Jump to content

Felgi 18"


mrowa
 Share

Recommended Posts

No więc właśnie się dowiedziałem, że w nieco wcześniejszym prezencie ślubnym mój świadek mi sprezentuje na dniach felgi AEZ Icon 5 w 18".

 

Felgi mają ET 42 i katalogowo są do legacy i imprezy.

 

I teraz mam pewnego rodzaju wątpliwości:

 

1 - czy powinna być opona 215/40/18 (drogie są i nie ma skąd brać) czy 225/40/18 (znacznie bardziej dostępna i przystępna)

2 - wg http://www.waxtum.com/auto/rechner/et.html ET 42 da radę nawet przy oponie 225 ale... jakoś jest to tutaj na styk.

 

Doświadczonym z taką podmianką będę wdzięczny za pomoc.

 

A głowa trochę boli od przybytku bo piękny plan już był ułożony... felgi seria na biało, opony Firehawki już czekają na założenie (piękne nóweczki) a tutaj teraz trzeba kolejnych szukać a $ brak echhh życie.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

mrowa, ja u siebie w STI mam 225/40 R18 SportContact3 i nie ma żadnego problemu, nic nie obciera. Nie sadze zebys w WRXie miał jakiekolwiek problemy, zwłaszcza ze jak sam napisałeś dostępność 225/40 jest o wiele wiele lepsza.

Link to comment
Share on other sites

nawer juz w STI sie to czuje

 

Proszę Cię, nic z tych rzeczy :D Na co dzień nie ma różnicy, bo na podjeżdżawy i tak mam komplet seryjnych 17tek :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Osobiście sądzę, że 18 w tym rozmiarze podejdzie ale i w tym miejscu zacytuję za forumowiczem " Z kołami w dużych rozmiarach jest jak z condomami w rozmiarze XL - krótka chwila dobrej prezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów "

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem 225/40 przy osiemnastce powinny dać radę ale może niech ktoś bardziej ogarnięty się wypowie. A czemu akurat firehawki? :roll:

 

Bo zebrały dobre opinie na forum po za tym m.in. Roman Urban śmigał na nich i też chwalił stosunek ceny do jakości.

 

mrowa, ja u siebie w STI mam 225/40 R18 SportContact3 i nie ma żadnego problemu, nic nie obciera. Nie sadze zebys w WRXie miał jakiekolwiek problemy, zwłaszcza ze jak sam napisałeś dostępność 225/40 jest o wiele wiele lepsza.

 

a jakie masz ET? w tych "prezentowych" ponoć et 42

 

jak bym do WRXa 18tek nie zakladal bo osiagi spadna odczuwalnie, nawer juz w STI sie to czuje

 

ale mówisz o osiągach bo opona szersza ? przecież obwód praktycznie się nie zmienia bo zmniejszamy profil co najwyżej opona szersza trochę i to może mieć wpływ

 

Osobiście sądzę, że 18 w tym rozmiarze podejdzie ale i w tym miejscu zacytuję za forumowiczem " Z kołami w dużych rozmiarach jest jak z condomami w rozmiarze XL - krótka chwila dobrej prezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów "

 

I to jest jeden z elementów który mnie nieco martwi... ze profil niski choć jak przechodziłem z profilu 65 na 45 też się bałem ;)

 

Dzięki za odpowiedzi. jestem ciekawy jak z ET u Ygrek'a

Link to comment
Share on other sites

mrowa, ja u siebie w STI mam 225/40 R18 SportContact3 i nie ma żadnego problemu, nic nie obciera. Nie sadze zebys w WRXie miał jakiekolwiek problemy, zwłaszcza ze jak sam napisałeś dostępność 225/40 jest o wiele wiele lepsza.

 

a jakie masz ET? w tych "prezentowych" ponoć et 42

 

Dzięki za odpowiedzi. jestem ciekawy jak z ET u Ygrek'a

 

Felgi to OZ PRODRIVE P1 18"x 7,5 ET46

Link to comment
Share on other sites

mrowa, ja u siebie w STI mam 225/40 R18 SportContact3 i nie ma żadnego problemu, nic nie obciera. Nie sadze zebys w WRXie miał jakiekolwiek problemy, zwłaszcza ze jak sam napisałeś dostępność 225/40 jest o wiele wiele lepsza.

