Skocz do zawartości

Felgi 18"


mrowa

Rekomendowane odpowiedzi

ciekawie piszecie

ja sie wbijam w 18 od poniedzialku

swoja droga sie zastanawiam

jaki rozmiar opony 18" jest zamiennikiem 17"

zeby byla ta sama srednica calego kola ??

Dla STi - 225/45R17 zamiennikiem jest 225/40R18

Dla WRX - 215/45R17 zamiennikiem jest 225/35R18 lub 215/40R18

Jeżeli docelowo idziesz w kierunku 6MT to ładuj 225/40R18 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ciekawie piszecie

ja sie wbijam w 18 od poniedzialku

swoja droga sie zastanawiam

jaki rozmiar opony 18" jest zamiennikiem 17"

zeby byla ta sama srednica calego kola ??

Dla STi - 225/45R17 zamiennikiem jest 225/40R18

Dla WRX - 215/45R17 zamiennikiem jest 225/35R18 lub 215/40R18

Jeżeli docelowo idziesz w kierunku 6MT to ładuj 225/40R18 :wink:

 

 

dzieki lukass

od 2,5 roku od kiedy mam subiego jezdze na 225

wiec pojde tak jak mowisz 225/40

w poniedzialek zdam relacje z roznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam już tylko na nowe oponki: Vredestein Ultrac Cento 215/40R18 89 Y XL

 

Nie miałem jeszcze 18" więc ciężko mi się wypowiadać, ale zdroworozsądkowo do zap....nia po naszych drogach to rzeczywiście 17 będą bezpieczniejsze.

 

Oczywiście jeśli nic się w aucie nie popsuje to planuję pojechać kilka razy Ułęż, ale to już na seryjnej feldze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 chyba tylko ladniej wyglada

Ładniej wygląda i dla mnie lepiej się jeździ.

... chyba po niemieckich autostradach a nie polskich wertepach i koleinach

 

Graf o gustach i upodobaniach sie nie dyskutuje :P

Nam sie jeździ lepiej, Tobie nie - tyle :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc felgi założone i opony Vredestein też.

 

Jutro wrzucę fotki. Będzie trzeba założyć sprężyny -30mm mniej więcej bo jest jednak pewien niedosyt wizualny, ale... po za tym jest ok :)

 

Na początku opony były bardzo śliskie, ale po przejechaniu ~10 km jest ok i są bardzo fajne. Dobrze trzymają.

 

Z początku miałem ciśnienie 2,2 i okazało się, że to za mało... Szybki tel do kolegi speca od opon i info, że 2,4 trzeba. z racji tego, iż przejechałem już trochę i manometr na BP wskazywał 2,5... dobiłem do 2,7 i jest ok. Jak się uda jutro na zimnych sprawdzę jakie ciśnienie jest.

 

Prowadzenie

 

Z początku na zakrętach tył uciekał, po dopompowaniu nieco mniej, ale nadal jest tendencja do stawiania bokiem. Myślę, że nie ominie mnie wizyta tam gdzie trzeba aby dobrze ustawić geometrię.

 

Jutro fotki z tego jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie trzyma tak jak powinna i jest zbyt mało precyzyjna w prowadzeniu (stosunkowo miękkie boki) jak na oponę sportową.

Ok, aby sezon wytrzymała i kupie coś lepszego :)

 

 

Soplica a jakie ciśnienie ustawiasz?

w tej chwili 2,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat jakie ciśnienie na lato dopuszczam możliwość pomiędzy 2.4 i nawet do 3.0 na lato :?:

Czekam na opinie.

 

-- 26 mar 2011, o 12:22 --

 

Dodam, że opony 225/45/17 R1R i na zmianę do zajechania Vredesteiny Ultrac sessanta ( chyba deszczowe)

 

-- 26 mar 2011, o 12:53 --

 

Do tej pory miałem 2.6 na lato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdziłęm jakie ciśnienie... ale chyba za zimno dzisiaj było bo przy hamowaniu ostrzejszym z większej prędkości dość szybko straciłem przyczepność. Być może po prostu było za zimno (4st.)

 

Auto wygląda tak:

 

-- 26 mar 2011, o 19:39 --

 

No i teraz widać, że eibach albo h&r wejdzie prędzej niż później...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat ciśnienia. Założyłem letnie dziś ( w ten piękny słoneczny dzień :? ). 215/40 R18 i jestem załamany wyglądem przednich kół :cry: Zacząłem z ciśnieniem 2.5 przód i 2.3 tył, więc przód wyglądał jakby nie było powietrza, o wiele większa powierzchnia przylegania. Następna próba 2.7 przód i 2.1 tył ale wiadomo, że nie chodzi tu o wygląd tylko bezpieczeństwo. Wykonałem telefon do znajomego, który jeździ bug-iem STI 225/40 R18 i odpowiedź była szybka i prosta 2.3 przód i 2.2 tył ( i dokładnie tak podaje Subaru, ale przy oponach 215/45 R17 ). Wytłumaczył mi, że podczas jazdy ciśnienie wzrasta i to bardziej na przedniej osi itd. itd.

Zrobiłem 2.3 i 2.2, następnie znalazłem tabele ciśnień i już sam nie wiem, bo wartości są różne od zaleceń Subaru. Aczkolwiek skłaniam się do 2.3 i 1.9.

 

http://www.opony.com.pl/narzedzia/tabel ... w-oponach/

http://www.oponykozak.pl/tabela-cisnien

 

 

 

260320111265.th.jpg

 

-- 27 mar 2011, o 12:55 --

 

Zapodałem 2.3 i 1.9, teraz wszystkie opony mają podobną powierzchnię styku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...