rutek111 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Czeka mnie wymiana sworzni wahaczy przednich. Oryginał kosztuje cos ok 150 szt. W nie-ASO maja za 179 pln. czy warto kupić zamienniki za np 40 pln/szt. A może są na rynku lepsze od ori za rozsądną cenę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Podepnę się, bo zaczyna mnie już irytować fakt, że niemalże co roku muszę zmieniać sworznie wahacza lub łączniki stabilizatora. Teraz znowu zaczęło mi lekko postukiwać. A jeżdżę czysto cywilnie. Czy ktoś zna jakąś opcję mocniejszych tychże części czy jesteśmy skazani wyłącznie na OEMy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Łączniki stabów mocniejsze niż OEM to np. Whiteline (stalowe, albo aluminiowe), Cusco i może TEIN oraz KW jeśli robi łączniki (staby na pewno). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Podepnę się, bo zaczyna mnie już irytować fakt, że niemalże co roku muszę zmieniać sworznie wahacza lub łączniki stabilizatora. Teraz znowu zaczęło mi lekko postukiwać. A jeżdżę czysto cywilnie. Czy ktoś zna jakąś opcję mocniejszych tychże części czy jesteśmy skazani wyłącznie na OEMy? a moze warto by było amory zmienić ….. jak amory słabe , to i inne elementy zawieszenia lecą w momencie . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) Podepnę się, bo zaczyna mnie już irytować fakt, że niemalże co roku muszę zmieniać sworznie wahacza lub łączniki stabilizatora. Teraz znowu zaczęło mi lekko postukiwać. A jeżdżę czysto cywilnie. Czy ktoś zna jakąś opcję mocniejszych tychże części czy jesteśmy skazani wyłącznie na OEMy? a moze warto by było amory zmienić ….. jak amory słabe , to i inne elementy zawieszenia lecą w momencie . Przed dwoma tygodniami badałem amory w ramach przeglądu technicznego i oba są sprawne na poziomie 85-90 procent... Łączniki stabów mocniejsze niż OEM to np. Whiteline (stalowe, albo aluminiowe), Cusco i może TEIN oraz KW jeśli robi łączniki (staby na pewno). Ok. Dzięki. Popytam zatem w Subarowych sklepach. A czy te Whiteline-a nie utwardzają przy tym nieco zawieszenia? Edytowane 29 Stycznia 2015 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Gwarantuje Ci ze możesz pojechać z wylanymi amorkami i moze pokazać i 70 % sprawności . Badanie na SKP , to wróżenie z fusów , szczegolnie przy amorach upsidedown. Jeszcze sie nie spotkałem z sytuacja aby np w STI , komuś zakwestionowali amory na SKP. to test zawieszenia , a nie test amorów , w większości przypadków to badania za pomoca metody Eusama która jest mocno dyskusyjna . Aby sprawdzić amor trzeba go wyjąc , lub wsadzić doświadczonego kierowcę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Co do sworzni polecam 555, sprawdzone 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Gwarantuje Ci ze możesz pojechać z wylanymi amorkami i moze pokazać i 70 % sprawności . Badanie na SKP , to wróżenie z fusów , szczegolnie przy amorach upsidedown. Jeszcze sie nie spotkałem z sytuacja aby np w STI , komuś zakwestionowali amory na SKP. to test zawieszenia , a nie test amorów , w większości przypadków to badania za pomoca metody Eusama która jest mocno dyskusyjna . Aby sprawdzić amor trzeba go wyjąc , lub wsadzić doświadczonego kierowcę Jestem świeżo również po przeglądzie okresowym w ASO (przed Świętami) i doświadczony mechanik oglądał auto na wylot i nim jeździł. Wątpię, żeby nie zauważył niesprawnych amorów. A w jaki sposób można sprawdzić na 100%? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Jaki masz przebieg auta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 142 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 I rozumiem amory od nowości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) Tak. Tylko tylne były wymieniane ze względu na stuki, a nie niesprawność. Auto użytkowane czysto cywilnie, w połowie w trasach. Ostatnio miałem trochę problemy z wyważeniem nowych opon, może stąd ten problem? Przez jakiś czas nie były dobrze wyważone i może nieco te łączniki lub sworznie nadwyrężyły. Teraz na szczęście wszystko z oponami jest ok. Edytowane 29 Stycznia 2015 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 No to masz sam odpowiedz , nie ma opcji aby amory po przebiegu 140k działały jak nowe i to na polskich drogach , dlatego inne elementy jak łączniki i gumy , działały tyle ile przy nowym aucie , i dlatego skraca sie ich przebieg , to cos całkowicie naturalne i nie ma psioczyc na OEM czesci . Założysz inne i tez różowo nie bedzie . Takie życie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 +1 OEM sworznie nawet w rajdowo eksploatowanych autach dają radę, pod warunkiem że nie biora wszystkiego tylko na Siebie. Przy okazji wymiany sworzni proponuje zainwestować jeszcze w nową śrubę blokującą w zwrotnicy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Dzięki za wszelkie rady, Zgłoszę te sugestie serwisowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 No i dzisiaj byłem u Ducha. Okazało się, że do wymiany jest sworzeń wahacza. Ostatnio był wymieniany 3 lata temu (około 60 tys. km temu), więc dramatu nie ma. Łączniki w stanie super i amortyzatory również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się