 

a jakie masz ET? w tych "prezentowych" ponoć et 42

 

Dzięki za odpowiedzi. jestem ciekawy jak z ET u Ygrek'a

 

Felgi to OZ PRODRIVE P1 18"x 7,5 ET46

 

No właśnie to ET 42 mnie trochę przestraszyło, ale podobno kiedyś jak ta felga była produkowana to katalog tak podawał.

Link to comment
Share on other sites

225/40 to Run Flaty proponuję

Wyjątkowo głupi pomysł do auta bez czujników ciśnienia. Znam przypadek, że ktoś o mało się nie zabił, bo przejechał prawie 250km bez powietrza z prędkościami powyżej 80km/h i w końcu na zakręcie opona się rozpadła i zleciała z felgi. Tak niska opona RunFlat nie daje żadnego wyczucia braku ciśnienia :!:

Link to comment
Share on other sites

nawer juz w STI sie to czuje

 

Proszę Cię, nic z tych rzeczy :D Na co dzień nie ma różnicy, bo na podjeżdżawy i tak mam komplet seryjnych 17tek :mrgreen:

sprawdzane wiele razy z rolki, na 18 auto slabsze

Link to comment
Share on other sites

W swoim WRX mam oponę 215/40/18 i wszystko jest ok. Tylko trochę wąska się wydaje(Yokohama Parada).

 

no cóż wydaje się wąska bo koło większe :) ale 215 to seria w WRX

Link to comment
Share on other sites

Ygrek napisał(a):

GRAF napisał(a):

nawer juz w STI sie to czuje

 

 

Proszę Cię, nic z tych rzeczy :D Na co dzień nie ma różnicy, bo na podjeżdżawy i tak mam komplet seryjnych 17tek :mrgreen:

 

sprawdzane wiele razy z rolki, na 18 auto slabsze

 

 

Zgadzam się z GRAFem 8)

Link to comment
Share on other sites

nawer juz w STI sie to czuje

 

Proszę Cię, nic z tych rzeczy :D Na co dzień nie ma różnicy, bo na podjeżdżawy i tak mam komplet seryjnych 17tek :mrgreen:

sprawdzane wiele razy z rolki, na 18 auto slabsze

 

OK na rolce, ale to jest niewyczuwalna różnica w codziennej jeździe...

 

Poza tym, mnie na 18" z ContiSportCont3 jeździ się o niebo lepiej niż na seryjnej 17" z RE070, nie ma co porównywać nawet.

Link to comment
Share on other sites

lukass, jak ktoś ma pecha w życiu to i palec w dupie może złamać. Ja mam na zimę Runflaty pompuje na 2.5 i jak mi spadło do 2.2 czy 2.0 to wyczułem na kółku ściąganie. Fakt, że to lewy przód był, nie wiem jakby to wyglądało z tyłu ale sądzę, że też jest to wyczuwalne.

Link to comment
Share on other sites

No więc felgi już są :)

 

 

 

decyzja podjęta i SZ90u idą na sprzedaż albo zwrot - jedno z dwojga.

 

zamówione inne oponki 215/40/18 :)

 

teraz czekam...

 

ależ będę uczył się robienia slalomu między dziurami :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ależ będę uczył się robienia slalomu między dziurami

tylko troszkę trzeba uważać :P

 

nauczę się robić pionowego zeza :wink: jedno oko daleko a drugie przed samym autem :lol:

Link to comment
Share on other sites

Poza tym, mnie na 18" z ContiSportCont3 jeździ się o niebo lepiej niż na seryjnej 17" z RE070, nie ma co porównywać nawet.

dla mnie znacznie lepiej jezdzi sie na 17 i RE070 nawet nie ma co porownywac, 18 chyba tylko ladniej wyglada

Link to comment
Share on other sites

ciekawie piszecie

ja sie wbijam w 18 od poniedzialku

swoja droga sie zastanawiam

jaki rozmiar opony 18" jest zamiennikiem 17"

zeby byla ta sama srednica calego kola ??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...