RTR Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Witam Wlasnie zamontowalem czujnik cisnienia oleju w GT i moje pytanie brzmi jakie powinno byc cisnienie bo: Na zimnym odrazu po odpaleniu mam troche ponad 6 bar. W trakcie rozgrzewania sie oleju cisnienie spada do cos ok.2 barow, moze troche ponizej na biegu jalowym. Ale jak dodam gazu wskakuje odrazu w okolice 6 barow. Czujnik mam na bloku w miejscu fabrycznego czujnika na trojniku. Olej to Mobil 5W-50. Tak powinno byc?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Ja mam u siebie na zimnym około 6,2 i na rozgrzanym spada do 2. Nie wiem czy to jest dobrze ale tak mam już 2 lata i nic się na razie nie dzieje. Ale podpinam się i też bym chciał wiedzieć ile powinno być :?: Pacjent STI MY 02 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Przeglądam sobie service manual WRX-a 2002 i napisano w nim: przy 80stC 800rpm - 1,0kg/cm^2 (lub więcej) 5000rpm - 3,0kg/cm^2 (lub więcej) relief valve - 6,0kg/cm^2 i jeszcze dla urozmaicenia: kontrolka ciśnienia oleju (zapala się przy) - 0,15kg/cm^2 by-pass valve w filtrze oleju - 1,6kg/cm^2 relief valve na osi popychaczy zaworowych (? - "relief valve (on rocker shaft) operating pressure") - 0,7kg/cm^2 EDIT: 700rpm zmienione na 800rpm 700rpm pochodziło z innej sekcji manuala (niby ogólnej, ale chyba jednak bardziej tyczącej się silnika SOHC) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 800rpm - 1,0kg/cm^2 (lub więcej) Ciekawe:), bo przy tej wartosci, to juz mialem pewnosc, ze panewka rzekla: bye bye Mysle, ze w okolicach 2-2.5bara minimum przy rozgrzanym oleju bedzie ok. Oczywiscie na zimnym bedzie w okolicach 7 barow, na obrotach tez jakies 6-7 barow tak z pamieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 800rpm - 1,0kg/cm^2 (lub więcej) Ciekawe:), bo przy tej wartosci, to juz mialem pewnosc, ze panewka rzekla: bye bye Mysle, ze w okolicach 2-2.5bara minimum przy rozgrzanym oleju bedzie ok. Oczywiscie na zimnym bedzie w okolicach 7 barow, na obrotach tez jakies 6-7 barow tak z pamieci. Na seryjnej pompie i oleju o temp. Ok 90st. Nie ma szans na taki wynik. Owszem na nowym silniku , oleju jakimś racing, lub z pompą od sti 08 czy modyfikowana to tak. To jest ogół umiał bo jeszcze trzeba wziąć pod uwagę gdzie czujnik jaki zegar jaka lepkosc oleju itp. Trzeba jeszcze pamiętać ze różnica w temp. Oleju rzędu 5-10st. Może dać różnice na pOziomie 0,5 bara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Mysle, ze w okolicach 2-2.5bara minimum przy rozgrzanym oleju bedzie ok.Oczywiscie na zimnym bedzie w okolicach 7 barow, na obrotach tez jakies 6-7 barow tak z pamieci. Coś mi się wydaje, że to na oleju o konsystencji masła - prosto z lodówki. Na grubych olejach (typu 10W60) kojarzą mi się wyniki ludzi rzędu 1,4bar na wolnych i w granicach 4 bar na obrotach. Na Xw30 mam wyniki zbliżone do tych z manuala - troszkę wyższe. Na 5w40, jak pamiętam, miałem jeszcze nieco wyższe (rzędu właśnie 1,4 na wolnych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 2-2.5 bara na rozgrzanym silniku mam na 5w40 Jak panewka padla, spadlo do 1bara - no tak czy siak, 1bar przy wolnych obrotach na rozgrzanym oleju by mnie o palpitacje przyprawilo chyba -- wtorek, 29 mar 2011, 20:10 -- To jest ogół umiał bo jeszcze trzeba wziąć pod uwagę gdzie czujnik jaki zegar jaka lepkosc oleju itp OK - byc moze to jest kwestia - lokalizacja czujnika. Wiesz najlepiej, gdzie czujnik byl u mnie. I na 5w40 mialem - jak wyzej - 2-2.5 bara przy rozgrzanym oleju przy czujniku tam gdzie jest/byl. No tak czy inaczej - z Edwinem klocic sie mi nie wypada nawet Natomiast dobrze w takim razie okreslic, gdzie mierzyc, gdzie nie mierzyc i jakich wartosci sie faktycznie spodziewac. Ale o tym juz chyba jest tez osobny watek. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Dodam jeszcze, że u minie czujnik jest "daleko", tzn. w lewej głowicy. Service manual podaje procedurę mierzenia w miejscu standardowego czujnika (tego, który steruje kontrolką ciśnienia na desce). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Hm, moj z deski byl odpiety, wiec zalozylem, ze zegar jest podpiety w jego miejsce - gdzies posrodku bloku mniej wiecej, z przodu, za alternatorem - o ile mnie pamiec nie myli. No ale nic to - mysle, ze bedzie okazja zapytac Edwina o moje auto, olej i wskazania cisnienia, skoro auto stoi u niego - i mam nadzieje, ze uda sie to jakos wyjasnic Skoro sie myle, chetnie sie dowiem czegos nowego zawsze. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTR Opublikowano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 To wczoraj jak wracalem do domu to sie przyjzalem i: Na zimnym jest 6,5 bara na wolnych obrotach. a na rozgrzanym w czasie jazdy 5,5 Bara. A na wolnych obrotach na rozgzanym jest 2-2,25 Bara Czyli wychodzi ze tak jak powinno byc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Na seryjnej pompie i oleju o temp. Ok 90st. Nie ma szans na taki wynik. Owszem na nowym silniku , oleju jakimś racing, lub z pompą od sti 08 czy modyfikowana to tak. To jest ogół umiał bo jeszcze trzeba wziąć pod uwagę gdzie czujnik jaki zegar Tak jest. Porównywać ciśnienia możemy przy takich samych czujnikach i zegarach (w powtarzalność różnych firm średnio wierzę) i tym samym oleju,temperaturze... Carfit dobrze czuje sprawę bo: Kluczowe znaczenie ma : 1. sprawność pompy oleju(wydajność ,zuzycie). 2. miejsce czujnika. W czasie przepływu w przewężeniach ciśnienie jest wbrew pozorom mniejsze niż w szerszych częściach kanałów-to tak ogólnie.(dlatego ważne miejsce czujnika.) A w praktyce w skomplikowanych kanałach to cuda się dzieją- zwłaszcza przy zmiennych przepływach (zmiennych obrotach ).NIe wnioskujmy zbyt wiele z różnic między autami. Do wyznaczenia miarodajnej wartości czujnik należałoby dać w miejsce fabrycznego. pozdr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.