Jump to content

Problem z ukladem chłodzenia


Edge
 Share

Recommended Posts

Mam problem z chlodzeniem auta.

- Po przejechaniu kilkudziesiecu metrow temperatura rosnie prawie do max

- gorny waz od chlodnicy jest goracy, dolny zimny

- po krotkiej chwili od uruchomienia wlaczalja sie wentylatory

- nie ma cieplego powietrza z nagrzewnicy

Wyglada mi to jakby duzy obieg sie nie zalaczal.

 

Czy jest to problem z zapowietrzeniem sie systemu chlodzenia czy tez z termostatem. Termostatn zostal wymieniony jakies 3mce temu wiec tutaj jakby problemu nie szukalbym.

 

Z gory dziekuje Wam za pomoc

Link to comment
Share on other sites

sprubój

 

 

spróbuj 8)

 

 

 

Edge, na moje oko zapowietrzony układ masz.

Na zimnym silniku odkręcasz korek od metalowego zbiorniczka wyrównawczego, dodajesz gazu i jednocześnie dolewasz płyn, nie puszczając gazu zakręcasz i gotowe...

Link to comment
Share on other sites

2.5 T, rośnie temperatura, silnik się przegrzewa... aż chce się powiedzieć: klasyka. :roll: Jeśli się zapowietrza, to mogą to być spaliny :-(

Zrobiłbym test na obecność CO w układzie chłodniczym, a na pewno zaprzestał jazdy tym autem.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak jakby był zapowietrzony. Mały obieg tak czy inaczej powinien się rozgrzać. Pompa fakt mogła paść (może dlatego że pochodziła na sucho - nie ubyło ci płynu w układzie?). Najgorsze rozwiązanie uszczelka pod głowicą.

Gdyby nieszczelny był termostat to raczej byś silnika nie dogrzał, bo cały czas byłby otwarty duży obieg. Gdyby natomiast nie otwierał się wcale to zagrzałby się ale nie tak gwałtownie i w nie tak szybkim czasie.

Link to comment
Share on other sites

Zgodnie z sugetia Hogiego, sprobuje odpowietrzyc autko poprzez dolewanie do metalowaego zbiorniczka wyrownawczego plyn. Zobaczymy co bedzie.

 

Mam nadzieje ze pomoze.

Link to comment
Share on other sites

Edge, pomogło?

 

Układ w subaru sam się odpowietrza

 

Ile razy wymieniałeś płyn chłodzący w Subaru?

 

Spuszczałem może z 6 razy ;)

 

 

zacznij grać w totka, masz sakramenckie szczęście :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

temperatury, gdzieś musi się pomiar dokonywać. Uprzedzając pytanie, nie wiem gdzie.

 

Wnioskuje to z mojego inżowego punktu widzenia. Jeżeli jakiś sygnał dziwnie się zachowuje w czasie sprawdź czujnik ;)

 

nie wiem czy można takie coś wklejać... ale chodzi mi o takie coś...

 

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=czujnik+temperatury+p%C5%82ynu+ch%C5%82odniczego+impreza+sti&oq=czujnik+temperatury+p%C5%82ynu+ch%C5%82odniczego+impreza+sti&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=82321l95679l0l34l32l7l1l0l1l287l3836l5.13.6l24

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

W ramach wyjasnienia moich delegliwosci:

 

diagnoza: byla to uszczelka pod glowica.... innymi slowy standard dla 2.5l (przebieg jaki mialem do momentu naprawy to 65tys)

 

jak zobaczylem uszczelke na wlasne oczy to zrozumialem "dlaczego" :D . Z drugiej strony typowych objawow jak 'mleko' czy nadmierne pobieranie oleju nie bylo....

Link to comment
Share on other sites

Test na CO2 byl robiony dwukrotnie i nigdy nie wykazal...

 

Niestety ale nie mam zdjecia uszczelki (w sumie moglem zrobic zdjecie). Jak ja zobaczylem moje watpliwosci zostaly w sekunde rozwiane.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...