kespis Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Witam! Zacząłem poszukiwania felg na lato do Forka i niestety utknąłem. Z oryginalnymi jest bardzo duży problem, więc postanowiłem poszukać czegoś z innych marek. Niestety średnio się na tym znam, więc liczę, że mi pomożecie Obecnie mam założone takie (16x6,5 ET48) + opony 215/65: Wczoraj próbowałem się doktoryzować z felgologii i wymyśliłem co następuje: jeśli zamiast 16x6,5 wstawię 16x7, to żeby wszystko było dobrze, powinienem zmniejszyć ET - tylko o ile (opona w obu przypadkach to 215/65)? W jednym z poprzednich wątków na forum znalazłem linka i na nim się wzorowałem: http://www.opony.com.pl/narzedzia/budowa-felgi/ Według moich wyliczeń: dla 6,5J i ET48: - odległość zewnętrznej części felgi od płaszczyzny montażowej = 6,5 * 25,4 / 2 - 48 = 34,55 - odległość wewnętrznej części felgi od płaszczyzny montażowej = 6,5 * 25,4 / 2 + 48 = 130,55 dla 7J i ET42: - odległość zewnętrznej części felgi od płaszczyzny montażowej = 7 * 25,4 / 2 - 42 = 46,9 - odległość wewnętrznej części felgi od płaszczyzny montażowej = 7 * 25,4 / 2 + 42 = 130,9 Przy takich parametrach felga po stronie wewnętrznej będzie praktycznie w tym samym miejscu, natomiast zwiększy się rozstaw kół (po stronie zewnętrznej). Czy taka konfiguracja będzie poprawna? Tak "na oko" dodatkowe 12mm zmieszczą się w nadkolach, ale zastanawiam się czy taka zmiana nie nadwyręży zawieszenia? Może jednak "schować" nieco felgę i poszukać czegoś z ET44-46, żeby rozłożyć przyrost równomiernie. Interesują mnie konkretnie te felgi (5x100 7J ET42): http://allegro.pl/5x100-7j-16-et42-skoda-vw-seat-i1502163411.html Czy po założeniu pierścieni centrujących będą pasowały do Forka N/A 2006 i nie będą powodowały problemów? Z góry dziękuję za wszelką pomoc! Pozdrawiam, Kamil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 ale sie nameczyles z tymi obliczeniami polecam :arrow: http://1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp 7x16 ET42 beda ok w Forku, zawieszenie nie odczuje takiej zmiany... natomiast z pierscieniami centr. bedziesz mial problem, bo pierscienie 57.1->56.1 to nie kazdy tokarz dorobi (zakladajac, ze fele z ogloszenia maja typowy VW'owski otwor centrujacy) majac do wydania 1000 zlotych to bym poszukal jakichs Subarowych felg (6.5x16 albo 7x16), bo uzywki w sumie drogie nie sa... a i dokupic na sztuki bedzie latwiej, jezeli kiedys, nie daj Boze, uszkodzisz felge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naLeśnik Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 chyba aż tak źle z szesnastkami do Forka nie jest :wink: Nieraz ktoś z forum wrzuca na sprzedaż. Ja bym ci jednak proponował poszukać oryginałów. W ostateczności nawet z ET53 można jeździć a jak ktoś chce mieć większy luz to sobie zakłada delikatny dystansik 3mm lub nawet 5mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 (...) W ostateczności nawet z ET53 można jeździć a jak ktoś chce mieć większy luz to sobie zakłada delikatny dystansik 3mm lub nawet 5mm czemu w ostatecznosci? juz dwie zimy tak odjezdzilem (bez zadnych dystansow) i nic sie nie dzieje... p.s. niektorzy, z tego co wiem, jedza nawet na ET55 bez dystansow (fele 7x17 z WRX) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naLeśnik Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 p.s. niektorzy, z tego co wiem, jedza nawet na ET55 bez dystansow (fele 7x17 z WRX) napisałem "w ostateczności" mając na myśli wewnętrzną niechęć kolegi kespis do zmian ET na większe niż 48 8) Sam mam letnie WRX 17x7 w swoim Forku :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 (...) Sam mam letnie WRX 17x7 w swoim Forku :wink: czyli trafilem palcem w niebo z dystansami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naLeśnik Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 (...) Sam mam letnie WRX 17x7 w swoim Forku :wink: czyli trafilem palcem w niebo z dystansami? delikatnie, 3mm :wink: a tak to wygląda (info dla kespis) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 (...) Sam mam letnie WRX 17x7 w swoim Forku :wink: czyli trafilem palcem w niebo z dystansami? delikatnie, 3mm :wink: a tak to wygląda (info dla kespis) OT: fajnie wyglada (tylko ta koncowka wydechu troszke psuje widok) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naLeśnik Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 OT: fajnie wyglada (tylko ta koncowka wydechu troszke psuje widok) fakt, straszna jest i mnie wnerwia ale nie mogę znaleźć nieściuchanego backboxa Prodrive do Forka :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kespis Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Dzięki za odpowiedzi - może faktycznie jeszcze poszukam oryginalnych Tylko, że z 16, jakie mi się podobają jest źle Mnie interesują jak najpełniejsze (trzeba jakoś schować te bębny z tyłu ) - np. lub Dość ciekawe są te: http://allegro.pl/subaru-forester-felga-aluminiowa-16-i1501563677.html ale są tylko 3 i do tego do renowacji Zastanawiam się, czy ta: http://allegro.pl/subaru-forester-turbo-felga-oryginal-stan-bdb-i1498322331.html nadaje się na czwartą Z innych aukcji sprzedającego wnioskuję, że pochodzi z Forestera TURBO S 98-00 - czy tam były właśnie 16x6,5 ET48 ? OT: Pytanie do naLeśnik: Czy tylne szyby miałeś przyciemniane seryjnie, czy robiłeś je później? Fajnie wyglądają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naLeśnik Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 OT: Pytanie do naLeśnik:Czy tylne szyby miałeś przyciemniane seryjnie, czy robiłeś je później? Fajnie wyglądają. Forek przypłynął z USA już z przyciemnionymi szybami, nawet przednie boczne miał oklejone ale musiałem odkleić 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Ta Jest pancerna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Oto moj 2,0 na feldze 2,0XT. http://img717.imageshack.us/i/p6261605.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 a ja polecam 6,5j z et 38 bo wchodzą 4-tłoczki opona 215/60r16 i wygląda to tak pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 a może takie 16" enzo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 moje to enzo H Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziq Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 a może takie 16" enzo?[attachment=0]2a.jpg[/attachment] Mi też te się podobają z tym że mają rozmiar 7 (zamiast oryginalnego 6,5) + offset 35 (zamiast 48). Czy takie różnice są dopuszczalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malymala Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 mi się tak spodobały te 16" widziane na legacy outback 2002, że postanowiłem takie sobie sprawić, tylko później okazała się mała moja skucha, ponieważ outback jest: 1) większy prześwit i 2) ma troszkę szersze nadkola, i gdyby nie to, że z tyłu lekko ocierały to bym je sobie zostawił, a prezentowały się w legacy na załączonym obrazku więc jeżeli chodzi o forestera, nie powinno być problemów, ale nic na siłę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziq Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 więc jeżeli chodzi o forestera, nie powinno być problemów, ale nic na siłę Kalkulator na http://1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp mówi, że będzie 'THE SAME' więc chyba faktycznie można brać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się