Skocz do zawartości

Jakie powinno byc cisnienie oleju


RTR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wlasnie zamontowalem czujnik cisnienia oleju w GT i moje pytanie brzmi jakie powinno byc cisnienie bo:

 

Na zimnym odrazu po odpaleniu mam troche ponad 6 bar. W trakcie rozgrzewania sie oleju cisnienie spada do cos ok.2 barow, moze troche ponizej na biegu jalowym. Ale jak dodam gazu wskakuje odrazu w okolice 6 barow. Czujnik mam na bloku w miejscu fabrycznego czujnika na trojniku. Olej to Mobil 5W-50. Tak powinno byc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam sobie service manual WRX-a 2002 i napisano w nim:

 

przy 80stC

800rpm - 1,0kg/cm^2 (lub więcej)

5000rpm - 3,0kg/cm^2 (lub więcej)

 

relief valve - 6,0kg/cm^2

 

i jeszcze dla urozmaicenia:

kontrolka ciśnienia oleju (zapala się przy) - 0,15kg/cm^2

by-pass valve w filtrze oleju - 1,6kg/cm^2

relief valve na osi popychaczy zaworowych (? - "relief valve (on rocker shaft) operating pressure") - 0,7kg/cm^2

 

EDIT:

700rpm zmienione na 800rpm

700rpm pochodziło z innej sekcji manuala (niby ogólnej, ale chyba jednak bardziej tyczącej się silnika SOHC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800rpm - 1,0kg/cm^2 (lub więcej)

 

Ciekawe:), bo przy tej wartosci, to juz mialem pewnosc, ze panewka rzekla: bye bye :)

 

Mysle, ze w okolicach 2-2.5bara minimum przy rozgrzanym oleju bedzie ok.

Oczywiscie na zimnym bedzie w okolicach 7 barow, na obrotach tez jakies 6-7 barow tak z pamieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800rpm - 1,0kg/cm^2 (lub więcej)

 

Ciekawe:), bo przy tej wartosci, to juz mialem pewnosc, ze panewka rzekla: bye bye :)

 

Mysle, ze w okolicach 2-2.5bara minimum przy rozgrzanym oleju bedzie ok.

Oczywiscie na zimnym bedzie w okolicach 7 barow, na obrotach tez jakies 6-7 barow tak z pamieci.

Na seryjnej pompie i oleju o temp. Ok 90st. Nie ma szans na taki wynik. Owszem na nowym silniku , oleju jakimś racing, lub z pompą od sti 08 czy modyfikowana to tak. To jest ogół umiał bo jeszcze trzeba wziąć pod uwagę gdzie czujnik jaki zegar jaka lepkosc oleju itp. Trzeba jeszcze pamiętać ze różnica w temp. Oleju rzędu 5-10st. Może dać różnice na pOziomie 0,5 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze w okolicach 2-2.5bara minimum przy rozgrzanym oleju bedzie ok.

Oczywiscie na zimnym bedzie w okolicach 7 barow, na obrotach tez jakies 6-7 barow tak z pamieci.

Coś mi się wydaje, że to na oleju o konsystencji masła - prosto z lodówki. :mrgreen:

 

Na grubych olejach (typu 10W60) kojarzą mi się wyniki ludzi rzędu 1,4bar na wolnych i w granicach 4 bar na obrotach.

 

Na Xw30 mam wyniki zbliżone do tych z manuala - troszkę wyższe.

Na 5w40, jak pamiętam, miałem jeszcze nieco wyższe (rzędu właśnie 1,4 na wolnych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-2.5 bara na rozgrzanym silniku mam na 5w40

 

Jak panewka padla, spadlo do 1bara - no tak czy siak, 1bar przy wolnych obrotach na rozgrzanym oleju by mnie o palpitacje przyprawilo chyba :)

 

-- wtorek, 29 mar 2011, 20:10 --

 

To jest ogół umiał bo jeszcze trzeba wziąć pod uwagę gdzie czujnik jaki zegar jaka lepkosc oleju itp

 

OK - byc moze to jest kwestia - lokalizacja czujnika. Wiesz najlepiej, gdzie czujnik byl u mnie.

I na 5w40 mialem - jak wyzej - 2-2.5 bara przy rozgrzanym oleju przy czujniku tam gdzie jest/byl.

 

No tak czy inaczej - z Edwinem klocic sie mi nie wypada nawet :) Natomiast dobrze w takim razie okreslic, gdzie mierzyc, gdzie nie mierzyc i jakich wartosci sie faktycznie spodziewac.

Ale o tym juz chyba jest tez osobny watek.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, moj z deski byl odpiety, wiec zalozylem, ze zegar jest podpiety w jego miejsce - gdzies posrodku bloku mniej wiecej, z przodu, za alternatorem - o ile mnie pamiec nie myli.

 

No ale nic to - mysle, ze bedzie okazja zapytac Edwina o moje auto, olej i wskazania cisnienia, skoro auto stoi u niego - i mam nadzieje, ze uda sie to jakos wyjasnic :) Skoro sie myle, chetnie sie dowiem czegos nowego zawsze.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wczoraj jak wracalem do domu to sie przyjzalem i:

 

Na zimnym jest 6,5 bara na wolnych obrotach.

a na rozgrzanym w czasie jazdy 5,5 Bara.

A na wolnych obrotach na rozgzanym jest 2-2,25 Bara

 

Czyli wychodzi ze tak jak powinno byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na seryjnej pompie i oleju o temp. Ok 90st. Nie ma szans na taki wynik. Owszem na nowym silniku , oleju jakimś racing, lub z pompą od sti 08 czy modyfikowana to tak. To jest ogół umiał bo jeszcze trzeba wziąć pod uwagę gdzie czujnik jaki zegar

 

Tak jest.

Porównywać ciśnienia możemy przy takich samych czujnikach i zegarach (w powtarzalność różnych firm średnio wierzę) i tym samym oleju,temperaturze...

Carfit dobrze czuje sprawę bo:

Kluczowe znaczenie ma :

1. sprawność pompy oleju(wydajność ,zuzycie).

2. miejsce czujnika.

W czasie przepływu w przewężeniach ciśnienie jest wbrew pozorom mniejsze niż w szerszych częściach kanałów-to tak ogólnie.(dlatego ważne miejsce czujnika.)

A w praktyce w skomplikowanych kanałach to cuda się dzieją- zwłaszcza przy zmiennych przepływach (zmiennych obrotach ).NIe wnioskujmy zbyt wiele z różnic między autami.

Do wyznaczenia miarodajnej wartości czujnik należałoby dać w miejsce fabrycznego.

pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...