mrowa Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 No więc właśnie się dowiedziałem, że w nieco wcześniejszym prezencie ślubnym mój świadek mi sprezentuje na dniach felgi AEZ Icon 5 w 18". Felgi mają ET 42 i katalogowo są do legacy i imprezy. I teraz mam pewnego rodzaju wątpliwości: 1 - czy powinna być opona 215/40/18 (drogie są i nie ma skąd brać) czy 225/40/18 (znacznie bardziej dostępna i przystępna) 2 - wg http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html ET 42 da radę nawet przy oponie 225 ale... jakoś jest to tutaj na styk. Doświadczonym z taką podmianką będę wdzięczny za pomoc. A głowa trochę boli od przybytku bo piękny plan już był ułożony... felgi seria na biało, opony Firehawki już czekają na założenie (piękne nóweczki) a tutaj teraz trzeba kolejnych szukać a $ brak echhh życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Moim zdaniem 225/40 przy osiemnastce powinny dać radę ale może niech ktoś bardziej ogarnięty się wypowie. A czemu akurat firehawki? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ygrek Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 mrowa, ja u siebie w STI mam 225/40 R18 SportContact3 i nie ma żadnego problemu, nic nie obciera. Nie sadze zebys w WRXie miał jakiekolwiek problemy, zwłaszcza ze jak sam napisałeś dostępność 225/40 jest o wiele wiele lepsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 jak bym do WRXa 18tek nie zakladal bo osiagi spadna odczuwalnie, nawer juz w STI sie to czuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ygrek Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 nawer juz w STI sie to czuje Proszę Cię, nic z tych rzeczy Na co dzień nie ma różnicy, bo na podjeżdżawy i tak mam komplet seryjnych 17tek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Osobiście sądzę, że 18 w tym rozmiarze podejdzie ale i w tym miejscu zacytuję za forumowiczem " Z kołami w dużych rozmiarach jest jak z condomami w rozmiarze XL - krótka chwila dobrej prezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Moim zdaniem 225/40 przy osiemnastce powinny dać radę ale może niech ktoś bardziej ogarnięty się wypowie. A czemu akurat firehawki? :roll: Bo zebrały dobre opinie na forum po za tym m.in. Roman Urban śmigał na nich i też chwalił stosunek ceny do jakości. mrowa, ja u siebie w STI mam 225/40 R18 SportContact3 i nie ma żadnego problemu, nic nie obciera. Nie sadze zebys w WRXie miał jakiekolwiek problemy, zwłaszcza ze jak sam napisałeś dostępność 225/40 jest o wiele wiele lepsza. a jakie masz ET? w tych "prezentowych" ponoć et 42 jak bym do WRXa 18tek nie zakladal bo osiagi spadna odczuwalnie, nawer juz w STI sie to czuje ale mówisz o osiągach bo opona szersza ? przecież obwód praktycznie się nie zmienia bo zmniejszamy profil co najwyżej opona szersza trochę i to może mieć wpływ Osobiście sądzę, że 18 w tym rozmiarze podejdzie ale i w tym miejscu zacytuję za forumowiczem " Z kołami w dużych rozmiarach jest jak z condomami w rozmiarze XL - krótka chwila dobrej prezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów " I to jest jeden z elementów który mnie nieco martwi... ze profil niski choć jak przechodziłem z profilu 65 na 45 też się bałem Dzięki za odpowiedzi. jestem ciekawy jak z ET u Ygrek'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ygrek Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 mrowa, ja u siebie w STI mam 225/40 R18 SportContact3 i nie ma żadnego problemu, nic nie obciera. Nie sadze zebys w WRXie miał jakiekolwiek problemy, zwłaszcza ze jak sam napisałeś dostępność 225/40 jest o wiele wiele lepsza. a jakie masz ET? w tych "prezentowych" ponoć et 42 Dzięki za odpowiedzi. jestem ciekawy jak z ET u Ygrek'a Felgi to OZ PRODRIVE P1 18"x 7,5 ET46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 mrowa, ja u siebie w STI mam 225/40 R18 SportContact3 i nie ma żadnego problemu, nic nie obciera. Nie sadze zebys w WRXie miał jakiekolwiek problemy, zwłaszcza ze jak sam napisałeś dostępność 225/40 jest o wiele wiele lepsza. a jakie masz ET? w tych "prezentowych" ponoć et 42 Dzięki za odpowiedzi. jestem ciekawy jak z ET u Ygrek'a Felgi to OZ PRODRIVE P1 18"x 7,5 ET46 No właśnie to ET 42 mnie trochę przestraszyło, ale