że zalecany jest olej 5w-30 dla również nowego silnika benzynowego nie turbo FB20 (dalej wklejono wręcz nalepkę, że zaleca się lotos quazar s 5W-30....) ?

Link to comment
Share on other sites

Lotos może i nie ma, ale czy powodem różnicy w zaleceniach jest lotos czy względy techniczne/eksploatacyjne - są inni na rynku z olejami 0w-30 -np.: orlen, mobil, castrol ?

 

Dodatkowo, manual us dla silnika FB25 zaleca pierwszą wymianę oleju po ok. 5000km (3000mil), a polski dla FB20 dopiero po 15000km ?

Link to comment
Share on other sites

Mi przy odbiorze mówiono, że zalecany (ale nieobowiązkowy) jest przegląd olejowy po 5k km.

Tylko zastanawiam się czy warto na ten przegląd jechać, bo też jestem ciekaw jaki olej wleją... Może lepiej zostawić fabryczny, aż pojawi się wreszcie coś o wymaganej specyfikacji? :wink:

Link to comment
Share on other sites

manual dla modelu z us (nowy silnik FB25 nie turbo) zaleca bezwzględnie stosowanie oleju syntetycznego 0w-20 wskazując na możliwość zastosowania konwencjonalnego 5W-30 lub 5W-40 w sytuacji wyjątkowej (brak 0w20) ale jedynie do czasu kolejnej wymiany.

Ale to dotyczy silnika 2.5 i warunków w US a nie 2.0 w UE :idea: Jeżeli gwarant sugeruje 5w30 to taki należy wlać......po 15 tyś przebiegu :wink: ...albo wcześniej jak ktoś ma taka ochotę :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

FB są chyba wykonane pod Obamę :idea: :wink:

http://www.fastcompany.com/1605751/what ... automakers

W US pomiędzy 2012 a 2016 każdego roku każda marka ma się pochwalić obniżką emisji o kolejne 5%... i wyliczyli, że jeśli będzie to realizowane redukcją spalania to np. Impreza benzynowa (w US czyli FB25) w 2016 musiałaby szczycić się średnim spalaniem rzędu 6,2 a SUVy 8,2 no taką Tribekę to ja poproszę :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Lotos napisał m.in. : (http://www.lotos.pl/konsumencki/aktualnosci/wiadomosci/28895) :

"LOTOS Quazar S 0W20 to syntetyczny, energooszczędny, olej silnikowy najnowszej generacji. Dzięki formule Hi-Tec Protection zapewnia pełną i ciągłą ochronę przeciwzużyciową nowoczesnych silników benzynowych, w których dopuszczone jest stosowanie olejów klasy SAE 0W/20 w każdych warunkach eksploatacyjnych. Stosowanie olejów o tej lepkości jest dopuszczone również do innych modeli samochodów Subaru takich jak np. Subaru Legacy z jednostką napędową o pojemności 2.0 l oraz, jako rekomendacja podstawowa, do wszystkich modeli z wolnossącymi silnikami benzynowymi począwszy od 2011 r. " ....

 

Rekomendacja dla Forester MY11 FB20 to w instrukcji Quazar 5W30 z A3/B4 czyli HTHS >3.5 jak np do VW Opel MB itp więc nie "energy conserving" co też notabene zaleca instrukcja ??

 

Legacy 2.0 będzie jak mniemam też FB20 i z 0W-20 ??

 

Na stronie Motula (http://www.motul.com/pl/en/news/626) m.in:

SUBARU EUROPE NV/SA, the European subsidiary of Fuji Heavy Industries, the manufacturer of Subaru Vehicles, today announced the launch of a cobranded product ‘Subaru by Motul 5W-30’, resulting from a pan-European partnership with MOTUL lubricant company.

 

Na obrazku widać olej subaru by motul 5W-30 C2 czyli HTHS <3.5 (energy conserving).... (tylko diesel?)

 

Czy zatem będzie/była zmiana zalaceń dot. oleju do Forestera MY11 z FB20 ?

 

Czy w sieci dealerskiej Subaru będzie można stosować ten Motul lub Lotos 0W-20 do FB20?

 

Czy skoro Lotos wreszcie ma (http://www.lotosquazar.eu/product#product_b10s0):

SAE 0W/20

API SM

ILSAC GF-4

LP Wymagania Metody badań wg Jednostka Wartość

1. lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D 445 mm2/s 8,6

2. temperatura płynięcia ASTM D 97 °C -42

3. temperatura zapłonu ASTM D 92 °C 205

4. liczba zasadowa ASTM D 2896 mgKOH/g 7,5

5. wskaźnik lepkości ASTM D 2270 160

6. lepkość strukturalna CCS w -30°C ASTM D 5293 mPa*s 5900

7. lepkość strukturalna HTHS w 150°C ASTM D 4741 mPa*s 2,6

 

to może się coś zmieni i przestaniemy robić przepały na oleju do VW jak Lotos Quazar S 5w30 z a3/b4 ?

