radix99 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 W swoim WRX mam oponę 215/40/18 i wszystko jest ok. Tylko trochę wąska się wydaje(Yokohama Parada). jeżdżę na identycznych (w 2,0 N/A) 18 chyba tylko ladniej wyglada Ładniej wygląda i dla mnie lepiej się jeździ. ... chyba po niemieckich autostradach a nie polskich wertepach i koleinach największy hardcore w moim życiu, to 205/40/17 i gwintowane zawieszenie (parę lat temu). w tej chwili wydaje mi się przy 215/40/18, że jest całkiem komfortowo Tylko trochę wąska się wydaje(Yokohama Parada). proszę was tylko nie dotykajcie tego g. Tak słabej opony to już dawno nie miałem. Nie warta funta kłaków ja nie narzekam Podpinam się pod temat ciśnienia. Założyłem letnie dziś ( w ten piękny słoneczny dzień :? ). 215/40 R18 i jestem załamany wyglądem przednich kół Zacząłem z ciśnieniem 2.5 przód i 2.3 tył, więc przód wyglądał jakby nie było powietrza, o wiele większa powierzchnia przylegania. Następna próba 2.7 przód i 2.1 tył ale wiadomo, że nie chodzi tu o wygląd tylko bezpieczeństwo. Wykonałem telefon do znajomego, który jeździ bug-iem STI 225/40 R18 i odpowiedź była szybka i prosta 2.3 przód i 2.2 tył ( i dokładnie tak podaje Subaru, ale przy oponach 215/45 R17 ). Wytłumaczył mi, że podczas jazdy ciśnienie wzrasta i to bardziej na przedniej osi itd. itd. Zrobiłem 2.3 i 2.2, następnie znalazłem tabele ciśnień i już sam nie wiem, bo wartości są różne od zaleceń Subaru. Aczkolwiek skłaniam się do 2.3 i 1.9. http://www.opony.com.pl/narzedzia/tabel ... w-oponach/ http://www.oponykozak.pl/tabela-cisnien [ ] -- 27 mar 2011, o 12:55 -- Zapodałem 2.3 i 1.9, teraz wszystkie opony mają podobną powierzchnię styku. po kilku różnych próbach mam teraz 3,0/2,8 i wreszcie jestem zadowolony 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 po kilku różnych próbach mam teraz 3,0/2,8 i wreszcie jestem zadowolony 8) Strasznie wysokie ciśnienie, ja mam teraz po 2,4 i póki jest jeszcze chłodno cały czas mam tak że tył potrafi na winklu zatańczyć sam albo przy delikatnym hamowaniu. Swoją drogą jestem ciekawy jakie jest ciśnienie jak trochę pojeździsz i opony się nagrzeją. Sprawdzałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 mrowa, :wink: :arrow: viewtopic.php?p=1284156#p1284156 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 po kilku różnych próbach mam teraz 3,0/2,8 i wreszcie jestem zadowolony 8) Strasznie wysokie ciśnienie, ja mam teraz po 2,4 i póki jest jeszcze chłodno cały czas mam tak że tył potrafi na winklu zatańczyć sam albo przy delikatnym hamowaniu. Swoją drogą jestem ciekawy jakie jest ciśnienie jak trochę pojeździsz i opony się nagrzeją. Sprawdzałeś? nie, nie sprawdzałem. a może te wartości daje zawyżona skala mojego kompresora ? bo co podjadę na jakąś stację, to inny wynik wychodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 mrowa, :wink: :arrow: viewtopic.php?p=1284156#p1284156 Opisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się