Skocz do zawartości

Felgi 18"


mrowa

Rekomendowane odpowiedzi

No więc właśnie się dowiedziałem, że w nieco wcześniejszym prezencie ślubnym mój świadek mi sprezentuje na dniach felgi AEZ Icon 5 w 18".

 

Felgi mają ET 42 i katalogowo są do legacy i imprezy.

 

I teraz mam pewnego rodzaju wątpliwości:

 

1 - czy powinna być opona 215/40/18 (drogie są i nie ma skąd brać) czy 225/40/18 (znacznie bardziej dostępna i przystępna)

2 - wg http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html ET 42 da radę nawet przy oponie 225 ale... jakoś jest to tutaj na styk.

 

Doświadczonym z taką podmianką będę wdzięczny za pomoc.

 

A głowa trochę boli od przybytku bo piękny plan już był ułożony... felgi seria na biało, opony Firehawki już czekają na założenie (piękne nóweczki) a tutaj teraz trzeba kolejnych szukać a $ brak echhh życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mrowa, ja u siebie w STI mam 225/40 R18 SportContact3 i nie ma żadnego problemu, nic nie obciera. Nie sadze zebys w WRXie miał jakiekolwiek problemy, zwłaszcza ze jak sam napisałeś dostępność 225/40 jest o wiele wiele lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście sądzę, że 18 w tym rozmiarze podejdzie ale i w tym miejscu zacytuję za forumowiczem " Z kołami w dużych rozmiarach jest jak z condomami w rozmiarze XL - krótka chwila dobrej prezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem 225/40 przy osiemnastce powinny dać radę ale może niech ktoś bardziej ogarnięty się wypowie. A czemu akurat firehawki? :roll:

 

Bo zebrały dobre opinie na forum po za tym m.in. Roman Urban śmigał na nich i też chwalił stosunek ceny do jakości.

 

mrowa, ja u siebie w STI mam 225/40 R18 SportContact3 i nie ma żadnego problemu, nic nie obciera. Nie sadze zebys w WRXie miał jakiekolwiek problemy, zwłaszcza ze jak sam napisałeś dostępność 225/40 jest o wiele wiele lepsza.

 

a jakie masz ET? w tych "prezentowych" ponoć et 42

 

jak bym do WRXa 18tek nie zakladal bo osiagi spadna odczuwalnie, nawer juz w STI sie to czuje

 

ale mówisz o osiągach bo opona szersza ? przecież obwód praktycznie się nie zmienia bo zmniejszamy profil co najwyżej opona szersza trochę i to może mieć wpływ

 

Osobiście sądzę, że 18 w tym rozmiarze podejdzie ale i w tym miejscu zacytuję za forumowiczem " Z kołami w dużych rozmiarach jest jak z condomami w rozmiarze XL - krótka chwila dobrej prezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów "

 

I to jest jeden z elementów który mnie nieco martwi... ze profil niski choć jak przechodziłem z profilu 65 na 45 też się bałem ;)

 

Dzięki za odpowiedzi. jestem ciekawy jak z ET u Ygrek'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrowa, ja u siebie w STI mam 225/40 R18 SportContact3 i nie ma żadnego problemu, nic nie obciera. Nie sadze zebys w WRXie miał jakiekolwiek problemy, zwłaszcza ze jak sam napisałeś dostępność 225/40 jest o wiele wiele lepsza.

 

a jakie masz ET? w tych "prezentowych" ponoć et 42

 

Dzięki za odpowiedzi. jestem ciekawy jak z ET u Ygrek'a

 

Felgi to OZ PRODRIVE P1 18"x 7,5 ET46

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrowa, ja u siebie w STI mam 225/40 R18 SportContact3 i nie ma żadnego problemu, nic nie obciera. Nie sadze zebys w WRXie miał jakiekolwiek problemy, zwłaszcza ze jak sam napisałeś dostępność 225/40 jest o wiele wiele lepsza.

 

a jakie masz ET? w tych "prezentowych" ponoć et 42

 

Dzięki za odpowiedzi. jestem ciekawy jak z ET u Ygrek'a

 

Felgi to OZ PRODRIVE P1 18"x 7,5 ET46

 

No właśnie to ET 42 mnie trochę przestraszyło, ale podobno kiedyś jak ta felga była produkowana to katalog tak podawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

225/40 to Run Flaty proponuję

Wyjątkowo głupi pomysł do auta bez czujników ciśnienia. Znam przypadek, że ktoś o mało się nie zabił, bo przejechał prawie 250km bez powietrza z prędkościami powyżej 80km/h i w końcu na zakręcie opona się rozpadła i zleciała z felgi. Tak niska opona RunFlat nie daje żadnego wyczucia braku ciśnienia :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ygrek napisał(a):

GRAF napisał(a):

nawer juz w STI sie to czuje

 

 

Proszę Cię, nic z tych rzeczy :D Na co dzień nie ma różnicy, bo na podjeżdżawy i tak mam komplet seryjnych 17tek :mrgreen:

 

sprawdzane wiele razy z rolki, na 18 auto slabsze

 

 

Zgadzam się z GRAFem 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawer juz w STI sie to czuje

 

Proszę Cię, nic z tych rzeczy :D Na co dzień nie ma różnicy, bo na podjeżdżawy i tak mam komplet seryjnych 17tek :mrgreen:

sprawdzane wiele razy z rolki, na 18 auto slabsze

 

OK na rolce, ale to jest niewyczuwalna różnica w codziennej jeździe...

 

Poza tym, mnie na 18" z ContiSportCont3 jeździ się o niebo lepiej niż na seryjnej 17" z RE070, nie ma co porównywać nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, jak ktoś ma pecha w życiu to i palec w dupie może złamać. Ja mam na zimę Runflaty pompuje na 2.5 i jak mi spadło do 2.2 czy 2.0 to wyczułem na kółku ściąganie. Fakt, że to lewy przód był, nie wiem jakby to wyglądało z tyłu ale sądzę, że też jest to wyczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc felgi już są :)

 

 

 

decyzja podjęta i SZ90u idą na sprzedaż albo zwrot - jedno z dwojga.

 

zamówione inne oponki 215/40/18 :)

 

teraz czekam...

 

ależ będę uczył się robienia slalomu między dziurami :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...