Link to comment
Share on other sites

SUBARU EUROPE NV/SA, the European subsidiary of Fuji Heavy Industries, the manufacturer of Subaru Vehicles, today announced the launch of a cobranded product ‘Subaru by Motul 5W-30’, resulting from a pan-European partnership with MOTUL lubricant company.

to już nieźle namieszali - co innego u "mamusi" a co innego w PL w dodatku inne parametry/normy... ten Motul C2 na naklejce ma i diesela i benzyniaki ale czy do FB to już tylko FHI chyba może rozstrzygnąć :idea::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Oto treść notatki subaru kierowanej do amerykańskiej sieci dealerskiej, która kwestionowała stosowanie syntetyków 0w-20 do nowych siliników FB25 w foresterach MY11 (oryginał w formacie graficznym/skan jest/był na forum subaruforester.org i został automatycznie przetworzony na format txt - może są literówki):

 

2011 FACTORY-FILL SYNTHETIC OIL AND MAJNTENANCE INFORMATION

We have received many questions and concerns about Subaru changing to synthetic motor oil for some 2011MY vehicles. The usage of synthetic oil is not new to the automotive industry but is new to Subaru. Many customers think that oil is oil and "as long as J have enough oil in my engine everything is fine." The only thing correct about that statement is having enough oil in your engine, because oil is no longer just oil. With the ever-changing technology in the automotive industry, we can no longer U~ tho:-same conventional type of oj] that was llSed in the past. New government requiremo:-ms for reduced o:-missions and increased fud mileage have automotive o:-ngineers and manufacturers looking at all possible ways to help meet the~ requirements.

Motor oil is no exception. Motor oil is just now atching up to mechanical and technological changes that have taken place over the past decade. 111e Genuine Subaru Motor Oil Program for synthetic SAE 5W-30 and synthetic SAE OW-20 oils have been recently offered and well received by our dealers.

What are the advantages of synthetic motor oil?

 

Superior protection against oil breakdown for a cleaner running engine and long engine life.

 

Increased protection against varnishing and deposits.

 

More tolerant to high heat in turbo-charged engines.

 

Superior lubrication, reduces engine wear across the operating temperature range and optimizes fuel economy.

 

Reduces oil loss due to evaporation and burn off.

 

Low viscosity (OW-20) improves fuel economy, reduced friction and increased power.

 

 

The use of SAE OW-20 synthetic motor oil is required for aU services performed on 2011,\1Y non-turbo Foresters. The use of this thin viscosity oil on this engine is critical due to the tight engine design tolerances and to maintain overall optimum engine performance. SAE-5W-30 synthetic oil is required for all 2011MY Turbo-charged engines (aU models), and can also be used on 2010MY and prior turbo and non-turbo modds.

Please refer to the list below for oil change intervals and part numbers:

 

Model Year Model Oil Type Required 1st oil change 2nd oil change Subsequent oil changes

2011 Forester non-turbo OW-20 synthetic 3,000 7,500 7.500

2011 All Turbo vehicles 5W-30 synthetic 7,500 - 7.500

 

NOTE: We have received some inquiries on the Techline about the Forester N/A first oil change interval at 3000 miles. This is due to the new en,gine for the 2011MY Forester which utilizes a timing chain instead of a timing belt.

 

Jest więc to uzasadnienie również techniczne dla stosowania olejów 0w20 dla tej konstrukcji silnika.

 

Nie jest dla mnie jasne czy ta wymiana na pierwsze 3000mil to przez silnik z łańcuchem rozrządu czy sam łańcuch, ale tak czy siak wymagana...

 

-- Cz lis 24, 2011 10:45 am --

 

W związku z wprowadzeniem nowego modelu Subaru Impreza z sinikami FB20 na rynku amerykańskim okazuje się, że instrukcja zaleca stosowanie oleju 0w20 również do silnika FB20 tak jak wcześniej do FB25 w Foresterze MY2011.

 

Cytat z instrukcji do Subaru Impreza MY2012:

 

"0W-20 synthetic oil is the required oil for optimum engine performance and protection. Conventional oil may be used if synthetic oil is unavailable.

*: If 0W-20 synthetic oil is not available, 5W-30 or 5W-40 conventional oil may be used if replenishment is needed but should be changed to 0W-20 synthetic oil at the next oil change."

 

Nie jest więc w szczególności prawdziwa wyżej prezentowana sugestia jakoby olej ten wymagany był jedynie do silników FB25.

Link to comment
Share on other sites

Luk77, to pytanie do p. Eksperta Lotosa, zadaj Ty teraz bo ode mnie kilka pytań otrzymał wczoraj i myśli... :wink:

Może silniki FB, dla których jest ów Quazar, są ukłonem dla Obamy - stąd tylko normy API i ILSAC :idea::mrgreen:

Swoją drogą oleje firmowane przez Subaru nie posiadają wpisów o normach ACEA - no poza C2 na Subaru by Motul.

Link to comment
Share on other sites

(...)

Swoją drogą oleje firmowane przez Subaru nie posiadają wpisów o normach ACEA - no poza C2 na Subaru by Motul.

no nie tylko Subaru by Motul... Subaru by Midland tez :wink:

 

:arrow: http://www.midlandoil.se/assets/produkt ... nglish.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Chciałbym nawiązać do wątku.

Stany daleko ale dlaczego do forka 2.0 benzyna, manual z roku 2010, czeska instrukcja zaleca olej 0W 20 a polska 5W 30? :?:

no jak to? :o

przeciez jasna sprawa, ze w Polsce jest wiecej autostrad, wiec SIP zaleca 5W30, a pepiczki (przepraszam, jezeli kogos obrazilem :oops::mrgreen: ) niech se bujaja sie na tym wodnistym 0W20 :wink: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...