podobno kiedyś jak ta felga była produkowana to katalog tak podawał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 225/40 to Run Flaty proponuję, ale koszty będą delikatnie mówiąc znacznie powyżej przyzwoitych , co najmniej opony z symbolem Y i oznaczeniem XL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 225/40 to Run Flaty proponuję Wyjątkowo głupi pomysł do auta bez czujników ciśnienia. Znam przypadek, że ktoś o mało się nie zabił, bo przejechał prawie 250km bez powietrza z prędkościami powyżej 80km/h i w końcu na zakręcie opona się rozpadła i zleciała z felgi. Tak niska opona RunFlat nie daje żadnego wyczucia braku ciśnienia :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 jeśli już będę zmuszony do kupna nowej opony to pewnie sprzedam nówki 17 firehawki i takie same wezmę tylko w 18" Firehawk SZ90u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 nawer juz w STI sie to czuje Proszę Cię, nic z tych rzeczy Na co dzień nie ma różnicy, bo na podjeżdżawy i tak mam komplet seryjnych 17tek sprawdzane wiele razy z rolki, na 18 auto slabsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soplica Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 W swoim WRX mam oponę 215/40/18 i wszystko jest ok. Tylko trochę wąska się wydaje(Yokohama Parada). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 W swoim WRX mam oponę 215/40/18 i wszystko jest ok. Tylko trochę wąska się wydaje(Yokohama Parada). no cóż wydaje się wąska bo koło większe ale 215 to seria w WRX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Ygrek napisał(a):GRAF napisał(a): nawer juz w STI sie to czuje Proszę Cię, nic z tych rzeczy Na co dzień nie ma różnicy, bo na podjeżdżawy i tak mam komplet seryjnych 17tek sprawdzane wiele razy z rolki, na 18 auto slabsze Zgadzam się z GRAFem 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ygrek Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 nawer juz w STI sie to czuje Proszę Cię, nic z tych rzeczy Na co dzień nie ma różnicy, bo na podjeżdżawy i tak mam komplet seryjnych 17tek sprawdzane wiele razy z rolki, na 18 auto slabsze OK na rolce, ale to jest niewyczuwalna różnica w codziennej jeździe... Poza tym, mnie na 18" z ContiSportCont3 jeździ się o niebo lepiej niż na seryjnej 17" z RE070, nie ma co porównywać nawet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 lukass, jak ktoś ma pecha w życiu to i palec w dupie może złamać. Ja mam na zimę Runflaty pompuje na 2.5 i jak mi spadło do 2.2 czy 2.0 to wyczułem na kółku ściąganie. Fakt, że to lewy przód był, nie wiem jakby to wyglądało z tyłu ale sądzę, że też jest to wyczuwalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinK Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 W STi na 18" miałem 225/40 i było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 No więc felgi już są decyzja podjęta i SZ90u idą na sprzedaż albo zwrot - jedno z dwojga. zamówione inne oponki 215/40/18 teraz czekam... ależ będę uczył się robienia slalomu między dziurami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soplica Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 ależ będę uczył się robienia slalomu między dziurami tylko troszkę trzeba uważać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 ależ będę uczył się robienia slalomu między dziurami tylko troszkę trzeba uważać nauczę się robić pionowego zeza :wink: jedno oko daleko a drugie przed samym autem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Poza tym, mnie na 18" z ContiSportCont3 jeździ się o niebo lepiej niż na seryjnej 17" z RE070, nie ma co porównywać nawet. dla mnie znacznie lepiej jezdzi sie na 17 i RE070 nawet nie ma co porownywac, 18 chyba tylko ladniej wyglada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soplica Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 18 chyba tylko ladniej wyglada Ładniej wygląda i dla mnie lepiej się jeździ. Dużo zależy od opony. Obecnie Yokohama Parada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 ciekawie piszecie ja sie wbijam w 18 od poniedzialku swoja droga sie zastanawiam jaki rozmiar opony 18" jest zamiennikiem 17" zeby byla ta sama srednica calego kola ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.